LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenfonds

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
willem1965

Re: Pensioenfonds

Ongelezen bericht door willem1965 »

Geachte FiscaalJurist. U gaat steeds voorbij aan het feit dat het negatief rendement van 18,2% is behaald over het jaar 2008 en is verrekend op 1 januari 2009. Het positief rendement van 22,2% is behaald over 2009. Je zou verwachten, dat je dat dan ook terugziet op je saldo-afrekening per 2010. Nee, dat wordt pas verrekend op de saldo-afrekening van 2011. Op die manier blijft er veel minder over dan de toegezegde 22,2%. Dat is waar het omgaat.
En nog even hetvolgende: Bij uw berekeningen over de uit te betalen rentes door de Postbank vanaf 1990 zou het leuk zijn om eens terug te kijken hoeveel, die werkelijk zijn geweest. De rentestand is niet altijd zo laag geweest, zoals in de laatste jaren. Verder moet ik toegeven, dat de uitzending van Radar ook volledig voorbij ging aan bovenstaand verhaal en niet veel positief resultaat zal opleveren en zeker niet met zo'n bestuursvoorzitter.

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

willem1965 schreef:Geachte FiscaalJurist. U gaat steeds voorbij aan het feit dat het negatief rendement van 18,2% is behaald over het jaar 2008 en is verrekend op 1 januari 2009. Het positief rendement van 22,2% is behaald over 2009. Je zou verwachten, dat je dat dan ook terugziet op je saldo-afrekening per 2010. Nee, dat wordt pas verrekend op de saldo-afrekening van 2011. Op die manier blijft er veel minder over dan de toegezegde 22,2%. Dat is waar het omgaat.
En nog even hetvolgende: Bij uw berekeningen over de uit te betalen rentes door de Postbank vanaf 1990 zou het leuk zijn om eens terug te kijken hoeveel, die werkelijk zijn geweest. De rentestand is niet altijd zo laag geweest, zoals in de laatste jaren. Verder moet ik toegeven, dat de uitzending van Radar ook volledig voorbij ging aan bovenstaand verhaal en niet veel positief resultaat zal opleveren en zeker niet met zo'n bestuursvoorzitter.
Wat wilt u nu? Beleggen en de werkelijke resultaten krijgen of de geldende disconto rente over de betreffende jaren ? Het is 1 van de 2. Ik voel dat u al uit gaat van het feit dat dit pensioenfonds de zaak beduveld.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.
Kennelijk heeft men u nimmer geinformeerd over de werkwijze der fondsen.
Door dat de europese banken hebben besloten de rentevoet laag te houden (minder dan 2%) compenseert de rente het verlies als gevolg der economische crisis niet. Daar door komen de fondsen op termijn tekort om allen rechthebbende in hun aandeel te voorzien. Zie het even zo simpel zonder moeilijke woorden te gebruiken.

donna96

Ongelezen bericht door donna96 »

Er is 18,2 % over 2009 in mindering gebracht .
Ik ben geen fiscaal jurist maar als ik vanaf 2003 jaarlijks 2 % rente reken kom ik op 1228,12 euro meer uit dan dat er nu op het nieuw te goed staat.
Dus zou mijn zus nu beteraf zijn ?, zeg het zelf maar.
Vr.gr. Donna

Gesloten