Niet te snel oordelen over zaken die je niet kunt weten.
Als ze buiten krantjes staan te verkopen mogen ze van mij "Een leuk huiske in Roemenie". Die mensen tonen tenminste nog initiatief . Wie had er de mond vol van VOC mentaliteit ?
Als ze buiten krantjes staan te verkopen mogen ze van mij "Een leuk huiske in Roemenie". Die mensen tonen tenminste nog initiatief . Wie had er de mond vol van VOC mentaliteit ?
Ieder zijn mening , maar deze deel ik zeer zeker niet met je!
Helaas gaat het niet meer met de straatkrant verkoop.
Breda gaat met zijn tijd mee en heeft een digitale straatkrant.
Voor en door daklozen en zonder winstoogmerk:
Na een periode succesvol proefdraaien wil initiatiefnemer Hans Diks nu echt aan de slag met de krant. Straatkrant Breda moet dé nieuwsbron worden voor de dak- en thuislozen in de regio. De krant wil daarnaast ook inzicht geven in het leven van de Bredase dak- en thuislozen. http://www.straatkrantbreda.nl/
Uitzending gezien, het is nog erger dan ik al dacht.
De roma's verjagen de echte daklozenkrantverkoper en worden
s'avonds op gehaald met dure auto's !
Oplichters !
dat huiske hebben ze al hoor
en een dikke vette auto ook
er staat er hier een bij de jumbo die word rond 5 uur opgehaald met een mercedes
Wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat ze met allerlij zielige verhalen komen, als je daar gevoelig voor bent geef je je laaste centen aan zo iemand ! Ze staan gewoon glas hard te liegen.
manondoris schreef:Wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat ze met allerlij zielige verhalen komen, als je daar gevoelig voor bent geef je je laaste centen aan zo iemand ! Ze staan gewoon glas hard te liegen.
Inderdaad die vrouw die zogenaamd in het ziekenhuis zou liggen met rugklachten.
Zo zie je maar hoe geïnfiltreerd de Roemeense maffia zich bezig houdt in ons landje.
Het is toch te gek voor woorden dat dit allemaal mogelijk is in dit land. Moet jij als rechtschapen burger is proberen, iets bij te verdienen. Je betaald je blauw aan belastingen of je wordt onherroepelijk betrapt. Doelmatig is deze regering al jaren bezig rietjes uit te delen aan het Oostblok, zodat je langzaam Nederland kunnen uitzuigen. Het uiteindelijke doel van een dakloze krant of straatnieuws ia allang achterhaald. Trouwens het is niet alleen met de dakloze krant hoor, neem nu die irritante straatmuzikanten, vrouwen omwikkelt met voddenbalen die een trekkast bespelen met een eentonig akkoord, zo vals dat het door merg en been gaat. Elke zaterdagochtend zie ik die dat busjes komen, waar ze uitgeladen worden.
Schuin t/o de Hema, accordeonisten, fluitisten, trompettisten en sinds kort ook zangers, die zo vals zingen, dat de haan van de Haagse toren de kuierlatten heeft genomen. De gehele dag langs de kant, bedelen en nog eens bedelen. Het straatbeeld van Den Haag verloederd en als consument, die hoopt op zijn vrije dag eens lekker rustig te winkelen, treft zonder overdrijven
Om de tien meter een bedelaar, straatnieuws verkoper of muzikant aan. Als je aan dit alles moet geven ben je al een vermogen kwijt. Het wordt tijd dat de Gemeente de straten eens goed schoonveegt en geen vergunningen meer verstrekt aan dit soort parasieten. De binnenstad is echt aan het verpauperen en ik vind het een regelrechte wansmaak hebben.
Enfin, weer een voorbeeld van een geitenwollen sokken beleid.
Door de komst van het Verdragen van Schengen, zijn er geen grenscontroles meer, dus iedereen mag het land binnen, goed of slecht.
De slechten maken er misbruik van.
manondoris schreef:waarom kan het niet gewoon verboden worden ? ik las laatst dat den haag dat wilde maar dat het op de een of andere manier niet mogelijk was
Geen idee waarom ze dat niet verbieden, zou wel de beste oplossing zijn.
wel jammer dat de termen roma en roemenen door elkaar worden gehaald en willekeurig toegepast worden.
roemenen zijn mensen met de roemeense nationaliteit, roma zijn mensen die overal gemeden worden en een onderdrukte bevolkingsgroep zijn en niet per definitie uit roemenie komen. roma zijn een volk zonder land
mihoen schreef:wel jammer dat de termen roma en roemenen door elkaar worden gehaald en willekeurig toegepast worden.
roemenen zijn mensen met de roemeense nationaliteit, roma zijn mensen die overal gemeden worden en een onderdrukte bevolkingsgroep zijn en niet per definitie uit roemenie komen. roma zijn een volk zonder land
Ach ja..een Roemeen is arm en een Roma is nog armer.
Het intresseert me niks wie die krantjes verkoopt en dus staat te bedelen.
Want dat is mij inmiddels wel duidelijk...die krantjes hebben er niks mee te maken, het is gewoon een excuus om legaal te bedelen.
Net zoals dat gejengel met muziek als je maar wat in je handen hebt, kan je iedereen legaal terroriseren.
mihoen schreef:wel jammer dat de termen roma en roemenen door elkaar worden gehaald en willekeurig toegepast worden.
Ik moet zeggen dat ik de uitzending niet gezien heb. Toch denk ik dat een reactie wel op zijn plaats is, omdat het over 'Roma' gaat.
De Roma zijn inderdaad een volk zonder land, verspreid over grote delen van Europa. En inderdaad, sommige Roma misdragen zich, om het netjes te zeggen. Maar de overgrote meerderheid gedraagt zich als ieder ander, is een keurige burger.
In ieder land, onder ieder volk vind je wel mensen die zich niet weten aan te passen. En in ieder land, onder ieder volk, vindt je een meerderheid die zich als een goed burger gedraagt. De Roma zijn daar geen uitzondering op.
Eerlijk gezegd krijg ik, als ik de reacties lees, het idee dat het programma stigmatiserend is naar Roma toe. 'Wij' hebben last van dakloze krantenverkopers, 'alle' dakloze krantenverkopers zijn Roma, dus 'wij' hebben last van 'alle' Roma.
En dat is natuurlijk iets wat niet terecht is, en wat niet door de beugel kan. Kijkcijfers opkrikken door een ander volk, in dit geval de Roma, naar beneden te halen, dat is uit den boze.
Want dat is mij inmiddels wel duidelijk...die krantjes hebben er niks mee te maken, het is gewoon een excuus om legaal te bedelen.
En zoals het hoort in een vrij land is het aan jou en mij om te besluiten of we er op ingaan en iets geven. Als niemand meer iets zou geven zou het probleem ook zo opgelost zijn.
Lekker belangrijk WIE die krantjes verkoopt.
Weet je wat telt?
We blijven tot in lengte van jaren geterroriseerd worden door legale bedelaars.
Die krantjes hebben er niks mee te maken, ze hadden net zo goed velletjes wc-papier kunnen verkopen.
Net zoals de "muziek" in het centrum hier ...geef een aap een fluit, dan maakt hij ook muziek (lawaai).
En wij?
Wij zijn nog zo stom om daarvoor te betalen ook, zo blijft die hele bende maar doorgaan.
Niks geen meelij met de "verkopers"...de enigen die lijden zijn wij. (consumenten)