LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5514
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door Radar »

Vorig jaar mei heeft de politie Zaanstreek bij ons in de uitzending een oproep gedaan met de vraag of de slachtoffers van dr. De Bruin aangifte wilden doen. Hoe verloopt het onderzoek? Het Openbaar Ministerie vertelt het maandagavond.

Maandag 24 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

Ik wil een ijskoude douche uitdelen voor persofficier F.H.A. Schlingemann van het OM, die vanavond een kennisrelaas over de cauasale relatie tussen medische beroepsfouten en de strafvervolgingswaardigheid van zaken hield. Het klinkt allemaal juridisch en goedgeformuleerd, maar de praktijk is dat deze ambtenaar met al die theorie niets doet. Mijn zaak heeft zij namelijk zonder onderzoek afgedaan. Ik ben verbolgen over haar praatjesmakerij in de uitzending van vanavond. Mijn voorstel is dat ik volgende week ook naar de studio kom en daar mijn ervaringen met deze weigerambtenaar kom delen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door tenormin »

Bloempjemarja schreef:Ik wil een ijskoude douche uitdelen voor persofficier F.H.A. Schlingemann van het OM, die vanavond een kennisrelaas over de cauasale relatie tussen medische beroepsfouten en de strafvervolgingswaardigheid van zaken hield. Het klinkt allemaal juridisch en goedgeformuleerd, maar de praktijk is dat deze ambtenaar met al die theorie niets doet. Mijn zaak heeft zij namelijk zonder onderzoek afgedaan. Ik ben verbolgen over haar praatjesmakerij in de uitzending van vanavond. Mijn voorstel is dat ik volgende week ook naar de studio kom en daar mijn ervaringen met deze weigerambtenaar kom delen?
Dan zou ik je aanraden een PB naar de redactie te sturen, men leest echt niet alle commentaar. Lijkt me sterk dat je volgende week in de Studio zal worden uitgenodigd, de programma's worden volgens mij van te voren opgenomen (zoals o.a. de Belbus) daar gaan ook voorbereidende bezoeken en gesprekken aan vooraf.
Maar niet geschoten is altijd mis. Succes.

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

tenormin schreef:
Bloempjemarja schreef:Ik wil een ijskoude douche uitdelen voor persofficier F.H.A. Schlingemann van het OM, die vanavond een kennisrelaas over de cauasale relatie tussen medische beroepsfouten en de strafvervolgingswaardigheid van zaken hield. Het klinkt allemaal juridisch en goedgeformuleerd, maar de praktijk is dat deze ambtenaar met al die theorie niets doet. Mijn zaak heeft zij namelijk zonder onderzoek afgedaan. Ik ben verbolgen over haar praatjesmakerij in de uitzending van vanavond. Mijn voorstel is dat ik volgende week ook naar de studio kom en daar mijn ervaringen met deze weigerambtenaar kom delen?
Dan zou ik je aanraden een PB naar de redactie te sturen, men leest echt niet alle commentaar. Lijkt me sterk dat je volgende week in de Studio zal worden uitgenodigd, de programma's worden volgens mij van te voren opgenomen (zoals o.a. de Belbus) daar gaan ook voorbereidende bezoeken en gesprekken aan vooraf.
Maar niet geschoten is altijd mis. Succes.
Bedankt voor je advies en succeswens, tenormin. Ik heb al diverse mails met bijlagen naar de redactie gestuurd, waaronder ook mijn klacht van vanmorgen over dit media-optreden bij het OM zelf. Zij neemt het in behandeling, dat heeft een medewerkster vanmiddag telefonisch aan mij bevestigd. Van Radar heb ik nog niets vernomen. Maar het is ook veel en complexe informatie en mijn meldingen zijn nog geen dag oud, dus ik ben benieuwd! Wordt vervolgd?!

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

Voorlopig is mijn ijskoude douche voor de persofficier door de redactie niet geplaatst tussen de lijst met laatste douches. Verder heb ik ook geen mail teruggehad of een telefoontje mogen ontvangen, dus het lijkt er vooralsnog op, dat de staatszender de Staat onterecht en onverdiend de handen boven het hoofd houdt. Maar ik geef niet op. Komt tijd, komt raad. En mocht een ander televisieprogramma eerder mijn casus aan de kaak stellen, dan zal ik Radar zelf ook op de kaart zetten... ik vind negeren door deze media ook een vorm van hulp bieden aan daders van misdrijven!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door tenormin »

Bloempjemarja schreef:Voorlopig is mijn ijskoude douche voor de persofficier door de redactie niet geplaatst tussen de lijst met laatste douches. Verder heb ik ook geen mail teruggehad of een telefoontje mogen ontvangen, dus het lijkt er vooralsnog op, dat de staatszender de Staat onterecht en onverdiend de handen boven het hoofd houdt. Maar ik geef niet op. Komt tijd, komt raad. En mocht een ander televisieprogramma eerder mijn casus aan de kaak stellen, dan zal ik Radar zelf ook op de kaart zetten... ik vind negeren door deze media ook een vorm van hulp bieden aan daders van misdrijven!
Het probleem met dit soort zaken, bloempjemarja, is dat de programma's al zijn opgenomen, dus kom je misschien in een volgende serie aan de beurt. Heb je dit ook aangekaart bij De Rijdende Rechter en/of Vara Kassa? Maar nogmaals, alle uitzendingen zijn al opgenomen, dus wat dat betreft: geduld is een schone zaak. Het "aan de kaak stellen van Radar" zou ik niet doen, helpt niet want beide bovengenoemde programma's zijn van de Publieken! Kan je beter naar SBS6 gaan, John v.d Heuvel of zo. Maar ook daar hetzelfde verhaal: al opgenomen.

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

tenormin schreef:
Bloempjemarja schreef:Voorlopig is mijn ijskoude douche voor de persofficier door de redactie niet geplaatst tussen de lijst met laatste douches. Verder heb ik ook geen mail teruggehad of een telefoontje mogen ontvangen, dus het lijkt er vooralsnog op, dat de staatszender de Staat onterecht en onverdiend de handen boven het hoofd houdt. Maar ik geef niet op. Komt tijd, komt raad. En mocht een ander televisieprogramma eerder mijn casus aan de kaak stellen, dan zal ik Radar zelf ook op de kaart zetten... ik vind negeren door deze media ook een vorm van hulp bieden aan daders van misdrijven!
Het probleem met dit soort zaken, bloempjemarja, is dat de programma's al zijn opgenomen, dus kom je misschien in een volgende serie aan de beurt. Heb je dit ook aangekaart bij De Rijdende Rechter en/of Vara Kassa? Maar nogmaals, alle uitzendingen zijn al opgenomen, dus wat dat betreft: geduld is een schone zaak. Het "aan de kaak stellen van Radar" zou ik niet doen, helpt niet want beide bovengenoemde programma's zijn van de Publieken! Kan je beter naar SBS6 gaan, John v.d Heuvel of zo. Maar ook daar hetzelfde verhaal: al opgenomen.
Ha Tenormin, bedankt voor het meedenken. Nee, ik heb deze zaak ook nog niet bij jouw tip-programma's aangekaart. Zelf zit ik nog aan Peter R. de Vries te denken. Hopelijk volgt er spoedig een update van het OM en een reactie van Radar. Een ontvangstbevestiging had wel netjes geweest, maar ik wacht af en houd moed plus hoop op rechtvaardigheid!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dokter De Bruin – Update van het Openbaar Ministerie

Ongelezen bericht door tenormin »

Bloempjemarja, ben bang dat je niet alle "nieuws" hebt gevolgd: Peter R. de Vries is gestopt met al zijn programma's en is bezig aan een carriere switch. Misschien dat hij ooit nog eens terugkomt, maar de eerste jaren niet. Dus die zal dan moeten afvallen van je lijstje.

Gesloten