LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
lilylily

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door lilylily »

zelf ga ik regelmatig naar concerten. zo ook naar robbie williams. 3 jaar geleden ben ik om 3 uur snachts met een vriendin voor het postkantoor gaan liggen. toen we aan de beurt waren had het postkantoor een storing, waardoor er geen kaartjes uit het apparaat kwamen. dus wij helemaal in de stress. uiteindelijk hebben we toch gelukkig voor beide concerten kaartjes kunnen krijgen. dit jaar kon ik nietop tijd naar een postkantoor toe, er is nmlk geen postkantoor meer in de stad waar ik woon. gelukkig ben ik lid van de officiele websie van robbie, en kreeg ik een mail dat je al ruim een week voor de officiele verkoop begon, daar kaartjes kon bestellen. je moest inderdaad wel lid worden van die club, a ongeveer 40 euro. maar het leek mij wel een makkelijk manier. ik heb dus via www.robbiewilliams.com 4 kaarten besteld. ze worden thuis bezorgd, en dat komt op ongeveer 82 euro per kaartje. nou dat het ik er wel voor over, dat is ongeveer 13 euro meer dan bij het postkantoor. dus dat wil ik zeker als tip meegeven aan iedereen die nu geen kaarje heeft. je moet daar alleen wel een credit card voor hebben!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is gewoon een VIEZE trucje van MOJO om hun kaarten voor de 2de Rolling Stones concert waar op dit moment geen vraag naar is te slijten.
Dat doen ze door met behulp van Radar die altijd open staat voor een spannend verhaal, een hype rond de kaarten te creëren.
Daarnaast proberen ze zich zelf buiten schot te houden voor beschuldigingen vanwege hun absurd hoge toegangsprijzen door iemand anders (lees ticketburo's) de schuld te geven, dan is de aandacht van het echte onderwerp afgeleid en kunnen zij lekker door gaan met uitbuiten van fans.
Ik denk dat het tijd wordt dat Europese Unie de Monopoliepositie van Clear Channel Entertainment en Ticketmaster aanpakt.
Deze twee bedrijven zijn in rap tempo bezig om hun imperium uit te breiden en een monopoliepositie voor zich te creëren in de ondoorzichtige evenementenmarkt.
Zij hebben zo ook Mojo concerts en Ticketservice Nederland overgenomen.
Het is al zo erg dat vandaag de dag geen grote act (optreden/artiest) meer een concert kan geven buiten hun om.
Je kunt ook als kleinere organisator geen acts boeken buiten hun om. Mocht het je toch lukken om buiten hun om een act te boeken dan zetten zij de locatie (zaal) onder druk om aan jou geen locatie te verhuren.
Doen ze dat wel dan lopen ze het risico om voor komende tien jaar geen concerten meer te krijgen op hun locatie, dus weinig die dat zullen doen. Want ze weten allemaal dat ze buiten Mojo (Clear Channel) om geen concerten kunnen krijgen op hun locatie.

Is dit crimineel gedrag of niet?

Het gaat echter veel verder.

Door de door hun verworven wereldwijde monopolie drijven zij ook de prijzen kunstmatig op.
Je kon 10 jaar geleden voor 50,- / 60,- gulden naar een concert van Stones formaat.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een kaartje voor een concert van Madonna in 2001 in Berlijn 87,- Duitse Mark (~41,- euro) voor een staanplaats koste en waarom het amper drie jaar later in 2004 een concert van zelfde dame maar liefst 81,- euro (~165,-Duitse Mark) moet kosten voor een staanplaats in Arnhem? Dat is verdubbeling van de prijs binnen drie jaar.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van UB 40 in 2003 in Ahoy Rotterdam 37,20 euro koste en waarom het amper twee jaar later anno 2005 een staanplaats kaartje voor concert van zelfde band op de zelfde locatie maar liefst 46,05 euro moet kosten. Een stijging van maar liefst bijna 8,85 euro, in percentages uigedrukt is maar liefst een prijsstijging van 24% binnen amper twee jaar.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van Bon Jovi 2003 in Amsterdam Arena 44,65 euro koste en waarom het amper twee jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor concert van zelfde artiest in Nijmegen maar liefst 58,20 euro moet kosten. Een stijging van maar liefst bijna 13,55 euro, in percentages uigedrukt is maar liefst een prijsstijging van over de 30% binnen amper twee jaar.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van de Nederlandse formatie Kane 2002 in Amsterdam Heineken Music Hall rond de 28,- euro koste en waarom het amper drie jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor concert van zelfde band in Ahoy Rotterdam maar liefst 41,55 euro moet kosten. Een stijging van maar liefst bijna 13,55 euro, in percentages uigedrukt is maar liefst een prijsstijging van over de 48% binnen amper drie jaar. Het gaat maar om een Nederlandse formatie die toch prijs technisch makkelijker in de hand te houden moet zijn!

EN ALS KLAP OP DE VUURPIJL
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van de Rolling Stones in 2003 in Amsterdam Arena 69,90 euro koste en waarom het amper twee jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor concert van zelfde formatie op de zelfde locatie maar liefst 107 euro moet kosten. Een stijging van maar liefst bijna 40 euro.
Naar mijn weten zijn de lonen in Nederland afgelopen twee jaar amper gestegen, dus hoger arbeidskosten kan dus geen reden zijn voor een absurde prijsstijging van maar liefst 53%.
Vergeet niet dat ook de zitplaatsen met soort gelijke bedragen gestegen zijn.
Een simpele berekening laat zien dat Mojo / Clear Channel slechts met een concert van de Rolling Stones al voor 2 miljoen euro meer uitbuit van de fans dan dat ze dat in 3 drie jaar geleden deden.

50.000 (kaartjes) x 40,- euro (meer) = 2.000.000,- euro per show meer.

En bij twee concerten (wat nu het geval is) worden de fans voor maar liefst 4 miljoen euro meer uit buiten dan dat ze dat in 3 drie jaar geleden deden.

2.000.000,- euro (per show) x 2 (aantal shows) = 4.000.000,- euro per show meer.

Hoe hard ook de door Mojo zwart gemaakte ticketburotjes hun best zullen doen, ze zullen een bedrag van 2.000.000,- euro wat Mojo maar liefst op een show meer vraagt aan de fans in de komende 10 jaar niet bij elkaar kunnen verdienen.
Daar komen ze natuurlijk als ideale dader uit voor Mojo. Want hoe meer aandacht Mojo op hun weet te richten des te makkelijker en langer Mojo zelf door kan gaan met grootschalig uitbuiten van de fans.
Laatste weken werd het Mojo ook weer eens te heet onder de voeten vanwege absurde prijzen voor de Rolling Stones en daarom bedacht men daar weer eens een keer om de aandacht van de media op ticketburo's te richten en hun de schuld van de hoge prijzen te geven, voordat de media aandacht op Mojo zou richten en bij hun verhaal zou komen halen voor de hoge prijzen.
Het begon natuurlijk allemaal vorige week met een vreemd verhaal in de telegraaf waarin werd beweerd dat het door de nieuwe geluidsisolatie van de Arena komt dat de prijs hoger zou uitvallen voor de Stones concerten dan normaal. Wat een regelrechte leugen is en puur diende om de fans voor te bereiden op schikbarend hoge prijzen. De prijzen staan los van geluidsconstructie van de Arena.
Clear Channel heeft namelijk met zijn monopoliepositie de prijzen in heel noordelijke helft van Europa zo absurd duur gemaakt voor de Stones concerten.
Even leugenachtig was het persbericht die ze zaterdag ochtend tijdens de voorverkoop de wereld in stuurden.
Daarin beweerden ze dat het concert van de Stones binnen 28 minuten uitverkocht was.
Dit was echter niet waar en de kaarten waren t/m zondag nog niet uitverkocht.
Het is inmiddels kunstmatig door Mojo / Clear Channel uitverkocht door een paar duizend kaarten voor dit concert zelf te blokkeren.
Dit alles had als doel om een hype te creëren rond om de kaarten om vervolgens de daarop volgende concerten in de verkoop te gooien.
Oorspronkelijk zaten er vier tot vijf concerten van de Stones in de planning voor de komende zomer in Nederland.
Bedoeling was dat afgelopen weekend (3 december) de eerste 2 concerten voor in de Amsterdam Arena in de verkoop gingen en het daarop volgende weekend (10 december) de twee tot drie andere concerten voor andere locaties.
Maar helaas voor Mojo haakte het grote publiek massaal af vanwege absurde prijsstijgingen.
En toen was er ineens groot paniek bij Mojo / Clear Channel.
Er is namelijk nog nooit een concert van dit formaat geweest in Nederland die zo een dramatische voorverkoop kende (van zo'n formaat concert wordt verwacht om minimaal 1,5 tot 2 concerten binnen de eerste paar verkoopuren uit te verkopen).
Daarop is besloten de andere niet bekend gemaakte datums maar te schrapen en maar de tweede Arena concert maar vanwege financieel zwaar wegende motieven aanstaande weekend in de verkoop te gooien.
Mojo / Clear Channel weet natuurlijk als altijd dat beste verdediging de aanval is, dus konden de ticketburo's op het beschuldigende vingertje wachten. "Het is hun schuld" is inmiddels de vaste slogan geworden van Mojo.
Maar ja cynisch genoeg wordt de Bigger Bang Tour van de Stones (zo heet de tour officieel) inmiddels door eigen fans The Final Big Rip-Off Tour genoemd.

Behalve het bovenstaande verhaal vind ik het helemaal grappig dat er dan vreemde types zijn die onder het mom van ik ben de echte fan allemaal rare kreten de lucht in slingeren tijdens hun minute of fame.
Kunnen zij mij vertelen hoe zij kunnen beoordelen dat zij grotere fans zijn dan sommige klanten van ticketburo's die met een zeer tevreden gevoel en volle verstand een kaart kopen.
Niemand heeft mij ooit onder bedreiging gedwongen om een kaartje voor een hogere prijs te kopen. Als ik dat doe, dan doe ik dat uit vrije wil en met volle verstand. Ik mag toch zelf bepalen waar ik mijn geld aan uit wil geven (of dat nou sigaretten zijn of een kaartje). Tenslotte is een concert geen eerste/ primaire levensbehoefte, maar slechts een luxe. Dus als ik geen geld heb hoef ik er niet heen, en zal ik het echt wel overleven als ik er niet heen ben geweest.
Top punt vond ik dat een van de boven genoemde vreemde types de schuld bij de ticketburo's legde voor het feit dat zij een bepaalde gewenste stoel/type kaart niet had kunnen kopen, maar een plekje iets verder naar achter toe dan gewenst. Hoe dom ben je dan als je dit soort onzin gaat lopen uitkramen, een zeker in geval van dit concert waar de bovengenoemde ticketburo's geeneens geïnteresseerd schijnen te zijn geweest.

Trouwens dacht ik altijd nog dat wij in een vrijhandel economie leefden, daar valt volgens mij het verkopen van een kaartje volgens principe van vraag en aanbod ook gewoon eronder.
We lopen toch ook niet te zeuren dat een Albert Hein een blikje cola die bij hun in de supermarkt 0,50 euro kost voor 1,50 euro in zijn stationwinkels verkoopt. Vind je het te duur dan laat je het ook gewoon staan en ga je niet erover tot in de eeuwigheid zeuren.
En de betreffende cola merk zal dan zeker ook de laatste zijn die dan over Albert Hein komt zeuren vanwege het prijs verschil.

En helemaal grappig is onze politicus van makkelijk te scoren onderwerpen de heer Atsma van CDA.
In plaats van zich zo druk te maken over die paar tientjes die handelaartjes verdienen met kaartjes, wat ze trouwens weer besteden in de Nederlandse economie. Kan hij zich misschien eens gaan druk maken over werkelijke feiten. Bijvoorbeeld de monopoliepositie van de Clear Channel en Ticketmaster vanwaar uit miljoenen euro's uit de Europese economie weg vloeit naar de Amerikaanse economie.
Clear Channel is tenslotte door overnames inmiddels moederbedrijf van grootste gedeelte van Europese concertorganisaties, er mag geen cent verdiend worden buiten hun om.
Idem dito geldt voor Ticketmaster die via ongecontroleerde overnames inmiddels moederbedrijf van grootst gedeelte van Europese ticketsystemen is geworden.
Atsma is medeschuldige aan de bovenstaande, door Clear Channel en Ticketmaster in zo'n posities te laten komen in Europa en erger nog, door nog steeds te verzuimen om dat als volksvertegenwoordiger aan te kaarten in de politiek, in plaats van hem zelf voor hun karretje van boven genoemde bedrijven te laten spannen.

Mag ik de heer Atsma hierbij openlijk volgende vraag stellen;
Waarom heeft hij het in 2003 verzuimd/nagelaten om publiekelijk te protesteren tegen het feit dat Mojo/Clear Channel de leden van de tweede kamer een concertkaartje aanbod voor een concert van de Rolling Stones in dat jaar (ongeacht of hij er ook gebruik van heft gemaakt of niet)?
Naast het feit dat het gewoon een vorm van omkoping is, waarom heeft Atsma toen de tijd niet geklaagd over het feit dat die kaarten aan de fans toebehoorden die in de rij hadden gestaan en naast het net hadden gevist, en waarom eiste hij niet dat ze als nog naar die fans moesten.

Dus weten we nu ook waarom we geschreeuw van deze populistische wannabe in de toekomst met een korreltje zout moeten nemen (doe maar een pak zout).

Ik denk dat bovenstaande voor zich spreekt en dat ik geen verdere feiten zoals het opzettelijk om zeep helpen van Pinkpop puur uit financieel gewin erbij hoef te halen om duidelijk te maken waar Mojo/ Clean Channel op uit is!

meisjeniemand

Ongelezen bericht door meisjeniemand »

Nou Gast, dat is een heel verhaal... Ten eerste wil ik zeggen dat je volkomen gelijk hebt wat betreft Clearchannel; zij hebben inderdaad op een schandalige manier de gehele Europese en Amerikaanse concertmarkt overgenomen. Vandaar dat er tegenwordig in alle zalen en op alle festivals dezelfde 10 (amerikaanse) bands spelen i.p.v. de leuke festivals die je vroeger had. Alleen, daar is helaas niet veel tegen te doen. Dit ligt aan de zalen en organisators zelf, maar zij staan ook met hun rug tegen de muur tegen zo'n gigantische multinational.
Ik ben het helemaal eens met de kritiek van RADAr op de 'ticketbureaus.

Ik wil één ding zeggen tegen al die mensen die zooo goed weten dat je heus wel kaartjes krijgt als je maar vroeg genoeg erbij bent: JULLIE ZIJN BEHOORLIJK NAIEF!!!
Ik bezoek zelf ook veel concerten en heb inderdaad een nacht in de rij gelegen voor zowel U2 als Robbie Williams en heb inderdaad voor allebei kaarten kunnen kopen. Voor U2 waren dit echter hele slechte zitplaatsen terwijl ik numer 12 (!!!) was. De rest was al allemaal weg. Diezelfde dag stonden er velkaarten met tientallen tegelijk te koop via die ticketbureaus voor 200 euro of meer. Als je gaat bekijken hoe zij aan die kaarten gekomen zijn moet je tot de conclusie komen dat hun gedrag crimineel is!

Ik heb het zelf gezien in de rij bij U2: er zaten een aantal mannen met laptop en telefoon die op alle mogelijke manieren aan kaarten probeerden te komen. Ze hielden ook mensen aan op weg naar buiten en boden mensen geld voor hun net gekochte kaarten.

Waar ik echter nog niets over gehoord heb is de zgn. 'ticketbots'die internationaal actief zijn. Professionele ticketbureaus maken vooral misbruik van de internetverkoop van kaartjes: Zij beschikken over computerprogramma's die vanaf het moment van opening van de verkoop inloggen op ticketmaster. Dit doen ze niet één maal, zoals de normale gebruiker, maar tien tot 14 maal per seconde!!! Op die manier raakt het hele systeem overbezet en zijn zij de enigen die erdoor komen en kaarten kunnen kopen. Dit gaat dan met tientallen kaarten tegelijk. Ik kan het artikel dat hierover in de RollingStone heeft gestaan niet meer vinden. Misschien heeft iemand die nog in zijn bezit?
Laat er alsjeblieft geen misverstand over bestaan dat deze bureau's MISBRUIK maken van de fans en zo ook de prijs van normale tickets nog verder opjagen.

Gast

Voor de mensen die geen honderden euro's willsen uitgeven de volgende tip: Wacht tot een paar dagen vóór het concert. Je zal zien dat op marktplaats en e-bay dan opeens kaarten tegen veel lagere prijzen worden aageboden.
Daarnaast worden er op de dag zelf meestal nog een aantal veldkaarten in de verkoop gedaan. Dit wordt nergens aangekondigd, je moet gewoon op de dag zelf om 9.00 bij het postkantoor zijn. Dit was met U2 ook zo.

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Het blijft een feit dat dit soort tussenhandel alleen maar kan bestaan *omdat* er mensen zijn die dat soort idiote bedragen over hebben voor kaartjes.

Als er dan een 'officieele' wetgeving voor moet komen, dan moet het meteen voor alle producten worden beslist ipv alleen maar voor de voetbal- of muziekfans.

Dan ook maar meteen een winst-grens voor koffie en daarmee voorkomen dat de arme boeren in zuid-amerika maar een paar centen krijgen terwijl de tussenhandel euro's winst maakt ?

En zo kunnen we nog eeuwen door gaan met het verzinnen van regeltjes om te voorkomen dat iemand meer dan een 'beschaafd' geachte hoeveelheid winsst maakt ...

Peter 2

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Het blijft een feit dat dit soort tussenhandel alleen maar kan bestaan *omdat* er mensen zijn die dat soort idiote bedragen over hebben voor kaartjes.
Precies, dat is de kern van de zaak! Het is onzin om, zoals Radar doet, met de beschuldigende vinger te wijzen naar de tussenhandel. De vraag is nu eenmaal veel groter dan het aanbod en dat heeft onherroepelijk tot gevolg dat er een zwarte markt ontstaat. Daar moet je dus niet over gaan zitten zeuren.

Gast

Waarom gaat iedereen er toch maar vanuit dat de vraag veel groter is dan het aanbod? Als dat de enige reden was dan zouden deze tussenhandelaren ook geen kaartjes aanbieden voor concerten die nog niet uitverkocht zijn. Ik vind het dan ook niet eerlijk om vervolgens tegen Jan-met-de-Pet te zeggen dat hij maar beter had moeten uitkijken.
Kijk, wanneerd de vraag werkelijk zo groot is dat mensen die de hele nacht in de rij hebben gelegen kaarten krijgen en mensen die pas om 8 uur aan komen kakken niet, dan vind ik dat niet meer dan terecht. Dat is gewoon een eerlijk systeem. Maar het blijft fundamenteel fout dat degene met de meeste middelen (centen dus!) aan de beste kaarten komt en niet de fanatiekste fans!

Gast

Leuk bedacht, ga maar voor het postkantoor liggen, maar moet ik dan m'n kids alleen thuis laten 's nachts? Helaas is het voor mij absoluut niet mogelijk om voor de deur te gaan liggen. Evengoed verdom ik 't absoluut om woekerprijzen te gaan betalen, hoe graag ik ook naar een concert toe wil. Inderdaad zijn de prijzen ook schandalig gestegen. Mijn eerste Bon Jovi concert in 1993 betaalde ik nog 27,50 gulden, en dat vond ik al duur. Nu naar Nijmegen is dit 64 euro geworden. Effe omrekenen, dat is dus ongeveer 140 gulden!!

Hoewel, ik moet eigenlijk niet klagen, want voor Bon Jovi heb ik tot 2 keer toe kaarten kunnen krijgen (HMH en voor Nijmegen de Golden Circle kaarten) en als alles meezit kan ik ook naar Robbie Williams!! :D

pinoo

Ongelezen bericht door pinoo »

Er schijnt speciale (kostbare) software te zijn die de ticketbrokers kunnen kopen om veel kaarten online te scoren via ticketmaster.
THANK YOU!!!
Dit is precies waar het om draait mensen. De gewone man die via internet of ehet postkantoor zijn kaartje wil kopen maakt geen schijn van kans tegen de georganiseerde CRIMINALITEIT!
Het is een welbekende praktijk dat zwarthandelaren van deze software gebruik maken daarom crashen al die servers ook binnen een halve minuut en kan je thuis met je isdn-verbindinkje er onmogelijk meer doorkomen op ticketservice.nl!
Ze moeten die internetverkoop gewoon afschaffen dan zul je zien dat er opeens veeeel meer kaarten beschikbaar zijn en het veeel langer duurt voordat een concert is uitverkocht.
Gewoon met je reet uit die luie stoel komen en je kaarten bij het postoffice halen! En max.4 per persoon lijkt me ook een goeide start!

Gast

Ik ga sowieso nooit naar concerten van 'grote namen' omdat dat mijn smaak niet is, dus ik betaal nooit meer dan een euro of vijftien per kaartje en uitverkocht zijn maak ik ook niet vaak mee.

Het is in ieder geval niet zo dat het probleem alleen in Nederland speelt.
Artikel in de New Zealand Herald van vandaag:
http://www.nzherald.co.nz/section/story ... d=10358775

Pairs of general admission tickets worth $99 each were selling at between $670 and $850, while single tickets were going for up to $600.

Gast

Laatst wilde ik naar een concert van Tiesto, je kon kaartjes kopen bij Free record shop. De medewerkers van free record shop hadden zelf al even 20 concertkaartjes per persoon voor zichzelf gehouden zodat er misschien nog 10 kaartjes beschikbaar waren. En wat doen die gasten, zeggen dat het uitverkocht is, maar voor 50 eurie meer kan je wel een kaartje van hun kopen.
Echt belachelijk!

Gast

Ik dacht altijd nog dat wij in een vrijhandel economie leefden, daar valt volgens mij het verkopen van een kaartje volgens principe van vraag en aanbod ook gewoon eronder.
We lopen toch ook niet te zeuren dat een Albert Hein een blikje cola die bij hun in de supermarkt 0,50 euro kost voor 1,50 euro in zijn stationwinkels verkoopt. Vind je het te duur dan laat je het ook gewoon staan en ga je niet erover tot in de eeuwigheid zeuren.
En de betreffende cola merk zal dan zeker ook de laatste zijn die dan over Albert Hein komt zeuren vanwege het prijs verschil.

En helemaal grappig is onze politicus van makkelijk te scoren onderwerpen de heer Atsma van CDA.
In plaats van zich zo druk te maken over die paar tientjes die handelaartjes verdienen met kaartjes, wat ze trouwens weer besteden in de Nederlandse economie. Kan hij zich misschien eens gaan druk maken over werkelijke feiten. Bijvoorbeeld de monopoliepositie van de Clear Channel en Ticketmaster vanwaar uit miljoenen euro's uit de Europese economie weg vloeit naar de Amerikaanse economie.
Clear Channel is tenslotte door overnames inmiddels moederbedrijf van grootste gedeelte van Europese concertorganisaties, er mag geen cent verdiend worden buiten hun om.
Idem dito geldt voor Ticketmaster die via ongecontroleerde overnames inmiddels moederbedrijf van grootst gedeelte van Europese ticketsystemen is geworden.
Atsma is medeschuldige aan de bovenstaande, door Clear Channel en Ticketmaster in zo'n posities te laten komen in Europa en erger nog, door nog steeds te verzuimen om dat als volksvertegenwoordiger aan te kaarten in de politiek, in plaats van hem zelf voor hun karretje van boven genoemde bedrijven te laten spannen.

Mag ik de heer Atsma hierbij openlijk volgende vraag stellen;
Waarom heeft hij het in 2003 verzuimd/nagelaten om publiekelijk te protesteren tegen het feit dat Mojo/Clear Channel de leden van de tweede kamer een concertkaartje aanbod voor een concert van de Rolling Stones in dat jaar (ongeacht of hij er ook gebruik van heft gemaakt of niet)?
Naast het feit dat het gewoon een vorm van omkoping is, waarom heeft Atsma toen de tijd niet geklaagd over het feit dat die kaarten aan de fans toebehoorden die in de rij hadden gestaan en naast het net hadden gevist, en waarom eiste hij niet dat ze als nog naar die fans moesten.

Dus weten we nu ook waarom we geschreeuw van deze populistische wannabe in de toekomst met een korreltje zout moeten nemen (doe maar een pak zout).

Gast

Quote:
Er schijnt speciale (kostbare) software te zijn die de ticketbrokers kunnen kopen om veel kaarten online te scoren via ticketmaster.

THANK YOU!!!
Dit is precies waar het om draait mensen. De gewone man die via internet of ehet postkantoor zijn kaartje wil kopen maakt geen schijn van kans tegen de georganiseerde CRIMINALITEIT!
Het is een welbekende praktijk dat zwarthandelaren van deze software gebruik maken daarom crashen al die servers ook binnen een halve minuut en kan je thuis met je isdn-verbindinkje er onmogelijk meer doorkomen op ticketservice.nl!
Ze moeten die internetverkoop gewoon afschaffen dan zul je zien dat er opeens veeeel meer kaarten beschikbaar zijn en het veeel langer duurt voordat een concert is uitverkocht.
Gewoon met je reet uit die luie stoel komen en je kaarten bij het postoffice halen! En max.4 per persoon lijkt me ook een goeide start

Het is leuk dat jullie allemaal dingen roepen die je ergens gehoord zou hebben.
Maar kom aub. met feiten en niet met allemaal spannende indianen verhalen.
Je weet er als buitenstaander sowieso weinig vanaf feiten af, je weet geen eens waar die kaarten vandaan komen, alleen maar lekker kleurige verhalen uit de media met een sausje van Mojo.

Daarnaast is het toch ook bij de slager of de Albert Hein ook zo dat een beter kwaliteit biefstuk meer kost dan een mindere kwaliteit. Ieder koopt dan toch naar zijn budget. Ga je toch ook niet zeuren dat het oneerlijk is, of dat je het voor de inkoopprijs moet krijgen.

Hoe kan jij beweren dat jij een grotere fan bent dan die persoon die het zich kan permitteren om een duurder kaartje te kopen.

Je moet gewoon niet zeuren, als je naar de dokter wil dan kan je gewoon, als je voedsel nodig hebt is er ook geen schaarste kan je gewoon kopen. Dat zijn belangrijke behoefte in het leven en zeker niet een concertje van een of andere artiest.

Als je op jullie manier gaat zeuren dan kan je het terug trekken naar alles in onze maatschappij.
Waarom woon ik in een flat en hij in een Vila.
Waarom rijd ik in een Suzuki en hij in een Volkswagen.

Het is zo makkelijk om altijd te zeuren.

loos

Ongelezen bericht door loos »

Hoe vaak ga je diezelfde tekst nog posten op dit forum Gast? Lekker makkelijk! (ik heb het over de tekst hierboven)

pinoo

Je weet er als buitenstaander sowieso weinig vanaf feiten af, je weet geen eens waar die kaarten vandaan komen, alleen maar lekker kleurige verhalen uit de media met een sausje van Mojo.
Zozo, ik als buitenstaander en jij als insider zeker? Ik geloof dat ik over jou post niets meer hoef te zeggen nu jejezelf ontmaskerd hebt! ik geef je een grote L van Loser! :twisted:

Gast

Zozo, ik als buitenstaander en jij als insider zeker? Ik geloof dat ik over jou post niets meer hoef te zeggen nu jejezelf ontmaskerd hebt! ik geef je een grote L van Loser! :twisted:

Jij mag denken wat je wilt, maar praat over feiten.
En een loser is iemand die als een kleine kleuter van drie gaat janken dat ie niet naar sinterklaas kon gaan , in jou geval naar een concert.

pinoo

Misschien moeten de naievelingen die de woorden van zwarthandelaren op dit forum geloven dit artikel maar eens lezen. Het is een kopie van een artikel uit de Rollingstone. Google het woord'scalper'maar eens en er komen duizenden van deze artikelen boven.
http://www.eastbayexpress.com/Issues/20 ... ature.html

Pinoo

Ongelezen bericht door Pinoo »

Oh, en gast (heel volwassen je antwoord :lol: ) je hebt niet goed gelezen. Het lukt mij namelijk WEL altijd om kaartjes te krijgen op een eerlijke manier. Ik erger me alleen aan mensen zoals jij.

it's me

Ongelezen bericht door it's me »

Het is echt te gek voor woorden dat Tros Radar zo kort zichtig is.
Ik kijk dit forum nu al een paar dagen met lede ogen aan.
Ook ik geloo namelijk dat Mojo dit onderwerp is gestart nadat ze bedolven werden onder het commentaar over de BELACHELIJKE prijzen van de 3 laatste concerten die in de verkoop zijn gegaan.
Dan hebben we het over 4x Robbie Williams, 1x The Eagles en nu 1x en straks nog 1x The Stones.
Want ook een kaartje voor The Eagles varieerde tussen de 80, en 100,-.
Zoals de "gast" hierboven al zei probeert Mister Mojo hiermee te voorkomen dat iedereen het maar over die hoge prijzen van de voorverkoop heeft.
Stelletje uitzuigers, dat zijn het.
En dan die f#ck#n Ticketservice r nog eens achteraan met hun € 4,05 per kaartje i.p.v. per klant/transactie.
Schandalig gewoon.
Het is ook ZEER verdacht dat Tros Radar geen aandacht heeft besteed aan Mojo en Ticketservice met hun "woekerwinsten" en dat alleen de tiketburo's en de kleine man die iets probeert bij te verdienen aan de tand voelt.

En ook ik k#ts op die mensendie zeggen "echte fans" te zijn en geen kaartje konden bemachtigen.
Bij het postkantoor waar ik stond met de vorverkoop van robbie williams waren er meer dan 200 mensen geholpen.
x 4 kaarten komt dat op ruim 800 kaarten.
alleen de mensen die dachten dat als ze om halftien aansloten in de rij, die hadden geen kaartje.
Gek is dat he?(bij zo'n concert)
Het is logische dat als er een concert van zo'n artiest in de verkoop gaat, het concert binnen no time is uitverkocht.
En dat komt echt niet alleen door de handelaren hoor.
Want ook al gaan we straks naar een systeem toe dat je nog maar 1 of 2 kaarten per persoon kunt kopen, dan nog zullen dit soort concerten in no time uitverkocht raken.
Het enigste probleem dan als je dan nog geen kaartje hebt is dat je ook nietkunt kiezen voor een alternatief.
En die heb je nu wel.
Nu kun je er voor "kiezen" om 30,- tot 40,- meer te betalen zodat je er toch nog bij kunt zijn.
Ik juich het dus toe dat er handelaren zijn!
p.s. iemand nog kaartjes te koop voor The Eagles?

Gast

Misschien moeten de naievelingen die de woorden van zwarthandelaren op dit forum geloven dit artikel maar eens lezen. Het is een kopie van een artikel uit de Rollingstone. Google het woord'scalper'maar eens en er komen duizenden van deze artikelen boven.
http://www.eastbayexpress.com/Issues/20 ... ature.html

Wat een verassing dat achter zo’n tekst (zoals in jouw link) Clear Channel schuilt.

En zoals je aangeeft heb jij altijd je kaarten, dus een bewijs dat je als een fan met een beetje moeite gewoon aan je kaartjes kan komen.

Dan begrijp ik überhaupt niet waarom iemand die zelf zegt altijd zonder problemen aan kaartje komt hier zeuren.
En is het dus ook zo van dat je gewoon loopt te zeuren op basis van indianen verhaaltjes, en niet op feiten.
Feiten zijn geen spannende smulverhalen uit de media.

Gesloten