Heb je het al gehoord? In Arnhem hebben mensen in een uitkering een politieke partij opgericht. ze zijn tegen de uitsluiting van groepen in de samenleving. Zij doen mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Voor zover ik weet is dit uniek en nog niet eerder in Nederland voor gekomen.
t.s.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gerrit Zalm en de armoede 'die niet bestaat'
Re: Gerrit Zalm en de armoede 'die niet bestaat'
hoe willen ze dergelijke dingen bereiken? of is daar nog niets over bekend?
Ik heb een baantje voor 12 uur in de thuiszorg en vang inderdaad minder dan een bijstandsgerechtige, maar toch....IK zou mijn baantje voor geen goud willen missen.kidcat schreef:Het is inderdaad zuur als je jezelf uit de naad werkt terwijl een ander hetzelfde vangt terwijl hij alleen maar op z'n reet zit.
(Ook niet voor een moot zalm, een plekje aan de goudkust, een nachtje op het Gooise matras of andere meligheden. )
Anders zit je maar thuis te hangen. Zie je werk als een betaalde hobby waar je veel kunt leren en je kijkt er weer fris & fruitig tegenaan.
De groetjes en veel arbeidslust.
S.
Mja,
Toch kan ik min of meer wel begrijpen dat "sommige" mensen het bijltje er bij neer hebben gegooid en niet meer willen werken.
De obstakels die je moet nemen om tegenwoordig aan een baan te komen zijn ook niet mis. en dan hebben we het nog niet eens gehad over de slechte begleiding en ondersteuning om werklozen weer aan het werk te helpen.
Ik ben mn baantje bij de veiling ook pas kwijt WW krijg ik niet ivm met de weken eis en de bijstand zie ik al helemaal niet zitten.
Eerlijk gezegd weet ik nu niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb al verschillende UZB's gebeld maar ze hebben niks voor me. Niet dat ik niet wil werken maar het lukt me gewoon niet.
En er is geen instantie waar ik naar toe kan gaan (voor zover ik weet), Het CWI doet niets mijn RIB consulente zegt dat mijn traject er bijna op zit en doet al helemaal niets. Tenzij ik naar de bijstand ga en de hele molen weer langzaam op gang moet laten komen.
door dit soort situaties krijg ik al bijna geen zin meer om te gaan werken. Teveel muren waar ik tegenaan loop.
Toch kan ik min of meer wel begrijpen dat "sommige" mensen het bijltje er bij neer hebben gegooid en niet meer willen werken.
De obstakels die je moet nemen om tegenwoordig aan een baan te komen zijn ook niet mis. en dan hebben we het nog niet eens gehad over de slechte begleiding en ondersteuning om werklozen weer aan het werk te helpen.
Ik ben mn baantje bij de veiling ook pas kwijt WW krijg ik niet ivm met de weken eis en de bijstand zie ik al helemaal niet zitten.
Eerlijk gezegd weet ik nu niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb al verschillende UZB's gebeld maar ze hebben niks voor me. Niet dat ik niet wil werken maar het lukt me gewoon niet.
En er is geen instantie waar ik naar toe kan gaan (voor zover ik weet), Het CWI doet niets mijn RIB consulente zegt dat mijn traject er bijna op zit en doet al helemaal niets. Tenzij ik naar de bijstand ga en de hele molen weer langzaam op gang moet laten komen.
door dit soort situaties krijg ik al bijna geen zin meer om te gaan werken. Teveel muren waar ik tegenaan loop.
Het klinkt allemaal heel leuk die reïntegratieprojecten!,
De doelstelling is om mensen op deze manier aan het werk te helpen, en weer 'werkritme' op te bouwen!,
Helaas is de praktijk vaak anders...
Een bedrijf zoekt vaak een "mannetje" erbij, en kan van deze werknemer subsidie ontvangen,
En verdiende deze werknemer dan maar genoeg om uit de bijstand te komen....
Want dat is meestal niet het geval!,
Je werkt dus om "ervaring" op te doen!,
Reiskosten, e.d. zijn meestal niet toereikend om met alles uit de kosten te komen!,
Reïntegratie, best!, zorg er dan voor dat deze werkwillenden iets er voor terug krijgen!, dat ze financieel op eigen benen kunnen staan!, en het werk dat ze meestal moeten doen, niet zo geestdodend is!, want dat is helaas de praktijk met reïntegratie!,
Vriendelijke groeten van een ex-patiënt van het reïntegratie project!,
Heb 3 jaar voor Jaap Aap gewerkt voor hen!, tot dat een kennis van me iemand nodig had op zijn bedrijf!, nu heb ik een "normale" baan, zonder bijstand!,
Zonder deze prima vent had ik nog bij dat zooitje gelopen!, dat Reïntegratie heet!,
De doelstelling is om mensen op deze manier aan het werk te helpen, en weer 'werkritme' op te bouwen!,
Helaas is de praktijk vaak anders...
Een bedrijf zoekt vaak een "mannetje" erbij, en kan van deze werknemer subsidie ontvangen,
En verdiende deze werknemer dan maar genoeg om uit de bijstand te komen....
Want dat is meestal niet het geval!,
Je werkt dus om "ervaring" op te doen!,
Reiskosten, e.d. zijn meestal niet toereikend om met alles uit de kosten te komen!,
Reïntegratie, best!, zorg er dan voor dat deze werkwillenden iets er voor terug krijgen!, dat ze financieel op eigen benen kunnen staan!, en het werk dat ze meestal moeten doen, niet zo geestdodend is!, want dat is helaas de praktijk met reïntegratie!,
Vriendelijke groeten van een ex-patiënt van het reïntegratie project!,
Heb 3 jaar voor Jaap Aap gewerkt voor hen!, tot dat een kennis van me iemand nodig had op zijn bedrijf!, nu heb ik een "normale" baan, zonder bijstand!,
Zonder deze prima vent had ik nog bij dat zooitje gelopen!, dat Reïntegratie heet!,
Beste tomaatje, hopelijk komt er voor jou ook een moment dat die muren neergaan en ook jij een fijne, vaste baan vind.
Dat is het enige wat ik kan doen; je succes wensen.
Dat is het enige wat ik kan doen; je succes wensen.