LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daklozenkrantverkopers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
manondoris

Re: Daklozenkrantverkopers

Ongelezen bericht door manondoris »

RobRijswijk schreef:Wat lopen jullie je nu toch te ergeren aan die z.g. straatkrantverkopers en de "muzikanten" die de ganse dag zitten te repeteren in de winkelcentra. Ik erger mij dood aan degenen die telkens weer geld geven! Zo lang dit gebeurt gaan die mensen niet weg. Waarom zou je iets nuttigs gaan doen als je zo gemakkelijk aan een redelijk inkomen komt!
tja zo kun je het ook zien! ik geef ze niks trouwends .

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Waarom zou je iets nuttigs gaan doen als je zo gemakkelijk aan een redelijk inkomen komt!
Dit geldt ook voor mensen met een uitkering, die niet willen werken, maar kunnen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als iedereen nu eens zou stoppen met geld geven dan is het probleem
zo een keertje opgelost.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

bignastyb schreef:
Tja mooi hoor als je die mensen een warm hart toedraagt, en het is in haar werk ook best een aardig vrouwtje, maar hier waren die krantjes niet voor bedoeld! Er komt nu een soort Oosteuropese mafia-vorming met die krantjes, en daar moeten gewoon snel wetten tegen gemaakt worden. Dus bij deze mijn oproep aan de heren Opstelten en Teeven om de wildgroei te stoppen.
Helemaal mee eens. Die krant was bedoeld om de daklozen in Nederland van de straat te houden en ze een centje te laten verdienen, niet voor goudzoekers uit het buitenland.

PietjeBella

Ongelezen bericht door PietjeBella »

Ik heb vandaag tijdens het boodschappen doen geen verkopers meer gezien :wink:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die hebben natuurlijk ook de uitzending gezien :mrgreen:

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Vooruit

Ongelezen bericht door Vooruit »

Ik blijf me er altijd over verbazen dat een krantenverkoper de hele dag voor de deur van de winkel staat, terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas. En zo waarde toevoegt en iets verdient.
Of ben ik nu te rechts?

magere janus

Ongelezen bericht door magere janus »

Strak plan vooruit

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas.
Ja daar zit ik op te wachten, iemand die me ongevraagd helpt mijn tas in te pakken.

Koek onderop, brood idem, en de wasmiddel en zware dingen bovenop. En dan nog een eurootje verwachten ook. :?

manondoris

Vooruit schreef:Ik blijf me er altijd over verbazen dat een krantenverkoper de hele dag voor de deur van de winkel staat, terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas. En zo waarde toevoegt en iets verdient.
Of ben ik nu te rechts?
O lord! Please! breng ze niet op een idee! Erger ik me daar weer aan. Als het zover zou komen ,word het toch echt de bezorgservice :oops:

chrisvdz

Ongelezen bericht door chrisvdz »

Ik ben een van die genen die altijd weer geld geven en een praatje aanknopen met die straatkrantverkoper bij de winkel waar ik boodschappen doe. Normaal is hij altijd vriendelijk en goedlachs. Vandaag echter keek hij erg sip uit zijn ogen. Ik vroeg hem: "is er iets?". Hij haalde zijn zak leeg en liet de opbrengsten zien van 7 uur werk: 3 euro en vijftig cent. Er was hem door passanten verteld dat hij volgens de TROS zo'n 600 euro per week verdient, een Mercedes rijdt en een crimineel is. Dit alles dank zei jullie tendentieuze berichtgeving. Ik vind dat de TROS zich moet schamen over dit item en hoe het gebracht is. Alsof er geen ergere misstanden zijn. Op deze manier worden honderden mensen die toch al met moeite een bestaan bij elkaar sprokkelen het leven nog moeilijker gemaakt.
Een hele slechte beurt, zeker in deze tijd waarin mensen toch al zo tegen elkaar opgezet worden.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Chris is het werkelijk een dakloze ?
Weet je ook dat ze je aardig voor de gek kunnen houden,
dat was oa ook te zien op Tros Radar.

manondoris

wat nou schamen ? omdat ze iets aan de kaak stellen.zoals choc al zei ze zijn een meester in zielig doen! de ouderwetse zwerver is verdreven en heeft geen krant meer om te verkopen , en de roma vind wel weer een andere manier om geld van argeloze burgers uit de zak te troggelen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja daar zit ik op te wachten, iemand die me ongevraagd helpt mijn tas in te pakken.
Op zich niets mis mee, in de US is dit de gewoonste zaak van de wereld, daar werken deze mensen ook voor de fooi en sjouwen je boodschappen nog tot IN je auto ook nog.
Koek onderop, brood idem, en de wasmiddel en zware dingen bovenop. En dan nog een eurootje verwachten ook.
Pfff net of jij de enige bent die in kan pakken :?

manondoris

niet alles wat er in amerika normaal is hoeft hier naar toe over te komen waaien hoor ! brrrrrr ik moet er niet aan denken ,daar heb ik mijn eigen mannetje voor :lol:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik ken jou ook niet, maar jouw woorden bevallen mij niet! :D
Dan lees het gewoon niet.
Niet alle mensen zijn zo agressief gebekt als je. :evil:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

daar heb ik mijn eigen mannetje voor

Gelukkig heb je die wel getraind alles zware dingetjes netjes onderop te doen :wink:

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

:-) Ik kan dat helemaal zelf alleen!

manondoris

bprosman schreef:
daar heb ik mijn eigen mannetje voor

Gelukkig heb je die wel getraind alles zware dingetjes netjes onderop te doen :wink:
we hebben zon krat :wink: veel makkelijker :lol: btw in amerika stoppen ze alles in papieren zakken ,lijkt me ook helemaal niks met al die regen hier.dan zul je zien liggen al je boodschappen op straat omdat de zak van onderen doorscheurd en tot overmaat van ramp komt er dan weer zon roma aangerend om je te helpen !

Gesloten