LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kermisogen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
handige_harry

Re: Kermisogen

Ongelezen bericht door handige_harry »

Erik Wannee schreef:Het net boven de botsautootjes is gemaakt van ijzer. IJzer heeft de handige eigenschap dat het aan een magneet blijft hangen...
Nu vraag ik me af of het zou helpen om de beugel die tegen het net aan sleept, uit te rusten met een paar stevige magneten, of anders om een vonkenvanger waar anderen al over schreven, uit te rusten met een stel sterke magneten.
Die trekken de ijzersplintertjes aan, en de beheerder hoeft alleen eens in de zoveel tijd bv met een doek de ijzersplintertjes van de magneten af te vegen.

Er zal natuurlijk wel uitgeprobeerd moeten worden of zo'n magneet dicht genoeg bij de plek zit waar de splintertjes ontstaan, en of de splintertjes gevoelig genoeg zijn voor het magnetisme.

Wat ook zou kunnen, is het gaas niet van gewoon ijzer maken maar van RVS, messing of een ander materiaal dat niet roest. Wel fors duurder (eenmalige investering) maar als er dan deeltjes in ogen komen, roesten ze in elk geval niet. Dus nooit een roestringetje dat uit het oog geboord moet worden.

Nog een leuke suggestie: Maak zo'n vonkenvanger in de vorm van een spiegelende bol of beplak hem met kleine spiegeltjes zoals een discobol.

hahaha 1 malige investering dat net denk je dat ja wat dacht je van om de 2 jaar een nieuw net er in en messing :S als je beetje verstand hebt weet je hoe bros dat is en rvs veel te stug en breekt sneller holla iedere week word de boel weer verplaatst en wie zegt nu echt dat het va het net af komt laat er eerst eens een studie dan van maken waar het weg komt mijn mening is nog steeds de vloer en de wagentjes zonder de zo gehete staalborstels daar komt het het meeste bij voor mensen praten over iets is 1 maar ja als je geen verstand er van hebt laat het dan over aan de mensen die het wel hebben

handige_harry

Miranda Tijs schreef:Hoi,

Jullie hebben het over de botsauto's wat je daar bij kunt oplopen maar bij andere attraties kun je ook van alles oplopen.
Dit jaar op de Tilburgse Kermis ben ik in de FUN FACTORY gegaan, van de buitenkant ziet het er onschuldig uit, maar als je er in zit wordt alles anders dan ding gaat zo hard dat je met je hoofd alle kanten wordt heen en weer geslingerd, met gevolg ik heb aan deze attratie een whiplash over gehouden.
Ik vind dat alle attraties eens goed gekeurd moeten worden op snelheid want sommige gaan veel te hard met alle gevolgen van dien.
Een gezellige avondje/dagje kermis is er zo niet meer bij.

hallo kermis zwieren en zwaaien zeker gewoon een slappe nek
ga jij eens in een after burner woord je ook heen en weer geslingert dus ja somige mensen hebben over al wel wat op te zeuren

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

hahaha 1 malige investering dat net denk je dat ja wat dacht je van om de 2 jaar een nieuw net er in en messing :S als je beetje verstand hebt weet je hoe bros dat is en rvs veel te stug en breekt sneller holla iedere week word de boel weer verplaatst en wie zegt nu echt dat het va het net af komt laat er eerst eens een studie dan van maken waar het weg komt mijn mening is nog steeds de vloer en de wagentjes zonder de zo gehete staalborstels daar komt het het meeste bij voor mensen praten over iets is 1 maar ja als je geen verstand er van hebt laat het dan over aan de mensen die het wel hebben[/quote]

Het is duidelijk.
Handige harry die nog nooit van leestekens heeft gehoord werkt op de kermis.
Forum-leden met kritiek over kermisogen worden gelijk afgezeken.
Argumenten om de situatie te verbeteren worden belachelijk gemaakt en als niet terzake doend beschouwd.

Maar laat ik nu toevallig in de metaal werken.
En weet ik i.d.d. dat roest-vast staal stug is.
En ook slijtvast.
Maar.....het breekt ook veel minder snel als gewoon ijzer.
Het zou uitstekend geschikt zijn als stroomgeleider voor de botswagentjes en bovendien langer meegaan.

Maar dat wil Handige Harry niet.
Want R.V.S. is duurder als gewoon ijzer.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Beste geleiding voor stroom is nog altijd rood koper.
Kan tegenwoordig met een legering net zo
sterk gemaakt worden en slijtvast als wat dan ook.

midas50

Beste plumber.

Inderdaad.
Niks wat beter geleidt als koper.(behalve enkele edelmetalen)
Maar dat is nog duurder als rvs....

handige_harry

midas50 schreef:hahaha 1 malige investering dat net denk je dat ja wat dacht je van om de 2 jaar een nieuw net er in en messing :S als je beetje verstand hebt weet je hoe bros dat is en rvs veel te stug en breekt sneller holla iedere week word de boel weer verplaatst en wie zegt nu echt dat het va het net af komt laat er eerst eens een studie dan van maken waar het weg komt mijn mening is nog steeds de vloer en de wagentjes zonder de zo gehete staalborstels daar komt het het meeste bij voor mensen praten over iets is 1 maar ja als je geen verstand er van hebt laat het dan over aan de mensen die het wel hebben
Het is duidelijk.
Handige harry die nog nooit van leestekens heeft gehoord werkt op de kermis.
Forum-leden met kritiek over kermisogen worden gelijk afgezeken.
Argumenten om de situatie te verbeteren worden belachelijk gemaakt en als niet terzake doend beschouwd.

Maar laat ik nu toevallig in de metaal werken.
En weet ik i.d.d. dat roest-vast staal stug is.
En ook slijtvast.
Maar.....het breekt ook veel minder snel als gewoon ijzer.
Het zou uitstekend geschikt zijn als stroomgeleider voor de botswagentjes en bovendien langer meegaan.

Maar dat wil Handige Harry niet.
Want R.V.S. is duurder als gewoon ijzer.[/quote]

dus ook een rvs net dat niet snel breekt als je het meerdere malen berjaar op rolt bak hem beetj 35 keer of meer en tja klopt wat jij dan zegt jij werkt in de metaal maar is gewoon zo ik ga ook jou niet zeggen hoe jij moet lassen of machinaal met een cnc draai of frees bank moet werken ondanks me mbo metaal constructie bank werken en tja me nederlands type boeiend ik weet hoe ik me geld wel moet verdienen en als nodig is voor vergunningen weet ik wel goed te type alleen tja voor stel mensen die niet weten waar ze over praten hier de zo gehete 'burger lui' en dan nog iets ps de meeste gevallen waar dit voor val op doet zijn wagentjes zonder staal borstels en dus niet het net en tja als jullie dit allemaal zo goed weten waarom de keurings dienst van waren niet dan of nog erger de kermis bonden en de keurings in maatschappijen oa lift institut of VINCORT dit zijn keurings maatschappijen die gespecialseert zijn in atractie's dus en afzeiken nee mijn eerlijke mening geven of ben jij vergeten land van meningsuiting

en dan nog wat de baan van de botsauto's zijn gemaakt voor een staal net ivm omdat een ijzer net toch mee geeft en niet stug is dus ja is niet alleen het net maar ook de rest van de constructie van de baan oude modellen als de nieuwere type's

ga je eerst in het complete concept verdiepen voor je b*llsh*t uit kraamt

grt harry

midas50

Handige harry.

Geen zin meer om je oeverloze woordenbrij te ontrafelen.
Leer eerst maar fatsoenlijk Nederlands typen.

Dit topic gaat over kermisogen.

Gebruikers van botswagentjes kunnen last krijgen van ontstoken ogen.
Dit komt omdat metaaldeeltjes (lees ijzersplintertjes) losraken van de stroomgeleiding die dan vervolgens in de ogen terecht kunnen komen.
Het begint met een (lichte) irritatie van het oog, maar gevaarlijk wordt het als door roestvorming van de splinter een flinke infectie ontstaat.
Het risico is dus vooral de roestvorming in het oog, dat neemt niet weg dat de splinter zelf ook gevaarlijk is.

Het beste is dan ook om snel naar de dokter te gaan als men irritatie aan de ogen heeft na een bezoek aan de kermis.
Heb zelf ooit "kermisogen" gehad op mijn werk, helaas wachtte ik te lang om naar de dokter te gaan waardoor lidtekenweefsel blijvend schade heeft toegebracht.

handige_harry

midas50 schreef:Handige harry.

Geen zin meer om je oeverloze woordenbrij te ontrafelen.
Leer eerst maar fatsoenlijk Nederlands typen.

Dit topic gaat over kermisogen.

Gebruikers van botswagentjes kunnen last krijgen van ontstoken ogen.
Dit komt omdat metaaldeeltjes (lees ijzersplintertjes) losraken van de stroomgeleiding die dan vervolgens in de ogen terecht kunnen komen.
Het begint met een (lichte) irritatie van het oog, maar gevaarlijk wordt het als door roestvorming van de splinter een flinke infectie ontstaat.
Het risico is dus vooral de roestvorming in het oog, dat neemt niet weg dat de splinter zelf ook gevaarlijk is.

Het beste is dan ook om snel naar de dokter te gaan als men irritatie aan de ogen heeft na een bezoek aan de kermis.
Heb zelf ooit "kermisogen" gehad op mijn werk, helaas wachtte ik te lang om naar de dokter te gaan waardoor lidtekenweefsel blijvend schade heeft toegebracht.
En uit welke studie is dat bewezen dan, judas uhmmm midas dat het echt daar door komt.
Werk me leven lang op de kermis geboren kermiskind.
Dus ja wat is jou studie hier achter dan of je ervaring verder hier mee, omtrend kermis ogen behalve je staal achtergrond?
Een gezegde op de "reis" een boer word nooit een reiziger!
Dus ja zal die er dan ook echt verstand van krijgen.

grt harry

johnferdivbeijnen

Ongelezen bericht door johnferdivbeijnen »

mooie oplossing hebben ze in EUROPA PARK rust in duitsland daar hebben de de botsauto op een + en - vloer liggen dus wil zegen de ene baan is + en de andere baan is - dus een dak is zelfs niet nodig en geen stangen meer op de wagens allemaal in het voordeel van de exploitant scheelt het zware gesjouw met het net oven zijn hoofd check de site http://farm4.static.flickr.com/3048/263 ... ed1b_b.jpg

mvg john

Gesloten