LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiebonnen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
k.ew
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:05

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door k.ew »

Ook ik heb een slechte ervaring met flecher hotels.
Mijn vrouw heeft een Waardebon gekregen via vakantie veiling van mijn zoon voor haar verjaardag,
Maar nadat ik vier maal had gebeld en lang moest wachten heb ik het opgegeven en de bon maar laten verlopen. want ik vindt na vier maal bellen ik wel genoeg tijd hier in gestoken en heb besloten om niet meer via vakantieveiling iets te boeken want je kom dan toch altijd bedrogen uit.

joerts
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:35

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door joerts »

het is gewoon pure afzetterij die fletcherbon van vakantieveiling, dit kunnen ze niet maken.
krijg je zo,n bon cadeau omdat je even na een moeilijke periode wilt uitwaaien aan zee en dan krijg je nergens kans om heen te gaan.
hele slechte zaak van fletcher!!!!!!!!
eerst een half uur aan de lijn a €0,40 ct per minuut en dan gooien ze je er ook nbog af tot 3x toe, zo kan ik ook rijk worden!!!!!
en ja lezen doen we echt wel maar als ze zo,n bonnen aanbieden verwacht je wel dat je een keer terecht kunt....toch? en niet door de week maar in het weekend.
hier moet wat aan gedaan worden dit kan en mag niet.
mijn bon loopt bijna af en ben al 9 maanden aan het proberen een plaats te krijgen in een van de hotels.
vieze afzetters

anjelier
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 feb 2010 17:26

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door anjelier »

anvers schreef:Wij kregen een nieuwsbrief van Fletcher met de aanbieding om vouchers te kopen voor 'een "- of 4 sterren Fletcher-hotel naar keuze". "De Fletcher-hotels liggen op de mooste plekjes van Nederland, dus of je nu naar de Hollandse Kust, de Veluwe, Limburg of de Waddeneianden wilt, het is allemaal mogelijk!" Aldus de brief. Wij bestelden 5 vouchers(een half jaar geldig) omdat we graag naar de Wadden wilden; in ieder geval naar de kust. Ik had vooraf gekeken naar de beschikbaarheid van de genoemde hotels op hun eigen website:overal volop plaats. Tot ik ging reserveren met de vouchercode : er was geen enkele hotelkamer aan de kust vrij. kijk op :www.hotelgeschenk.nl/marktplaats. Klacht geschreven naar [email protected] maar kregen als antwoord :"Het spijt ons dat de door u gewenste boeking niet mogelijk is, echter staat er in de voorwaarden vermeld dat u kunt boeken op basis van actie beschikbaarheid.
Actiebeschikbaarheid betekent dat er op alle dagen van de week in elk hotel een aantal kamers boekbaar zijn, wanneer de door u gewenste datum of hotel niet meer boekbaar is moet er worden gezocht naar een geschikt alternatief." Dus geen hotel aan de kust! Dan maar ander hotel op Vlieland geboekt en op doorreis één nacht Fletcher-hotel op de Veluwe geboekt, MET voucher. Tot onze verwondering moesten we 15 € bijbetalen. VOor ons nooit meer een Fletcher-hotel.
Ik heb ook gereageerd op de nieuwsbrief van Fletcher die ik via de mail ontving en heb 5 vouchers besteld voor 29,95 per stuk. In de mail worden vouchers aangeboden voor 3- en 4- sterren kamers maar er wordt niet gesproken over administratie- en reserveringskosten en extra kosten voor het boeken van een 4-sterren hotel of een boeking in het weekend. Heb Fletcher een mailtje gestuurd toen ik wilde boeken en bleek dat je bij het boeken van een weekend in een 4-sterrenhotel nog eens 25 euro per persoon extra dient te voldoen. In de mail werd dit niet vermeld maar volgens Fletcher wel zodra je de vouchers bestelde en dan kon je er alsnog vanaf zien. Heb jij die extra kosten zien staan?

anjelier
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 feb 2010 17:26

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door anjelier »

anvers schreef:Wij kregen een nieuwsbrief van Fletcher met de aanbieding om vouchers te kopen voor 'een "- of 4 sterren Fletcher-hotel naar keuze". "De Fletcher-hotels liggen op de mooste plekjes van Nederland, dus of je nu naar de Hollandse Kust, de Veluwe, Limburg of de Waddeneianden wilt, het is allemaal mogelijk!" Aldus de brief. Wij bestelden 5 vouchers(een half jaar geldig) omdat we graag naar de Wadden wilden; in ieder geval naar de kust. Ik had vooraf gekeken naar de beschikbaarheid van de genoemde hotels op hun eigen website:overal volop plaats. Tot ik ging reserveren met de vouchercode : er was geen enkele hotelkamer aan de kust vrij. kijk op :www.hotelgeschenk.nl/marktplaats. Klacht geschreven naar [email protected] maar kregen als antwoord :"Het spijt ons dat de door u gewenste boeking niet mogelijk is, echter staat er in de voorwaarden vermeld dat u kunt boeken op basis van actie beschikbaarheid.
Actiebeschikbaarheid betekent dat er op alle dagen van de week in elk hotel een aantal kamers boekbaar zijn, wanneer de door u gewenste datum of hotel niet meer boekbaar is moet er worden gezocht naar een geschikt alternatief." Dus geen hotel aan de kust! Dan maar ander hotel op Vlieland geboekt en op doorreis één nacht Fletcher-hotel op de Veluwe geboekt, MET voucher. Tot onze verwondering moesten we 15 € bijbetalen. VOor ons nooit meer een Fletcher-hotel.
In mijn berichtje vergat ik te vermelden dat je dan 25 euro per nacht moet bijbetalen. De kamer komt dan dus op 55 euro per nacht excl. ontbijt en van een leuke aktie is dan geen sprake meer.

freekjan50
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 12:24

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door freekjan50 »

Het probleem van "geen beschikbaarheid"speelt overigens ook met de huidige actie van vakantieveilingen.nl mbt de veiling voor een overnachting voor twee personen bij VAN DER VALK/ RIDDERKERK.
Je moeet eerst de veiling "winnen"( = dus kopen) en dan pas heb je toegang tot een site met beschikbare data.
In mijn geval heb ik de bon gekocht op 10 oct.
Voor een familiefeest wilde ik een kamer boeken voor 11 Dec (2 maanden verder), bleek dat er voor die datum al geen kamers meer voorradig waren.
Uit telef contact met van der Valk bleek dat vakantieveilingen maar 1 kamer per weekend heeft ingekocht.
Op emails gezonden aan vakantieveilingen heb ik nooit een reactie gehad.
Telefonisch reageerde men met een opmerking "u heeft gewoon pech, dit is het risico" en werd er verwezen naar hun algemene voorwaarden.
Jammer, maar vakantieveilingen heeft voor mij even afgedaan

Marco59
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:07

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door Marco59 »

Ben net nieuw op de site en ben opmerkzaamgemaakt op kadobonnen, giftcards, belevenisbonnen maar nu ook de vakantiebonnen.
Er zijn veel klachten over deze producten, helaas is het doel van de uitgevers veelal niet het verdienen van geld aan de reis maar aan het niet gebruiken van de bon. Dit is geen duurzame basis voor het runnen van een bedrijf in sommige gevallen is het gewoon het belazeren van de consumenten. Het is tijd dat er aandacht gegeven word aan de bescherming van de consumenten in deze. Er zijn regels en wetten die moeten worden gehandhaaft door diverse partijen waaronder accountants, dnb/afm. Serieuse partijen als de Fletcher Group e.d. kunnen zich dit soort fratsen niet permiteren.

Gesloten