LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektekosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
maja de groot

ziektekosten

Ongelezen bericht door maja de groot »

Gisteravond naar de uitzending gekeken en ik zit nog steeds met een vraag.
Wij beiden als ouderen ( 50+) krijgen in onze basisverzekering een verzekering MET kraamkosten. Ben ik nou niet goed of hoe zit dat?
Er wordt gesproken over een keuzepakket, maar kraamkosten weglaten KAN niet. Ik heb daar reeds contact mee opgenomen met AGIS ( mijn ziekenfonds) maar die beweren dat dit van regeringskant is opgelegd.
Kunnen wij daar geen verandering in aanbrengen? :evil:

Dilbert29

Re: ziektekosten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja das inderdaad vreemd. Ik als man ben ook verplicht om kraamzorg en bevallingen af te nemen, terwijl de kans dat ik ooit een kind baar toch vrij klein is.

voedsel

Ongelezen bericht door voedsel »

Hallo vrienden,

Leuk zojuist dat voorbeeld met die ambtenaar die 1900 euro minder gaat betalen, maar dat is appels met peren vergelijken.

De ambtenaar raakt nl. ook zijn interim uitkering ziektekosten kwijt, dus de bruto prijs van ruim 5500 euro heeft de ambtenaar wel betaald maar met een leuke maandelijkse bijdrage van het rijk.

Volledig foute voorlichting dus en die ambtenaar is ook een ei dat hij niet weet wat het gaat kosten.
Ik heb het nog even nagekeken, de rijksambtenaar krijgt nu 163 euro per maand aan interim uitkering.

Dit is 1956 euro, het zoals in uw uitzending aangetoonde voordeel is dus verdwenen!

Tijd voor de koude douche!

Jan

caddygirl

Ongelezen bericht door caddygirl »

Gisteravond naar de uitzending gekeken en ik zit nog steeds met een vraag.
Wij beiden als ouderen ( 50+) krijgen in onze basisverzekering een verzekering MET kraamkosten. Ben ik nou niet goed of hoe zit dat?
Er wordt gesproken over een keuzepakket, maar kraamkosten weglaten KAN niet. Ik heb daar reeds contact mee opgenomen met AGIS ( mijn ziekenfonds) maar die beweren dat dit van regeringskant is opgelegd.
Kunnen wij daar geen verandering in aanbrengen?
Hier hebben idd veel mensen niks aan. Maar toch zit t erin...
De verzekeraars moeten paketten samenstellen en jah daar kun je als deelnemer weinig aan veranderen.

Daarom is het raadzaam om goed rond te kijken waar u u wilt verzekeren. Vergelijk meerdere zorgverzekeraars!

Dutchsailor

Ongelezen bericht door Dutchsailor »

Ik ben ex-militair en was tot nu toe (met mijn vrouw) verzekerd bij de SZVK. Nu moet je oude verzekeraar je een nieuw bod doen, maar de SZVK mag ons niet meer verzekeren. Op een nieuw bod hoeven we dus ook niet meer te rekenen! Alleen actief dienende militairen vallen nog binnen het SZVK. Het SZVK was erg goedkoop. Zo betalen wij voor een zeer uitgebreide dekking slechts 1546,- € per jaar. De minimale verzekering gaat ons nu minstens 2200,- € per jaar kosten. Gaan we ons zoals vroeger bijverzekeren, dan betalen we minimaal 1500,- € per jaar meer! Alle actief dienden militairen met niet werkende echtgenote en/of oudere kinderen gaan er ook sterk op achteruit.
Tel uit je winst!

caddygirl

Ongelezen bericht door caddygirl »

Krijgen jullie geen alternatief meer dan vanuit je werkgever defensie?

Dutchsailor

Ongelezen bericht door Dutchsailor »

Defensie zelf doet er helaas niets aan. De vakbond is nu bezig met het oprichten van een stichting voor een collectieve ziektekostenverzekering. Of dat gaat lukken is nog niet zeker. En het is nu drie maanden voor invoering. Daarbij is er nog een bijzondere omstandigheid. Ik woon in Frankrijk. Dat was tot nu toe geen probleem. Maar nu weet men het nog even niet. Het is voor mij nu de vraag of ik moet en kan wachten op Nederland, of dat ik hier naar een verzekering moet zoeken. Het is jammer dat de invoering zo gehaast moet plaats vinden.

boud

Ongelezen bericht door boud »

Berekeningen van medewerkers van bel dienst wijst uit dat ambtenaren die verplicht particulier verzkerd zijn er gemiddeld tussen de € 100 en € 200 netto op achteruitgaan. a de interim verdwijnt B door de aanspraak op verzekering meer loonbelasting moet worden betaald ongeveer€80 per maand. dus rekensom.
nu part ziektekosten verzekering € 235
minus interim € 120
is € 115
vrouw ziekenfonds deeltijdbaan € 49
kosten totaal € 164
Vanaf 010106 2 x € 100 € 200
meer belasting ivm aanspraak € 100
is totaal € 300
Deze vergelijking gaat nog mank omdat nu volledige dekking en vanaf 010106 slechts basisdekking.

Gesloten