LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderopvangtoeslag
Re: Kinderopvangtoeslag
Nog een reden voor gastouders die hebben wel tijd voor de kindjes die mogen ook niet zoveel kindjes opvangen
Hahaha, dit gaat echt nergens over. Welke concurrentiestrijd gaat niet over het hoofd van de consument?Chocomelk schreef: Jullie concurrentiestrijd gaat over de hoofden van de betalende ouders.
De ouders kunnen niet meer zoveel terugkrijgen van de belasting maar jullie zullen je niet gaan aanpassen met ook alleen halve dagen aan te beiden, nee joh ouders moeten of maar hele dagen werken en anders niet......
Ik ben niet tegenstrijdig, halve dagen kunnen wel.
Ik schrijf me uit, echt zonde van m'n tijd dit...
Marlies83 schreef:
Hahaha, dit gaat echt nergens over. Welke concurrentiestrijd gaat niet over het hoofd van de consument?
Ik ben niet tegenstrijdig, halve dagen kunnen wel. mits......
Ik schrijf me uit, echt zonde van m'n tijd dit...
-
- Contacteer:
Marlies83 schreef:Helaas is het toch niet zo simpel. Er staan geen computers op de groepen en personeel mag niet zo lang de groep af door de convenanturen. (het is lang omdat niet iedereen om kan gaan met een 'excelletje'.)Teunbosseman schreef: Extra admin kosten ben ik niet bang voor, ja is ff meer invulwerk in een xcelletje maar ben van mening dat je meer mensen binnenhaalt hierdoor ipv alleen diegen welke wel hele dagen kunnen afnemen......en daardoor hoeft je uurprijs niet omhoog, kan zelfs omlaag !
Sorry hoor maar denk toch echt dat je je kdv anders moet managen. Kdv waar ik kom heeft een admin in dienst welke ook de nieuwsbrieven verzorgt, kids van vso naar school brengt. Leidsters vullen de uren in in een urenstaat en deze worden door de ouders geparafeerd........hoe simpel moet het zijn dan ??
Er is zelfs een oudercommissie......dus met goed managen kan het wel degelijk.
Daarbij zijn er kant en klare xcelletjes voor alles en nog wat, hoef je geen genie voor te zijn.
-
- Contacteer:
Marlies83 schreef:Lekker kort door de bocht. Nee, er zijn zelden ouders die alleen de middag willen maar dat is nu niet aan de hand. Weet je wat ze nu al schrijven? Kindoverdracht, overdracht naar collega's, kindschriftjes. Het zou leuk zijn als ze af en toe ook nog een keer iets met de kinderen kunnen doen.aardjee schreef:Niet meer leren schrijven? je kan toch noteren welk kind wanneer binnen is en weer weg gaat. Dat kan je toch achteraf per dag in een excel sheet zetten tabblad per kind en aan het eind van de maand rolt er zo een factuur uit met een specificatie van uren per dag. Oh ja en je geeft aan dan kan ik de middag niet meer verkopen we hadden het toch over flexibel. Maar in jouw kdv zit je iedere middag dus duimen te draaien, kan je mooi de administratie doen. maar ik neem aan dat er ook ouders zijn die alleen voor de middag opvang nodig hebben
Kannone zeg, kindoverdracht en schriftjes wordt reeds in de babygroep gedaan, er zijn ook leidsters welke GEEN hele dagen werken, de overdracht van de ochtend gaat dan naar de middag leidster.....en daarbij doen ze zoveeeeeel activiteiten.....zou het komen hoe dit gemanaged wordt misschien ??
-
Aan gastouders worden veel minder (kostbare) eisen gesteld dan aan kindercentra. En vergeet niet dat het grootste gekloot nu juist in de gastouderopvang is geweest de laatste jaren waardoor miljoenen teveel aan kinderopvangtoeslag is uitbetaald met als gevolg: bezuinigingen.aardjee schreef:Nog een reden voor gastouders die hebben wel tijd voor de kindjes die mogen ook niet zoveel kindjes opvangen
Ik ben het geheel met Marlies eens. Als je een beetje inzicht hebt in hoe een kindercentrum werkt en aan welke eisen voldaan moet worden weet je dat uurtje-factuurtje niet haalbaar is.
Die werken wel op uurtje factuurtje dus die extra kosten worden verantwoord 11 uur betalen voor 4 uur opvang lijkt mij niet efficient. En als ik dan uit eigen ervaring zie hoe vaak werknemers vrij moeten nemen omdat hun kind niet op het kdv kan blijven omdat het kind ziek is dan zijn dat dus ook uren die wel betaald moeten worden en dus ook vergoedt terwijl er geen prestatie tegenover staat.
-
Zolang je appels met peren blijft vergelijken ga je het niet snappen.
-
- Contacteer:
zwabbertje schreef:Aan gastouders worden veel minder (kostbare) eisen gesteld dan aan kindercentra. En vergeet niet dat het grootste gekloot nu juist in de gastouderopvang is geweest de laatste jaren waardoor miljoenen teveel aan kinderopvangtoeslag is uitbetaald met als gevolg: bezuinigingen.aardjee schreef:Nog een reden voor gastouders die hebben wel tijd voor de kindjes die mogen ook niet zoveel kindjes opvangen
Ik ben het geheel met Marlies eens. Als je een beetje inzicht hebt in hoe een kindercentrum werkt en aan welke eisen voldaan moet worden weet je dat uurtje-factuurtje niet haalbaar is.
Dat er aan gastouders minder kostbare eisen worden gesteld geloof ik best, dat er is geklootvogeld in gastouderopvang klopt ook, maar vlak enkele kdv's ook niet uit he.....zie de topics daarover.
Anyway, ik ben het dus niet eens met Marlies, om de doodeenvoudige reden dat wel degelijk mogelijk is om uurje-factuurtje te berekenen, wordt zelfs al gedaan sinds jan 2012 bij enkele kdv's ivm de vele wijzigingen en anders hun voortbestaan onder druk kwam ter staan.
Laat ik nu redelijk inzicht hebben hoe sommige kdv's werken en weet dat het mogelijks is en reeds wordt uitgevoerd. Dus niet aankomen dat niet haalbaar is, want das pertinent niet zo......sleutelwoord is plannen.
-
Gezien je opmerking over de "excelletjes" heb ik niet echt de indruk dat je veel weet van de achterliggende organisatie en administratie van een KDV.Teunbosseman schreef:Marlies83 schreef:Teunbosseman schreef: Daarbij zijn er kant en klare xcelletjes voor alles en nog wat, hoef je geen genie voor te zijn.
-
- Contacteer:
zwabbertje schreef:Gezien je opmerking over de "excelletjes" heb ik niet echt de indruk dat je veel weet van de achterliggende organisatie en administratie van een KDV.
Laat ik dit nu juist voor een groot gedeelte WEL weten........zelfde kan ik ook van jou zeggen natuurlijk maar waarop zou ik dat dan baseren ? Jij doet dat wel bij mij blijkbaar.....vreemd.
Maar als jij er niet bekend mee bent, dan bestaat het niet ofzo ? Xcelletje was maar een voorbeeld, of moet ik andere Office pakketten gaan benoemen of andere facturatieproggies ??
Blijkbaar zijn de kdv's in jouw omgeving nog lang niet zover met hun admin als ze bij mij in de buurt zijn.
-
Nou eh, die kdv'en bij mij in de buurt zijn toch al een jaar of 15 geleden overgestapt op banchespecifieke professionele pakketten en hebben toen al afscheid genomen van excel.
Het gaat er ook niet om of het wel of niet te registreren is. Alles is te registreren en factureren. Het gaat erom dat wanneer uurtje-factuurtje wordt gefactureerd de vaste lasten alsnog berekend moeten worden over de te factureren uren waardoor de uurprijs beduidend hoger uitkomt dan wanneer dag(del)en worden overgenomen.
Het gaat er ook niet om of het wel of niet te registreren is. Alles is te registreren en factureren. Het gaat erom dat wanneer uurtje-factuurtje wordt gefactureerd de vaste lasten alsnog berekend moeten worden over de te factureren uren waardoor de uurprijs beduidend hoger uitkomt dan wanneer dag(del)en worden overgenomen.
Sinds een jaar worden er hele grote eisen gesteld aan gastouders.Gastouders zijn er in diverse vormen,zo heb ik een gastouderopvang mini creche.Een kinderdagverblijf in het klein;met veel meer aandacht voor het kind door kleinschaligheid en ik kost gemiddeld 1 euro goedkoper dan een kinderdagverblijf.Ik word net zoveel gecontroleerd door de GGD als kinderdagverblijven,heb dezelfde zo niet meer diploma`s.zwabbertje schreef:Aan gastouders worden veel minder (kostbare) eisen gesteld dan aan kindercentra. En vergeet niet dat het grootste gekloot nu juist in de gastouderopvang is geweest de laatste jaren waardoor miljoenen teveel aan kinderopvangtoeslag is uitbetaald met als gevolg: bezuinigingen.aardjee schreef:Nog een reden voor gastouders die hebben wel tijd voor de kindjes die mogen ook niet zoveel kindjes opvangen
Het valt me op dat hier enorm doorgebazuind wordt over de kinderdagverblijven.Zoek eens naar de gastouders zoals ik ben want daar zijn er ook genoeg van.
Tuurlijk zijn er gastouderbureaus die aanrommelen en peperduur zijn maar zoek eens wat langer,doe wat moeite en dan vind je makkelijk de goedkopere bureaus die ook uitstekend werken en zich aan alle eisen houden.
Het is niet allemaal zo enorm slecht als velen hier doen voorkomen.
-
- Contacteer:
zwabbertje schreef:Nou eh, die kdv'en bij mij in de buurt zijn toch al een jaar of 15 geleden overgestapt op banchespecifieke professionele pakketten en hebben toen al afscheid genomen van excel.
Wat maakt het uit wat voor proggie er wordt gebruikt om facturen te sturen ? Sjonge sjonge was maar een vbtje. Tig bedrijven werken nog met xcel als berekening.
En die kdv's welke zijn overgestapt naar de - branchespecifieke professionele pakketten - hebben geen mogelijkheid om uurtje factuurtje te regelen ?
Als volgens jou alles te registreren en factureren is, dan is uurtje factuurtje toch ook te registreren?
En hoezo vaste lasten berekenen over de facturen ? Je weet toch wat je vaste lasten zijn ? Optellen / aftrekken / delen etc etc en je komt op een uurprijs uit welke dekkend zou moeten zijn.
Of je hebt 1 ouder welke 8 uur afneemt of 2 ouders welke 2*4 uur afnemen....precies hetzelfde tis net hoe het wordt geplanned ivm maximale kinderaantal per leidster.
Sjonge sjonge wat een beren worden er gezien terwijl het zooo makkelijk is en bij diverse kdv's reeds is ingevoerd ivm concurrentie.
Je zegt wel tegen mij dat je niet de indruk hebt dat ik veel weet van de achterliggende organisatie en administratie van een KDV weet maar ik vraag me toch af hoe jij inzit in het kdv gebeuren.
Volgens mij ben je gewoon net zoals ik een klant van een kdv welke verschillende manieren van organiseren hebben....of vergis ik mij ?
Tevens ben ik samen met enkele andere ouders / klanten behulpzaam met een en ander waardoor ik ietwat meer bekend ben met het reilen en zeilen.
Branchespecifieke pakketten, zwabbertje jij denkt dat dit echt de oplossing was.
ja voor de software ontwikkelaar, leg mij eens uit welke specifieke programma's je nodig hebt om een kdv te kunnen runnen. Een heel simpel boekhoudpakket beschikt al over bijna alle mogelijkheden om een fatsoenlijke administratie te kunnen voeren. Daarbij wordt de administratie vaak ingelezen door een accountant/boekhouder die het vervolgens omzet in een excel sheet omdat je daarmee veel makkelijker allerlei controles kunt uitvoeren.
ja voor de software ontwikkelaar, leg mij eens uit welke specifieke programma's je nodig hebt om een kdv te kunnen runnen. Een heel simpel boekhoudpakket beschikt al over bijna alle mogelijkheden om een fatsoenlijke administratie te kunnen voeren. Daarbij wordt de administratie vaak ingelezen door een accountant/boekhouder die het vervolgens omzet in een excel sheet omdat je daarmee veel makkelijker allerlei controles kunt uitvoeren.
zwabbertje schreef:Nou eh, die kdv'en bij mij in de buurt zijn toch al een jaar of 15 geleden overgestapt op banchespecifieke professionele pakketten en hebben toen al afscheid genomen van excel.
Hoe het in de boekhouding gedaan word bij een kdv, ach sorry dat boeit me verder heel weinig.
Het gaat erom dat het haast niet meer betaalbaar is voor de mensen die er hun kroost naar toe brengen.
Meer uren moeten betalen als dat je kind daar is, dat zijn dingen dat is niet oke.
-
- Contacteer:
Chocomelk schreef:zwabbertje schreef:Nou eh, die kdv'en bij mij in de buurt zijn toch al een jaar of 15 geleden overgestapt op banchespecifieke professionele pakketten en hebben toen al afscheid genomen van excel.
Hoe het in de boekhouding gedaan word bij een kdv, ach sorry dat boeit me verder heel weinig.
Het gaat erom dat het haast niet meer betaalbaar is voor de mensen die er hun kroost naar toe brengen.
Meer uren moeten betalen als dat je kind daar is, dat zijn dingen dat is niet oke.
Diezelfde boekhouding bepaalt wel voor een deel de uurprijs WAARDOOR het niet meer betaalbaar is.
Ben niet bekend met het uurtarief van de kdv;s bij jullie in de buurt maar in 2011 was het bij mij nog onder de 6 euri, 2012 ( helaas ) wel naar 6,36 gegaan ( max bl tarief ) maar als ik de tarieven hoor van elders in het land + 7 a 8 euro en dan niet eens een fruitje erbij.....dan wordt het pas duur voor ouders opdat boven de 6, 36 dit voor eigen rekening komt.
En daarom --> uurtje factuurtje -
Ja oke daar zit wel waarheid in.Teunbosseman schreef:
Diezelfde boekhouding bepaalt wel voor een deel de uurprijs WAARDOOR het niet meer betaalbaar is.
Ben niet bekend met het uurtarief van de kdv;s bij jullie in de buurt maar in 2011 was het bij mij nog onder de 6 euri, 2012 ( helaas ) wel naar 6,36 gegaan ( max bl tarief ) maar als ik de tarieven hoor van elders in het land + 7 a 8 euro en dan niet eens een fruitje erbij.....dan wordt het pas duur voor ouders opdat boven de 6, 36 dit voor eigen rekening komt.
En daarom --> uurtje factuurtje -
Hoeveel uur is jou kind(eren) op de KDV en voor hoeveel uur
moet jij betalen ?
Nee maar er wordt wel verwacht van die ouders dat je wel altijd beschikbaar bent voor ze,en daar meot gewoon voor betaald worden.Chocomelk schreef:zwabbertje schreef:Nou eh, die kdv'en bij mij in de buurt zijn toch al een jaar of 15 geleden overgestapt op banchespecifieke professionele pakketten en hebben toen al afscheid genomen van excel.
@Marlies en @Karin ja dus, dat zit toch in je uurtarief verwerkt, nou neem je de mensen twee keer te grazen. Een uurtarief baseer je op de kostprijs per uur plus je eigen inkomen als ik je zo lees reken je hier al extra geld voor. Vervolgens ga je mensen ook nog eens extra uren die niet afgenomen worden in rekening brengen.
Dit riekt naar oplichting want iemand die zijn kind 6 uur naar jouw kdv brengt betaalt niet 6 maar 11 uur dus bijna 2x zoveel omgerekend betaald die dus eigenlijk € 11,66 per uur i.p.v. € 6,36
Ik ben bang dat volgend jaar alle ouders die van dit soort kdv gebruik hebben gemaakt de volledige KOT kunnen terugbetalen aangezien de uurtarieven niet voldoen aan de wettelijke norm.
Daarom snap ik wel dat je geen uurtje factuurtje wil doen
Dit riekt naar oplichting want iemand die zijn kind 6 uur naar jouw kdv brengt betaalt niet 6 maar 11 uur dus bijna 2x zoveel omgerekend betaald die dus eigenlijk € 11,66 per uur i.p.v. € 6,36
Ik ben bang dat volgend jaar alle ouders die van dit soort kdv gebruik hebben gemaakt de volledige KOT kunnen terugbetalen aangezien de uurtarieven niet voldoen aan de wettelijke norm.
Daarom snap ik wel dat je geen uurtje factuurtje wil doen
Laatst gewijzigd door aardjee op 09 feb 2012 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.