LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door Radar »

Je telefoon glipt uit je hand. Het telefoonscherm ligt aan gruzelementen. Wie is het niet overkomen? Een rondgang langs verschillende telefoonwinkels leert dat de prijsverschillen voor het repareren van je scherm gigantisch zijn. Waarom is het verschil zo groot, en wat voor scherm krijg je eigenlijk? Radar gaat op onderzoek uit.

Meer info: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 3-10-2017/

Maandag 23 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Radar. Het zal vermoedelijk wel zo zijn dat de dure schermreparaties ook originele onderdelen of onderdelen van hoge kwaliteit betreffen, terwijl de goedkopere onderdelen qua kwaliteit niet voldoen aan het origineel.

Dat heb ik uit eigen ervaring ook zien gebeuren bij mensen die goedkoop het scherm wisten te repareren. Dan heeft het scherm niet het contrast, kleurreproductie en kijkhoeken van het originele scherm. Of zelfs eens iemand gezien die duidelijk een goedkoop LCD kreeg waar het originele scherm van de Samsung een AMOLED scherm heeft. Daar zit een wereld van verschil tussen. Toestel was er ook dikker door geworden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door renewouters »

Inderdaad, de onderdelen. Maar ook mag iedereen nog altijd zelf bepalen hoeveel hij/zij wil verdienen. Als er weinig concurrentie in de directe omgeving is kan je uiteraard meer vragen dan als je in een winkelstraat zit met veel reparateurs. En iedereen vraagt uiteindelijk zo veel als mogelijk is in de betreffende markt. Dat moet de presentatrice van Radar kunnen beamen....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Radar schreef:Je telefoon glipt uit je hand. Het telefoonscherm ligt aan gruzelementen. Wie is het niet overkomen?

Maandag 23 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Mij niet en ik zou het niet laten repareren maar een andere kopen.

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door kuenjak »

Ik heb tot tweemaal toe mijn scherm van mijn Iphone 6 stuk gehad kosten per keer 54 euro. En ook de touch toets werkt weer prima en een goede kwaliteit beeld. Ik heb het zelf gerepareerd met een op internet gekocht schermpje met bijhorende gereedschap.
De reparatie tijd was ongeveer 15 minuten.
En dat de touch toets speciaal door Apple aangepast moet worden klopt dus niet, zoals die meneer in de uitzending beweerde.

Mucha

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Nogal vreemd item. Eigenlijk wordt er ook niet zoveel gezegd en heb je er vrij weinig aan.

Dat verhaal van die man die beweerde dat je van Apple alleen originele onderdelen kan krijgen bij Apple-gecertificeerde reparateurs is ook nogal twijfelachtig. Al maanden voor de release van een nieuwe iPhone lekt er al van alles uit en dat soort zaken zijn top-geheim in het bedrijf. Maar wat originele onderdelen zouden niet bij een gewone reparateur te krijgen zijn, want dat systeem van Apple is zo gesloten..

Ik heb een tijd terug nog een originele accu gekocht voor enkele tientjes. Misschien nep, maar dan wel heel erg goed nagemaakt. En werkt ook nog eens heel goed.

Gesloten