LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout goud

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
rene_v

Re: Fout goud

Ongelezen bericht door rene_v »

Ik ben echt geshockeerd door de vele harteloze reacties op dit forum. Stel je eens voor dat je eigen kind gedwongen wordt om in onmenselijke omstandigheden een mijn te werken. Of als sex-werker. Of als poepruimer. Ja, piepen over onze eigen probleempjes, daar zijn we goed in. Want stel je toch eens voor dat we iets meer zouden moeten betalen voor een fair product. Ga eens op reis en bezoek eens een van de landen waar deze problemen spelen. En stap dan eens buiten je all-inclusive resort. Je zult je te pletter schrikken. Gelukkig zijn er ook een paar mensen die hieronder wel met mededogen reageren, anders zou ik echt alle hoop voor de mensheid verliezen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb er geen problemen mee dat een goede directeur ook goed verdient. En dat goede medewerkers in het algemeen goed verdienen. Ik heb liever dat goede medewerkers bij een 'goede' organisatie werken dan dat ze hun energie steken in het versterken van een 'foute' organisatie.

Waarom zou een goed doel of een 'faire' organisatie trouwens geen 'big business' mogen zijn? Als het kleinschalig is, krijg je immers weer het verwijt dat het een druppel op een gloeiende plaat is. Het is zo ook nooit goed...

somoamsterdam

Ongelezen bericht door somoamsterdam »

Wil je meer weten over de misstanden bij goudwinning? Kijk dan op de site van SOMO.nl, een non-profit onderzoeksorganisatie die tientallen jaren onderzoek doet naar dit onderwerp: https://www.somo.nl/nl/fout-goud-radar/

Gesloten