LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

merijn123 schreef:

Tja, 3.000 of 4.000. Is waarschijnlijk door de reclamemakers een mooi getal gevonden? Aantal kan ook volgens Radar nog wel eens afwijken!
P.S Ik vraag mezelf af of vele van de nop positieve reacties op die manier wel zo positief over komt op medelezers
Heb je helemaal gelijk in merijn. Ik biedt je namens mijzelf alvast mijn verontschuldigingen aan. Sommige uitlatingen van "NOP'ers" genoemd zijn puur uit emotie geschreven. Veelal zijn het niet eens NOP'ers maar gewoon bezorgde mensen die het het beste voor hebben met het NOP. Ik kan ze dat niet kwalijk nemen maar verzoek bij deze om diegene die zich aangesproken voelen wat genuanceerder te reageren.

Bedankt voor uw, in mijn ogen, positieve bijdrage. Ik hoop dat ook de zg "anti's" wat genuanceerder zullen reageren.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ben ik toch nog een keer

Ik wil eigenlijk wel eens weten van de vrijwilligers van het NOP, of er nu meer verandert is, als alleen de informatiestroom.

Zo de paginas eens terug lezend, zijn er diverse oplossingen/veranderingen aangedragen over het verzorgen van papegaaien.
Ikzelf heb wat gezegdt over voeding.
Maar op al deze dingen, is eigenlijk nooit verder op in gegaan door de mensen hier, er zijn ook geen vragen gestelt.

Mij bekruipt nu een beetje het gevoel, dat men bij het NOP denkt, het is wij, tegen de rest van de wereld.
Terwijl ik weet van 4 mensen die hier goed bedoeld gereageert hebben met adviezen, dat die tesamen meer als 100 jaar ervaring hebben met het verzorgen van papegaaien.
Dit kan men toch niet negeren, of doet men dit ook niet?

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

eplaatst op 21 Jan 2009 22:35 door Verstuur mail Frans en Nanke Verbunt
Voor alle mensen die ons in deze dagen een warm hart onder de riem
steken zingen onze papegaaien in koor.

OPGELET AANKOMENDE ZATERDAG BEGINT ONZE GROTE PRET !!!!

Kom zaterdag naar Oerle er staat een grote verrassing om te hoek
te gluren.
Hè hè niet leuk van je Frans maar het wordt een leuke zaterdag komt allen. Riet is ook aanwezig en verder hoop ik dat Frans niet te veel details bekend maakt !

Bij deze nodigen we TrosRadar ook uit om geheime opnames te maken 8)

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

esli 99 schreef: nog even een vraagje was dat iemand van hier vanmorgen op omroep brabant ?
mooi gesproken !!! kunnen bepaalde mensen een voorbeeld aan nemen.
nu misschien nog in een uitzending van brabant tv
Yep, onder andere van hier, ik erken schuld in deze.
Bedankt voor de reactie.

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Parrotlover


Geplaatst op 21 Jan 2009 22:59 door Parrotlover


--------------------------------------------------------------------------------


Klopt ook helemaal. Ik denk dat deze mensen op de vogel forums zitten. Dit forum gaat ook niet over de diskussie van 'kennis van vogels' hebben, maar helaas over iets wat gebeurt is en inderdaad niet goed te praten is. Maar de fouten zijn inmiddels erkend en er is bij het NOP in korte tijd al een hoop aangepast in de informatie voorziening.

------------------------------------------------------------------------------

als dit forum niet over de kennis van vogels gaat, hoe kan het dan dat iedereen weet dat de vogels het goed hebben, met alle respect maar dat zie je niet als leek,

ik ben er twee keer geweest, en over de verzorging zal ik niks zeggen, maar ik vind de vogels er niet mooi bij zitten,


-------------------------------------------------------------------------------------

Frans en Nanke Verbunt


Geplaatst op 21 Jan 2009 23:38 door Frans en Nanke Verbunt


--------------------------------------------------------------------------------

VLIEGEND EN KRIJSEND VAN DE PRET ONTHULLEN DE PAPEGAAIEN AANSTAANDE ZATERDAG HET GROTE VERRASSINGS PAKKET !!!!!!!


----------------------------------------------------------------------------------

volgens mij wordt het hoog tijd dat je zelf ook in het nop wordt opgenomen, dit is al de zesde keer dat je dit schrijft op 3 pagina s,

je reinste forumvervuiling

oplossing gezocht
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oplossing gezocht »

Hoe komen wij nu achter de waarheid? Ik stel voor, dat alle mensen hun verhalen opsturen naar

de heer A. H. Dorresteijn, p/a Diergaarde Blijdorp, Postbus 532, 3000 AM Rotterdam,

die op verzoek van het NOP een onderzoek gaat verrichten.

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

*Oplossing gezocht
Dit is 1 van de weinige zinnige oplossingen die hier aangedragen worden....Dit lijkt mij persoonlijk een goed plan.
Op deze manier weet men ook een beetje waar men naar moet kijken ipv de droge cijfers controleren.

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

Blijkbaar is de uitzending van Radar, waarin wantoestanden binnen het NOP ter discussie gesteld aanleiding tot het geven van een feestje!

Hoe serieus wordt je dan als ex-eigenaar genomen? Het is een klap in het gezicht voor vele mensen die hun dieren ooit eens in goed vertrouwen hebben weggebracht en erachter komen dat het allemaal niet zo ideaal is.

Ik vind het een groot schandaal hoe hier met dergelijk serieuse onderwerpen wordt omgegaan.

Sacha

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

de heer A. H. Dorresteijn, p/a Diergaarde Blijdorp, Postbus 532, 3000 AM Rotterdam
die op verzoek van het NOP een onderzoek gaat verrichten

1.Ook weer een reden om donatiegeld aan feesten te besteden?, 2.Dorresteijn, nam toch ook dieren over van NOP ??, dit noemen ze de kat op het spek binden (*-*)

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

@Henri

Pas op, je maakt de waakhonden van dit forum wakker. De scheldpartijen gaan zo weer beginnen.

Wist je nog niet dat Radar dit forum alleen voor voorstanders in het leven heeft geroepen? Dus vooral niet kritisch zijn......

Sacha

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Hoi allemaal

Ik denk dat NOP hiermee een nieuw geluid in wilt gaan blazen om aantal mensen weer tevreden wordt over NOP
Ze hadden ook kunnen doen net zo als Papegaaien Dennis zo door blijven gaan met "wantoestanden" vooral mensen blijven voorliegen

Het is natuurlijk altijd vervelend als je te laat op de hoogte wordt gesteld over je papegaai

Maar je bereikt hier niets mee om iedere keer negatieve gedachtes te blijven houden voor hetzelfde geldt heb je ze weer nodig of dan wordt dat je papegaai in de handel gaat en wat gebeurd dan met je papegaai en anders naar SPPW maar dan wordt het zeker dat je papegaai gekortwiekt en ook dat hij overal mee naar toe gaat

merijn123
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door merijn123 »

Dorresteijn, nam toch ook dieren over van NOP ??, dit noemen ze de kat op het spek binden


Bij mijn weten is het juist andersom;het nop heeft een groot gedeelte van de papagaaien overgenomen van diergaarde Blijdorp.

Zeldzame amazones,keas,zwarte kakatoes brilkakatoes etc

je kunt dus wel de conclusie trekken dat men elkaar kent,maar dit hoeft niet automatisch te betekenen dat men´´ gekleurd´´ het onderzoek gaat doen.
Deze man(Dorrestein) heeft natuurlijk ook zijn naam hoog te houden en weet dat erover zijn schouder meegekeken wordt.
:)

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

YvetteV,

Quote: Het is natuurlijk altijd vervelend als je te laat op de hoogte wordt gesteld over je papegaai.

---------------------------------------------------------------------------------
Ik wil even reageren op het gebruikte woord vervelend.
Vervelend is niet het woord wat bij ons op kwam, nadat wij erachter kwamen dat we 4 jaar lang!!!! zijn voorgelogen dat onze ara nog zou leven.
Wij voelen ons bedrogen en bedonderd! En in dit hele verhaal zijn wij zeker niet de enige.


---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Wie kan op deze vraag antwoord geven;
Van wie kwam de opdracht om aan mensen telefonisch door te geven dat hun beest vrolijk en blij nog in volière 5 zou zitten? Er zijn namelijk veel meer mensen die dit antwoord jaren lang hebben gekregen!

Nogmaals; Alle lof voor alle vrijwilligers die hun ziel in het NOP leggen!
Jullie hoeven je niet aangesproken te voelen, als er opmerkingen zijn over het NOP. Het kan niet anders dan dat liegen en bedriegen zich boven jullie hoofden heeft afgespeeld.

Tot slot:
Niet alle mensen die hier op het forum reageren dat hun beest daar is overleden, heeft zijn beest daar gewoon maar gedumpt!!!!!
Soms zijn de redenen schrijnender dan je zo op het oog zou kunnen denken! Misschien kan daar rekening mee gehouden worden als er weer eens zo'n vooroordeel reactie wordt geplaatst!!!

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Voor Henri42, trainer, en andere mensen die menen iedere keer weer nieuwe 'feiten' in dit forum te moeten melden:

Dat de door jullie genoemde NOP'ers geen antwoord geven op bepaalde zaken zoals aantallen, voedingsaspecten, veranderingen, etc, heeft te maken dat zij ook het onderzoek moeten afwachten. Als de vrijwilligers nu ook hun mening gaan geven, o.a. op dit forum, dan zou het onderzoek niet geheel onafhankelijk zijn. Nietwaar?

Dus als jullie willen doorgaan met herhalen, herhalen en nog eens herhalen, dan wens ik jullie veel plezier toe. Ik neem de reacties van mensen die een papegaai hebben gebracht naar het NOP wel serieus, zoals Diana-1, maar opruiers zoals jullie niet. Verwacht dan ook geen antwoorden van de vrijwilligers want jullie zijn de moeite niet waard om op te reageren.

Voor iedereen die antwoorden wil hebben op de gestelde vragen in dit forum:

Geduld uitoefenen. Een groot en onafhankeijk onderzoek is nu gaande en de uitslag zal gepubliceerd worden. Laat U vooral niet nog verder op stang jagen door een klein groepje mensen die het allemaal beter schijnen te weten en op alle forums bij Radar over ieder onderwerp negatief zijn.

En over dat 'feestje', dat is iets wat niet door het NOP georganiseerd wordt, noch betaald wordt. Er gaat iets positiefs gebeuren als steuntje in de rug naar de vele medewerkers en vrijwilligers die onafgebroken hard aan het werk zijn. Het is een initiatief van donateurs en mensen die hun papegaai bij de NOP ondergebracht hebben en het NOP steunen. Dus voordat de opruiers weer hierover verkeerde berichten willen schrijven, veel succes met jullie 'mening'.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Parrotlover

Ik hoop niet, dat u op mij doelt.
Ik dacht dat ik een normale vraag stelde.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Er gaat iets positiefs gebeuren als steuntje in de rug naar de vele medewerkers en vrijwilligers die onafgebroken hard aan het werk zijn.
Zoiets had ik ook voor mjizelf geinterpreteerd dat een steuntje naar iedereen en natuurlijk naar de vrijwilligers en medewerkers die een warm toedragen naar het park en hun dieren
Alleen hoe verder in stand wordt gebracht en betaald wordt heb ik niet zoveel mee te maken maar het wel ergens uit een pot komen

En wordt gelijk een nieuwe en vooral frisse start gemaakt na deze moeiijke verwikkelingen omtrent NOP althans dacht ik zo
Ik wil even reageren op het gebruikte woord vervelend.
Vervelend is niet het woord wat bij ons op kwam, nadat wij erachter kwamen dat we 4 jaar lang!!!! zijn voorgelogen dat onze ara nog zou leven.
Wij voelen ons bedrogen en bedonderd! En in dit hele verhaal zijn wij zeker niet de enige.
Ik vind wat Dennis nog schandaliger bezig is met mensen omgaat als je daar een papegaai komt dan denk je dat je een babypapegaai koopt blijkt hij in de werkelijkheid veel ouder is en ook nog dat hij in paar dagen/maanden dood is gegaan
En dat je ook steeds aan het lijntje wordt gehouden als je weer nieuwe koopt en daar zijn ook garanties op berust

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@Parrototlover
Dank voor de mooie uitleg.
Dat de door jullie genoemde NOP'ers geen antwoord geven op bepaalde zaken zoals aantallen, voedingsaspecten, veranderingen, etc, heeft te maken dat zij ook het onderzoek moeten afwachten. Als de vrijwilligers nu ook hun mening gaan geven, o.a. op dit forum, dan zou het onderzoek niet geheel onafhankelijk zijn. Nietwaar?
Nou volgens mij geven de vrijwilligers volop hun mening die niet onder stoelen of banken worden gestoken.

@vrijwilligers; ook ik draag u een warm hart toe, maar sommige reacties uit naam van het NOP vind ik byzonder onproffesioneel en ronduit onbeschoft. Er zijn hier een aantal mensen die normale kritieken hebben geuit, dat moet kunnen, ieder zijn mening. Met deze kritieken kunt u ook positief aan de slag gaan.
Maar voor sommige Noppers betekent dat oorlog voeren, belachelijk. U brengt uw stichting alleen maar schade toe.

Ik snap dan ook niet dat het Bestuur van NOP in deze niet ingrijpt
Ik lees met gekrulde tenen in mn schoenen sommige reaktie's. Kan het aub iets minder, met een beetje meer respect naar elkaar toe?

Mensen dumpen hun papegaaien niet! Een ieder heeft daar voor een zeer plausibele reden.

De meeste mensen denken dat het NOP de oplossing is, die wordt geboden en daar wordt graag gebruik van gemaakt. Je denkt er je vogel op verantwoorde wijze een beter leven te geven. Ga dan niet plotseling spreken van dumpen, want dan voel ik mij ook ten zeerste aangesproken.

Sommige uitspraken kunnen echt niet, maar dat is mijn mening. Ook ik wacht keurig het onderzoek af en ben nieuwsgierig naar de uitkomsten cq verbeteringen.

Met vriendelijke groeten Lucy

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

@YvetteV,

Dank voor uw steun!

@Kelly10
Nee hoor, vragen stellen mag altijd. Mijn reactie was niet bedoeld aan vragen stellers, hoe moeilijk de vraag ook is. Maar alleen gericht naar diegene die schijnbaar op iedere pagina geen vragen stelt maar alleen iedere keer weer opnieuw beschuldigingen uitten zonder gefundeert bewijs. Zeker als het dan ook nog mensen zijn die op ieder forum negatief zijn naar wat dan ook.

Ik wacht de uitslag van het onderzoek met vertrouwen tegemoet.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Mensen dumpen hun papgaaien niet! Een ieder heeft daar voor een zeer plausibele reden
Onder je dier dumpen versta ik onder dat je spijt hebt dat je hem aangeschaft hebt of het past niet meer in je plaatje en ook dat men heel erg vaak toch nog op vakantie moeten en geen oplossingen voor zoekt om je dier te onderbrengen of een oppasadres zoekt

Dan zitten in die periode asiels overvol

Maar ik ben wel met jou eens dat ook mensen zijn die geldige reden voor hebben om hun dier wegdoen

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Lucy-s schreef:
Ik snap dan ook niet dat het Bestuur van NOP in deze niet ingrijpt Ik lees met gekrulde tenen in mn schoenen sommige reaktie's. Kan het aub iets minder, met een beetje meer respect naar elkaar toe?
Je hebt gelijk Lucy. Ook ik kan dat niet altijd waarderen, maar helaas ook wel vaak begrijpen. Zij staan onder zo een grote druk door de vele aanvragen voor info en opheldering ook ik er af en toe wel moe van ben. Gelukkig tel ik eerst tot tien voordat ik reageer, zeker op sommige aantijgingen. Maar ja, uit emotioneel kan je misschien beter niet reageren en je de tent laten uitlokken.

Ook ik wacht de resultaten van het onderzoek af :!:

Gesloten