LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin

Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Radar »

Concertkaartjes voor concerten van grote artiesten zijn tegenwoordig via allerlei sites te krijgen. Alleen vragen deze bedrijven wel woekerprijzen. Een kaartje Robbie Williams kost bij bepaalde sites bijvoorbeeld al minimaal Euro 150,-. Discussieer hier mee over dit onderwerp dat as. maandag om 20.25 bij Radar besproken wordt.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2005 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als je er vlot bij bent en je kaartjes koopt via officiële kanalen (mojo, ticketbox etc), betaal je nooit veel meer dan de standaard 35-45 euro. Als je te laat bent en je wilt toch heel graag je favoriete artiest zien, koop je op de zwarte/grijze markt zo'n kaartje voor veel geld. Dat is al jaren zo, ook bij voetbalwedstrijden, waarom moet Radar daar nu ineens over ouwehoeren?
Vroeger stonden er gasten voor het stadion nog kaartjes te verkopen voor honderden guldens, tegenwoordig gaat dat op wat grotere schaal via internet. Lekker makkelijk, en je hoeft er niet eens voor op de bonnefooi voor haar het stadion / Ahoy / whatever te trekken, je koopt het vanuit je luie stoel.

Je HOEFT niet naar zo'n concert te gaan. Het is niet bepaald een primaire levensbehoefte waar je niet zonder kunt. Je kan ook thuisblijven en wachten tot de DVD van het concert uitkomt.

Radar zoekt weer eens problemen waar ze niet zijn. Als je geen stof meer hebt om je programma mee te vullen, pak dan je koffers en sta die zendtijd af aan een programma met inhoud.

vzR5xT

Ongelezen bericht door vzR5xT »

Natuurlijk worden er onderhands kaarten verkocht, maar waaar ik me het meeste aan stoor is dat de ticketservice een sevice geeft aan mensen middels een account, dat scheelt je handelingenmet kaarten bestellen ONLINE, maar puntje bij paaltje kun je ingelogd staan wat je wilt op het moment van voorverkoop(robbie williams, zaterdag 10 uur)dan is de server overbelast, dus geen kaarten.Wat ik dan een half uur na uitverkoop op marktplaats zie is dat er al kaarten voor dit concert te koop worden aangeboden, een foto van het kaartje met afdruktijd 10.20,of iemand is heel snel naar huis gerend om een foto te maken en een advertentie te zetten en wil een paar tientjes winst maken na een nacht in de kou te hebben gelegen, OF medewerkers van verkooppunten spelen monopoly en ik dat dat naar het laatste onderzoek gedaan mag worden.
gegroet

pascal valize

Ongelezen bericht door pascal valize »

Heel leuk om te zeggen dat je niet wilt gaan als je er geen hogere prijs voor wilt betalen, maar als je favourite band komt dan wil je ze toch live zien. BV Bon jovi in hmh, maar 2500 kaarten in de vrije verkoop, binnen 10 minuten weg. Dan heb je helaas achter het net gevist, maar als je dan naar budgetticket gaat dan schrik je wel als een kaartje zo'n 150 tot 200 euro kost. Budget staat hier dus helemaal nergens voor!!
Zo'n verkoopsite moet door de regering aan de tand gevoelt worden. En vaak is het ook nog de vraag, hoe komen sommige organisaties zoals busreizen wel aan tickets?? Is er wel eerlijke verkoop dan?
In Belgie willen ze de concertkaarten op naam gaan verkopen als het haalbaar is volgens hun regering dan ben je van alle handel erom heen af. Misschien een oplossing voor nederland. Het land van 1001 regeltjes.

Mar75

Ongelezen bericht door Mar75 »

Ik heb wel eens concert kaarten gekocht via internet, bijvoorbeeld via een fansite of ticketservice. Voor sommige concerten sta ik uren in de rij om kaarten te bemachtigen.

Bij robbiewilliams bijvoorbeeld viel het me tegen dat je via de fansite (naast eerst lid te worden, 35 euro) ook nog 9 euro aan verzendkosten toeberekend kreeg. (de vorige keer was het met betalingsbewijs kosteloos afhalen op postkantoor)

Wanneer ik kaarten te veel heb verkoop ik ze ook door. Ik doe iets boven de kostprijs op. Bijvoorbeeld Robbie Williams, ik ben 85 euro per veldkaart kwijt incl. de lidmaatschap/verzendkosten, dan vind ik verkopen voor 95 euro geen woekerprijs (persoonlijke bezorging en contante afrekening).

charlenepower

Ongelezen bericht door charlenepower »

Als je er vlot bij bent en je kaartjes koopt via officiële kanalen (mojo, ticketbox etc), betaal je nooit veel meer dan de standaard 35-45 euro.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst naar een concert bent geweest??
Maar ik heb de afgelopen jaren niet de standaard € 35,- a € 45,- betaald hoor!! In ieder geval niet voor 'grote' artiesten!

Tegenwoordig staan mensen in de rij voor een kaartje om ze daarna weer voor dubbel zoveel te verkopen (op bijv. marktplaats). Dus diegene willen helemaal niet naar RW of U2, maar willen gewoon verdienen aan fans en liefhebbers die geen kaartje hebben!

ajorna

Ongelezen bericht door ajorna »

ooit eens een paar kaartjes gewonnen via hetnet maar deze waren niet voor mensen met een handicapgeschikt dus iets geven waar je niets aan hebt is altijd een tegenvaller er werd botweg gezegd invaliden moeten maar een ander kaartje kopen.

Arjan P

Ongelezen bericht door Arjan P »

Hoe duur kaartjes ook zijn, wat mij tegen de borst stuit is de ondoorzichtigheid tijdens de bestelling. Kocht laatst zes tickets voor de Black Crowes in Paradiso à € 35,-. Da's allemaal prima en het mij best waard. Dan zie je op de site dat er € 8,24 'administratiekosten' bij komen - ook nog okee - en vervolgens een totaal van € 243,74. Dan mis ik toch echt € 25,50 die nergens wordt opgevoerd! Da's lekker verdienen voor die lui, en dan heb ik het nog niet eens over de € 2,50 die je aan de deur bij Paradiso per persoon nog eens neerlegt... Per kaartje dus ruim € 43 en geen € 35!

ANNET'je

Ongelezen bericht door ANNET'je »

Schandalig is het,als om 10 uur de kaart verkoop begint en je bent er om 10 uur en er staan 2 personen voor je voor je aan de beurt ben is alles uit verkocht.Dan probeer je het via internet idem dito,want dan ben je te laat.En nog geen 2 uur later staan ze te koop op Marktplaats of een andere verkoop site.En moet je er zowiezo tientjes of honderden euro's meer voor betalen.Ik vind dit niet eerlijk tegenover mensen die het ook echt willen. En dan staat er op de officeele sites ook nog bij dat je niet meer dan 8 of 9 kaartjes kunt kopen per persoon.Hoe doen ze dit,is dit een vorm van oplichting???

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kaarten die ver boven de normale prijs aangeboden worden, zijn niet gekocht door fans van de band voor wie de ticket bedoeld is.
Deze woekeraars mogen ze van mij keihard aanpakken.
Het nieuwe ticket systeem wat de EU wil invoeren juich ik dan ook van harte toe.

Helena 40

Ongelezen bericht door Helena 40 »

Drie jaar geleden voor het eerst kaartjes gekocht via ticket service, soms duurd het een "beetje" lang voor je er door bent en kaartjes kunt bestellen.
Maar via deze site heb ik nog nooit meegemaakt dat ze meer geld voor de kaartjes vroegen.
Met de laatste kaartjes ben ik ook wel heel blij: 2 kaartjes voor de Eagles, voor de normale prijs van 75 euro, helaas waren de zitplaatsen wel heel snel uitverkocht. Daar moet ik nog wel bij zeggen dat we voor 89 euro nog zitplaatsen konden kopen, maar dan zag je zeer weinig, dit hadden ze er zelfs nog bij verteld. Dus ticket service is gewoon goed!!

Groetjes Astrid

gaos2

Ongelezen bericht door gaos2 »

Nou, ik ben zéker blij dat Radar dit onderwerp aankaart, hopelijk kan er door discussie via Radar éindelijk eens iets veranderen aan die woekerprijzen!!!! Ook ik wilde naar Robbie Williams, en heb 1,5 uur tegelijkertijd aan de telefoon en aan internet gezeten. Ook ik had mezelf eerst ingelogd, maar elke keer werd ik uit de wachtrij gegooid omdat die veel te lang was. Ondertussen lagen anderen al vele uren voor de deuren, maar ook zij kwamen niet bod. En tegelijkertijd werden er op Marktplaats alweer kaartjes aangeboden voor Euro 150, echt schandalig!!!! Van mij mag er korte metten gemaakt worden met die handelaren! Echte fans krijgen zo geen schijn van kans meer, en bovendien: welke gemiddelde tiener kan zoveel geld besteden, al wil hij/zij het nog zo graag????? Het moet iedereen gegund zijn om een concert bij te wonen, weinig geld of veel geld, en dat laten wij niet bepalen door een paar handelaren die over de rug van fans enorme bedragen willen verdienen!

Smitje

Ongelezen bericht door Smitje »

Via Ticketservice heb ik 2 jaar geleden 4 kaarten gekocht voor een concert van Westlife. Dochter en haar vriendin in de wolken! Maar 2 weken voor de concertdatum: concert geannuleerd met als reden "dringende verplichtingen in het buitenland"!
We konden de kaarten terugsturen, liefst aangetekend natuurlijk, waarna we het geld terug zouden krijgen. Maar je moet niet denken dat je de adminstratiekosten etc. etc. terugkrijgt dus we gingen toch voor een aantal pizza's het schip in!
En het leukste komt dan nog: via via heb ik vernomen dat Westlife op de bewuste dag in Engeland een priveconcert heeft gegeven!!!!
Bedankt Ticketservice en Westlife, mede namens mijn dochter. :cry:

Gast

Ze moeten gewoon verbieden dat je aan de kassa 10 kaarten kunt kopen.
Gewoon max. 2 pp lekker simpel.

Gast

Ze moeten gewoon verbieden dat je aan de kassa 10 kaarten kunt kopen.
Gewoon max. 2 pp lekker simpel
Fijn als je met 4 personen wil gaan.
Dan moet ik altijd met 2 personen kaartjes gaan kopen.

Dan zou je de kaartjes beter op naam kunnen zetten.

M9N8VPUv

Ongelezen bericht door M9N8VPUv »

Met voetbalkaartjes gaat het idem dito...,verkoop via internet moet niet meer kunnen. Beter via bonafide handel net zoals bijv. bij staatsloten ...!

Qejtbrs7

Ongelezen bericht door Qejtbrs7 »

Wij hebben ook heel erg vroeg kaarten besteld de eerste dag voor een concert van Cher, gevraagd om niet hoog te zitten vreselijke hoogtevrees heb ik . Eerste ring of begane grond (Ahoy) plaats genoeg zeiden ze.
Ja daar kwamen wij achter helemaal boven zaten wij, ik heb niets gezien, zo bang was ik .voor mij nooit meer een ticket via internet of telefoon. Er was een hele vriendelijk man die mij geholpen heeft naar de rand boven, daar ben ik achter een paal gaan zitten. :twisted:

Gast

Vreselijk die mensen die willen verdienen aan kaartverkoop. Deze lui zijn ook de schuld dat de concertkaarten zo inmens duur zijn geworden. Artiesten kunnen het vragen want men betaald er toch wel voor!!! Pas een mail binnengekregen met daarin de originele prijs van een conertkaartje voor de Stones € 129,- Nou ik ben nog steeds het type omrekenen en dit is meer dan 250 gulden. Dit had je vier jaar geleden echt niet kunnen vragen ook niet voor de Stones!!! Toen was 80 gulden per kaart al veel......
Oja en de administratiekosten via internet vind ik ook belachelijk. Of je nu 1 kaart besteld of 8 kaarten dan blijft dit 1 handeling per transactie maar waarom dat je dat 8 x de administratiekosten moet betalen blijft voor mij een raadsel. Of je nu cijfer 1 indrukt of 8, het blijft maar 1 x drukken Kan me niet voorstellen dat het papier per kaartje 3,50 kost!!!!

zomaar

Ongelezen bericht door zomaar »

Tja, waar is die goeie ouwe tijd gebleven, dat je nog gewoon een kaartje aan het loket kon kopen? :cry:

Dit is toch gewoon tè gek voor woorden. Al zou ik nog zo'n fan zijn ergens van, ging ik er toch echt geen honderd of meer euro's ervoor betalen. Maarja, je ziet het! Er zijn zat mensen die het wel doen en dat drijft de prijs ook op!

natasja69

Ongelezen bericht door natasja69 »

Ook wil graag naar robbie williams,
maar ik was niet in de gelegenheid om voor het postkantoor te overnachten.
Dus ik was te laat en alles uitverkocht, nu "mag" ik voor € 150/200 per persoon een kaart via marktplaats gaan kopen, niet dus, want dat is voor iemand met een gezin niet op te brengen.
Als iedereen nou gewoon z'n benodigden kaartjes koopt dan komen gewone mensen ook nog eens aan bod, maar nee robbie williams is hot dus iedereen ziet dollartekens :evil:

Gesloten