LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door Radar »

Op een kwade dag wordt mevrouw Belloo beroofd van haar tas. Ze is alles kwijt: haar geld, identiteitskaart en sleutels. Nadat ze aangifte heeft gedaan bij de politie gaat ze naar het stadsdeelkantoor van Amsterdam Oost om een nieuwe identiteitskaart aan te schaffen.

Zal ze vriendelijk geholpen worden of niet?

Maandag 1 september 2008 in Radar de afloop van dit verhaal. 20.30 uur, Nederland 1.

ColinC
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:58

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door ColinC »

Reden genoeg om dus te kijken. :D

hobbygips
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008 14:02

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door hobbygips »

Ook bij mijn vrouw is dit gebeurd, en ondanks de aangifte bij de politie moest er voor het opnieuw aanvragen van een indentiteitskaart toch een boete worden betaald omdat de kaart was gestolen.

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door hoiti103 »

ook ik heb dit meegemaakt, na een inbraak in mijn woning rijbewijs kwijt. Moest een boete betalen bij het opnieuw aanvragen, de verzekeraar betaalde niet alleen voor de basiskosten,maar ook voor de boete. Vraag me soms wel af waar we in nederland mee bezig zijn....

essiej666
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:57

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door essiej666 »

84 euro?
ik weet niet of het in Amsterdam duurder is,
ik moest ook een nieuwe id-kaart, (was de mijne kwijtgeraakt)
maar die van mij was plus administratiekosten 49 euro.
Dat is toch wat goedkoper.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door Walter_F »

Zelfde hier ook. Paspoort zoekgeraakt. Eerst naar stadsdeelkantoor om een brief te krijgen, die inleveren bij politie en aangifte doen, weer terug naar stadsdeelkantoor om nieuw document aan te vragen en inderdaad extra kosten voor het feit dat het document zoek is (ongeveer 50 eur dacht ik).

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door frenkievee »

Buurvrouw van ons was in Italie beroofd en onder meer haar rijbewijs pleite. Daarvan in Italie aangifte gedaan en de aangifte in Italiaans en Engels meegekregen.
In het stadhuis kreeg ze te horen dat de ambtenaar daar niks mee kan, want moet in het Nederlands zijn.
Bij een poging tot aangifte bij de politie alhier kon ze alleen nog maar een vermissing melden want een aangifte was toch al geweest???
En de gemeente rekende dapper de boete van 25 euro want het was geen diefstal maar een vermissing!!!

Hoezo: regeltjes........

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Douche: stadsdeelkantoor Amsterdam Oost

Ongelezen bericht door Shine »

Jep, ook ik mocht 2 betalen voor de prijs van 1 dit voorjaar.
Prijs (afgerond): 84,=

Zodra je het oude document (paspoort of id-kaart) niet kunt inleveren ben je de klos.
Je moet naar het Politiebureau (ook al is het document niet gestolen), alwaar je een aangifte moet doen, dan weer terug naar de gemeente met de aangifte en dan krijg je pas je nieuwe document.

Motivatie wat hierachter zit: de niet ingeleverde documenten kunnen gebruikt worden door verkeerde personen. De gemeente wil het stuk zelf kunnen vernietigen cq ongeldig maken.
Begrijpenlijk gedacht vanuit deze redenering. Maar sneu als je document echt is gestolen. Van de andere kant, anders gaat iedereen zeggen dat het gestolen is om de extra kosten te ontlopen.

Kortom, het mes snijdt en kent twee kanten. En die tweede kant had RADAR óók meer en beter onder de aandacht kunnen en mogen brengen.
Nu was het wel erg eenzijdig.

Gesloten