LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GOED NIEUWS VOOR EEN AANTAL FORUMDEELNEMERS!!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Gast

Re: GOED NIEUWS VOOR EEN AANTAL FORUMDEELNEMERS!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Jan Jurk,

kun je ook meehelpen in de tomatenoogst ??
Lijkt me een beter baantje dan zo'n oplichtersbaan bij zo'n RIB, waar je nu zit !!

Lichtje

Ongelezen bericht door Lichtje »

kunnen wij toch niks aan doen.
Ach.. is dat je ook al ''overkomen''? Het leven is een last he? :idea:

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het probleem met figuren als lichtje is gewoon dat hij gelijk wil krijgen en het niet krijgt. Blijkbaar heeft hij het erg met ons te doen we zouden hem eigenlijk dankbaar moeten zijn.

Voorstel lichtje: Ga eens een poos stage lopen "wordt ook werkloos"
en geniet :D :D

Of had je werkgever gewoon een slechte dag toen die je had aangenomen.

tomaatje

Ik zie het al lichtje is hard aan het werk.

Weet je baas dit wel internetten in de baas zn tijd.

:idea:

Gast

de enige die NIET werkt is JAN JURK.

Een "baan" als RIB-er is nl. geen WERK (hoe vaak moet dat nog worden herhaald ???

Oude Rot

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Een "baan" als RIB-er is nl. geen WERK
Moet dat nou (weer)? Zo lok je toch alleen uit dat er weer iemand een bijna even botte opmerking maakt over (een aantal) werklozen??? :wink: Of.... wil je dat graag en is het alleen gestook.

opa

Ongelezen bericht door opa »

jongens en meisjes of meisjes en jongens,

Het is erg jammer dat als we elkaar niet meer kunnen overtuigen met argumenten, we dan maar op des persoons gaan spelen.

Zegt wel iets over;
A) de de mentaliteit van RiB consulenten op dit forum.
B) de wanhoop van WAOers en werklozen.

Voor de RiBers onder u een aantal feiten,
door gebrek aan uw begeleiding zijn er dit jaar ruim 5000 WAOers van de UWV naar de bijstand verhuist.
Volgend jaar zouden dit er ruim 7000 extra kunnen worden.

Hoe verklaart u dit RiBers?

De voorspelling voor dit jaar was 15000 WAOers naar de bijstand
en er lijken nog 10.000 WAOers zoek.... (geen aanspraak gemaakt op bijstand door bijvoorbeeld teveel eigen vermogen).

Er ligt dus nog een schonetaak en er is nog erg veel geld te verdienen voor de RiBers onder u.
Mijn advies, ga uw stinkende best doen inplaats van uw geleuter op dit forum.

(RiBers = woord grapje).

opa

Oude Rot

door gebrek aan uw begeleiding zijn er dit jaar ruim 5000 WAOers van de UWV naar de bijstand verhuist
Moet dit nou? Het is de politiek die de eisen van arbeidsongeschiktheid heeft aangescherpt en veel te ver is doorgeslagen, zelfs naar het oordeel van VNO/NCW en kleinbedrijf.
Het is het UWV dat zo fors te keer gaat
De arbeidsmarkt is nog slecht (Nederland zat economisch gezien de laatste 4 jaar in een forse put)
En beroerde RIB/gemeente en soms UWV/RIB constructies maken er een potje van
Maar U kunt niet alles op alle RIB's verhalen. :wink:

opa

Spreekt u met 2 monden?
RiBs werken samen met het UWV om deze grote geld fabriek aan de gang te houden. Ze nemen opdrachten aan waarvan ze vooraf weten dat deze moeilijk of zelfs niet uitvoerbaar zijn.

Als deze RiBs echt goede bedoelingen zouden hebben, wat ik sterk betwijfel, hadden de RiBs allang aan de bel getrokken bij het UWV met een reactie dat de opdrachten vanuit het UWV niet of moeilijk uitvoerbaar zijn. Maar dit doen de RiBs niet....... ze innen geld zonder diensten te leveren. In gewone "straat taal" noemen we dit diefstal met raakvlakken naar oplichting.

Oude Rot

Ik probeer acties te ontketenen. Omdat ik gruw van een fors aantal uitwassen. MIJN inschatting is echter dat alleen ''tegen'' roepen, niet werkt... sterker nog, nagatief werkt. Acties forceren en bewijs leveren is mijn doel. Daarvoor heb je alle partijen of een paar daaruit WEL nodig. :wink:

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Oude Rot,

Nog goede ideëen voor een actie.

Ik ga wel voorop.

Ik ben niet zo bang uitgevallen.

Groet Langhaar.

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Ik heb op dit forum geen een asociale reactie van een consulent gelezen. Aan allen die een andere mening dan die van de schreeuwerds zijn toegedaan wordt de functie van consulent toegedicht, terwijl dat vaak niet zo hoeft te zijn.
Verder geeft het geschreeuw van velen eerder aan dat er blijkbaar een hele goede reden is dat ze niet werken.
Ten aanzien van opa geldt dat die alleen maar een eenzijdig standpunt hanteert en, hoe overtuigend de argumenten ook zijn, star vasthoudt aan kortzichtige dogma's. Ja opa ik heb ook uw eerdere uitspattingen gelezen.
Ten aanzien van de RIB's blijft het een absurd forum. Ik zie al dat het fileprobleem wordt afgeschoven op de autobranche!
:roll:

Oude Rot

Nog een actie??? Er komt gelukkig ineens veel op gang. Heel vaak heb ik de laatste weken geprobeerd de discussie op gang te krijgen over ''de verwijzers''. Kijk maar naar de TV journaals van vandaag... bij het UWV barst de eerste (interne) bom gelukkig. Nu de gemeenten nog. DAAROM is het beter om niet alle woede op alle RIB's te richten. IK weet dat een aantal RIB's hun uiterste best doen, maar zelf ook geen kant meer op kunnen met alle weerstand bij clienten ten gevolge van de botheid van de verwijzers EN dezelfde botheid naar hen als uitvoerders! :wink:

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Oude Rot,

Ja nog een actie.
We moeten nu niet verslappen.

Opa zei het al, voor de gemeentenraadsverkiezingen.

Ik en vele met mij zijn het ontzettend zat.

Heel veel mensen hebben er een dagtaak bij.

Bezwaar hier en daar.

Elke dag dat er weer mensen naar de **** worden geholpen.

Ik zou ze het liefst ................

Groet Langhaar

tomaatje

Ik heb er al een dagtaak aan om dat reintegratie mens mn huis uit te werken. Grrr aardig blijven,gelijk geven,overal ja natuurlijk op zeggen.

Zo uitkering veiliggesteld. Tot de volgende keer en nooit meer ziens.

:twisted: :twisted: :twisted:

opa

Beste Jan,

Excuus voor de moderators en forum lezers
Voor uitleg aan Jan, moet ik echt even offtopic gaan.

In doe niet aan uitspattingen maar ik constateer alleen dat de van gemeenschapgeld afgestudeerde jongelui welke aanwezig zijn op dit forum en van onze centen de mogelijkheid hebben gekregen om een HBO/TU diploma te kunnen behalen. Deze jongelui kiezen voor de makkelijke weg om snel geld te verdienen, bijvoorbeeld door interim manager of het werken als RiB consulent.
Feiten, Nederland loopt tenopzichte van de rest van de wereld achter met ontwikkeling en/van technologie. Als deze van onze centen goed opgeleide HBOers werkelijk een bijdragen aan ONZE maatschappij zouden willen leveren, dan zouden de goed opgeleide HBOers een eigen bedrijf op kunnen starten bijvoorbeeld in branches van de moderne en innovatieve industriele bedrijfstak of het milieu. Meer industrie en nieuwe ontwikkeling in Nederland geeft automatisch minder werkeloosheid en pas dan geven deze goed opgeleide HBOers een goede bijdrage tot verbetering van de huidige werkloosheid.
Neem vervolgens een aantal door het rijk gesubsidieerde WAOers en werklozen in dienst en het probleem is voor groot gedeelte opgelost.

Met een HBO diploma als RiB consulent gaan werken, geeft geen oplossing maar alleen frustratie bij alle partijen.

Jan, vandaar mijn bijzondere critische noot naar de hoogopgeleide, luie, innitiatief arme en fantasie loze jongelui en dit is vanzelfsprekend ook van toepassing op mijn studerende kleinkinderen die niets doen met de door ons betaalde, goede opleiding.

Mag ik nu weer terug naar de topic?

/

Ritchie

Ongelezen bericht door Ritchie »

Jan Jurk ga lekker zelf die tomaten en sla lopen plukken als dat je zo leuk lijkt en dan vooral niet alles opeten he. :) :) :) Ha!!!!!!!!!!Ha!!!!!!!!!!

realist

Ongelezen bericht door realist »

Zo uitkering veiliggesteld
Dit vind ik echt niet normaal meer :evil:

Ik maar lekker werken voor dit soort 'zakkenvullers'

Wat een mafketels schrijven hier zeg! En bij het UWV weer met een schijnheilig gezicht elke maand de hand ophouden om hun welverdiende uitkering te scoren

Waar heb je het dan nog over? En die uitspraken van "ik heb genoeg premies betaald, nu geniet ik ervan" Besef je wel hoeveel medelanders elke dag moeten werken om jouw uitkering bij elkaar te rapen??

RIB vind je niks? Best, stop er dan mee, wees consequent en zet je r**t in beweging. Maar nee, dan kan komt Ome UWV natuurlijk zeuren.

Bijna niemand hier weet de echte achtergronden van de financiele stromen tussen UWV en RIB's, dus oordeel er dan ook niet over :x

Gast

Ik zie het al weer een die niet alle topics goed doorleest.
Tsja over mafketels gesproken.

En oordelen mogen we zeker wel, Werklozen en bijstandsgerechtigden zijn toch ook bevooroordeeld.

realist

Ongelezen bericht door realist »

Ik zie het al weer een die niet alle topics goed doorleest.
Dat is ook niet te doen als je er 20 keer een nieuw topic geopend wordt met dezelfde strekking :?

Gesloten