LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

welke is beter

loi
3
25%
nha
1
8%
nti
1
8%
de bron of studieplan
0
Geen stemmen
of geen van alle
7
58%
 
Totaal aantal stemmen: 12

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

ik vroeg me af of jullie iets van andere thuis studies afwisten

bijv NHA
STUDIEPLAN(GEVONDEN VIA DE SITE ROC.NL)
EN DE BRON(ook via roc.nl)

ik ben benieuwd of iemand mij hier goede tips kan geven omdat ik thuis zit en eigenlijk niks kan doen wil ik een opleiding via nha of zo gaan doen. ik vond nti heel prof klinken en alles wat ik las en zag was heel goed het zelfde van nha. daarbij kreeg ik bij het loi niet zo een goed gevoel en bij die andere 2 van de site roc vond ik het niet echt prof uit zien.sommige vakken in hun boeken werden nog geen prijzen ingeschreven of extra info die je nodig hebt bijv over de exames wat dat zou kosten enz enz. de andere prijzen die er wel in stonden waren redelijk maar ik vroeg me dan ook of of ik aan het eind een certivicaat zou krijgen of een echt officieel diploma? dat stond er allemaal niet bij.
maar goed ik zou graag willen weten wie hier allemaal ervaring mee heeft zoals ik het goed lees is dus nti niet goed of hebben ze geen goeie service?!

alvast bedankt

Yesssss

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Yesssss »

Hou maar op....
Wel scholing, geen ervaring...
Ik zie het al voor me...
Dure opleiding van Euro 4000, en na een jaar nog geen werk en is de diploma of certificaat niet meer relevant...
U zal niet de eerste zijn....
T is hard maar waar....
Als u nu 18 bent en tegen een fotomodel aan hangt en iets met de administratie wilt gaan doen geef ik u 99% kans dat u binnen 1 maand een baan vind :wink: :wink:

langhaar

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door langhaar »

companancy, nti daar zijn al heel veel problemen
mee geweest.

Geen aanrader.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

yesss ik ben van mening dat je nooit te oud bent om te leren, ik vind het zelfs stom als je de kans krijgt en het niet doet.het maakt je alleen maar sterker en wijzer. daarbij zit ik thuis en wil ik mijn tijd nuttig gebruiken daarbij denk ik dat je met een pff verspilde moeite mentaliteit ook niet verkomt.wel zou ik het met u eens zijn als u zou zeggen dat het tegenwoordig moeilijk zou zijn om een baan te vinden omdat men liever jongere mensen hebben want die zijn een tikkeltje goedkoper. maar zelfs die hebben het nu moeilijk.

het gaat mij niet om het werk het gaat er alleen om dat ik mijn tijd nuttig gebruik daarbij word ik er alleen maar beter door.en vind ik dit geen verspilde moeite en verliest je diploma nooit zijn waarde. maar goed al met al is dit u mening en repecteer ik dat,maar mijn vraag was welke thuis studies zijn goed en welke niet ?
als u daar antwoord op heeft graag en anders bedank ik u hierbij
vriendelijke groeten

Arthurius Clavanus

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Arthurius Clavanus »

Yes heeft een punt. Uit eigen ervaring weet ik dat een thuisstudie vrijwel geen enkele toegevoegde waarde heeft en zelfs negatief (!) gewaardeerd wordt.

Een goede thuisstudie: ik kan van harte de cursus 'Mandarijnchinees voor beginners' van de LOI aanbevelen. Wellicht geeft dat ook nog goede perspectieven op de arbeidsmarkt :lol:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door NAK »

omdat ik thuis zit en eigenlijk niks kan doen
Hoe moet ik dit zien.
Heb je niets om handen of ben je lichamelijk beperkt?

Als je niets om handen hebt is het beter dat je een avondschool gaat volgen.
Als je lichamelijke beperkingen hebt is het LOI aan te raden.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

ik heb op het moment lichamelijke beperkingen

ik heb een nek hernia waar waarschijnelijk niks aan gedaan kan worden en ik heb fibromyalgie dat samen is funess. daardoor kan ik moeilijk lopen en zit ik voor lange afstanden in een rolstoel.
vandaar dat ik een thuis studie wil doen. anders was ik doorgegaan met mijn studie in het roc eindhoven spw niv 3

vandaar dat ik graag wil weten waar ik het beste een studie kan volgen
nogmaals alvast bedankt

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

Wat Langhaar al zei: het NTI is geen aanrader.

Ik ben vorige maand bij NTI begonnen aan een cursus met baangarantie bij Unique, en die wil ik in 3 maanden doen. Examendatum 11 januari 2006.
Morgen (de 25e dus) is het precies 4 weken geleden dat ik m'n eerste lessen heb ingestuurd. Ik wacht nu nog steeds op de eerste correcties :(
Na tig keer bellen begint er nu (misschien) een beetje schot ik te komen. Ik hoop het maar...

En die baangarantie.....tsja.
Staat prachtig op papier, en de 'candidate-card' die ik heb ontvangen ziet er ook leuk uit. Daarmee kan ik naar Unique UZB die me dan vanaf NU zou kunnen gaan voordragen bij mogelijke werkgevers.

Alleen Unique wil me pas gaan inschrijven als ik er ZEKER van ben dat ik geslaagd ben. :evil:

Lekkere samenwerking!

Groet,
Kid

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

JEE KID DAT IS ZEKER GEEN FIJNE ERVARING
NOU MOET IK EERLIJK ZEGGEN DAT IK MEER NAAR DE KANT VAN LOI OF NHA GA WANT DIE LIJKEN ME BETER DAN DE NTI

IK HOOR DAAR DE RAARSTE VERHALEN VAN EN DAT DEUGT MIJ TOCH NIET ZO.

IK WENS JE HEEL VEEL STERKTE EN BEDANKT VOOR JE WAARSCHUWING :cry:

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

Update van Kid:

Vier dagen en vier telefoontjes verder: NOG STEEDS GEEN HUISWERKCORRECTIES BINNEN ! :evil:
Ik ben nu al ruim een maand van mijn drie cursusmaanden kwijt.

Ik kom nu grandioos in de problemen met m'n examen in januari. De inschrijving moet uiterlijk de tweede november binnen zijn. Anders kan ik een halfjaar wachten op de volgende kans.

Ik kan toch geen examen doen zonder dat ik weet of ik mijn huiswerk goed gedaan heb?

Dit is echt de ALLERLAATSTE NTI cursus die ik heb gedaan...

NTI: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
(De afkorting verandert in ***, vandaar :wink:)

Groet,
Kid

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Is het juist dat U deze cursus zelf betaalde? Zo ja, laat dan even weten hoeveel het bij het LOI kost en wanneer daar op z'n vroegst examen kan worden gedaan. Met het NTI lijkt niets te worden! :wink:

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

jee zeg dit schiet niet op nee

nou ik heb besloten dat ik niet met nti in zee ga al heeft mijn nichtje er goede ervaringen mee. ik hoor meer slechte dan goede ervaringen.

het word dan ook nha of loi.de service tot nu toe was beter bij de nha dus wie weet ik kijk nog ff rond.
sterkte en als ik jou was zou ik een bezwaar indienen want dit kan zo niet. je moet toch weten of je het kent en dat kun je alleen weten als je je huiswerk terug krijgt. anders hoef je geen geld te verspillen aan een examen nee dat klopt.
ik kan je echt alleen aanraden om een bezwaar in te dienen.
sterkte

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door companancy »

hoi oude rot aan wie vraag je dat?

ik heb met bedacht de opleiding sociaal dienstverlening niv 3 te doen bij nha en als dat niks is dan wil ik doorgaan met spw niv3 bij de loi. maar welke van de 2 het word weet ik nog niet. dat valt nog te zien. een ding weet ik wel bij nha kun je 4 keer per jaar examen doen en bij de loi maar 2 keer per jaar. of de prijzen te vergelijken zijn weet ik nu nog niet.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

De vraag van Oude Rot was aan mij gesteld :)

Ik heb gekeken bij LOI maar die hebben die cursus niet, helaas. bij NHA zie ik 'm ook niet staan....
Ben dus min of meer 'veroordeeld' tot het NTI :cry:

Ik ga dit weekend toch maar mijn inschrijving voor het examen op de post doen, ik kan écht niet tot juni of juli wachten.
Hoorde wel van het NTI dat er 'problemen' zijn met de correctoren van deze cursus: sommigen van hen leveren geen goed werk af ( jaja....) en er zijn er een paar de laan uitgestuurd.

De mailbox van mijn nieuwe corrector staat dus op ontploffen.... hij krijgt nu een lading extra werk erbij.
Dus:
Ik moest nog maar even geduld hebben..... :evil:

Groet,
Kid

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Blijf doorgaan (en doorzoeken voor het geval dat NTI het af laat weten), want ik ben bereid hierbij te helpen! :wink:

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

Bedankt!

Ik ga zeker door met die cursus, en ik zal m'n examen halen!
Ondanks het NTI.

Groet,
Kid

Gast

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Gast »

wat voor cursus bent u vanplan te doen? misschien kunnen we allemaal helpen zoeken
niet opgeven
succes :wink:

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

De cursus waar ik nu mee bezig ben is

Schriftelijke Communicatie Nederlands (SCN)

Ik ben 'm zelf nog nergens anders tegengekomen...

Bedankt alvast voor het mee zoeken :wink:

Groet,
Kid

akie

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door akie »

Heb WEL goede ervaringen met NTI!!!!
Heb 2 cursussen afgerond BKB en AOV ben nu bezig met sociale hygiene en ga Sport en Bewegingleider doen.

Perfekt geen problemen.

En ik werk adminstratief door deze cursussene en doe ook mijn eigen boekhuoden!

Jan Jurk

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Nou wordt er elders op dit forum geroepen dat iedereen een opleiding zou moeten mogen doen, en nu lees ik weer dat dat óók al geen zin heeft... wat nu??

Gesloten