LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:
WillemV schreef: Wel een beetje eerlijk blijven discussiëren graag.
Discussiëren?
Wat bedoel je? Weet je niet wat discussiëren is? Dat selectief quoten van jou is niet eerlijk discussiëren.
Mij steeds onderuit halen.
Zolang dat met argumenten en bewijs gebeurt is daar niets mis mee. Dat is wat ik gedaan heb. In tegenstelling tot jou. Jij bewijst nooit iets.
Net als dat onderkruipsel van Angel!
Ja, ik ben zijn streken meer dan zat!
Lucht dat op dat gescheld? Dit zou eigenlijk aan de moderators gemeld moeten worden. Het is in strijd met de gedragsregels.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

olaf79 schreef:
BBCS schreef:
adSolvendum schreef:De wet discrimineert niet tussen verschillende merken, typen of prijsklassen. Dat kan ook helemaal niet, dit zou het opstellen en onderhouden van een limitatieve lijst met producten met hun eigenschappen inhouden.
Je weet donders goed dat je van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma niet precies dezelfde kwaliteit, levensduur en verwachting kunt verwachten als van de duurste Makita of DeWalt.
Oke dus van een MacBook van 1500 euro mag ik verwachten dat ie langer mee gaat dan een medion van 500 euro. In jouw redenering ongeveer 3x zolang. Medion geeft 2 jaar garantie. Dus apple moet minimaal 6 jaar garantie kunnen geven. Toch gezien de prijs?
Zolang Apple de fabrikant is en niet de verkoper (dus via een officiele Apple Store die nog niet in Nederland zijn of via de site) dan hoeft Apple geen FABRIEKSGARANTIE te geven, dat er 1 jaar FABBRIEKSGARANTIE is moet je zien als service vanuit de fabrikant richting de consument. De FABRIEKSGARANTIE is wat aders dann de WETTELIJKEGARANTIE (JA BBCS alias IKBENIK de WETTELIJKE GARANTIE bestaat geen discussie mogelijk staat in de wet).

De verkoper moet zich houden aan de wet, de fabrikant zolang het de fabrikant is in dit geval niet.
Laatst gewijzigd door queenfan op 19 okt 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door WillemV »

queenfan schreef:Zolang Apple de fabrikant is en niet de verkoper (dus via een officiele Apple Store die nog niet in Nederland zijn of via de site) dan hoeft Apple geen FABRIEKSGARANTIE te geven, dat er 1 jaar FABBRIEKSGARANTIE is moet je zien als service vanuit de fabrikat richting de consument. De FABRIEKSGARANTIE is wat aders dann de WETTELIJKEGARANTIE (JA BBCS alias IKBENIK de WETTELIJKE GARANTIE bestaat geen discussie mogelijk staat in de wet).
Duidelijk. Maar vind jij die service van 1 jaar fabrieksgarantie van Apple niet een beetje kort dan? Voor zo'n A merk? Concurrerende producten met vergelijkbare componenten (Intel, nVidea enz.) zijn vaak veel goedkoper en hebben vaak standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

WillemV schreef:
queenfan schreef:Zolang Apple de fabrikant is en niet de verkoper (dus via een officiele Apple Store die nog niet in Nederland zijn of via de site) dan hoeft Apple geen FABRIEKSGARANTIE te geven, dat er 1 jaar FABBRIEKSGARANTIE is moet je zien als service vanuit de fabrikat richting de consument. De FABRIEKSGARANTIE is wat aders dann de WETTELIJKEGARANTIE (JA BBCS alias IKBENIK de WETTELIJKE GARANTIE bestaat geen discussie mogelijk staat in de wet).
Duidelijk. Maar vind jij die service van 1 jaar fabrieksgarantie van Apple niet een beetje kort dan? Voor zo'n A merk? Concurrerende producten met vergelijkbare componenten (Intel, nVidea enz.) zijn vaak veel goedkoper en hebben vaak standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
De fabrieksgarantie interessert mij geen moer, de wettelijke garatie die wel. En uit ervaring weet ik dat Apple zich daar aan houdt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door WillemV »

queenfan schreef:De fabrieksgarantie interessert mij geen moer, de wettelijke garatie die wel. En uit ervaring weet ik dat Apple zich daar aan houdt.
Nou, daar is niet iedereen het mee eens zoals blijkt uit de vele berichten op diverse fora en de uitzending van TROS Radar waar dit topic uit voortgekomen is. Dus volgens je eigen ervaring is het weggegooid geld wanneer je Applecare aanschaft?

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

Typisch Nederlands fenomeen.
2 partijen hebben een probleem
2 partijen staan tegen over elkaar
2 partijen luisteren of lezen niet wat de ander schrijft
2 partijen proberen in hun eigen woorden hun eigen gelijk te halen.
2 partijen worden het niet eens en dan moet een van beide weggaan.

Gaat fantastisch op deze manier.
Fijne mensen, prettige mentaliteit.

BBCS legt de vinger op de rotte plek, maar merendeel is horende doof of ziende blind voor de argumenten.

persoonlijke note:
Wordt hoogste tijd dat de crisis doorzet en voor sommige onder u goede ervaring om de betrekkelijkheid van alles in te zien.
Laatst gewijzigd door shop1 op 19 okt 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

WillemV schreef:
queenfan schreef:De fabrieksgarantie interessert mij geen moer, de wettelijke garatie die wel. En uit ervaring weet ik dat Apple zich daar aan houdt.
Nou, daar is niet iedereen het mee eens zoals blijkt uit de vele berichten op diverse fora en de uitzending van TROS Radar waar dit topic uit voortgekomen is. Dus volgens je eigen ervaring is het weggegooid geld wanneer je Applecare aanschaft?
AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.

Als ik b.v. een nieuwe Volkswagen koop en er is een defect dan ga je ook naar de dealer en niet naar de fabrikant en dat is waar Tros Radar de fout in gaat.
Men koopt een iDevice bij een winkel en die houdt zich aan de fabrieksgarantie die Apple afgeeft terwijl zij juist de Wettelijke garantie moet aanhouden.
De verkoper is hier fout niet de fabrikant.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

shop1 schreef:Typisch Nederlands fenomeen.
2 partijen hebben een probleem
2 partijen staan tegen over elkaar
2 partijen luisteren of lezen niet wat de ander schrijft
2 partijen proberen in hun eigen woorden hun eigen gelijk te halen.
2 partijen worden het niet eens en dan moet een van beide weggaan.

Gaat fantastisch op deze manier.
Fijne mensen, prettige mentaliteit.

BBCS legt de vinger op de rotte plek, maar merendeel is horende doof of ziende blind voor de argumenten.

persoonlijke note:
Wordt hoogste tijd dat de crisis doorzet en voor sommige onder u goed om de betrekkelijkheid van alles in te zien.
En wat zeg ik b.v. verkeerd?? (just a question)

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gaat fantastisch op deze manier.
Fijne mensen, prettige mentaliteit.
Ik zou zeggen.. zoek een plek waar volgens jou de juiste mensen en mentaliteit aanwezig is.. dit is een plek voor consumenten !

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

queenfan schreef:En wat zeg ik b.v. verkeerd?? (just a question)
Is in algemeenheid gesproken.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door WillemV »

queenfan schreef:AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.
Dat weet ik wel. Blijkbaar heb jij je product rechtstreeks van Apple gekocht. Maar er zijn legio voorbeelden waaruit blijkt dat consumenten met Applecare geen fabrieksgarantie van Apple krijgen. Daar is zelfs eerder in dit topic een voorbeeld van geweest: dat Apple consumenten garantie weigerde omdat er in de buurt van het iDevice gerookt was. Dat zou ongezond voor de monteurs zijn. :roll: Het moet niet gekker worden.

Uit dit soort berichten krijg ik de indruk dat jouw ervaring met de wettelijke garantie van Apple de uitzondering bevestigt. Maar waarom zo krampachtig Apple blijven verdedigen? Het is maar gewoon een fabrikant zoals er zoveel zijn hoor. :wink: De slechte service (o.a. in de vorm van maar 1 jaar fabrieksgarantie) van Apple valt gewoon op...

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

angel1978 schreef:
Gaat fantastisch op deze manier.
Fijne mensen, prettige mentaliteit.
Ik zou zeggen.. zoek een plek waar volgens jou de juiste mensen en mentaliteit aanwezig is.. dit is een plek voor consumenten !
U heeft helemaal gelijk, want ongelijk is een bochel.
Wens u veel geluk en wijsheid in uw verdere leven :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

WillemV schreef:
queenfan schreef:AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.
Dat weet ik wel. Blijkbaar heb jij je product rechtstreeks van Apple gekocht. Maar er zijn legio voorbeelden waaruit blijkt dat consumenten met Applecare geen fabrieksgarantie van Apple krijgen. Daar is zelfs eerder in dit topic een voorbeeld van geweest: dat Apple consumenten garantie weigerde omdat er in de buurt van het iDevice gerookt was. Dat zou ongezond voor de monteurs zijn. :roll: Het moet niet gekker worden.

Uit dit soort berichten krijg ik de indruk dat jouw ervaring met de wettelijke garantie van Apple de uitzondering bevestigt. Maar waarom zo krampachtig Apple blijven verdedigen? Het is maar gewoon een fabrikant zoals er zoveel zijn hoor. :wink: De slechte service (o.a. in de vorm van maar 1 jaar fabrieksgarantie) van Apple valt gewoon op...

Men moet sowieso geen Applecare kopen de wettelijke garantie is bepalend, en nee heb geen product online gekocht behalve mijn iPhone 4 deze heb ik in Londen in de Apple store.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
queenfan schreef:AppleCare is het verlengen van de FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTELIJKE garantie, men moet hier de verkoper verantwoordelijk stellen en niet de fabrikant.
Dat weet ik wel. Blijkbaar heb jij je product rechtstreeks van Apple gekocht. Maar er zijn legio voorbeelden waaruit blijkt dat consumenten met Applecare geen fabrieksgarantie van Apple krijgen. Daar is zelfs eerder in dit topic een voorbeeld van geweest: dat Apple consumenten garantie weigerde omdat er in de buurt van het iDevice gerookt was. Dat zou ongezond voor de monteurs zijn. :roll: Het moet niet gekker worden.

Uit dit soort berichten krijg ik de indruk dat jouw ervaring met de wettelijke garantie van Apple de uitzondering bevestigt. Maar waarom zo krampachtig Apple blijven verdedigen? Het is maar gewoon een fabrikant zoals er zoveel zijn hoor. :wink: De slechte service (o.a. in de vorm van maar 1 jaar fabrieksgarantie) van Apple valt gewoon op...
Die zaken komen inderdaad voor, in de VS.
Maar daar gelden dan ook hele andere regels.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door WillemV »

queenfan schreef:Men moet sowieso geen Applecare kopen de wettelijke garantie is bepalend, en nee heb geen product online gekocht behalve mijn iPhone 4 deze heb ik in Londen in de Apple store.
Hoe kun je dan ervaring hebben met het juist nakomen van de 'wettelijke garantie' van Apple?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef: De slechte service (o.a. in de vorm van maar 1 jaar fabrieksgarantie) van Apple valt gewoon op...
Ahum, Acer 1 jaar garantie, HP 1 jaar garantie, Dell 1 jaar garantie.
De meeste fabrikanten hanteren standaard 1 jaar garantie.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

WillemV schreef:
queenfan schreef:Men moet sowieso geen Applecare kopen de wettelijke garantie is bepalend, en nee heb geen product online gekocht behalve mijn iPhone 4 deze heb ik in Londen in de Apple store.
Hoe kun je dan ervaring hebben met het juist nakomen van de 'wettelijke garantie' van Apple?
De garantie van mijn iPhone kan ik hier claimen (http://www.iphoneclub.nl/89854/apple-ve ... -geregeld/) maar mijn iMac uit eind 2006 (eerste modellen met Intel Core 2 Duo proccessoren) kreeg een probleem met de dvd brander, dit probleem deed zich 2,5 jaar na aanschaf voor. Ben toen naar MacMe (tegenwoordig MaxMe/iCentre) gegaan in Groningen en is daar kosteloos gerepareerd.

Mijn oordopjes van mijn iPhone 4 is na 2 maand kapot gegaan, heb hier een nieuwe voor gekregen ook via MaxMe/iCentre.

Mijn vrouw had een iPod gewonnen daarvan waren de oordopjes defect, langs de MaxMe gagaan en kreeg keurig een nieuwe.

Dit is mijn ervaring met een Apple Premieum Reseller en de garantie.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
queenfan schreef:Men moet sowieso geen Applecare kopen de wettelijke garantie is bepalend, en nee heb geen product online gekocht behalve mijn iPhone 4 deze heb ik in Londen in de Apple store.
Hoe kun je dan ervaring hebben met het juist nakomen van de 'wettelijke garantie' van Apple?
Die bedraagt echt geen 2 tot 5 jaar.

En als een product kapot gaat, houdt dat niet automatisch in dat het product non-conform is.

Ik heb al vaker uitgelegd wat het wel is.
Lees maar terug.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door DJM »

Garantie en AppleCare

Je iPad wordt geleverd met 1 jaar garantie en 90 dagen telefonische ondersteuning.


Dit is waar je het mee moet doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
BBCS schreef:Diverse mensen hanteren dat om de consument gemakkelijker te maken om kosteloze reparatie of vervanging te kunnen eisen.
Sterker nog, de wetgever heeft dat zo ingericht.
Helaas heb je niet begrepen met wat ik bedoel.

Men doet alles op één grote hoop gooien en alles onder de noemer non-conform plaatsen (niet de wetgever, de consumentenorganisaties!), omdat het anders voor de consument zeer lastig is om de bewijslast rond te krijgen.
De regels worden gemanipuleerd om toch kosteloze reparatie of vervanging te krijgen en wel op een gemakkelijke manier, terwijl dat volgens de wetgeving zelf lastiger is.

In geval van non-conformiteit dient de consument inderdaad op een zeer gemakkelijke manier zijn rechten kunnen krijgen. Maar dan moet er wel spraken zijn van non-conformiteit.

Als een product na de garantieperiode kapot gaat is er helemaal niet vanzelf sprekend dat het product non-conform is. En het volstaat echt niet alleen dat de consument tegen de verkopende partij zegt dat hij het product normaal gebruikt heeft.

Nu duidelijk? (zal wel niet.)

Gesloten