LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tommy Telecom

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin

Tommy Telecom

Ongelezen bericht door Radar »

Deelnemers van de Postcodeloterij, de Sponsorbingoloterij en de Bankgirloterij zijn erg blij met hun gewonnen telefoon.

De gelukkige prijswinnaars krijgen een gsm met tot 1400 gratis belminuten. Maar dan ontvangen ze opeens hoge telefoonrekeningen...

Maandag 4 oktober in Radar, 20:30 uur.

happygolucky

Re: Tommy Telecom

Ongelezen bericht door happygolucky »

Ook ik heb slechte ervaringen met de Postcodeloterij. Ik had van mijn werkgever een lot van deze loterij ontvangen in mijn kerstpakket. Ik moest alleen het lot nog via internet activeren. Nadat ik dit gedaan had, werd er maandelijks 10 euro van mijn rekening afgeschreven.
Maar hier kwam ik na negen maanden pas achter. Ik was op deze manier dus al 90 euro kwijtgeraakt. Ik heb toen gebeld naar de postcodeloterij om mijn geld terug te vragen. Maar daar zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had al die tijd meegespeeld. Dat had ik dus niet, want ik was me niet eens bewust dat ik meedeed! Ik had nooit een lot of enig teken van leven van ze ontvangen. Ik vind dat ik misleid ben door deze loterij. Het zijn oplichters. Later werd me op straat, door twee colporteurs, twee gratis loten aangeboden. Ik heb nog even getwijfeld, maar heb het aanbod afgewezen. Ik ben mijn vertrouwen kwijt.

lucienne1954

Ongelezen bericht door lucienne1954 »

Daarom moet je dus wel degelijk altijd de kleine lettertjes lezen met het activeren van bijvoorbeeld loten die je gratis krijgt. Dan lees je dus ook dat je voor 1 maand gratis meespeelt en de rest wordt automatisch afgeschreven als jij dus de loten of lot niet stopzet. Maar dat is niet alleen bij loten, maar ook bij abonnementen die je voor een bepaalde tijd gratis krijgt, of gewonnen hebt. Zelf in de gaten houden en op tijd opzeggen. En 1400 belminuten lijkt veel, maar als je veel belt, ben je er zo doorheen en dan dien je ook dat abonnement te stoppen. Want zo gauw je gebruik maakt van deze belminuten, ga je een verbinding aan met de provider. En dat is wat ze je niet vertellen, dus zit je vast aan een abonnement.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

NIKS kleine lettertjes, het moet gewoon afgelopen zijn met dit soort misleiding. Simpel gezegd: JIJ hebt een prijs gewonnen, en hoort daarbij niet met kosten te worden geconfronteerd.

Zoals terecht gesteld door het Radarteam: dan is het immers geen prijs meer.

bodejosm43

happygolucky schreef: Nadat ik dit gedaan had, werd er maandelijks 10 euro van mijn rekening afgeschreven.
Maar hier kwam ik na negen maanden pas achter. Ik was op deze manier dus al 90 euro kwijtgeraakt. Ik heb toen gebeld naar de postcodeloterij om mijn geld terug te vragen. Maar daar zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had al die tijd meegespeeld. Dat had ik dus niet, want ik was me niet eens bewust dat ik meedeed! Ik had nooit een lot of enig teken van leven van ze ontvangen. Ik vind dat ik misleid ben door deze loterij. Het zijn oplichters. Later werd me op straat, door twee colporteurs, twee gratis loten aangeboden. Ik heb nog even getwijfeld, maar heb het aanbod afgewezen. Ik ben mijn vertrouwen kwijt.
of jij het jezelf bewust was of niet, je hebt wel meegespeeld.

Je had nooit een lot gekregen, zeg je, maar eerder beweer je dat het in het kerstpakket zat. Dat was je lot, dus.

Wat had je gedaan al Gaston plotseling met een gouden envelop voor de deur stond? Je had hem vast weggestuurd, want je was je niet ervan bewust dat je mee deed?

Er klopt iets niet aan je verhaal, wat de prijs van het lot betreft, ben je niet helemaal op de hoogte. De prijs per lot is namelijk geen 10 euro, was ooit 10 gulden, tot eind 1998. Wat ook vreemd is: zie jij pas na driekwart jaar dat er een vreemd bedrag wordt afgeschreven? Lekker bij de tijd, dan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

bodejosm43 schreef:NIKS kleine lettertjes, het moet gewoon afgelopen zijn met dit soort misleiding. Simpel gezegd: JIJ hebt een prijs gewonnen, en hoort daarbij niet met kosten te worden geconfronteerd.

Wat denk je nu, dat je iets voor niets krijgt zonder dat je iets hebt gedaan ?

Get Real !

bodejosm43

Jij kan dan wel zo bijdehand reageren, maar de uitkomst is wel dat alle kosten vergoed worden.

En wat ik ook goed vind, is dat die aasgieren van Intrum Justitia andermaal door het stof moesten.

Het is zo helder als wat, en dat kwam ook in de uitzending naar voren een prijs hoort een prijs te zijn, en in dat geval zou ik als prijswinnaar niets te maken moeten hebben met wat voor kleine lettertjes dan ook.

Kennelijk staat Radar achter mijn mening.

flits75

Ongelezen bericht door flits75 »

Als iets gratis is of ik moet iets activeren vertrouw ik het bij voorbaat al niet. hoe vaak krijg je wel een envelope met een hoofdprijs in de brievenbus die je alleen nog maar hoeft te activeren, ammehoela. dus doe ik het dan ook niet omdat er wel meer dan 1 addertjes onder het gras zitten. wat ik wel vind een prijs is een prijs, daar horen geen nadelen aan te zitten. maar om na negen maanden maanden er pas achter te komen dat er een vreemd bedrag word afgeschreven...

crazyme

bodejosm43 schreef:Jij kan dan wel zo bijdehand reageren, maar de uitkomst is wel dat alle kosten vergoed worden.
Dus wanneer je geld krijgt, heb je per definitie gelijk ?

Die marketingjongens kunnen soms beter wat geld teruggeven om van het gezeik af te zijn en imagoschade te voorkomen. En die consumentenjongens weten dat, hetgeen in de volksmond "chantage" heet.

Kneupke

Ongelezen bericht door Kneupke »

lucienne1954 schreef:Daarom moet je dus wel degelijk altijd de kleine lettertjes lezen met het activeren van bijvoorbeeld loten die je gratis krijgt. Dan lees je dus ook dat je voor 1 maand gratis meespeelt en de rest wordt automatisch afgeschreven als jij dus de loten of lot niet stopzet. Maar dat is niet alleen bij loten, maar ook bij abonnementen die je voor een bepaalde tijd gratis krijgt, of gewonnen hebt. Zelf in de gaten houden en op tijd opzeggen. En 1400 belminuten lijkt veel, maar als je veel belt, ben je er zo doorheen en dan dien je ook dat abonnement te stoppen. Want zo gauw je gebruik maakt van deze belminuten, ga je een verbinding aan met de provider. En dat is wat ze je niet vertellen, dus zit je vast aan een abonnement.
Allemaal mooi en aardig, maar als je bij de Free Record Shop een lot in de handen gedrukt krijgt met de mededeling "Hier, een gratis lot, kun je drie keer meespelen" dan denk je niet direct aan de mogelijkheid dat je er wel eens aan vast zou kunnen zitten...

tanny37

Ongelezen bericht door tanny37 »

ja het is wat ook ik had een prijs gewonnen bij de sponsorbingo loterij in 2008.
ook ik moest hem activeren, heb ik allemaal gedaan.
later in 2009 gingen ze failet, en werd het overgenomen.
een half jaar later kreeg ik van de tommy telecom factuurafdeling. een rekening.
terwijl ik het had opgezegd.
ook ik kreeg te maken met Intrum Justitia of een andere.
ik heb geschreven, dat ik het allemaal opgezegd had. en nu heb ik een abonnement bij vodafone, waar ik wel tevreden ben.
Nu is het oktober 2010 en ik hoor niets meer.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Als je iets helemaal gratis krijgt, dan zit er altijd een leger adders onder het gras.

Maxiem.

crazyme

Kneupke schreef: Allemaal mooi en aardig, maar als je bij de Free Record Shop een lot in de handen gedrukt krijgt met de mededeling "Hier, een gratis lot, kun je drie keer meespelen" dan denk je niet direct aan de mogelijkheid dat je er wel eens aan vast zou kunnen zitten...
Ik wel.

"voor niets gaat de zon op"

happygolucky

bodejosm43 schreef:NIKS kleine lettertjes, het moet gewoon afgelopen zijn met dit soort misleiding. Simpel gezegd: JIJ hebt een prijs gewonnen, en hoort daarbij niet met kosten te worden geconfronteerd.

Precies. Als je even niet oplet wordt er misbruik van je gemaakt. Waarom niet gewoon eerlijk zijn, zonder kleine lettertjes. Laten we het omdraaien: als je niet reageert stopt het.
Dan moet je in aktie komen om het abonnement te verlengen.

happygolucky

flits75 schreef:Als iets gratis is of ik moet iets activeren vertrouw ik het bij voorbaat al niet. hoe vaak krijg je wel een envelope met een hoofdprijs in de brievenbus die je alleen nog maar hoeft te activeren, ammehoela. dus doe ik het dan ook niet omdat er wel meer dan 1 addertjes onder het gras zitten. wat ik wel vind een prijs is een prijs, daar horen geen nadelen aan te zitten. maar om na negen maanden maanden er pas achter te komen dat er een vreemd bedrag word afgeschreven...
Dat kan toch. Ik was pas overgegaan op internetbankieren. Ik controleerde altijd alleen mijn saldo en dat maakte geen gekke onverwachte sprongen. Een bedrag van 10 euro dat onterecht wordt afgeschreven valt dan echt niet op. Nu controleer ik elke keer de afschrijvingen. Door schade en schande (letterlijk) wijs geworden.

happygolucky

bodejosm43 schreef:
happygolucky schreef: Nadat ik dit gedaan had, werd er maandelijks 10 euro van mijn rekening afgeschreven.

Je had nooit een lot gekregen, zeg je, maar eerder beweer je dat het in het kerstpakket zat. Dat was je lot, dus.
Ik weet helemaal niet hoe dit werkt.

Wat had je gedaan al Gaston plotseling met een gouden envelop voor de deur stond? Je had hem vast weggestuurd, want je was je niet ervan bewust dat je mee deed?

Daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat het onoirbare verkooppraktijken zijn. Dit zijn zakkenrollerspraktijken: je aandacht wordt afgeleid en vervolgens halen ze het geld uit je zak.

Er klopt iets niet aan je verhaal, wat de prijs van het lot betreft, ben je niet helemaal op de hoogte. De prijs per lot is namelijk geen 10 euro, was ooit 10 gulden, tot eind 1998. Wat ook vreemd is: zie jij pas na driekwart jaar dat er een vreemd bedrag wordt afgeschreven? Lekker bij de tijd, dan.

happygolucky

bodejosm43 schreef:

Ik heb, om precies te zijn, 9,75 euro per maand betaald.

Gesloten