LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgstelsel en ziekenfondspremies

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rightone
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2005 18:37

zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door rightone »

Vanavond keek ik naar de uitzending van kassa maar wat ik afvraag is hoe komen ze aan die hoge premies?
Ik woon met me vriendin samen heb ziekenfonds met aanvullende verzekering maar we betalen per jaar niet meer dan 1440 euro terwijl tijdens de uitzending meestal uitgegaan wordt van zo'n 2500 euro...
wie kan me dat uitleggen ???

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Sjors_B »

jou werkgever betaalt ook een deel, vervalt dit misschien ?

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Ikke heeft het een niet gebegrepen uutsending gevindt. Moete we noe allemal in het siekfonds ?

Ali

kreeft53

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door kreeft53 »

VOLGENS MIJ KLOPT HIER HELEMAAL NIETS VAN!!
2205 EURO VOOR TWEE PERSONEN IN HET ZIEKENFONDS?
RADAR ZET DE CONSUMENT OP HET VERKEERDE BEEN DOOR DE PREMIES VAN DIT JAAR FLINK OP TE SCHROEVEN ZODAT DE MEERPREMIE VOLGEND JAAR VEEL MINDER LIJKT!!
RADAR BEGINT EEN BEETJE OP ZALM TE LIJKEN??

FOEI,TROSRADAR!!!

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Een vraag over het zorgstelsel, ik ben een alleenstaande ouder, heb dus geen partner maar wel een kind onder de 18 en verdien minder dan 40000 euro, val ik dan onder alleenstaande of onder gezinssamenstelling en heb ik dan recht op een tegemoetkoming.

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Speelt u mee in de staatsloterij ?

raymond7333

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door raymond7333 »

Er wordt een hele belangriojke groep vergeten en dat zijn de mensen met een onregelmatigheidstoeslag/ploegendienst die nu in het ziekenfonds zitten. Bv een gezin met 2 kinderen man werkt in ploegen en heeft een basis salaris van 30000 en een ploegentoeslag van 10000 hij zit nu in het ziekenfonds (toeslag telt niet mee voor het ziekenfonds) maar krijgt straks dus geen zorgtoeslag omdat de toeslagen ook worden meegerekend !! Het zijn bv politie mensen ,mensen in de zorg, fabriekpersoneel dus iedereen met een onregelmatigheids toeslag is de pineut !!

mvg raymond

bert.oostveen

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door bert.oostveen »

Waar ik mij nu ook weer aan erger is dat men kennelijk bewust voorbij gaat aan een groep van 2 miljoen mensen, namelijk de vroegpensioen, vutters en degene die ouder zijn dan 65 jaar. U en ook de andere daarvoor lijken wij niet te bestaan, U hebt het helemaal niet over ons. Waar komen wij in uw plaatje wat gaat het ons kosten. Zelf ben ik nu inclusief aanvulling eoro 2000 per jaar kwijt (66 jaar inkomen 26000) wat kost het mij en vele andere in 2006
Doe er wat aan besteed er eens aandacht aan.
Bert

dalebout

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door dalebout »

ik was ook verbaasd over de voorbeelden in kassa over ziekenfonds de premies van nu kloppen niet ze praten over premies van nu 2200 euro ik zit met mijn gezin in het hoogste paket en betaal 1300euro kassa geeft slechte voorbeelden van gezinnen in het zieken fonds wat mijn inziens toch de meerderheid is

michielhvg

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door michielhvg »

Krijgen we een paar mooie voorbeelden van de kosten of baten van het nieuwe zorgstelsel.
wordt de mest voorkomende combinatie over het hoofd gezien. Ik mis dus het gewone arbeidersgezin waarvan de man inhet ziekenfonds zit en de vrouw moet bijverdienen en dus ook in het ziekenfonds zit.
Nu vraag ik mij af bij welke eenderde deze situatie terecht komt.
Het blijkt maar weer dat als je genoeg verdient en dus particulier bent je er weer het meest op vooruit gaat
Dus LANG LEVE DE VEELVERDIENER!!!!! :twisted:

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

We gaan er allemaal minimaal 15% op achteruit. Volgens Agis

ther

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door ther »

Ik ben al een tijdje aan het denken over het nieuwe zorgstelsel.
Wat ik niet snap is dat de regering hier wéér mee weg komt!!!!!
Ik bedoel, de particulieren [toch de beter gestelde] gaan er op vooruit volgend jaar, wie is weer de dupe? de 'gewone'man.
Waarom niet iedereen in de ziekenfonds houden zoals het is en de paritculiren meer laten betalen!
Waarom altijd plukken van een kale kip!
Na vanavond begrijp ik ook dat alleenwoners er op achteruit gaan WAAROM? 2 verdienens hebben toch meer in te brengen?
Als je kinderen hebt krijg je toch ook allerlei vergoedingen??
WAAROM? ik wil heel graag antwoord!
groeten Ther.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door dees »

Ja Raymond, daar heb je gelijk in.
Over de middeninkomens, daar praten ze niet over.
Bij ons hetzelfde verhaal,man werkt over voor een extra zakcentje.
Dochter van 19 jaar studeert en dat kost veel geld.Zoon van 16 jaar.
Nu heb ik uitgerekend dat wij samen 205.00 euro krijgen van de belasting :oops: Dochter krijgt 387.00 euro.Dat betekend bij haar dat zij van 46.90 euro naar ongeveer 75.42 euro gaat(als het niet meer is).
En dan gaan wij nog 60.00 euro meer per maand betalen en misschien nog wel meer.
Wel een troost he :x Overwerken om het een beetje beter te hebben en dan krijgen wij dit weer op ons dak.

atie

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door atie »

Mijn huishouden bestaat uit 2 personen (volwassen), allebei ziekenfonds verzekerd en betaal per maand ongeveer 110 euro voor 2 personen. Krijg een klein gedeelte compensatie van mijn werkgever (werkzaam in de zorg), heb ik daar al in verwerkt.
Mijn vraag is inderdaad ook hoe komen ze aan die hoge bedragen die genoemd worden, is daar inderdaad het bedrag bij opgeteld wat via je loonstrook wordt ingehouden, anders kom je nooit aan ruim 2400 euro.
Vervalt deze inhouding ook in het nieuwe zorgstelsel?[/b]

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Per maand wordt de premie zo'n € 150,00 per persoon incl. AV

Zalm

calf

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door calf »

allemaal stemmingmakerij. elk tv programma probeert een graantje mee te pikken van deze hype. Ze maken slim gebruik van de verwarring in de samenleving. Hoe kunnen ze nu prijzen noemen???? De premies zijn nog lang niet vastgesteld, dat gebeurt pas in het najaar. Daarnaast is er ook nog de aanvullende verzekering, daar hoor ik nu niets over. In plaats van zelf te adviseren, zouden ze dit eens aan deskundigen moeten overlaten; ondervraag de minister eens flink ipv deze karikatuur te maken en het hele zorgstelsel al bij voorbaat af te schieten! Hier schiet niemand iets mee op.

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik radar was zou ik eerst maar eens goed kijken, of aan de kijker uitleggen hoe een ziekenfons verzekerde aan een nominale premie kan komen van 2300 euro per jaar,
Wat is hier vergeten, of is dit inderdaad gekleurde berichtgeving.

Erik Nobel

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Erik Nobel »

Iedereen boven de 18 jaar gaat een basispremie betalen van 1100 euro p.p. Om dit te compenseren heeft minister Hoogervorst de zorgtoeslag bedacht. De vraag is echter of die zorgtoeslag voldoende is om deze premiestijging voldoende te compenseren.

Naast deze premie, is er nog een no claim regeling, en kun je, indien je jezelf bijverzekerd, nog kiezen voor een eigen risico. Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Je bent verplicht om jezelf te verzekeren, anders krijg je een boete. Zo dwingt Hoogervorst je om deel te nemen aan een systeem dat gewone mensen veel geld zal gaan kosten. Ik moet nog zien of deze minister goed kan rekenen. Ik ben bang van niet.

Gast

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bedoel, de particulieren [toch de beter gestelde] gaan er op vooruit volgend jaar,
Beste Ther, daar geloof ik niks van. Ik ken veel jonge, particulier verzekerden die nu voor heel weinig geld verzekerd zijn (omdat ze jong en gezond zijn). Die gaan flink meer betalen volgend jaar.

ther

Re: zorgstelsel en ziekenfondspremies

Ongelezen bericht door ther »

av zalm wat betekend dat? ik betaal nu 50.50 ga ik dus 100.00 euro p.m op acheruit? is nog al wat

Gesloten