LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Jack om een caravan op te laten knappen voor 8000 euro.....pff dat is heel veel geld !
Dan heb je nog niet eens verwarming erin, de winter is er sneller als je denkt, over een +/- 3 mnd.

Had je niet gewoon veel beter in een huis kunnen gaan zitten, warmer etc etc etc.

Maar hoe nu verder ?
Heeft tegenpartij (verzekering) aangegeven dat ze deze kosten op zich nemen, dus het verbouwen van je caravan ?

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat een andere, gebruikte caravan, goedkoper zou zijn geweest. Voor mijn gevoel is er meer aan de hand dan alleen een gebroken rug.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@Jack heb nog eens je berichten terug gelezen, je had een paar gebroken ruggewervels zoals je schreef, waneer is dit gebeurd, hoelang ben je nu met je letselschadezaak bezig ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

caravan ik kon wel een andere er neer zetten maar dan zit ik met het probleem dat ie niet groter mag zijn dan 35 vkmeter nu 44vkmeter hier mag niets meer
bijgebouwt of als je het wegneemt er iets neerzetten van het zelfde formaat van de gemeente
ben nou 3j bezig

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jack heeft de tegenpartij aangegeven dat ze de kosten op zich zullen nemen van de verbouwing van je caravan ?

Je bent nu 3 jaar bezig met je letselschade-zaak, hoever ben je daar nu in.
Ben je al in de medische eindsituatie, heb je al een medische expertise ondergaan etc etc etc ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

kon er geen huis bij hebben nu .hier loopt hypoth op en heb een uitk

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jack333 schreef:kon er geen huis bij hebben nu .hier loopt hypoth op en heb een uitk
Nee dat begrijp ik dat je niet beiden kan blijven betalen, maar hoe nu verder ?


- is de aansprakelijkheid wel al erkent ?
- zijn er al voorschotten ontvangen door je ?
- heb je al een fml lijst ?
- is er al een medische einddiagnose ?
- heb je al een medische expertise gehad ?
- ben je door dit ongeval in een uitkering beland ?
- ben je door het uwv gekeurd ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

100 procent erkent
heb al geloof 5500 voorschot gehad in drie jaar
wat is een fml lijst
ben nou bij azmaastricht
moet er volgende week heen voor uitslag van een nieuwe mriscan

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jack333 schreef:100 procent erkent
heb al geloof 5500 voorschot gehad in drie jaar
wat is een fml lijst
ben nou bij azmaastricht
moet er volgende week heen voor uitslag van een nieuwe mriscan
fml = functie mogelijkheden lijst (qua werk wat je nog eventueel wel of niet kan doen)

Ik begrijp dat je dus ook nog niet in de medische einddiagnose zit omdat je nog aan het 'dokteren' bent.

Heeft verzekering tegenpartij aangegeven dat ze verbouwing zullen vergoeden van u caravan ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Jack, eerst moet er een medische einddiagnose zijn.
Zodat medische adviseurs weten wat je eventuele blijvende lichamelijk schade is, dan wordt er vaak een medische expertise gedaan.
Daarvoor moet je naar onafhankelijke arts die wordt toegewezen door tegenpartij is samenwerking met advokaat/belangenbehartiger.

Dus al met al zal je nog wel even 'zoet' zijn met je letselschade-zaak, die is nog niet 1,2,3 afgerond.

Werkte je voor het ongeval ?
Zo ja dan moet je ondertussen toch ook al vorig jaar een keuring hebben moeten ondergaan door het UWV ?
Daar heb je als goed is een FML lijst van ontvangen.
Hoe is die keuring verlopen ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

heb ik nog niet gehad
als je nou alle berichten had kunnen lezen van een maand of 2a3 geleden had je het geweten maar ze zouden als het goed is het werkloon vergoeden

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

ben welgek door uvw maar ben daar tegen in bezwaar gegaan loopt nog heb nu in iederg 10 prc extra

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Hoe zit het nu eigenlijk met letselschade. Letselschade opzich is voor Nederlandse begrippen juridisch nog niet geformuleerd. De oorzaak hiervan is tweeledig. Enerzijds heeft de rechtsgang het te druk met de lopende zaken waarin in veel gevallen al een enorme achterstand is ontstaan en anderzijds is er eigenlijk niemand die er voor gaat zitten om tot een proformaprocedure te komen. Er blijft steeds ge touwtrek tussen grote jongens en de persoontjes waarom het gaat staan aan de kantlijn toe te kijken. Er moet een vorm van rolbehandeling inzake letselschade komen zoals ook in het civiel recht. Nu wil ik niet zeggen dat het binnen dezelfde termijn zou kunnen maar ik denk dat geleden letsen goed binnen een jaar afgehandeld kan zijn wanneer men in de rechtspraak een rolformule zou toepassen. Je krijgt dan een systeem van eiser, veroorzaker of gemachtigde namens dezewat ook de betalende partij kan zijn die hun sukken indienen. Nadien vind er nog een reactie mogelijkheid plaats tussen partijen en dan buigt de rechtbank zich over de feiten, verbindt daaraan een conclusie en wijst op grond daarvan vonnis. Dan zijn de wachtlijsten snel opgelost.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

hoelang ben jij bezig chocomelk

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jack333 schreef:ben welgek door uvw maar ben daar tegen in bezwaar gegaan loopt nog heb nu in iederg 10 prc extra
Is die keuring niet goed verlopen dan ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

weet ik eigelijk niet
had 8 paracet perd 2 pijns en nog een pilletje voor de pijnst
ja zij die toen jij kunt gew werken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jack333 schreef:weet ik eigelijk niet
had 8 paracet perd 2 pijns en nog een pilletje voor de pijnst
ja zij die toen jij kunt gew werken
Je bent dus goed gekeurd ?
Maar waar krijg jij je uitkering nu dan van ?

Tegen welke problemen loop je nu tegen op binnen je letselschade zaak ?

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jack333 »

ik wou eigelijk vervoer aanschaffen omdat ik met mijn rug zit en de winkel
1km verwijderd is .. toen wou de adv een voorstel te doen van 2350 voor de aansch
ik zei toen dat doe ik niet dadelijk heb ik een schrotbak voor mijn deur waar ik elke maand mee naar de garage moet en dan weer de onkosten van krijg..
nou je loopt eigelijk overal tegenaan tis elke keer 1 stapje vooruit en dan weer 15 terug alles eigelijk ziekenh zorg maatschappelijk werk ben er ookmee bezigg ew heen gebelt .u bent nog niet aan de beurt.wel situatie uitgel.paar weken overheen. kreeg telefoon voor een intake gesp. voor over een paar weken.
ben er nog eens niet meer heengew.je bent gewoon maanden bezig met een afs een intake ges.enz ze hebben in nederl gewoon een aso beleid hadden ze trouwens 25j geleden ook al.. wao elke maand beur omstr de 10 van de maand
om de paar maanden pas op de 16 waarommmm
gaat om zoveel geld . dat als we dat 5dagen later betalen het gewoon zoveel rente opl voor de bank. dus gewoon gelddddd daar draait alles om hier in nederl

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

troubleshooter schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met letselschade. Letselschade opzich is voor Nederlandse begrippen juridisch nog niet geformuleerd. De oorzaak hiervan is tweeledig. Enerzijds heeft de rechtsgang het te druk met de lopende zaken waarin in veel gevallen al een enorme achterstand is ontstaan en anderzijds is er eigenlijk niemand die er voor gaat zitten om tot een proformaprocedure te komen. Er blijft steeds ge touwtrek tussen grote jongens en de persoontjes waarom het gaat staan aan de kantlijn toe te kijken. Er moet een vorm van rolbehandeling inzake letselschade komen zoals ook in het civiel recht. Nu wil ik niet zeggen dat het binnen dezelfde termijn zou kunnen maar ik denk dat geleden letsen goed binnen een jaar afgehandeld kan zijn wanneer men in de rechtspraak een rolformule zou toepassen. Je krijgt dan een systeem van eiser, veroorzaker of gemachtigde namens dezewat ook de betalende partij kan zijn die hun sukken indienen. Nadien vind er nog een reactie mogelijkheid plaats tussen partijen en dan buigt de rechtbank zich over de feiten, verbindt daaraan een conclusie en wijst op grond daarvan vonnis. Dan zijn de wachtlijsten snel opgelost.
Ik vind dit best een goed plan eigenlijk en zo help je mensen niet verder de vernieling in denk ik.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jack333 schreef:ik wou eigelijk vervoer aanschaffen omdat ik met mijn rug zit en de winkel
1km verwijderd is .. toen wou de adv een voorstel te doen van 2350 voor de aansch
ik zei toen dat doe ik niet dadelijk heb ik een schrotbak voor mijn deur waar ik elke maand mee naar de garage moet en dan weer de onkosten van krijg..
nou je loopt eigelijk overal tegenaan tis elke keer 1 stapje vooruit en dan weer 15 terug alles eigelijk ziekenh zorg maatschappelijk werk ben er ookmee bezigg ew heen gebelt .u bent nog niet aan de beurt.wel situatie uitgel.paar weken overheen. kreeg telefoon voor een intake gesp. voor over een paar weken.
ben er nog eens niet meer heengew.je bent gewoon maanden bezig met een afs een intake ges.enz ze hebben in nederl gewoon een aso beleid hadden ze trouwens 25j geleden ook al.. wao elke maand beur omstr de 10 van de maand
om de paar maanden pas op de 16 waarommmm
gaat om zoveel geld . dat als we dat 5dagen later betalen het gewoon zoveel rente opl voor de bank. dus gewoon gelddddd daar draait alles om hier in nederl
Heb je inmiddels wel een goede belangenbehartiger die voor je aan de slag is?

Gesloten