Ik zou graag het wezenlijke verschil tussen een aandoening en een ziekte (in dit geval huidaandoening of huidziekte) willen weten.Wyneke schreef:@ weetnietveel (goed gekozen naam...) Jij ziet acne zeker ook als ziekte? Even voor de goede orde: psoriasis is geen huidZIEKTE, het is een huidAANDOENING. Dit geldt ook voor eczeem. Er is een wezenlijk verschil tussen een ziekte en een aandoening. >>
Hoe dan ook, ik verbaas me erover dat zoveel mensen nog steeds zo weinig kennis hebben over deze al zo lang bestaande aandoeningen. Deze al zo lang bestaande niet besmettelijke aandoeningen. Erg jammer...
En ik verbaas me eigenlijk helemaal niet dat er veel mensen zijn die weinig kennis hebben van een bepaalde ziekte of aandoening. Ik zou me eerder verbazen als er veel mensen (uitgezonderd artsen, hoogleraren, verpleegkundigen e.d) zijn die veel kennis hebben over de vele ziektes en aandoeningen die al zo lang bestaan.
Nee natuurlijk niet. (haha) Je maakt zeker een geintje hé?Wyneke schreef:Terug naar de Fish Spa. stel je eens voor: je bent op vakantie, het is warm en je gaat voor wat afkoeling lekker in een meertje zwemmen. Een mooi meertje met vissen, levende vissen, dode vissen, vissen die ziek zijn, vissen die net hebben gegeten en af en toe ook even de darmpjes legen in het water waar jij in zwemt. Over hygiëne gesproken... Heerlijk toch, zo'n verkoelend zwempartijtje?
Maar dit is natúúrlijk niet te vergelijken met de Fish Spa (...)
Het gaat voornamelijk om het overbrengen van besmettelijke ziektes zoals bijv. hepatitis b, doordat er iemand met hepatitis b in die spa gaat zitten die een wondje heeft en die dat visje dan naar een volgend persoon kan overbrengen.
Ik weet niet veel, maar ik vraag me af als je gaat zwemmen in een meertje, het dan voorkomt dat er een school vissen op je huid gaan zitten (of happen o.i.d.)??