LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bel-me-niet Register
Re: Bel-me-niet Register
Ik zie verdraaid leuke antwoorden voorbij komen, zelf sta ik ook ingeschreven in het bel me niet register en sindsdien wordt ik stukken minder gebeld.
Toch soms heb ik er idd gewoon lol in, hou ze zo lang mogelijk aan de praat, stel heel geintresseerd vragen over het product, zeg op een gegeven moment dat ik er nog even over wil nadenken of ze me over 3 dagen nog een keertje willen bellen.
Dat gebeurd heus want ze moeten natuurlijk ook een target halen willen ze hun (rot) baantje houden.
Ik ga weer vriendelijk met ze in discussie en zeg dat ik er nog niet uit ben.
Dan is het vaak oh maar voor dat geld? dat is toch niet duur?
Ik blijf altijd hakkelen over de prijs en ik blijf altijd "twijfelen", als de deurbel dan gaat (die zij niet horen en ik ook niet hihi) ga ik rustig naar de "deur" vraag of ze even een ogenblikje hebben(ga gewoon mijn ding even doen) zo hou ik ze zo lang mogelijk aan de lijn.
Ooit 1x gehad dat iemand het geduld verloor, vond mij erg onbeschoft, waarop ik in gierende lach vertel dat zij precies zo met hun "klanten" omgaan, dat het toch zeker allang duidelijk is dat ik niks van ze wil?
Het heeft hun dan lekker (voor mijn gevoel) geld gekost door mij te bellen (al ligt een bedrijf daar niet wakker van) maar het kost ze ook tijd en dat vind ik de mooiste sport toch wel.
Wat ik tegenwoordig idd erg irritant vind is wel dat upc je beld, zeker onbekende oproep, dus ik heb geen idee, neem op, zeg de naam en dan...............
een bandje......................wat is dat voor ****, erg onbeschoft vind ik dat, je kunt dat geneuzel aanhoren, maar ik kan dan mijn sport niet beoefenen (vragen stellen, zolang mogelijk aan de praat houden, terug laten bellen enz.) nee die verbreek ik na het eerste woord, ja daar wordt ik sjaggie van hoor, stelletje horken.
Toch soms heb ik er idd gewoon lol in, hou ze zo lang mogelijk aan de praat, stel heel geintresseerd vragen over het product, zeg op een gegeven moment dat ik er nog even over wil nadenken of ze me over 3 dagen nog een keertje willen bellen.
Dat gebeurd heus want ze moeten natuurlijk ook een target halen willen ze hun (rot) baantje houden.
Ik ga weer vriendelijk met ze in discussie en zeg dat ik er nog niet uit ben.
Dan is het vaak oh maar voor dat geld? dat is toch niet duur?
Ik blijf altijd hakkelen over de prijs en ik blijf altijd "twijfelen", als de deurbel dan gaat (die zij niet horen en ik ook niet hihi) ga ik rustig naar de "deur" vraag of ze even een ogenblikje hebben(ga gewoon mijn ding even doen) zo hou ik ze zo lang mogelijk aan de lijn.
Ooit 1x gehad dat iemand het geduld verloor, vond mij erg onbeschoft, waarop ik in gierende lach vertel dat zij precies zo met hun "klanten" omgaan, dat het toch zeker allang duidelijk is dat ik niks van ze wil?
Het heeft hun dan lekker (voor mijn gevoel) geld gekost door mij te bellen (al ligt een bedrijf daar niet wakker van) maar het kost ze ook tijd en dat vind ik de mooiste sport toch wel.
Wat ik tegenwoordig idd erg irritant vind is wel dat upc je beld, zeker onbekende oproep, dus ik heb geen idee, neem op, zeg de naam en dan...............
een bandje......................wat is dat voor ****, erg onbeschoft vind ik dat, je kunt dat geneuzel aanhoren, maar ik kan dan mijn sport niet beoefenen (vragen stellen, zolang mogelijk aan de praat houden, terug laten bellen enz.) nee die verbreek ik na het eerste woord, ja daar wordt ik sjaggie van hoor, stelletje horken.
Re: Bel-me-niet Register
nounounou, wat een doemdenkerij.. U hoort mij dat ook niet hardop zeggen omdat ik het er niet helemaal (= duidelijk wat anders als helemaal niet) mee eens ben.MAXIEM schreef:Niemand zegt het hardop, maar het register is gewoon een flop ...
Ik sta nu zelf een paar jaar ingeschreven en moet zeggen dat ik sindsdien tot mijn genoegen nog maar vrij weinig gebeld wordt. Voordat ik had ingeschreven werd ik tig keren per week gebeld (daarom schreef ik me ook in) en ik moet zeggen dat een duidelijke afname merkbaar is.
Nu moet ik er ook bij vermelden dat we nog niet zo'n heel spoor van bedrijven achter ons gelaten hebben waar we klant geweest zijn. Dat zal ook wel schelen in het aantal telefoontjes. Ik ben er wel absoluut voorstander van dat aan het register toegevoegd moet worden dat ook bedrijven waar je ooit (?) klant geweest bent de consument niet meer zouden mogen bellen.
De belkosten zullen wel meevallen, ze zijn er in ieder geval een hoop tijd mee kwijt en in die tijd kunnen ze niet iemand anders bellen die ze wel zouden kunnen overhalen. Soms worden ze ook deels betaald op basis van elk verkocht contract.Renske99 schreef: Het heeft hun dan lekker (voor mijn gevoel) geld gekost door mij te bellen (al ligt een bedrijf daar niet wakker van) maar het kost ze ook tijd en dat vind ik de mooiste sport toch wel.
Ik heb alleen nooit zin om mijn eigen tijd daarin te investeren. Ik sta ingeschreven in het register en weet precies wie me wel en niet zouden mogen bellen. Even dreigen met een klacht bij de opta en mogelijke boete en ze weten niet hoe snel ze het gesprek moeten beëindigen.
Re: Bel-me-niet Register
Emmy75
Je schrijft:
Met collegiale groet, Maxiem.
Je schrijft:
Ik heb de kontekst niet vernoemd: het is een slap aftreksel van wat de wetgever destijds oorspronkelijk op het oog had en dat is met vrijwel alle wetgeving in dit kikkerland zo.nounounou, wat een doemdenkerij..
Met collegiale groet, Maxiem.
-
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29
Re: Bel-me-niet Register
Maxiem bedoelt, denk ik, dat ze er wel een netje overheen hebben gespannen maar dat er weer een paar grote mazen inzitten waardoor een en ander wel weer is toegestaan.MAXIEM schreef:Emmy75
Je schrijft:Ik heb de kontekst niet vernoemd: het is een slap aftreksel van wat de wetgever destijds oorspronkelijk op het oog had en dat is met vrijwel alle wetgeving in dit kikkerland zo.nounounou, wat een doemdenkerij..
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Bel-me-niet Register
Ha Leon,
Het kan nog veel leuker. Op hun vraag moet je juist op vrolijke toon antwoorden "jazeker" (want ze mogen het vragen, toch?). En dan valt er een stilte en begint de andere kant, die een antwoord verwachtte, te hakkelen en als ze vragen 'waarom dan niet' is het gepaste antwoord 'dat gaat u niets aan'. Of 'dergelijke informatie is niet gratis; hoe wenst u het bedrag te betalen?'.
Henri
Dat is een hele goeie Henri505, gaan ik gelijk uitproberen.
Bedankt voor de tip, Gr. Miranda
Het kan nog veel leuker. Op hun vraag moet je juist op vrolijke toon antwoorden "jazeker" (want ze mogen het vragen, toch?). En dan valt er een stilte en begint de andere kant, die een antwoord verwachtte, te hakkelen en als ze vragen 'waarom dan niet' is het gepaste antwoord 'dat gaat u niets aan'. Of 'dergelijke informatie is niet gratis; hoe wenst u het bedrag te betalen?'.
Henri
Dat is een hele goeie Henri505, gaan ik gelijk uitproberen.
Bedankt voor de tip, Gr. Miranda
Re: Bel-me-niet Register
dat denk ik inderdaad ook.stronkstronk schreef:Maxiem bedoelt, denk ik, dat ze er wel een netje overheen hebben gespannen maar dat er weer een paar grote mazen inzitten waardoor een en ander wel weer is toegestaan.
Dat ben ik ook zeker met u eens in dit geval. Daarom schreef ik ook dat ik het niet helemaal met u eens was en schreef ik expliciet niet dat ik het helemaal niet met u eens was. Ingewikkeld maar er is toch wel een wezenlijk verschil.MAXIEM schreef:Ik heb de kontekst niet vernoemd: het is een slap aftreksel van wat de wetgever destijds oorspronkelijk op het oog had en dat is met vrijwel alle wetgeving in dit kikkerland zo.
Kijk, ik ben het er persoonlijk niet mee eens dat het hele register een (totale) flop is en dat het daarom maar opgedoekt zou moeten worden, bijvoorbeeld. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik er zeker baat bij heb gehad en zoals hier van sommigen te lezen valt, anderen ook.
Ik ben het zeker wel met u eens dat de wetgever het in eerste instantie veel strakker voor ogen had en dat er door de uitzonderingen maar een deel overeind is gebleven. Zo vind ik zeker dat bedrijven waar je ooit klant geweest bent daar ook onder zouden moeten vallen. Het probleem is er is geen termijn genoemd dus een bedrijf waar iemand 5 jaar geleden klant is geweest, mag nog steeds bellen.
Maarja bij wetgeving is het nu eenmaal zo, er komt een voorstel en dan is het belangrijk dat er eerst genoeg stemmen voor zijn in de 2de kamer ( voordat het naar de 1e kamer gaat ). Iedere partij moet zonodig weer zijn eigen plasje eroverheen doen en die wil dit en die wil dat en ergens in het compromis sneuvelt weer vanalles. Dan is er in het hele verhaal ook nog het geluid van de lobby van belanghebbenden (telemarketeers in deze).
Al met al zie ik het liever van de positieve kant. Het begin is er en het wordt tijd voor uitbreiding van de regelgeving dat ook oud-leveranciers niet mogen bellen.
Bovendien vind ik dat als de branche er teveel misbruik van maakt, zouden ze gestraft moeten worden. Of middels een bel-me-wel register en een ieder die daar niet in is ingeschreven mag dus automatisch niet gebeld worden voor wat voor 'aanbieding' dan ook. Of een systeem waarbij de consument zelf hun telefoonnummer kan verkopen aan telemarketeers (dan hebben ze er ook nog voordeel van).
In de uitzending hoorde ik dat zo'n 7 miljoen telefoonnummers zijn ingeschreven. Dat zijn er al heel veel, dus een telefoonnummer dat wel gebeld mag worden heeft een aardige 'handelswaarde'.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 apr 2012 18:32
Re: Bel-me-niet Register
Ik vind het toch wel behoorlijk vermakelijk hoe mensen hier op reageren.
Let's be honoust people.. medewerkers van de telemarketing doen ook echt alleen maar hun werk!
Ik zit ook niet te wachten op een cassiere die er wonder boven wonder 3 min. over doet om 1 artikel te scannen, maar scheld hem/haar ook niet uit om mijn frustratie te uiten.
Daarnaast hebben mijn ouders mij geleerd te alle tijden beleefd te blijven.
Let's be honoust people.. medewerkers van de telemarketing doen ook echt alleen maar hun werk!
Ik zit ook niet te wachten op een cassiere die er wonder boven wonder 3 min. over doet om 1 artikel te scannen, maar scheld hem/haar ook niet uit om mijn frustratie te uiten.
Daarnaast hebben mijn ouders mij geleerd te alle tijden beleefd te blijven.
Re: Bel-me-niet Register
jij ziet mensen lastig vallen als werk???medewerkers van de telemarketing doen ook echt alleen maar hun werk
het is toch gewoon belachelijk dat er een bel me niet register moet bestaan om een stel idioten niet in je prive leven te krijgen?
Als ik niet wil dat iemand mij belt...heeft die zich er gewoon aan te houden!!
Re: Bel-me-niet Register
En zo is het ,en niet anders.ciske schreef:
Als ik niet wil dat iemand mij belt...heeft die zich er gewoon aan te houden!!
Ik was eerst bij het infofilter,dat hielp wel.
Kon je ook precies aangeven ,door wie je niet gebeld wilde worden.
Je kon ook aangeven dat je geen geadresseerde reclame wilde.
Heb ik ook nooit meer gehad,tot het infofilter overging in het bel me niet register.
Nu word ik dus weer (1x in de mnd sowieso)gebeld en krijg ook weer geadresseerde reclame.
Re: Bel-me-niet Register
Lastig vallen is nog tot daar aan toe. Maar al te vaak is het bellen gebaseerd op misleiding om zo uiteindelijk iemand iets aan te smeren. Ultieme voorbeeld was het bewerken van de bandopnamen, waarbij een in het gesprek uitgesproken 'ja' werd geplakt achter een vraag als 'wilt u abonnee worden'.kleineskimo schreef:Ik vind het toch wel behoorlijk vermakelijk hoe mensen hier op reageren.
Let's be honoust people.. medewerkers van de telemarketing doen ook echt alleen maar hun werk!
Ik zit ook niet te wachten op een cassiere die er wonder boven wonder 3 min. over doet om 1 artikel te scannen, maar scheld hem/haar ook niet uit om mijn frustratie te uiten.
Daarnaast hebben mijn ouders mij geleerd te alle tijden beleefd te blijven.
Nog even een tip aan het rijtje toevoegen. Vraag altijd naar hun naam...even een potlood pakken...daar ben ik weer...hoe was de naam ook al weer...[van Dalen]...wat moet ik halen...etc.
Overigens komen er ook steeds meer van dit soort praktijken aan de deur voor. Wordt tijd voor een infofilter bij de voordeur. Eigenlijk het vroegere bordje "aan de deur wordt niet gekocht".
Re: Bel-me-niet Register
Er zijn ook geen colportage stickers voor op de voordeur te plakken.Henri505 schreef:Overigens komen er ook steeds meer van dit soort praktijken aan de deur voor. Wordt tijd voor een infofilter bij de voordeur. Eigenlijk het vroegere bordje "aan de deur wordt niet gekocht".
Ze doen misschien wel gewoon hun werk maar bepaalde bewoordingen kiezen ze toch zelf. Een felle discussie aangaan met een dwingend "waarom niet ?" overtuigd de meeste consumenten echt niet. "u bent dom als u niet op dit aanbod ingaat" prima maar dan doe ik het helemaal niet. En een "u bent een dief van uw eigen portemonnee" ja en, het is toch mijn portemonnee.kleineskimo schreef: Let's be honoust people.. medewerkers van de telemarketing doen ook echt alleen maar hun werk!
Wie heef het over uitschelden ? Ik ga ze ook niet zitten uitschelden. Ze krijgen normaal antwoord, alleen is het niet het gewenste antwoord.kleineskimo schreef: Ik zit ook niet te wachten op een cassiere die er wonder boven wonder 3 min. over doet om 1 artikel te scannen, maar scheld hem/haar ook niet uit om mijn frustratie te uiten.
Re: Bel-me-niet Register
Dit valt nog steeds niet onder werk , in je prive leven horen ze je met rust te laten als je dat wenst, misschien eens wat meer respect tonen voor het prive leven van mensen?Ze doen misschien wel gewoon hun werk maar bepaalde bewoordingen kiezen ze toch zelf. Een felle discussie aangaan met een dwingend "waarom niet ?" overtuigd de meeste consumenten echt niet. "u bent dom als u niet op dit aanbod ingaat" prima maar dan doe ik het helemaal niet. En een "u bent een dief van uw eigen portemonnee" ja en, het is toch mijn portemonnee.
Re: Bel-me-niet Register
ciske
Klopt! Dit valt niet onder werk. Dit valt onder de firma "list en bedrog".
Maxiem.
Klopt! Dit valt niet onder werk. Dit valt onder de firma "list en bedrog".
Maxiem.
Re: Bel-me-niet Register
Ik snap niet dat mensen zo boos kunnen worden, omdat ze gebeld worden. Ik bedoel je kan toch gewoon vriendelijk blijven tegen die mensen. Ze verrichten ook gewoon hun werk en zitten niet thuis op de bank uitkering te trekken terwijl ze kunnen werken. En mensen die zeggen van ik leg de hoorn naast me neer en ik zeg niets, dat is gewoon kinderachtig en de persoon achter de telefoon lacht net zo hard als u. Er zijn trouwens ook mensen die het aanbod wel leuk vinden en vervolgens een erg leuk gesprek hebben.
Re: Bel-me-niet Register
@Lotje helaas bellen die mensen altijd onder werktijd. Zit in je in een meeting, sta je voor de klas, werk jezelf bij een callcenter...dan ken je echt niet zo maar opnemen en een "leuk" gesprek gaan voeren....En soms werd ik wel 10x op één dag door die automatische computersystemen gebeld. Dat is bijna stalking!! met zo'n anoniem nummer en als je dan opneemt gaat de telefoon eerst nog 4x over aan de andere kant voor je iets hoort.
Re: Bel-me-niet Register
lotje14 schreef:Ik snap niet dat mensen zo boos kunnen worden, omdat ze gebeld worden. Ik bedoel je kan toch gewoon vriendelijk blijven tegen die mensen. Ze verrichten ook gewoon hun werk en zitten niet thuis op de bank uitkering te trekken terwijl ze kunnen werken. En mensen die zeggen van ik leg de hoorn naast me neer en ik zeg niets, dat is gewoon kinderachtig en de persoon achter de telefoon lacht net zo hard als u. Er zijn trouwens ook mensen die het aanbod wel leuk vinden en vervolgens een erg leuk gesprek hebben.
Nou doe jij dat toch, ik zal ( heb er gelukkig geen last van) ze niet netjes behandelen, ze komen ongevraagd mijn prive leven binnen.
Re: Bel-me-niet Register
Onder werktijd bellen kan alleen als je thuis werkt of een mobiel mee naar je werk hebt.WillemLW schreef:@Lotje helaas bellen die mensen altijd onder werktijd. Zit in je in een meeting, sta je voor de klas, werk jezelf bij een callcenter...dan ken je echt niet zo maar opnemen en een "leuk" gesprek gaan voeren....En soms werd ik wel 10x op één dag door die automatische computersystemen gebeld. Dat is bijna stalking!! met zo'n anoniem nummer en als je dan opneemt gaat de telefoon eerst nog 4x over aan de andere kant voor je iets hoort.
En als het niet onder werktijd is, dan is het wel tegen etenstijd (logisch iedereen thuis) of kinderen -naar-bed-breng-tijd-sportschooltijs- enz. Scheelt ook dat je dit soort telefoontjes helemaal niet wilt, dus het komt nooit uit.
Het is altijd wel voor iemand werktijd, ook 's avonds na 19.00 uur.
Onbekende nummers niet opnemen als je geen telefoontjes verwacht van ziekenhuis ofzo.
Neem je toch op, hoor je al gauw waar het over gaat: dwars doorheen praten: 'geen interesse' ophangen, klaar.
Re: Bel-me-niet Register
Ik vind het geweldig als ze mij bellen pas geleden kreeg ik nog een telefoontje
van een makelaar dat er een prachtig huis geveild zou worden, of ik interesse had en ja dat had ik.
30.000 euro beneden de vraagprijs geboden en de koop was in no time gesloten.
van een makelaar dat er een prachtig huis geveild zou worden, of ik interesse had en ja dat had ik.
30.000 euro beneden de vraagprijs geboden en de koop was in no time gesloten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 apr 2012 20:48
Re: Bel-me-niet Register
Het wil ook wel eens helpen als je gewoon nergens gegevens achter laat, dus niet een of ander enquetetje invullen om een te grote tv, een mooi ipad, een luxe telefoon of iets derglijks te winnen. Want die dingen win je toch niet.
En als je wil word gebelt zal je toch het fatsoen maar even moeten opbrengen om je medemens fatsoelijk te woord te staan, hun doen namelijk ook alleen maar hun werk. En aangezien de banen tegewoordig niet meer voor het oprapen liggen zul je gewoon respect moeten hebben voor de mensen die wel initiatief tonen om te gaan werken. Zodat het u weer belastinggeld voor uitkeringen bespaard.
En als je wil word gebelt zal je toch het fatsoen maar even moeten opbrengen om je medemens fatsoelijk te woord te staan, hun doen namelijk ook alleen maar hun werk. En aangezien de banen tegewoordig niet meer voor het oprapen liggen zul je gewoon respect moeten hebben voor de mensen die wel initiatief tonen om te gaan werken. Zodat het u weer belastinggeld voor uitkeringen bespaard.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 jun 2012 21:19
Re: Bel-me-niet Register
ik heb me 1 keer aangemeld bij het bel me niet register en nooit geen vervelende telefoontjes meer gehad, dat was voordat ik zelf op een contactcenter ( geen callcenter!! ) kwam werken bij een groot nederlands bedrijf, zelfs daar ( ondanks dat het onze klanten zijn ) zijn wij verplicht het bel me niet en recht van verzet aan te bieden, schets mijn verbazing hoeveel mensen er zeggen ""oh dat hoeft niet hoor, vind het niet erg " dat verbaast me echt !! ook vertel ik altijd dat mensen niet zo maar hun gegevens ergens moeten invullen, want dan ben je gegarandeerd weer het haasje, je geeft het immers zelf af! ook vergeten mensen met een nieuw mobiel nummer zich weer opnieuw te registreren in het bel me niet register, tja dan denk ik wel eens..waar klaag je dan over!! vaak ligt de schuld bij de consument zelf omdat het zichzelf niet goed inleest of klakkeloos overal maar gegevens van zichzelf noteert.