LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
trophy

zorgverzekering

Ongelezen bericht door trophy »

5 december wederom een chronisch zieke mevrouw in een rolstoel, gaat toch naar een andere zorgverzekeraar met een aanvullend duurder pakket waarin zorg zit die zij denkt nodig te hebben. Ze gaat van 1100 Euro naar 1800 Euro per jaar. Maar zij kan dit doen omdat zij straks meer netto overhoud! Hoe kan zijn nu al weten wat zij netto meer over gaat houden en hoeveel? Dat kun je pas weten in Januari 2006 na je loonstrook en je zorgtoeslag en eventuele woontoeslag! Zij doet nu voorkomen straks 700 Euro netto per jaar meer over te houden!

karr-2

Re: zorgverzekering

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan zal dat ook wel zo zijn he? Ze gaan geen dingen roepen, die achteraf niet waar zijn lijkt mij.

batavusfool

Re: zorgverzekering

Ongelezen bericht door batavusfool »

Hoi

ik heb beide uitzendingen gezien over het zorgstelsel. Nu ben ik over het algemeen tevreden over Tros Radar, maar het lijkt nu alsof ze voor de regering aan het tv maken zijn.
Ze geven nl alleen maar positieve voorbeelden. Maar als ik met de depender nakijk wat ik als alleenstaande ouder met een bijstandsuitkering moet gaan betalen val ik achterover. Die komt nl op 200,75 Ook ik heb fysiotherapie nodig en een uitgebreide dekking tandarts.
Zorgtoeslag is max 400 euro. Heb er officieel nog niks over gehoord. Volgens de gemeente gaat de uitkering niet netto omhoog.
Dus vraag me echt af waarom er geen voorbeeld is genomen van een alleenstaande ouder, die uitgebreid zorgpakket nodig heeft en bijstand heeft.

groeten Mirthe

Gesloten