Problemen met je verbinding en/of telefonie zijn nooit leuk, Je reageert dan heel menselijk vanuit je emotie, je bent boos en je wilt een oplossing. Door die boosheid kun je vaak niet meer relativeren.
Ik schaam mij niet te zeggen dat ik bij Telfort werk. Natuurlijk erken ik telefonisch vaak ook veel problemen, maar zo zwart wit als Radar het brengt is het echt niet. Dagelijks krijg ik veel klanten met kleine problemen die snel opgelost zijn en die weer tevreden ophangen, het is leuker om mensen echt te kunnen helpen, dat maakt het werk zo leuk.
Helaas kan ik ook niet voorkomen dat er soms een muur van procedure voor je staat en regels waaraan ik me moet houden. dat is voor mij en voor de klant frusterend. Het is echter behoorlijk triest dat als iemand de ander kant belicht van Telfort dit gelijk als leugen wordt bestempeld, nogmaals, relativeren is moeilijk als je boos bent en enkel je problemen ziet.
Zoals er mensen zeiden in de studio dat de medewerkers bij de helpdesk het niks interesseert is onzin.
Waar ik me vooral aan stoor is reacties van mensen die denken te weten hoe wij hier werken, ik snap dat het frustrerend is als je met problemen zit, zeker als ze al lang lopen, maar om dan af te reageren op de helpdeskmedewerker is ook makkelijk. Wij doen ons best om dingen op te lossen, lukt ons dat niet, dan gaat het naar de tweede lijn.
Ik merk dagelijks dat Telfort bezig is met dingen te verbeteren, en dat mag ook best eens gezegd worden. Ik noem enkel de dingen op zoals ze zijn, zodat die kant ook eens belicht wordt.
Trip had wel een punt, dat enkele de klant kant getoond wordt in het programma. Als Radar enkel een antwoord laat horen van een Call Agent : "Daar heb ik niet zo veel verstand van" en niet de vraag krijg je een behoorlijk eenzijdig beeld. Misschien gooide de klant wel met een term die te maken heeft met intern netwerk, maar dat hoeven wij ook niet te ondersteunen.
Iedereen mag zijn mening geven op een forum, vind het dan echt kwalijk dat trip zulke reacties krijgt. Ik hoop in ieder geval dat de problemen die er zijn van klanten dat die snel opgelost zijn. Ik wou dit even kwijt om het fabeltje dat het ons niks interesseert als wij ons salaris maar krijgen uit de wereld te helpen. Ik vind het in ieder geval nog steeds erg leuk werk, en ik hoop nog veel mensen te kunnen helpen. En gelukkig wordt er ook nog vaak zat gelachen aan de lijn
vriendelijke groet,
Zeupel