tja zo kun je het ook zien! ik geef ze niks trouwends .RobRijswijk schreef:Wat lopen jullie je nu toch te ergeren aan die z.g. straatkrantverkopers en de "muzikanten" die de ganse dag zitten te repeteren in de winkelcentra. Ik erger mij dood aan degenen die telkens weer geld geven! Zo lang dit gebeurt gaan die mensen niet weg. Waarom zou je iets nuttigs gaan doen als je zo gemakkelijk aan een redelijk inkomen komt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daklozenkrantverkopers
-
Re: Daklozenkrantverkopers
Dit geldt ook voor mensen met een uitkering, die niet willen werken, maar kunnen.Waarom zou je iets nuttigs gaan doen als je zo gemakkelijk aan een redelijk inkomen komt!
Als iedereen nu eens zou stoppen met geld geven dan is het probleem
zo een keertje opgelost.
zo een keertje opgelost.
Helemaal mee eens. Die krant was bedoeld om de daklozen in Nederland van de straat te houden en ze een centje te laten verdienen, niet voor goudzoekers uit het buitenland.bignastyb schreef:
Tja mooi hoor als je die mensen een warm hart toedraagt, en het is in haar werk ook best een aardig vrouwtje, maar hier waren die krantjes niet voor bedoeld! Er komt nu een soort Oosteuropese mafia-vorming met die krantjes, en daar moeten gewoon snel wetten tegen gemaakt worden. Dus bij deze mijn oproep aan de heren Opstelten en Teeven om de wildgroei te stoppen.
-
Ik heb vandaag tijdens het boodschappen doen geen verkopers meer gezien
Die hebben natuurlijk ook de uitzending gezien
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blijf me er altijd over verbazen dat een krantenverkoper de hele dag voor de deur van de winkel staat, terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas. En zo waarde toevoegt en iets verdient.
Of ben ik nu te rechts?
Of ben ik nu te rechts?
-
Strak plan vooruit
-
Ja daar zit ik op te wachten, iemand die me ongevraagd helpt mijn tas in te pakken.terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas.
Koek onderop, brood idem, en de wasmiddel en zware dingen bovenop. En dan nog een eurootje verwachten ook.
-
O lord! Please! breng ze niet op een idee! Erger ik me daar weer aan. Als het zover zou komen ,word het toch echt de bezorgserviceVooruit schreef:Ik blijf me er altijd over verbazen dat een krantenverkoper de hele dag voor de deur van de winkel staat, terwijl hij ook 2 meter verder in de winkel kan helpen met het inpakken van de boodschappentas. En zo waarde toevoegt en iets verdient.
Of ben ik nu te rechts?
Ik ben een van die genen die altijd weer geld geven en een praatje aanknopen met die straatkrantverkoper bij de winkel waar ik boodschappen doe. Normaal is hij altijd vriendelijk en goedlachs. Vandaag echter keek hij erg sip uit zijn ogen. Ik vroeg hem: "is er iets?". Hij haalde zijn zak leeg en liet de opbrengsten zien van 7 uur werk: 3 euro en vijftig cent. Er was hem door passanten verteld dat hij volgens de TROS zo'n 600 euro per week verdient, een Mercedes rijdt en een crimineel is. Dit alles dank zei jullie tendentieuze berichtgeving. Ik vind dat de TROS zich moet schamen over dit item en hoe het gebracht is. Alsof er geen ergere misstanden zijn. Op deze manier worden honderden mensen die toch al met moeite een bestaan bij elkaar sprokkelen het leven nog moeilijker gemaakt.
Een hele slechte beurt, zeker in deze tijd waarin mensen toch al zo tegen elkaar opgezet worden.
Een hele slechte beurt, zeker in deze tijd waarin mensen toch al zo tegen elkaar opgezet worden.
@ Chris is het werkelijk een dakloze ?
Weet je ook dat ze je aardig voor de gek kunnen houden,
dat was oa ook te zien op Tros Radar.
Weet je ook dat ze je aardig voor de gek kunnen houden,
dat was oa ook te zien op Tros Radar.
-
wat nou schamen ? omdat ze iets aan de kaak stellen.zoals choc al zei ze zijn een meester in zielig doen! de ouderwetse zwerver is verdreven en heeft geen krant meer om te verkopen , en de roma vind wel weer een andere manier om geld van argeloze burgers uit de zak te troggelen.
Op zich niets mis mee, in de US is dit de gewoonste zaak van de wereld, daar werken deze mensen ook voor de fooi en sjouwen je boodschappen nog tot IN je auto ook nog.Ja daar zit ik op te wachten, iemand die me ongevraagd helpt mijn tas in te pakken.
Pfff net of jij de enige bent die in kan pakkenKoek onderop, brood idem, en de wasmiddel en zware dingen bovenop. En dan nog een eurootje verwachten ook.
-
niet alles wat er in amerika normaal is hoeft hier naar toe over te komen waaien hoor ! brrrrrr ik moet er niet aan denken ,daar heb ik mijn eigen mannetje voor
Dan lees het gewoon niet.Ik ken jou ook niet, maar jouw woorden bevallen mij niet!
Niet alle mensen zijn zo agressief gebekt als je.
daar heb ik mijn eigen mannetje voor
Gelukkig heb je die wel getraind alles zware dingetjes netjes onderop te doen
Ik kan dat helemaal zelf alleen!
-
we hebben zon krat veel makkelijker btw in amerika stoppen ze alles in papieren zakken ,lijkt me ook helemaal niks met al die regen hier.dan zul je zien liggen al je boodschappen op straat omdat de zak van onderen doorscheurd en tot overmaat van ramp komt er dan weer zon roma aangerend om je te helpen !bprosman schreef:daar heb ik mijn eigen mannetje voor
Gelukkig heb je die wel getraind alles zware dingetjes netjes onderop te doen