Mijn moeder is al meer dan 40 jaar klant bij KPN. Sinds vorig jaar heeft ze glasvezel. Afgelopen zaterdag deed niets het meer, geen tv, geen internet en geen telefoon. Dus ze belde mij in paniek en we hebben samen alles doorgelopen, maar konden niets vinden. Na bijna een half uur in de wacht te hebben gestaan, eindelijk iemand te pakken. Ze kon niet zeggen waar het aan lag. Harde reset, alles gedaan. Mijn moeder op een gegeven moment maar zelf gebeld, maar ze konden het probleem niet vinden. Er zou de volgende dag een monteur komen. Deze is geweest en heeft oppervlakkig gecheckt wat er aan de hand was. Hij kwam met de volgende conclusie: Het was een administratieve kwestie. Of te wel, mijn moeder had zeker niet betaald (ze heeft automatische incasso
) Dit kon pas maandag weer opgelost worden. Het mensje totaal overstuur 's avonds maar met een slaappilletje gaan slapen. Gisteren heeft ze weer gebeld. Nee, het was geen administratieve fout, maar een probleem van KPN. Maar welk probleem? Dat wisten ze zelf ook niet. Eindelijk 's middags krijgt ze te horen dat er een poort niet open staat en dat dit 2 dagen tot 2 weken kan duren. Punt. Punt? Niet dus. Ik heb zelf vandaag gebeld. Eerst ruim 10 minuten in de wacht. Vriendelijk gebleven, want een klantenservicemedewerker kan er ook niets aan doen. Hij zou de technische dienst bellen en vragen wat er nu precies aan de hand was en hoe lang het zou gaan duren. Ondertussen mij in de wacht gezet. Prompt wordt gewoon de verbinding verbroken. 15 minuten frustratie weg..... Na een half uur afkoelen maar weer gebeld. Weer meer dan 10 minuten in de wacht
Een andere klantenservicemedewerker. Ook hij ging navraag doen. Gelukkig, deze keer wel teruggenomen. Het was inderdaad de poort en dat was mijn moeder gisteren ook al verteld, bla bla bla.... Dus ik geef aan dat het mens midden 60 is en voor haar leeftijd flink bij de tijd, maar dat sommige dingen haar ook boven de pet gaan. Geen gehoor. Hoe lang het ging duren? Geen idee. Dus ik raakte een beetje gefrustreerd over de laconieke houding van meneer v.T. Ik kreeg te horen dat 'hij het niet zo raar vond dat de verbinding werd verbroken als ik bij zijn collega ook zo'n toon had aangeslagen'
Excuse me? Ik heb hem dus vriendelijk te verstaan gegeven dat dit voorheen niet het geval was, maar dat zijn houding dit bij mij tot stand bracht. Na een fikse discussie een kleine tegemoetkoming (uw moeder kan een digitennekastje ophalen bij een KPN-winkel en ze kan haar mobiele kosten declareren MITS DIT BINNEN DE PERKEN VALT!
Excuse me? Het mens is sociaal van de buitenwereld afgesloten, maar mag niet even mobiel met haar zus bellen? Ze is vanmiddag naar de KPN-winkel geweest en daar krijgt ze te horen:'mevrouw, alle kastjes zijn op. Waarom belt u niet van te voren?'
Nou, omdat ze dit vanochtend al had gedaan en er toen nog genoeg waren. Gek genoeg, waren er allemaal mensen voor zo'n kastje gekomen. Maar niemand in de winkel wist dat er storing was en bij de klantenservice konden ze mij ook niet vertellen of dit alleen bij mijn moeder was of ook bij anderen.
KPN is qua klantenservice erg achteruit gegaan en we denken er dan ook over na ruim 40 jaar afscheid van hun te gaan nemen. Erg jammer.