Blijkbaar overal schoon en droog hout dan wat brandt.

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
U slaat de spijker op zijn kop. Aan de reacties in dit topic is te zien wat houtstokers aan arsenaal hebben om hun tegenstanders de mond te snoeren:Als er tien klachten in een gemeente over houtrook ingediend worden dan is dat het topje van de ijsberg. Iets wat het Longfonds in de uitzending al meldde. Gelijke ervaringen heeft men met het melden van geluidsoverlast. Dat komt ook structureel veel meer voor dan dat er meldingen zijn.
Mensen zijn tegenwoordig ook gewoon te bang om iets over de buren te melden. En de meeste houtstokers zijn echt geen lekkertjes, gezien ook de scheldpartijen op dit forum .De enkeling die toch waagt er iets van te zeggen krijgt geen steun en meestal de volle laag. Gelijk hebben is bij houtstook helaas niet altijd gelijk krijgen . Melders krijgen over het algemeen ook geen bijval van anderen buren omdat men in dit land zo langzamerhand is vervallen tot een volk van schijtlijsters die denken dat een ander het wel even voor ze opknapt.Waren we eensgezinder dan was die onzin overal gauw afgelopen. Er liggen nu klachten over houtrook gedeponeerd bij 233 van de 393 gemeenten . Dat is best veel.Maar het ligt ook aan het niet handhaven van de stookregels, mensen krijgen door dat ze hun gang kunnen gaan.Het kan dus het mag .....
Leuk, zo'n onderzoek over de gezondheidseffecten van de uitbarsting van die vulkaan met de onuitsprekelijke naam. Jammer alleen dat er met géén woord gerept wordt over open haarden, barbecues en wat dies meer zij. Interessant is wel dat er in de bronvermelding één enkel ècht wetenschappelijk onderzoek naar houtrook vermeld staat en dat dat onderzoek tot de conclusie komt dat er géén bewijs is dat residentiele houtrook apart aangepakt moet worden of moet worden onderworpen aan strengere wetgeving.L.Vos schreef: Maar ook in IJsland begint men zich niet lekker te voelen de laatste tijd.
Eerlijk, Bob, ik ben tot nu toe bij geen ander onderwerp zoveel onzin tegengekomen.Bob Schurkjens schreef:Aan de reacties in dit topic is te zien wat houtstokers aan arsenaal hebben om hun tegenstanders de mond te snoeren:
-belachelijk maken
-feiten op basis van wetenschappelijk onderzoek negeren, verdraaien of uit zijn verband rukken
-bagatelliseren danwel ontkennen
Gezondheid is nu weer een voorstander van hout stoken.gezondheid schreef:Mucha,
Ben voorstander van goed stoken. Het kan namelijk ook zonder dat er sprake is van stankoverlast. Het gas raakt op den duur op. Men moet gaan zoeken naar andere bronnen. Ik vraag me af of hout wel geschikt is. Het duurt 30 jaar voordat een boom weer staat. Dan moet je hele rijen bossen creëren. De huizen zouden beter geïssoleerd moeten worden denk ik.
Gezondheid, waarom niet eerst even kijken en dan pas iets roepen?gezondheid schreef:Ja en het RIVM (dat doen zij al) heeft luchtmeters die buiten de stad staan. Zo kan de VVD roepen dat de luchtkwaliteit steeds beter wordt.