LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GOED NIEUWS VOOR EEN AANTAL FORUMDEELNEMERS!!!
Re: GOED NIEUWS VOOR EEN AANTAL FORUMDEELNEMERS!!!
Eddie2, er stond laatst een advertentie bij ons in de krant
over de veiling.
Er werden een aantal mensen gevraagd.
over de veiling.
Er werden een aantal mensen gevraagd.
Ga ook eens in die hoek kijken, bedankt.
Hoi eddie 2,
Zeker weten dat ze veel mensen zoeken , na een jaar kun je zelfs een jaar contract krijgen. Da's natuurlijk de "worst" die je ze voorhouden. Uit ervaring weet ik dat niemand het daar erg lang zal volhouden het is namelijk komen en gaan daar. Natuurlijk wel de echte die hards die het echt leuk vinden maar ach je moet wat he'
P.s. als je eigen vervoer hebt regel dan dat je met de "bus" kunt meerijden ze betalen namelijk geen reiskosten vergoeding voor je auto.
Als je naar de hoofdingang gaat heb je daarbinnen een "rijtje" uitzendburo's met "account managers" die je maar al te graag willen helpen.
Succes eddie2.
Misschien zie ik je ooit daar wel.
Zeker weten dat ze veel mensen zoeken , na een jaar kun je zelfs een jaar contract krijgen. Da's natuurlijk de "worst" die je ze voorhouden. Uit ervaring weet ik dat niemand het daar erg lang zal volhouden het is namelijk komen en gaan daar. Natuurlijk wel de echte die hards die het echt leuk vinden maar ach je moet wat he'
P.s. als je eigen vervoer hebt regel dan dat je met de "bus" kunt meerijden ze betalen namelijk geen reiskosten vergoeding voor je auto.
Als je naar de hoofdingang gaat heb je daarbinnen een "rijtje" uitzendburo's met "account managers" die je maar al te graag willen helpen.
Succes eddie2.
Misschien zie ik je ooit daar wel.
...zou mooi zijn als dit ironisch bedoelde topic een écht positief vervolg kreeg..! Veel succes, maak er wat van allebei! Groet JJ
p.s bovenstaande was gepost door tomaatje.
maar beste JJ,
Vertelt u maar eens hoe we er een positieve draai aan kunen geven dan?
maar beste JJ,
Vertelt u maar eens hoe we er een positieve draai aan kunen geven dan?
mijn excuses dit was de verkeerde topic.
Beetje lastig als je op verschillende forums tegelijk zit.
Foutje bedankt.
Beetje lastig als je op verschillende forums tegelijk zit.
Foutje bedankt.
Mensen die weigeren aangeboden werk te accepteren riskeren een korting op hun uitkering of zelfs stopzetting van hun uitkering.
Ik zelf ben ook niet onder de indruk van reïntegratiebedrijven, maar ik vind het niet nodig om die mensen van de reïntegratiebedrijven af te zeuren, ze werken voor hun brood, kon ik dat maar zeggen van de mensen die te lui zijn om de land/tuinbouw in te gaan.
I.p.v. hun best te doen om aan een betaalde job te komen, vinden ze het nodig om dergelijke hardwerkende mensen aan te vallen en te beledigen.
Aan degene die bang zijn voor vieze handen, hou op met dat gemekker en ga een baan zoeken, jullie kosten de Staat handen vol geld.
Ik zelf ben ook niet onder de indruk van reïntegratiebedrijven, maar ik vind het niet nodig om die mensen van de reïntegratiebedrijven af te zeuren, ze werken voor hun brood, kon ik dat maar zeggen van de mensen die te lui zijn om de land/tuinbouw in te gaan.
I.p.v. hun best te doen om aan een betaalde job te komen, vinden ze het nodig om dergelijke hardwerkende mensen aan te vallen en te beledigen.
Aan degene die bang zijn voor vieze handen, hou op met dat gemekker en ga een baan zoeken, jullie kosten de Staat handen vol geld.
Mensen die weigeren aangeboden werk te accepteren riskeren een korting op hun uitkering of zelfs stopzetting van hun uitkering.
KOLDER!
Deze mensen wisten dat het geen zuivere koffie is bij deze bedrijven.
Niemand reageert toch van hun hier?? Hoe kunt u dan zeggen dat ze hard werken voor hun brood.
Waar staat dat dan dat ze resultaten hebben.....in geen énkele topic zie ik resultaten, alleen van externe bronnen.....[/url]
Door het constant op de man spelen, het onderling afz**ken en bovenal de censuur van Tros Radar op dit forum, heeft een aantal re-integratiemedewerkers die zinnig commentaar gaven, zich teruggetrokken van dit forum. Zie topic "einde discussie".
Misschien dat een topic dat alléén gevoed wordt door mensen met serieuze problemen en mensen die hier serieus mee om willen gaan succes heeft, maar dan hou je de eindeloze discussie over meningsuiting en zo. Kortom dit forum lijkt niet geschikt voor een inhoudelijke discussie zolang er types als Reïntegratiedetective (en met hem vele anderen) bestaan.
Gr JJ
Misschien dat een topic dat alléén gevoed wordt door mensen met serieuze problemen en mensen die hier serieus mee om willen gaan succes heeft, maar dan hou je de eindeloze discussie over meningsuiting en zo. Kortom dit forum lijkt niet geschikt voor een inhoudelijke discussie zolang er types als Reïntegratiedetective (en met hem vele anderen) bestaan.
Gr JJ
Meneer of Mevrouw watisdatnuweer,Geplaatst op 04 Nov 2005 15:17 door Watisditnuweer@@
--------------------------------------------------------------------------------
KOLDER!
Deze mensen wisten dat het geen zuivere koffie is bij deze bedrijven.
Niemand reageert toch van hun hier?? Hoe kunt u dan zeggen dat ze hard werken voor hun brood.
Waar staat dat dan dat ze resultaten hebben.....in geen énkele topic zie ik resultaten, alleen van externe bronnen.....[/
U spreekt mij met u aan, dan zal ik ook maar beleefd zijn tegen u door u met U aan te spreken.
U kunt het onzin vinden wat ik zei, maar tot mijn spijt moet ik u zeggen dat ik niet helemaal met uw zienswijze eens ben.
Kijk die mensen van zo'n reïntegratiebedrijf zijn konstant in de weer om werkelozen aan het werk te helpen, of je nou hard werkt door je handen te laten wapperen of je werkt hard door een vlotte babbel te hebben en je energie erin te stoppen door mensen te begeleiden naar werk, als ik het niet helemaal goed verwoord; zeg het gerust tegen mij, ook ik kan weleens fouten maken, maar het gaat mij hierom dat werk is werk, mensen die nog nooit gewerkt hebben of weigeren bepaalde werkzaamheden te aanvaarden omdat ze bang zijn vieze handen te krijgen of te lui zijn vroeg uit hun bed te komen en dus liever hun handen ophouden om hun bijstandsuitkering te krijgen of Uwv-uitkering die hebben geen recht vanspreken.
Ik liet u al weten dat u helemaal niet met mij eens behoeft te zijn, dat is uw goed recht, maar wij moeten wel eerlijk blijven.
Natuurlijk ik vind zo'n reïntegratiebedrijf ook niks, maar dat komt omdat zij meteen beginnen te dreigen van als jij dit en dit niet doet dan nemen wij kontakt op met de gemeente of wij nemen kontakt op met de Uwv, dat houd gevolgen in voor uw uitkering; kijk meneer of mevrouw watisdatnuweer, dan denkt deze man, wat denken jullie eigenlijk wel, natuurlijk nu kan ik boos worden en uithalen naar die reïntegratiebedrijven, maar ik herhaal wat ik reeds zei, ze werken wel.
Nu is mijn vraag aan u, moeten wij eerlijk zijn en blijven of moeten wij de realiteit uit het oog verliezen door te gaan zeggen, werk, hoezo ze doen helemaal niks, het lijken wel Ambtenaren, maar het gaat mij te ver.?.
Ik zat mij dan ook behoorlijk te ergeren aan bepaalde mensen die te beroerd zijn om werk te accepteren zoals in de tuinbouw alleen omdat zij te bang zijn voor vuile handen.
Dat die lui van de reïntegratiebedrijven haast niet meer posten kan komen omdat zij er geen zin meer in hebben in al die beschuldigingen of zij hebben voorlopig geen tijd; dat kan natuurlijk ook nog.
Ik hoop dat ik met mijn uitleg duidelijk geweest ben.
Groet, Monument Valley
Nu is mijn vraag aan u, moeten wij eerlijk zijn en blijven of moeten wij de realiteit uit het oog verliezen door te gaan zeggen, werk, hoezo ze doen helemaal niks, het lijken wel Ambtenaren, maar het gaat mij te ver.?.
Nog ff geduld en dan komt de aap uit de mouw....
Zij zorgen niet voor werk....ze BEGELEIDEN naar werk Ú zult het
zelf moeten doen, waarna ZIJ er met het geld vandoor gaan.
De rëintegratieman/vrouw kijkt met Ú mee naar vacatures, die Ú zelf ook kunt vinden...
Die op de man afspelen doen ze zelf, zij worden betaald als (deskundige) Én maken daar non verbaal gretig gebruik van, eerlijk is eerlijk
Das net zoiets als een voetbaltrainer, die schiet de ballen er zelf ook niet in maar wordt er wel voor betaald, en maarmet witte zakdoekjes wapperen als een team slecht presteert!
@ monument valley: Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een RIB dreigt, hoewel ik ervan uitgadat die er wel zijn hoor. Feit is volgens mij dat er geen wet in Nederland is die je verplicht met een specifiek bureau mee te werken toch?? En iedere Nederlander wordt geacht dewet te kennen (art. 1), dus dat had u kunnen weten en gewoon om een ander bureau kunnen vragen. Of het zelf doen, mits u kunt aantonen dat u hiermee het proces in stand houdt. En daar zit m de kneep, niemand kanzeggen hoe hij zelf effectief aan werk kan komen!
Jan Jurk, de RIB,S doen veelvuldig aan dreigen
en de bewijzen heb ik hier thuis liggen.
Ja, je kan gewoon om een ander bureau vragen en
dan zijn de rapen gaar.
De RIB,S zijn niet de enige die dreigen en daar heb
ik ook bewijzen van.
Ja, je kan gewoon om een ander bureau vragen en
dan zijn de rapen gaar.
De RIB,S zijn niet de enige die dreigen en daar heb
ik ook bewijzen van.
Geplaatst op 04 Nov 2005 17:41 door Langhaar
--------------------------------------------------------------------------------
Jan Jurk, de RIB,S doen veelvuldig aan dreigen
Ja Jan Jurk, dat is zo wat Langhaar zei.
Een goede vriend van mij heeft het zelf meegemaakt.
Mijn goede vriend was heus wel van plan om mee te werken, maar zo liet mijn vriend weten, dat hij rugklachten heeft waardoor hij niet alle werkzaamheden kan verrichten, hadden ze niks mee te maken.
Mijn goede vriend kreeg te verstaan, deze overeenkomst moet je tekenen, doe je dat niet, dan gaat er een brief naar je Casemanager of ik neem kontakt met ze op.
Weet u wat mijn vriend tegen die consulente zei?
Ik teken niet, bel ze nu maar meteen op, wie denk je eigenlijk wel dat je bent.
Nou die reïntegratie consulente belde de Casemanager van mijn vriend met hoge poten op, maar nu komt het, i.p.v. dat die consulente gelijk kreeg ging zij keihard op haar bek, dat viel tegen want mijn allerbeste vriend kreeg gelijk.
Dat is nou iets wat ik tegen die reïntegratie bedrijven heb, een grote bek maar als je je tanden laat zien dan deinsen ze terug.
Mvrgr., Monument Valley
U pleit ervoor dat mensen met een grote bek, voortaan doorgestuurd worden naar de sociale recherche om een nader onderzoek te doen.
JJ,Feit is volgens mij dat er geen wet in Nederland is die je verplicht met een specifiek bureau mee te werken toch??
Er is inderdaad geen wet, nee. U heeft mijn verhaal waarschijnlijk wel in de andere topics zien staan. Daaruit blijkt dat wij ex-IDers in Utrecht totaal geen keuze hadden: wij zijn door de gemeente verkocht aan één RIB, en een mogelijkheid tot eigen keuze via een IRO was er voor ons niet.
En Utrecht is (helaas) niet de enige gemeente die zijn ID-ers op deze wijze geloosd heeft...
Groet,
Kid
Ik ken je verhaal Kidcat. Daar klopt nix van, van die gemeente en dat UW monster. Hoever is het nu met de ontwikkelingen?
Kidcat, wat kan het RIB (of de overige 380 RIB'S zo je wilt) hier aan doen?
Als het trouwens inderdaad zo gegaan is, is dat geen beste zaak, natuurlijk. Maar ik heb al eerder gelezen op dit forum: daar kun je toch niet een hele branche, of erger, de hardwerkende en oprechte mensen in deze branche, voor veroordelen?
Als het trouwens inderdaad zo gegaan is, is dat geen beste zaak, natuurlijk. Maar ik heb al eerder gelezen op dit forum: daar kun je toch niet een hele branche, of erger, de hardwerkende en oprechte mensen in deze branche, voor veroordelen?
JJ,
Dat je niet de hele branche daarom kan veroordelen, oké, daar moet ik je gelijk in geven. Maar ikzelf, en met mij vele anderen, hebben nou eenmaal slechte ervaringen met die RIB's.
En dat doet verrotte zeer, geloof me nou maar.
Wat de RIB's er zelf aan kunnen doen?
Niet alleen naar de poen kijken, maar vooral naar de MENSEN met wie ze te doen hebben, dat zal al een hele verbetering zijn.
De klanten met respect behandelen, is ook al een idee.
Om even voor mezelf te spreken: ik begon gemotiveerd en enthousiast aan mijn traject. en ik zag het helemaal zitten. Maar als ik dan gewoon een redelijke vraag stel en meteen wordt afgebekt omdat een ander voor mij z'n kont tegen te krib gooit, sja.... Dan is het meteen al min of meer een valse start, ondanks mijn goede bedoelingen toen ik eraan begon.
Wat betreft de goede RIB's: WIE zijn dat dan?
Groet,
Kid
Dat je niet de hele branche daarom kan veroordelen, oké, daar moet ik je gelijk in geven. Maar ikzelf, en met mij vele anderen, hebben nou eenmaal slechte ervaringen met die RIB's.
En dat doet verrotte zeer, geloof me nou maar.
Wat de RIB's er zelf aan kunnen doen?
Niet alleen naar de poen kijken, maar vooral naar de MENSEN met wie ze te doen hebben, dat zal al een hele verbetering zijn.
De klanten met respect behandelen, is ook al een idee.
Om even voor mezelf te spreken: ik begon gemotiveerd en enthousiast aan mijn traject. en ik zag het helemaal zitten. Maar als ik dan gewoon een redelijke vraag stel en meteen wordt afgebekt omdat een ander voor mij z'n kont tegen te krib gooit, sja.... Dan is het meteen al min of meer een valse start, ondanks mijn goede bedoelingen toen ik eraan begon.
Wat betreft de goede RIB's: WIE zijn dat dan?
Groet,
Kid