LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastinggeld over de balk

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar

Belastinggeld over de balk

Ongelezen bericht door Langhaar »

Naam: bloem
Wat herkenbaar om al deze klachten te lezen.Zelf ben ik door ziekte 2 jaar geleden in de bijstand terecht gekomen.
Eerder was ik al uitgevallen door mijn beperkingen en heb toen meedere malen in de ziektewet gezeten.
Inmiddels heb ik bijna alle reintergratie trajecten die je kan bedenken in Alkmaar en omstreken gedaan(moeten doen van Cadans en Gemeente Alkmaar).
Heb ongeveer 17 keer in traject gezeten,meedere dezelfde medische keuringen gehad,beroeps keuze testen(5 keer),PPA traing 6weken/arbeidsdeskundige een paar keer...en het resultaat is altijd het zelfde aan het eind...niks!
Een hoop ellende en ongein verder zit je weer thuis met de mededeling dat ze niks met je aankunnen ivm medische beperkingen.
De laatste keer zat ik in reintergratie bij Hudson in Alkmaar.Dit hield in koffie drinken...weer de gewoonlijke uitleg wat ze voor je gaan doen(niks?) en veel fantasie praatjes.
Natuurlijk deden ook hun weer de bekende:wat wil je worden test!En het leukste was dat je niet naar je opleiding of beperking mocht kijken.
Dus ik kon met mij Mavo diploma en horeca papieren en versleten rug en hyperventilatie en clusterhoofdpijn......straaljager piloot worden of agent....joepie!
Als je zei als antwoord op dit belachelijke gedoe dat dit niet haalbaar was....was je TE NEGATIEF!
Ook moest je natuurlijk weer de bekende vacatures in kijken*(dat terwijl ik afgekeurd was op dat moment).
Het fijne was dat Hudson met je meezocht...en welja ze vonden ook nog een leuke job voor je.
Zo wilden ze dat ik ging solliciteren op de functie van:spychiater in Duin en bos.
En natuurlijk was het onzin van mij toen ik vertelde dat het onmogelijk was met mijn Mavo papieren....dan dacht ik negatief!
Een nadeel was ook dat je elke keer weer een andere consulent had omdat ze blijkbaar allemaal de keer daarna een nieuwe baan hadden.Met al resultaat dat ik er alleen bij Hudson al 4 consulentes heb versleten.
De gemeente Alkmaar kon je ook in het gebouw bij Hudson een medische keuring laten ondergaan...en welja ook die kreeg ik weer voor de zoveelste keer.
Dit hield in dat de Gemeente 1 keer per maand een arts in huurde daar.
De dame in kweste had niet mijn medische dossier in gekeken en vroeg een uur lang vragen over mijn rug....met als resultaat na een uur dat ze bij het onderzoek mijn arm ging onderzoeken.Toen ik vroeg wat ze mee bezig was(wat had ik opeens aan me arm????).Kreeg ik doodleuk als antwoord:U werkt toch niet meer ivm u arm....tja wat moet je daar nou op zeggen op zo,n moment.
Natuurlijk weer een klacht in gediend bij de gemeente Alkm aar hierover,maar die deden er niks mee omdat een nieuwe keuring teveel geld zou kosten(raar want dit was al de zoveelste voor niks?).
Wel zeiden ze dat de dame in kwestie veel klachten had gehad en er niet meer werkte..maar de uitslag van de keuring van me arm(?) bleef staan.
Inmiddels heb ik een jaartje rust gehad van de Gemeente ivm veel ziekenhuis onderzoeken.
Maar ben 2 weken geleden opgeroepen door de gemeente en CWI....en 3 maar raden......
Ik ben weer op de aanmeldings lijst gezet voor weer een medische keuring en moest 32uur in de week gaan werken bij het WNK.
En dat terwijl ik de laatste keuring gewoon ben afkeurd.
Maar volgens de meneer van het CWI moest ik niet zo negatief denken en zijn al mijn klachten hocus spocus over een paar weken verdwenen.
Best raar...als je bedenkt dat het ziekenhuis niks meer kon doen voor mij en vertelde dat ik ermee moest leren leven met de pijn en mijn beperkingen.
Natuurlijk had het CWI en de Gemeente ook niet deze keer mijn dossier ingekeken.En vroegen doodleuk of ik bekend was met een keuring of reintergratie bedrijf....ehh ja 17 keer heeft u mij dat al laten ondergaan was mijn antwoord!
ook kreeg ik de gouden tip van ze om een keer fysiotherapie te volgen voor me rug,want ik moest zelf natuurlijk ook wat verder kijken dan de huisarts.
Jammer dat deze mensen hun werk niet goed doen...anders hadden ze kunnen lezen dat ik de laatste 8 jaar gemiddeld 3 keer in de week fysiotherapie heb gevolgd en de MRI scan etc in het ziekenhuis en alles heb ondergaan.
Maar ja......wat weet ik ervan he!
Dus op naar de 18 keer......wens me succes!

Langhaar

Re: Belastinggeld over de balk

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dus ik kon met mij Mavo diploma en horeca papieren en versleten rug en hyperventilatie en clusterhoofdpijn......straaljager piloot worden of agent....joepie!
Als je zei als antwoord op dit belachelijke gedoe dat dit niet haalbaar was....was je TE NEGATIEF!
In welke posts komen we dit soort onzin toch tegen?

Ja, van JANRAD.

Eddie2

Re: Belastinggeld over de balk

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ja Langhaar, er lopen meer VVD'ers buiten dan binnen de TBS inrichting.

Gesloten