Wie een nieuw elektronisch apparaat koopt, moet bij dezelfde winkel zijn oude apparaat in kunnen leveren, welk merk het ook is. Welke winkels houden zich aan de wet en welke niet? Radar zoekt het uit!
Live uitzending: maandag 16 februari 2009, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: dinsdag 17 februari 2009, 14.15 uur, Nederland 2
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verwijderingsbijdrage
Verwijderingsbijdrage
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2009 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verwijderingsbijdrage
Ik kan iedereen ten sterkste afraden iets aan te schaffen bij veiligkopen.nu, tenzij u wilt weten hoe creatief omgegaan wordt met de inname van producten die vervangen worden.
-
Sorry maar of u bent oliedom en dat geloof ik niet of u laat zich gebruiken voor "sluikreclame". U begrijpt toch wel dat mensen zoals vanavond die geholpen worden waarbij door de vrouw el 10 keer de naam van het bedrijf noemt dit doen om "goedkoop"reclame te maken.
Mijn moeder van 83 bestelde kort geleden een nieuwe magnetron bij Otto (overzichtelijk, ze hebben maar 1 model), ze gaf expliciet aan dat ze wel wilde dat de oude magnetron door de bezorger zou worden meegenomen, "geen enkel probleem".
Vandaag is de magnetron bezorgd. De bezorger over de inname van het oude apparaat: "Daar weet ik niks van" en "Ik vraag het even na". Hij verdween naar zijn auto, maar i.p.v. terug te komen met het antwoord ging hij er vandoor. Otto gebeld, meelevende telefoniste, maar geen enkele verantwoordelijkheid voor een adequate oplossing. Smerig gedrag vind ik dit.
Vandaag is de magnetron bezorgd. De bezorger over de inname van het oude apparaat: "Daar weet ik niks van" en "Ik vraag het even na". Hij verdween naar zijn auto, maar i.p.v. terug te komen met het antwoord ging hij er vandoor. Otto gebeld, meelevende telefoniste, maar geen enkele verantwoordelijkheid voor een adequate oplossing. Smerig gedrag vind ik dit.
elektrische apparatuur kan ik in Boxmeer aanbieden aan de Kringloopwinkel. Het spul wordt zonder subsidie verantwoord gesloopt door mensen met "een achterstand op de arbeidsmarkt". De Kringloopwinkel neemt graag in, kapot of functionerend maakt niet uit. Het restmateriaal bestaat uithoogwaardige gescheiden metalen en wordt met winst verkocht. Zinnig werk met rendement!
De verwijderingsbijdrage kan worden afgeschaft.
De verwijderingsbijdrage kan worden afgeschaft.
Als ik bijvoorbeeld bij de Aldi een televisietoestel zou kopen uit de weekaanbieding, is de Aldi verplicht mijn oude toestel in te nemen, als ik daarop sta. Echter, als ik overweeg een nieuw televisietoestel te gaan kopen, loop ik niet alvast met mijn oude toestel onder de arm de winkel in.
Eerst een televisietoestel kopen en meenemen en op een later moment met een oud apparaat terugkomen?
Mag je ook een heel ander elektrisch apparaat inleveren dat wat je terugkoopt? Bijvoorbeeld een radio inleveren als je een televisietoestel koopt? Of een videorecorder als je een dvd-speler koopt?
Eerst een televisietoestel kopen en meenemen en op een later moment met een oud apparaat terugkomen?
Mag je ook een heel ander elektrisch apparaat inleveren dat wat je terugkoopt? Bijvoorbeeld een radio inleveren als je een televisietoestel koopt? Of een videorecorder als je een dvd-speler koopt?