LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Radar »

Misschien bent je er via via wel mee in aanraking gekomen: de producten van Forever Living met aloë vera. Via netwerkmarketing worden deze gezondheidsproducten en cosmetica verkocht. Geen winkels of reclame, maar via mond-tot-mond reclame koop je het van bekenden.

Er worden niet alleen hele mooie verhalen verteld over de producten van Forever, ook wordt het erg aantrekkelijk gemaakt om samen met Forever een business te starten. Wie wil er nou niet een mooi aanvullend inkomen dat groeit en groeit?

Radar neemt een kijkje achter de schermen van Forever Living Products, is deze wereld wel zo rooskleurig als hij wordt voorgespiegeld?

Maandag 27 maart 2017 bij Radar, om 20:30 uur op NPO 1
Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 7-03-2017/

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door newmikey »

Daar hoeven we hier niet zo héél lang over na te denken hoor! Maar goed dat er weer eens wat aandacht aan dit onderwerp gegeven wordt, dat zal een hoop teleurstelling voorkomen en nogmaals duidelijk maken wat een nare zaak die hele MLM branche eigenlijk is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waarom blijven mensen toch trappen in dit soort idioterie. Overigens is het niet verboden, tenzij ze echt leugens verkopen.

Kilin
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2017 20:47

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Kilin »

Ik schik hier wel beetje van..wist niet dat het zo erg was .. desalniettemin koop ik mijn tube aloevera propolis van Forever via ebay in de UK, stuk goedkoper en de zalf werkt heel goed tegen mijn netelroos bij mijn kou/warmte urticaria!

Doggy1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2014 14:35

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Doggy1 »

ik ken forever living zo van 30 jaar gelden.
Nam alleen aloe vera gel in 2 x perdag, 9 maanden gebruikt.
Waar ik niet 4 per dag x me medicijne in nam maar 2 x percdag.
En multi vitamin in twee smaken,die ik ook aan mijn hond gaf tegen zijn blaas ontsteking,wat ook goed werkt.

Na 25 jaar weer met forever living begonnen.
Maar niet met business pakket,mijn begeleider vind dat niet leuk,dat ik geengeld ga verdienen.
Ook niet mee met de klanten te zoeken,dat is gewoon niet te doen.
Mensen vinden producten duur,ien ik hou niet van leuren.

Koop het voor me eigen gezondheid.

Looymans
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2017 21:27

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Looymans »

geachte dames heren

met grote verbazing zag ik uw uitzending over forever living products. ik kan mij hier voor een groot deel niet in herkennen. reeds 16 jaar werk ik samen met forever.in september 2015 ben ik getroffen door een herseninfarct waardoor ik lange tijd in een ziekenhuis en revalidatiecentrum verbleef en daardoor helemaal niets kon doen.de eerste 3 maanden werd mijn bonus (waar veel mensen dagelijks moeten gaan werken, en dan nog niet zoveel verdienen) alleen maar meer , daarna heb ik tot deze maand een stabiele bonus gebeurd. aantoonbaar ! hoe strookt dat met hetgeen allemaal vermeld werd ? ik heb mij ook mateloos geërgerd aan de persoon welke onherkenbaar in beeld was en de grootste onzin vertelde.dat kan ik ook !ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc. val niemand lastig met de producten maar verkoop ze aan de mensen die ze willen hebben en er enthousiast over zijn.dat wilde ik even kwijt.
met vriendelijke groeten
math looymans
senior manager

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door newmikey »

Kilin schreef:Ik schik hier wel beetje van..wist niet dat het zo erg was .. desalniettemin koop ik mijn tube aloevera propolis van Forever via ebay in de UK, stuk goedkoper en de zalf werkt heel goed tegen mijn netelroos bij mijn kou/warmte urticaria!
Gelezen wat er allemaal in zit? (opgave van FLP zèlf als u even verder kijkt dan de marketing claim)
Aloe Barbadensis Gel, Aqua (Water), Dimethyl Sulfone, Glycerin, Polysorbate 80, Triticum Vulgare (Wheat) Protein, Propylene Glycol, Sodium Hyaluronate, Bearberry (Arctostaphylos Uva Ursi) Leaf Extract, Allantoin, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Tocopheryl Acetate, Cyclodextrin, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid, Magnesium Chloride, Magnesium Nitrate, Triethylene Glycol

Voor je gezondheid gebruik je dat spul dus ècht niet!

Doggy1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2014 14:35

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Doggy1 »

Heb wel 4 mensen in mijn omgevenen die producten kopen omdat ze weten dat het werkt.
Maar die kenden de producten al van vroeger

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door newmikey »

Looymans schreef:ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc.
Niet slim, uw naam op een forum als dit. En waar u dat zwembad heeft verstopt is mij een raadsel want op uw adres in Google maps zie ik alleen een woonhuis en een paar stallen/schuren - niks zwembad.

Maar goed, als u het zelf maar geloofd, is het prima.

Jetske1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2017 21:25

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Jetske1 »

FLP producten gebruik ik al jaren. Ik ben distributeur geworden om de producten goedkoper te kunnen kopen, niet om verkoopster van deze producten te worden. Alles wat de directeur vertelde in jullie programma klopte. Als je zelf goed nadenkt weet je dat je hard moet werken om er een maandloon aan over te houden. Alleen domme lui die denken dat ze met verkoop rijk kunnen worden. En die geven die arme zieke mensen verkeerde voorstelling van de producten. Om toch maar heel veel te kunnen verkopen. Maar goed een weldenkend mens probeert de producten en voelt zelf wat het voor je lijf doet. En koopt het niet meer als het product niet doet wat men hun belooft heeft. Het is goed om deze rotte appels eruit te halen.
Ik blijf de producten zeker gebruiken!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door harkja »

Het lijkt mij wel slim om grote hoeveelheden van deze producten te kopen. Is altijd makkelijk in tijde van schaarste.

kuklos
Berichten: 9777
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:Radar neemt een kijkje achter de schermen van Forever Living Products, is deze wereld wel zo rooskleurig als hij wordt voorgespiegeld?
Seriously? We hebben al ruim 15 jaar (!!!!!) een discussie over mlm hier op het forum. En keer op keer wordt aangetoond dat mlm niks was, niks is en niks zal worden en de hele branche van ellende aan elkaar hangt. En nu pas gaan jullie er aandacht aanbesteden?
Komt er dan ook officiële excuses voor alle verwijderde berichten, het niet ingrijpen bij het getroll van mlm-ers etc?

16again
Berichten: 16118
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door 16again »

Looymans schreef:ik kan mij hier voor een groot deel niet in herkennen. reeds 16 jaar werk ik samen met forever..... ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc.
Voor de eerste deelnemers in een soort piramidespel kan de constructie lonend zijn. Maar begin je 16 jaar later pas op te klimmen, dan gaat dit niet lukken.
Kan iemand me op een bierviltje voorrekenen hoeveel zalfjes verkocht moeten worden, om de huidige deelnemers een zwembad en Porsche te bezorgen?

Hansterlaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2017 22:04

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Hansterlaak »

Beste Forumgenoten, zojuist hebben we een aflevering mogen aanschouwen waar onder andere het marketingconcept van Forever Living Products onder de loep is genomen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen “fan” ben van het programma Radar, echter komen er zo nu en dan best goede onderwerpen aan bod welke spelen binnen de samenleving. Het is goed om (als publieke omroep) zaken die het daglicht niet kunnen verdagen te benoemen.

Helaas moet ik na het zien van deze uitzending tot de conclusie komen dat er een zeer eenzijdig beeld is geschetst van een bedrijf die (naar mijn mening) mensen die graag als ZZP aan de slag gaan stimuleert (op werkelijk iedere mogelijk denkbare manier). In de uitzending word zeer diep ingegaan op de onmogelijkheden en het “onduidelijk/niet transparante” marketing concept. Wat betreft de transparantie binnen de organisatie ben ik het eens. Dit kan duidelijker zodat mensen van tevoren een beter beeld krijgen wat de on/mogelijkheden zijn, echter is het marketing concept prima te begrijpen en daarbuiten ook heel eerlijk opgezet (voor een piramide constructie).

Feit blijft dat je als ZZP’er (met name in het begin) veel tijd en energie zal moeten steken in het opbouwen van je business, de personen in kwestie (die onherkenbaar aan het woord waren) dachten hier (naar mijn mening) veel te ligt over. Dit waren (naar mijn mening) duidelijk mensen zonder ondernemersgeest, laat staan mensen met enig doorzettingsvermogen.

Wat mensen ook hadden mogen weten is dat er ook een positieve kant aan het opbouwen van een business bij Forever Living Products zit. Buiten het financiële plaatje is dit simpelweg het helpen van mensen. Dit hoeft zich niet te beperken tot de verkoop en gebruik van producten, het gaat verder dan dat, zoals het leveren van een stuk lifestyle coaching (hoe ga je om met bepaalde situaties, hoe doorbreek je bepaalde barrières e.d.)
Graag zou ik bij deze Radar willen vragen om (als programma van een publieke omroep) op zijn minst een bedrijf als deze van alle kanten te belichten (ook de positieve). En (naar mijn mening) iets meer onderzoek te doen voordat je uitspraken als “een sekte” ook daadwerkelijk gaat uitzenden…..

P.s. Ik ben niet werkzaam voor Forever Living, omdat mijn interesse simpelweg niet ligt in de betreffende branche, ik heb er (slechts) veel moeite mee dat een groep gedreven/positieve ZZP’ers op deze manier in een negatief daglicht worden gezet. En dat vind ik onacceptabel.

Met vriendelijke groeten,
Hans ter Laak

jackberk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017 02:06

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door jackberk »

Voor de goede orde: Ik ben geen Forever Living distributeur. Ik ben wel al ruim 20 jaar actief in een ander MLM-bedrijf.

Het verbaast mij enorm dat Radar op zo een éénzijdige manier een negatieve rapportage maakt en daarmee een complete branche en tienduizenden hardwerkende mensen enorme schade toebrengt.
Ik ben 20 jaar geleden begonnen als een distributeur en vanaf het begin heb ik mijn bedrijf serieus genomen en als zodanig ook opgebouwd.
Het opbouwen van een MLM bedrijf is niet anders dan een traditioneel bedrijf. Als je het als een hobby er naast bouwt, dan krijg je een hobby inkomen (en hobby kost meestal geld...). Bouw je het MLM-bedrijf serieus als een ondernemer, dan kun je serieus ondernemersinkomen genereren. Met het verschil, dat het inkomen uit een MLM-bedrijf ook doorlopend kan worden. Dat is niet of nauwelijks mogelijk in een traditioneel bedrijf

Om MLM te vergelijken met een piramide spel of een sekte is het toppunt van onwetendheid. Wel makkelijk om het anoniem te roepen... Dan hoef je niets(!) te bewijzen van je beweringen. Dat kan iederen over elk bedrijf wel roepen.
Als grote seminars en rally's met enthousiaste distributeurs een bewijs is voor "hersenspoeling" en "sekte-achtige praktijken", dan zijn Microsoft, Apple, Samsung en nog veel meer bedrijven schuldig aan "hersenspoeling" en "sekte-achtige praktijken".

Helemaal vreemd is de uitnodiging van "kenners" zoals een weledelhooggeleerde professor en een Duitse onderzoekster, die achter het bureau de kansen op succes berekenen. Deze mensen werken overigens op de universiteit zelf in een instantie/bedrijf met een piramide structuur.
Wat ze vergeten is, dat de mogelijkheid of onmogelijkheid om succesvol te worden niet te vorspellen is met statistieken en kansberekening. Het heeft veel meer te maken met individuele ambitie, doorzettingsvermogen en het vermogen om te focussen op eigen doel.

In een legaal MLM bedrijf klim je niet hoger op in een bestaande piramide. Dit moet je wel doen op je werk, van onder aan de piramide naar boven toe als je naar een hogere functie wilt (en a.u.b. even wachten totdat je aan de beurt komt).
In een MLM start je je bedrijf op het toppuntje van je eigen (toekomstige) piramide. En je bouwt het van boven naar beneden.
Met andere woorden, iedereen begint op hetzelfde niveau met evenveel 'kans' als iedereen om een klein- of een groot team te bouwen.
Niet iedereen doet het... Dat is waar. Maar niet iedereen doet het ook naar een Top-management functie op je werk.

In een MLM bedrijfsstructuur kun je meer geld verdiennen dan de distributeurs die boven jou zijn en zelfs jaren eerder gestart zijn, als jouw team groter is dan het team van de personen boven jou. Dat kan niet gezegd worden over een piramide-achtige structuren, zoals de meeste reguliere bedrijven zijn. Je verdient naar je eigen ambities en prestaties. Ongeacht wat de mensen boven je verdienen.

En dat is precies de reden waarom de z.g. "kansberekening" van de hooggeleerde Duitse onderzoekster niet relevant is. Het is geen kansspel.

Wil je geld verdienen met MLM (wat het ook mag zijn - € 100 of € 100.000 per maand)?, dan zal je naar moeten presteren. Het zal niet vanzelf gaan en het is geen slapend rijk verhaal.
Misschien moeten de geleerden beter berekenen wat de "kans" is voor een werknemer om binnen een aantal maanden € 100 of misschien zelfs € 1000 per maand opslag te krijgen op een regulieren baan.

[Ongefundeerde passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mar 2017 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Looymans
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2017 21:27

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Looymans »

16again schreef:
Looymans schreef:ik kan mij hier voor een groot deel niet in herkennen. reeds 16 jaar werk ik samen met forever..... ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc.
Voor de eerste deelnemers in een soort piramidespel kan de constructie lonend zijn. Maar begin je 16 jaar later pas op te klimmen, dan gaat dit niet lukken.
Kan iemand me op een bierviltje voorrekenen hoeveel zalfjes verkocht moeten worden, om de huidige deelnemers een zwembad en Porsche te bezorgen?
grote onzin. er zijn mensen 15 jaar later begonnen als ik en zijn veel verder

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door newmikey »

Blijkbaar heeft deze Radar uitzending gevoelige punten geraakt want alle ratten komen uit hun holletjes. Maar serieus, mensen, alle pro-MLM argumenten zijn al tot vervelens toe voorbijgekomen op de verschillende onderwerpen in het MLM subforum dus doe a.u.b. géén moeite om het sleazy imago wat er aan deze branche hangt te verhullen met de standaard-kretologie die u op die events ingegoten krijgt.

Het is hier al vele malen gezegd dus ik zeg het nog maar eens: het meest succesvolle en winstgevende produkt van ongeacht welke MLM dan ook, zijn de hordes teleurgestelde en uitgeklede ex-distributeurs die jaar na jaar aanhaken en vervolgens weer afhaken. De verkochte produkten zijn van bedenkelijke kwaliteit, niet onderworpen aan enig toezicht en goedkoper elders te krijgen. De weinige sucessvolle MLM'ers zouden zich wat minder op de borst durven slaan als zij zouden erkennen dat de winst van zo weinigen voortgekomen is uit de financiele ellende van zo velen.

Dat er nog van die types bestaan die hier durven te pronken met hun Porches en (vermeende) zwembaden is natuurlijk zum kotzen. Als ik zo iemand in mijn vriendenkring zou hebben zou ik subiet aan mijn eigen integriteit gaan twijfelen. MLM was, is en zal altijd bestaan uit uitbuiting van de minder draagkrachtigen en/of minder slimmen.

Mucha

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door michieldejong »

newmikey schreef:
Looymans schreef:ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc.
Niet slim, uw naam op een forum als dit. En waar u dat zwembad heeft verstopt is mij een raadsel want op uw adres in Google maps zie ik alleen een woonhuis en een paar stallen/schuren - niks zwembad.

Maar goed, als u het zelf maar geloofd, is het prima.
Ik zie op google maps in earth view wel degelijk het zwembad (het huis met Aloe Vera op de toegangspoort in street view)

Looymans
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2017 21:27

Re: Forever Living: hoe schatrijk kun je worden met Aloë Vera?

Ongelezen bericht door Looymans »

michieldejong schreef:
newmikey schreef:
Looymans schreef:ik heb er wel een groot zwembad van. en ik rij een Porsche cayenne.etc.
Niet slim, uw naam op een forum als dit. En waar u dat zwembad heeft verstopt is mij een raadsel want op uw adres in Google maps zie ik alleen een woonhuis en een paar stallen/schuren - niks zwembad.

Maar goed, als u het zelf maar geloofd, is het prima.
Ik zie op google maps in earth view wel degelijk het zwembad (het huis met Aloe Vera op de toegangspoort in street view)
dan heeft u nu goed gekeken, ik vertel alleen maar wat waar is en u denkt of weet het niet zeker. daar kom je gewoonlijk niet zo ver mee. maar toch succes verder

Gesloten