LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

johanrapensteel schreef:Nee Jor, op een forum hangen is gezond.. pfff..
Als ik het niet dacht, de argumenten zijn op en dus spelen we gewoon de man.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Jammer is dat. Helaas werkelijkheid. En de waarheid is mogelijk nog veel harder dan dat. Ik zou toch haast verwachten dat er meerdere voorstanders hun standpunt zouden verdedigen in dit topic, als ik zo eens bekijk hoe gretig men zich heeft aangemeld op dit forum om een positief bericht achter te laten. Maar vervolgens: niks...

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Oh nee natuurlijk! Het is niet waar, een sekte.. nee dat mag allemaal wel (wederom, ieder bewijs ontbreekt).. Laten we vanavond afwachten..

istinino
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 15:41

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door istinino »

Een week geleden begonnen en eigenlijk doe ik hetzelfde als twee andere deelnemers. Ik haal er uit wat lekker is en drink ook 's avonds een glaasje wijn. Inderdaad, liever langzamer en gezellig....

Voorlopig ben ik 3,5 kilo kwijt in één week.

Ik ben veel te zwaar doordat ik twee jaar geleden gestopt ben met roken. De laatste tijd voelde ik me echt een bitterbal op pootjes. Heb al veel geprobeerd, sportschool, naalden in m'n oor, verzin het maar. Niets. Geen gram er af.
Alleen 's ochtends op het toilet ben ik niet altijd even blij. Maar dat gaat ook steeds beter. Het is echt een goed dieet en zeker vol te houden.
Een aanrader dus.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

johanrapensteel schreef:Oh nee natuurlijk! Het is niet waar, een sekte.. nee dat mag allemaal wel (wederom, ieder bewijs ontbreekt).. Laten we vanavond afwachten..
Wel de waarheid blijven schrijven hoor en niet overdrijven.Dit is wat ik schreef..
jor schreef...Ik dacht dat ze probeerden af te vallen.Klinkt ineens een beetje sekte-achtig, al hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk.
Maar ja, dr Frank mag blij zijn met een Don Quichot die alleen om zijn/haar gelijk te halen bereid is de ander te beledigingen.Je kunt erop rekenen dat afhankelijk van de uitzending er een topic over word geopend om 1 en ander nog eens goed duidelijk te maken en hier laat niemand zijn mond snoeren..

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Enkel door het lezen van deze berichten val je al af ;)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ repelsteeltje en Jongeren testen Citroenzuur :

Ik ben geen nieuwkomer (al bijna 8 jaar actief op het forum) en ben ook te spreken over Dr. Frank. Heb het Dr.Frank dieet enkele weken volgehouden, dit is echter lastig vanwege mijn werk (Sonja Bakker was nog lastiger) en heb de mindering wegens mijn onregelmatige werktijden gestaakt.

Toch was ik in die weken zeer tevreden met het gevolg van Dr.Frank en ja, daar ben ik blij mee. Dankzij het dieet ben ik wel meer gaan nadenken over wat ik eet.

Dus van mij ook een positieve reactie t.o Dr. Frank; en hij heeft geen cent aan me verdient, ik had me aangemeld via het internet en heb gewoon de agenda opgevolgd.

En laat gewoon een ieder in zijn waarde, dat doe ik ook, overal zijn voor- en tegenstanders in te vinden. Zo lang er geen gestaafde bewijzen te vinden zijn moeten we allen maar even onze mening voor onszelf houden en niet anderen van ons gelijk door insinuaties en overstemming de mening opdringen...

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

zelfstandigste schreef:@ repelsteeltje en Jongeren testen Citroenzuur :

Ik ben geen nieuwkomer (al bijna 8 jaar actief op het forum) en ben ook te spreken over Dr. Frank. Heb het Dr.Frank dieet enkele weken volgehouden, dit is echter lastig vanwege mijn werk (Sonja Bakker was nog lastiger) en heb de mindering wegens mijn onregelmatige werktijden gestaakt.

Toch was ik in die weken zeer tevreden met het gevolg van Dr.Frank en ja, daar ben ik blij mee. Dankzij het dieet ben ik wel meer gaan nadenken over wat ik eet.

Dus van mij ook een positieve reactie t.o Dr. Frank.
Super toch, dat jij er blij mee bent. Niets mis mee.. Mooi dat het voor jou gewerkt heeft.. Vraag je je ook af 'waarom' het gewerkt heeft of vind je dat niet interessant ?
En laat gewoon een ieder in zijn waarde, dat doe ik ook, overal zijn voor- en tegenstanders in te vinden. Zo lang er geen gestaafde bewijzen te vinden zijn moeten we allen maar even onze mening voor onszelf houden en niet anderen van ons gelijk door insinuaties en overstemming de mening opdringen...
Er is volgens mij ook niemand die een probleem heeft met mensen die iets positiefs melden. Wel met mensen die hier enkel komen om dat ene reclame-praatje te houden en daarna weer weg te vliegen.. Hoezo mensen in hun waarde laten, ze blijven niet eens en nemen niet eens de moeite om deel te nemen aan dit forum ! Hier lijkt toch echt een reclame-campagne achter te zitten ( gebeurt zo vaak ).
Zo lang er geen gestaafde bewijzen te vinden zijn moeten we allen maar even onze mening voor onszelf houden en niet anderen van ons gelijk door insinuaties en overstemming de mening opdringen...
@ repelsteeltje en Jongeren testen Citroenzuur :

Ik ben geen nieuwkomer (al bijna 8 jaar actief op het forum) en ben ook te spreken over Dr. Frank. Heb het Dr.Frank dieet enkele weken volgehouden, dit is echter lastig vanwege mijn werk (Sonja Bakker was nog lastiger) en heb de mindering wegens mijn onregelmatige werktijden gestaakt.

Toch was ik in die weken zeer tevreden met het gevolg van Dr.Frank en ja, daar ben ik blij mee. Dankzij het dieet ben ik wel meer gaan nadenken over wat ik eet.

Dus van mij ook een positieve reactie t.o Dr. Frank.

En laat gewoon een ieder in zijn waarde, dat doe ik ook, overal zijn voor- en tegenstanders in te vinden. Zo lang er geen gestaafde bewijzen te vinden zijn moeten we allen maar even onze mening voor onszelf houden en niet anderen van ons gelijk door insinuaties en overstemming de mening opdringen...
Een ander een positieve mening opdringen hoort niet bij die definitie ?

Paramanaribootje
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2003 17:28

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Paramanaribootje »

Het is best te pruimen hoor die zooi van die dokter.

Els-57
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 17:49

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Els-57 »

Ik vind het dieet goed te volgen, geen honger, mijn suikerwaarde's zijn gedaald, mijn insulinegebruik is voor de helft gedaald én ik ben 3 kilo kwijt. Ik ga door tot ik op mijn streefgewicht zit :-)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Ik geloof geen *** van het dieet, maar als jij merkt dat je ermee geholpen bent, zal ik niet zeggen dat het niet zo is. Zeker niet omdat je al veel langer op dit forum zit, anders dan de zogenaamde 0-posters die even een zegje komen doen en waarna je verder niks meer leest. Aan jouw post hecht ik wel waarde.

Wel zet ik absoluut vraagtekens bij de stelling dat het A. verantwoord zou zijn, B. dat er geen risico's zouden zijn en C. je niet zou terugvallen op het oude gewicht (of erger).

Iedereen weet wel dat mensen zo snel mogelijk zoveel mogelijk willlen afvallen en zo weinig mogelijk ervoor willen doen. Zoals Sonja Bakker speelt ook die Frank hierop in. En het is een hype, dat doet me al sterk twijfelen aan het concept als zijnde gezond, ideaal en werkende. Ik denk dan eerder aan snel zakken-vullen. Een vooroordeel van me? Zeker wel, maar de geschiedenis leert helaas dat het vaak wel niets meer is dan de zoveelste hype en daar hoef ik of een ander dan echt niet persoonlijk aan mee gedaan te hebben om er een mening over te hebben, noch hoeven we dat met feiten te onderbouwen. Soms is het onderbuikgevoel precies goed. Dan heb ik het nog niet eens over de kritieken vanuit andere diverse (medische) hoeken.

Wb bewijsvoeringen e.d.: als er op dit forum enkel nog meningen zouden kunnen worden geuit op basis van bewezen feiten, dan kan Tros Radar wel zo'n 75% van al wat op dit gehele forum al is geschreven, verwijderen. Waarom zouden er dan nog meningen en de daarbij behorende discussies bestaan, als bewijzen zouden zijn geleverd? Dan kunnen we met z'n allen net zo goed stoppen met praten, toch?
zelfstandigste schreef:@ repelsteeltje en Jongeren testen Citroenzuur :
...

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

haha!
kees.bugter schreef:Enkel door het lezen van deze berichten val je al af ;)

Ingemaureen
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 15:16

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Ingemaureen »

Waarom moeten de mensen als ze eenmaal hier komen om te zeggen dat het dieet bij hun effect heeft hier blijven discussieren. Het is maandag en niet iedereen heeft de tijd om dat te doen.

Ik ben radar nu al heel dankbaar. Op hun site vind ik nog meer positieve reacties. Het is pas mijn 3e dag door al die berichten zie ik dat de mensen die het doen, praktisch allen nog steeds erg enthousiast zijn.

Ik krijg mijn menu's. Demeesten zijn lekker of ik doe nog wat kruiden erbij. Mijn man eet er een boterham of een aardappel erbij en ook hij geniet ervan.

Vandaag het boek gekocht, ook daarin staan heerlijke gerechten, met de adviesen voor de personen die niet diëten.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

snel zakken-vullen
Jawel, maar als dr. Frank je de euro's uit de zak klopt, dan ben je toch ook al een stuk lichter? Dus het werkt wel, maar anders dan mensen denken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Het is vrij normaal om te verdedigen waar je in gelooft, meer niet. En je zegt het zelf: "NOG steeds enthousiast...", wat dus een punt van discussie is.

@ WA: lol!

Ik vergeet wat: er is hier niemand die mij gaat wijs maken dat je nu met de recepten uit dat boek van Frank meer geniet, dan dat je voorheen deed van eten. Je kan het doen voorkomen dat het wel zo hemels is, maar dan mankeerde er toch echt iets aan je eigen kookkunsten of je at enkel droog brood of iets in die richting...

bromeliaantje
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 18:59

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door bromeliaantje »

Ja, hier nog eentje die nu pas ingelogd is..... nooit behoefte aan gehad, omdat je toch wel kon meelezen.....

Wat me van t hart moet: ik ben geen aanhanger van dr. Frank. Maar ik ben wel die man dankbaar dat hij vele Nederlanders laat inzien dat we veel gezonder moeten gaan eten en niet klakkeloos al die kant-en-klaarpakjes uit de supermarkt moeten kopen e/o de pizzalijn/snackbar moeten bezoeken.

Koolhydraten zorgen ervoor dat je steeds meer trek krijgt wat ten nadele is voor je suikerspiegel.

Ook bij mij werkt t.... niet omdat ik te dik ben, maar omdat ik een langzaamwerkende schildklier heb en dus kan ik me te blubber sporten, maar zolang ik kh blijf eten in de vorm van brood/pasta, blijf ik in gewicht aankomen.

Nu eet ik meer eiwitrijk voedsel (ei/kaas/yoghurt) en 1x per dag een maaltijd waarin wel iets meer kh zitten en het gaat prima!
Daarom volg ik ook het principe van "Grip op koolhydraten" van Yvonne Lemmers. Bij haar leer je zelf je maaltijden samen te stellen en dus hoe je zelf een dag moet indelen en na moet denken over je kh-inname en niet klakkeloos net als bij Sonja Bakker of bij dr. Frank een menu gaat volgen.

Ik denk id dat dr. Frank voor velen een hype is, maar de ECHTE komen erachter dat het aan je eetwijze ligt om op gewicht te komen en te blijven.

Voor mij in ieder geval geen suiker/kunstmatige zoetstoffen meer en veel minder kh!

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door bavarian »

Bij ons in de fabriek in Lieshout, moeten we ook lijnen van de directie. We mogen nog maar 3 pilsjes per dag drinken onder werktijd.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

bavarian schreef:Bij ons in de fabriek in Lieshout, moeten we ook lijnen van de directie. We mogen nog maar 3 pilsjes per dag drinken onder werktijd.
Zo weinig nog maar? Stakker...

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door bavarian »

Ja bezuinigingen meneer/mevrouw.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

bavarian schreef:Ja bezuinigingen meneer/mevrouw.
En wat nu dan? Moeten jullie dan maar water drinken? Of dat niks kost.

Gesloten