Na het overlijden van een dierbare is het al vervelend genoeg om ook nog eens alle administratie op orde te krijgen. Al deze inspanningen ten spijt, confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene. Klachten hierover komen nog steeds met grote regelmaat binnen op de redactie. Waarom hebben die bedrijven zoveel moeite om hier goed mee om te gaan? Maandag in Radar aandacht voor het meldpunt 'Erfenis Ergernissen' van Netwerk Notarissen.
Maandag 10 maart in Radar, om 20:30 op Nederland 1
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erfenis Ergernissen
Re: Erfenis Ergernissen
Die vaak onterecht zijn, want vele mensen die het erfenis te verwerken hebben, weten vaak niet, of de overledene wel of niet vergeten heeft een rekening te betalen.confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene.
Met dit soort eisen moet duidelijk gekeken worden, of dit geen fake is.
Helemaal met je eens, eleven. Want ik kan mij niet voorstellen dat de erven na jaren nog "echte" rekeningen ontvangen. Wat je schrijft is dus zeer juist. In het begin: ja, dan krijg je rekeningen die je als achterblijvende nog kan ontvangen, maar, ook bij mij hield dat op, net zoals bij de meeste mensen. Dus wat je suggereert, ik denk dat jij doelt op louche bedrijfjes die namen en adressen opkopen?eleven schreef:Die vaak onterecht zijn, want vele mensen die het erfenis te verwerken hebben, weten vaak niet, of de overledene wel of niet vergeten heeft een rekening te betalen.confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene.
Met dit soort eisen moet duidelijk gekeken worden, of dit geen fake is.
Het ziekenhuis had vergeten na het overlijden van mijn oom (jan. 2013) door te geven aan het bedrijf waar men de tv in het ziekenhuis van huurt. Het betrof 4 dagen na overlijden.
Hierover via mail klacht ingediend. Ziekenhuis deelt me telefonisch mee e.e.a. met tv verhuurbedrijf af te rekenen/wikkelen.
Het tv verhuurbedrijf blijft maar rekening sturen ondanks dat men volledig was geinformeerd.
Plots vernam ik niets meer. Hehe....eindelijk.
Maar toen jan. 2014!
Via een incassobureau vernam ik dat men ons alsnog verzocht e.e.a. te betalen.
Mijn rechtsbijstandsverzekering die ik om hulp had gevraagd om dit voor mij op te lossen verwees subtiel naar haar reglement dat men niets voor mij kon betekenen, terwijl men een juridisch bureau had ingeschakeld me van advies te dienen inz. de erfenis. Omdat het bedrag "vrij klein" was, uit mijn hoofd euro 45,-- hebben we dit ondanks grote principiele bezwaren "maar"betaald. Vergeten heb ik dit niet!
Hoe zou het toch komen dat mensen boos zijn en worden en radeloos op en van instanties.
Hierover via mail klacht ingediend. Ziekenhuis deelt me telefonisch mee e.e.a. met tv verhuurbedrijf af te rekenen/wikkelen.
Het tv verhuurbedrijf blijft maar rekening sturen ondanks dat men volledig was geinformeerd.
Plots vernam ik niets meer. Hehe....eindelijk.
Maar toen jan. 2014!
Via een incassobureau vernam ik dat men ons alsnog verzocht e.e.a. te betalen.
Mijn rechtsbijstandsverzekering die ik om hulp had gevraagd om dit voor mij op te lossen verwees subtiel naar haar reglement dat men niets voor mij kon betekenen, terwijl men een juridisch bureau had ingeschakeld me van advies te dienen inz. de erfenis. Omdat het bedrag "vrij klein" was, uit mijn hoofd euro 45,-- hebben we dit ondanks grote principiele bezwaren "maar"betaald. Vergeten heb ik dit niet!
Hoe zou het toch komen dat mensen boos zijn en worden en radeloos op en van instanties.
Begrijp ik ff niet.Het ziekenhuis had vergeten na het overlijden van mijn oom (jan. 2013) door te geven aan het bedrijf waar men de tv in het ziekenhuis van huurt. Het betrof 4 dagen na overlijden.
Jullie hebben toch de TV gehuurd en niet het ziekenhuis.
Wie heeft het contract gemaakt?