LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door tomaatje »

DIEMEN - Drie op de tien werkgevers in Nederland hebben moeite met het invullen van vacatures. Wereldwijd heeft 40 procent van de werkgevers problemen met het vinden van geschikte werknemers. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek door uitzendconcern Manpower onder bijna 33.000 werkgevers in 23 landen en regio's.

In ons land zet de schaarste op bepaalde functie door volgens directeur H. Leentjes van Manpower Nederland. De krapte op de arbeidsmarkt is vooral voelbaar voor werkgevers die op zoek zijn naar vaklieden, zoals gasfitters, lassers, metselaars, verpleegkundigen, juridisch personeel, leerkrachten, accountants en monteurs.

Tegelijkertijd constateert Manpower dat aan de onderkant van de arbeidsmarkt ongeschoold personeel moeilijker aan de slag komt, omdat het aanbod van werknemers daar juist groter wordt dan de vraag.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ja, dat krijg je hé? als je als werkgever véél te hoge eisen stelt aan personeel, en ze daarom niet eens de kans geeft om zich te bewijzen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door kazana »

Als ze nu eens NIET naar leeftijd keken maar naar ervaring zou dat ook schelen

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Dat is idd één van de vele standaard smoezen die naar mijn mening strafbaar dienen te worden gesteld met zéér hoge boete bedragen.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Ik wacht in deze topic nog op een beschuldiging richting re-integratiebureaus! :)

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja logisch als je alleen maar naar leeftijd kijkt en belachelijke
eisen stelt.

Ze kunnen beter hun mond dicht houden.

De werkgevers dus.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Eddie2 »

@ aan het werk. Reïntegratiebureau? Wat is dat?

RennieVerslaafde
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:43

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door RennieVerslaafde »

Gelul er lopen te veel klaplopers in dit land. Te veel mensen weigeren hard te werken en weigeren zich echt in te zetten.

Het zelfde geldt voor solliciteren. Er zijn echt mensen die klagen over de hoge sollicitatiedruk. terwijl ze één...ja dat leest u goed één keer per week een half uurtje moeten besteden aan werk zoeken.

Werk zoeken is een Full time baan, waar je 40 uur per week mee hoort te vullen.

De werkgevers willen goed personeel dat is heel moeilijk te krijgen, door belachelijke eisen van werkNEMERS zet de werkzoekende zich buiten spel.

Enkele praktijkvoorbeelden:

Ja ik wil best werken, maar u moet er wel rekening mee houden dat ik iedere maandag mijn kind naar school breng en iedere vrijdagmiddag vrij moet??? Wat! Ik vroeg een fulltimer!

U heeft toch wel premievrijpensioen, iki ben al 58 ziet u en ik heb wat opgebouwd en ik wil niet tot mijn 65 doorwerken? Wat! ik vroeg om een stabiel iemand die zich voor langere tijd aan mijn organisatie wil binden.

Nee ik wil geen storingsdiensten draaien. Wat! Dat vroeg ik juist in mijn vacatureadvertentie.

Ja storingsdiensten zijn mij best, maar ik ben wel een feestbeest dus ik ben wel ieder weekend dronken en dus niet beschikbaar...

Nee als je een MBO WTB er zoekt om je productielijn in te richten en te onderhouden en oproepbaar te zijn in geval van storing is het lastig om een goede kracht vinden.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Langhaar »

Weer zo`n één die alles om gaat zitten draaien.

Ik haat zulk soort mensen.

Grote belangen denk ik.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het is ook heel erg moeilijk een goede werkgever te vinden :-)

En inderdaad solliciteren is een fulltime baan, jammer dat het niet betaald wordt en dat we geen onkosten vergoeding krijgen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door kazana »

Ja ik wil best werken, maar u moet er wel rekening mee houden dat ik iedere maandag mijn kind naar school breng en iedere vrijdagmiddag vrij moet??? Wat! Ik vroeg een fulltimer!

Dan heb je zeker een jongere met kinderen gevraagd want de meeste "oudere"hebben dus geen kleintjes meer thuis of die kunnen zelf naar school.

En is deze ene sollicitant gelijk een afspiegeling van de samenleving man hou op het is gewoon een FEIT dat wij oudere te duur worden gevonden

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Rennieverslaafde,

Rennies zijn pilletjes ter voorkoming van maagklachten en maagklachten worden meestal veroorzaakt door een slechte leef en eetgewoonte in een combinatie van stress.
Als uw visie op onze maatschappij iets breder zou zijn, had u waarschijnlijk geen last meer van brandend maagzuur of aanleg tot kweken van maagzweren en hoefde u geen Rennies meer te slikken (bedoelt als grapje) :lol:

frieda
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2006 12:04

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door frieda »

Het is toch om je kapot te ergeren, wanneer je zo'n bericht leest!
Met name in de administratieve sector is er veel meer vraag dan aanbod!

Ik ben nu al maandenlang bezig om een baan te bemachtigen als receptioniste, maar krijg aleen maar afwijzingen met daarin de meest vreemde redenen, waarom ik niet ben geselecteerd; te veel relevante ervaring was b.v. zo'n argument...
Als ik ook lees, hoeveel reacties er op zo'n vacature komen, dan maak je maar weinig kans, vooral wanneer je, zoals ik, de 40 ruimschoots bent gepasseerd.
Leeftijdsdiscriminatie is niet toegestaan, maar ik persoonlijk zou toch liever de waarheid horen, dan steeds maar weer die kreet te moeten lezen, dat andere kandidaten beter in hun functieprofiel passen...

RennieVerslaafde
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:43

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door RennieVerslaafde »

En inderdaad solliciteren is een fulltime baan, jammer dat het niet betaald wordt en dat we geen onkosten vergoeding krijgen.
Wat je krijgt toch WW. Jou sollicitatiebaan wordt betaald door de staat!!!
Als uw visie op onze maatschappij iets breder zou zijn, had u waarschijnlijk geen last meer van brandend maagzuur of aanleg tot kweken van maagzweren en hoefde u geen Rennies meer te slikken
Aangeboren afwijking, niet goed sluitende maagklep, kan geopereerd worden, maar met rennies en een vet en drankarm dieet kom je een eind.
En is deze ene sollicitant gelijk een afspiegeling van de samenleving man hou op het is gewoon een FEIT dat wij oudere te duur worden gevonden
Ik ben bereid te gaan tot hetzelfde salaris als mijn huidige lijnmonteur (gaat met pensioen)die 3200 bruto verdiend (incl toelage). voor een GOED iemand. Dat is 500 euro boven de hogere schalen voor een MBO WTB'er.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Aangeboren afwijking, niet goed sluitende maagklep, kan geopereerd worden, maar met rennies en een vet en drankarm dieet kom je een eind.
Door stress krijg je meer maagzuur....
Maar de forum naam was voor mij een uitnodiging voor deze inkoppertje :lol:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Opa, ik wist niet dat U ook dokter was ;)
Toch een leuke opmerking hoor!

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@frieda: Juist omdat het zo moeilijk is: zoek een goed re-integratiebureau dat u kan helpen!
GrAHW

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Wat kan een goed reïntegratiebureau voor je doen?

Een sollicitatietraining? Weggegooit geld.

Op het internet zijn duizenden tips en voorbeeldbrieven
te vinden.

De werkgever die de mensen nu te oud vindt vindt dat bij een
reïntegratiebureau ook.

Zeg het maar.

Langhaar

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste Langhaar,
Ik denk dat een goed bureau (met de nadruk op goed) veel voor u zou kunnen doen, ja zelfs zonder dat ik u goed ken denk ik dat.
Ik geef wat argumenten:
1)Als u denkt dat je een goede brief schrijft door een voorbeeld van Internet te halen, heeft u het echt helemaal faliekant en absoluut mis. Zowel over de inhoud van uw brief (motivatie) als over de vorm kan een dagdeel gevuld worden. Het zijn juist deze aspecten die ontbreken aan een goede brief, zodat de uwe waarschijnlijk al kansloos zijn voordat ze verstuurd zijn. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik zou u maar wat graag hiermee verder helpen.
2)In een goede sollicitatietraining (weer de nadruk op goede) is de brief maar een (klein) onderdeel. Je kunt namelijk pas solliciteren als je een aantal andere stappen hebt gezet, bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteiten (h)erkennen, loopbaanwaarden benoemen, doelstelling formuleren enzovoort. Ik durf te wedden dat u op geen van deze drie aspecten goed zicht heeft.
3)Punt 2 helpt weer om punt 1 goed uit te kunnen voeren.
4)Het omgaan met in de markt geldende obstakels (leeftijd, handicap, enzovoort) moet een onderdeel zijn van een goede sollicitatietraining. Juist het feit dat dit soort dingen gebeurt in de praktijk maakt een training dus juist zinvol!
5)Met dit alles helpt een goed bureau u om de 10 a 20% invloed die je hebt op een sollicitatieprocedure, ook geheel te benutten. De rest blijft geluk (of niet).

Jammer dat er waarschijnlijk veel bureaus zijn die dit zélf al niet begrijpen, dat is waar. Ik hoop dat u er wat aan heeft, maar vrees voor enige starheid van uw kant.. :wink:
GrAHW

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Ik heb 25 jaar geleden al een sollicitatietraining gehad.

Ik heb vele jaren gewerkt.

Ik stik van de kwaliteiten en ik heb een secretarieele opleiding.

Brieven typen of schrijven zijn voor mij geen probleem.

Ik kom uit een ondernemersfamilie en kan een zaak leiden.

Met de paplepel ingegoten.

Ik werkte al toen ik 12 jaar was.
Uiteraard op de zaterdag en in de vakantie`s.

Er is niets wat zo`n bureau mij kan leren.

Langhaar

Gesloten