Champie schreef:Chocomelk schreef:Champie schreef:Goed onderwerp, jammer alleen dat Radar het alleen heeft over Sarcodiose. Want het geld in tegenstelling wat radar meld ook voor alle andere patienten... Idg dat is wat mijn reumatoloog mij heeft verteld. Ik heb zelf reumatoide artritis, in vrij heftige mate, en gebruik de tnf-a blokker embrel. En nu dankzij zorgverzekeraar CZ en reumatoloog hard aan het achteruit gaan en wachtend op wat komen gaat
. Verleden zat ik in een rolstoel, maar toen kwam humira en embrel en ik kwam uit de rolstoel, kon zelfs weer werken in de zorg! Nu, ziek thuis, ook psychisch ziek.... bang voor de toekomst.
Wordt dat medicijn niet meer vergoed of zo, bent u nogal wat onduidelijk in.
U gaat dankzij de zorgverzekering en reumatoloog hard achteruit, doordat het middel niet meer vergoed wordt ?
Wat kost dat medicijn eigenlijk als ik vragen mag.
Wat het medecijn exact kost weet ik niet, maar ieg meer dan humira, wat ik eerst heb gebruikt, en het antwoord op je vraag chocomelk, is ja. Doordat het medicijn wordt wegbezuinigt, moest ik nu al halveren met de medicatie van de reumatoloog, en in de uitzending van radar gisteren werd gemeld dat CZ zijn recht laat gelden per 1 juli om te eisen dat de ziekenhuizen de kosten moeten overnemen
dus betekend het gewoon Levenslang voor mij! Maarja dat krijg je hé om met de harde woorden van vogel te spreken, je hebt niet gestudeerd !
Raar verhaal....ik gebruik Humira en heb een gesprek gehad met mijn reumatoloog.
De nieuwe regels gaan pas op 1 januari in, niet op 1 juli.
Ook is het raar dat u nu al moet minderen met medicijnen, waarom is dit?
En als de reumatoloog het nodig vindt, hoort er voor u niets te veranderen, dan hoort het ziekenhuis uw medicijnen te gaan betalen.
Toen ik mijn reumatoloog vroeg of er voor mij iets ging veranderen, was zijn antwoord letterlijk: "Hoezo, zijn er problemen dan?".
Ik reageer er goed op, ga vooruit en kan weer wat bewegen.
Als dit voor u ook geldt, snap ik niet dat uw reumatoloog nu afbouwt en straks niet meer voorschrijft.
Of je hebt een medicijn nodig, óf niet.
Iets er tussenin lijkt mij niet mogelijk.