LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Begrip

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
mamy

Re: Begrip

Ongelezen bericht door mamy »

De rillingen lopen me over de rug.
Precies wat ik bedoelde met retoriek
Alsofik onze vrienden Zalm-DeGeus en kornuiten hoor met een vleug Ratelband
Voorgeprogrammeerde verkooppraat waarbij het niet meer gaat over mensen van vlees en bloed met alles wat daarbij hoort maar -DE MARKTWAARDE VAN HET PRODUCT -(dat zijn wij dus) vort met die geiten zodat ze nog wat opleveren voordat ze...............
Een gevaarlijk soort denken
lees de geschiedenis er eens op na om te begrijpen waar dit denken toe kan leiden!!!!
wij zijn MENSEN en geen onderdelen van een machinerie.
Ik krijg steeds meer de indruk dat men zich meer en meer bezighoud met het manipuleren van een groep mensen die, zich qua leeftijd-gezonheidsproblemen-ect zich toch al in een onzekere positie bevinden,een schuldgevoel aanpratend als je niet als een gekzorgt dat je weer aan het werk bent,kost wat kost.
mensen die jaren gewerkt hebben ,vaak hard gewerkt hebben en nu
nu ze buiten hun schuld werkeloos zijn opjut worden.
Ik maak me woedend als ik hoor (ook van de aardige rib meneer)dat er mensen die werkelijk ziek/gehandicapt zijn reeds lange tijd ,dat deze mensen de werkplaatsen ingeduwt worden,al is het maar dat ze een schroefje kunnen verplaatsen van punt a naar b.SCHANDE
EN DAT TERWIJL ER EEN GROTE GROEP GEKOMEN VANUIT HET BUITENLAND OM WELKE REDEN DAN OOK,DE NED. REGERING HEEFT ZE RECHT OP VERBLIJF CQ HET NEDERLANDERSCHAP GEGEVEN ,DAT DEZE GROEP DIE OVER HET ALGEMEEN HEEEL GRAAG WIL WERKEN OMDAT ZE GROTE GEZINNEN HEBBEN TE ONDERHOUDEN + DE FAM IN LAND VAN HERKOMST OP HEN REKENT,DEZE VAAK ONGESCHOOLDE MENSEN NIET AAN DE BAK KOMEN OMDAT MEN TEGENWOORDIG VOOR HET INPAKKEN VAN KOEKJES IN EEN DOOSJE AL EEN VAPRO DIPLOMA VRAAGT!!!!!!!!!!!!!!!
Wat te denken van de schoolverlaters OOK DIE GROEP DIE ROTTERDAM ONVEILIG MAAKT, BRENG DIE GROEPEN EENS WAT WERK ETOS BIJ
KAN GEEN KWAAD
probeer daar je retorieken eens op uit.
Ja gelukkig ben ik opstandig ik blijf in ieder geval bij mezelf en waar ik voor sta in het leven.

Oude Rot

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Wat te denken van de schoolverlaters OOK DIE GROEP DIE ROTTERDAM ONVEILIG MAAKT, BRENG DIE GROEPEN EENS WAT WERK ETOS BIJ
KAN GEEN KWAAD
probeer daar je retorieken eens op uit.
Ja gelukkig ben ik opstandig ik blijf in ieder geval bij mezelf en waar ik voor sta in het leven.
Mami; Uhebt gewoon gelijk, maar wellicht dat ik toch een advies mag geven. Met dat gelijk bent U binnen de kortste tijd van alle soorten uitkeringen af! ALS U zich dat kunt permitteren, de beste keus! Mocht U toch door de noodzaak tot overleven wat moeten bijverdienen, vraag dan gewoon die IRO gelden op en laat U zo goed (wees critisch) mogelijk helpen naar herstart van een eigen ''bedrijfje'' of bv scholing of concrete bemiddeling naar een adviserende positie in het modevak-onderwijs. In hoeverre U dat nog kunt en wilt opbrengen met naar ik begrepen heb, forse reumaklachten, kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar Uw woede moet niet alleen destructief voor Uzelf uitpakken!!!! Succes

Oude Rot

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Door alle goedkope gekets van de afgelopen dagen, is het onderwerp ''begrip'' uit beeld geraakt. Vandaar mijn poging om hem weer ''bovenaan de lijst te zetten''

De les is WEL duidelijk. Waar extremisme in beeld komt, vervaagt de rede en is het begrip, uiteindelijk altijd slachtoffer! :cry:

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: Begrip

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

het bestaan van tienduizenden bureau's in Nederland is inderdaad zeer EXTREEM !!

Oude Rot

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

tienduizenden bureau's in Nederland is inderdaad zeer EXTREEM !!


Ik ben het geheel eens met RD. Dit opgelost hebbend, kunnen we dus gaan slapen, want hoeveel het er wel moeten zijn? RD houdt het op nul en ik weet het gewoon (nog) niet. Welterusten! :wink:

Oude Rot

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Waar extremisme in beeld komt, vervaagt de rede en is het begrip, uiteindelijk altijd slachtoffer!
Willen jullie de komende tijd dit onderwerp ''hoog'' houden? :wink:

jongeling

Re: Begrip

Ongelezen bericht door jongeling »

hallo ik ben 26 en uit de wao gehaalt want ik ben jong dus kan nog gewoon werken zeggen ze maar dat ik epilepsie,gronisch ziek zijn en psychiesche klachten veroorzaakt door slechte jeugd tellen niet meer mee en de psychiesche klachten moeten toch binnen een jaar opgelost zijn volgens hun <ik heb alleen al een jaar op de wachlijst gestaan om geholpen te worden wat deze week pas begonnen is> hoger beroep aangetekend zeggen binnen 7 weken uitslag te hebben ik ben al 3 kwart jaar aan het wachten reintegratietraject ingeschakelt merk er echt helemaal niets van heb aangegeven dat ik graag een cursus of studie wil doen zodat ik ergens kan werken wat ik aan kan maar er word helemaal niets ondernomen en waarom zouden ze ik heb nog maar een maand recht op ww en dan stopt het krijg geen bijstand want mijn vriend werkt dus valt er 800 euro per maand weg wat boeit de wao, rib en de ww het helemaal niets en de rib krijgt in mijn geval gewoon betaald of ze nou werk voor mij vinden ja of nee ik wil graag werken maar niemand kan mij echt helpen omdat ze niet persoonsgericht kijken .p.s ben ook heel onbeschoft behandelt bij de wao en ziektewet ze houden allemaal hun handen boven hun hoofd en wijzen allemaal naar een ander je word gewoon van het kastje naar de muur gestuurt gegroet[/b]

Oude Rot

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

nee ik wil graag werken maar niemand kan mij echt helpen omdat ze niet persoonsgericht kijken
Voor het bedrag van eur 800 moet het niet zo heel moeilijk zijn om tegen een beperkt aantal uren, een baantje te vinden. Echter: dan zult U ZELF ergens GOED in moeten willen zijn. Werkgevers willen nl best iemand met een beperking, maar die moet WEL wat KUNNEN en gemotiveerd zijn. Ga daar nou SNEL aan werken! :wink:

jongeling

Re: Begrip

Ongelezen bericht door jongeling »

aan mijn motivatie is niets mee maar als je al meer dan 100 x bent afgewezen in 3 kwart jaar omdat je een arbeidshandicap hebt ben je niet echt blij meer en ga je het inderdaad op een gegeven moment verzwijgen dat je er een hebt om maar aan een baan te kunnen komen

Lodi

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Lodi »

...en dat is nu waarom je een goed reïntegratiebureau nodig hebt: om te werken aan hoe je hiermee in de praktijk kunt omgaan..!
Groet en succes,
Lodi

Peace

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Peace »

Zeg, zo te lezen op de verschillende forums sla jij nogal graag eens wat mensen op hun bek nietwaar..? :roll:

Gast

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Gast »

ik sla niet graag maar als je zo behandeld word toch wel

noem je dit normaal mensen zo behandelen nou ik niet

gastinn

Re: Begrip

Ongelezen bericht door gastinn »

hij was mariniet of mariwel dat weet ik neit meer......

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Mamy:

Ik zou als ik U was, eens rustig de site van SZW bestuderen: www.werkennaarvermogen.nl
hartelijke groet/ Oude Rot

Jong en vers

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Jong en vers »

Ja

Lichtje

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Lichtje »

Hebben de ''tegen'' roepers de site al bekeken?? Zo ja, dan zien jullie dat het de BV Nederland ernst is met de bezuinigingen op alle uitkeringen en dan zou het toch mooi zijn als er een aantal goede RIB's kunnen helpen. Hoe moet dat goeie RIB eruit zien? Kom daar nou eens mee :idea:

tomaatje

Re: Begrip

Ongelezen bericht door tomaatje »

Heel simpel een goeie RIB is geen RIB :wink:

Da's als een goede start

nu de rest nog

Lichtje

Re: Begrip

Ongelezen bericht door Lichtje »

Ik probeer nog 1 keer ''begrip'' bovenaan te zetten.... wie weet :!: :?: :idea:

Gesloten