LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herkeuring en "snelle betaling"

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomopweg

Herkeuring en "snelle betaling"

Ongelezen bericht door tomopweg »

In 2003 oproep gekregen om opnieuw gekeurd te worden voor de WAO.
Ik zat ondertussen alweer 9 jaar in deze regeling. Mensen die deze keuring hebben gehad weten dat je binnen 10 minuten weer aan de andere kant van de deur van de keurings "arts" staat en vervolgens meteen bij de arbeidsdeskundige naar binnen kunt. Die weet meteen de uitslag van het onderzoek dus als rug patient die in de laatste 9 jaar 5 operaties aan de rug heeft gehad en stond te wachten op een nieuwe ingreep in zijn nek was dus goed voor vrachtwagen chauffeur, koeltorens isoleren enz. Hij stelde meteen voor om een reintegratieplan op te maken. Dit heb ik dus niet gedaan en hem verteld dat ik op voorhand niet accoord met de uitslag zou gaan. Uiteindelijk de beschikking binnen gekregen en wao was verminderd van 80-100 naar 25-35. Hiertegen heb ik bezwaar aangetekend met als uitslag 15-25 omdat het programma was verandert. Dus uiteindelijk inschrijving bij CWI op 7 juni 2003 om een WW uitkering te krijgen. UWV werkte zeer langzaam en uiteindelijk mocht ik 23 december 2003 de eerste betaling ontvangen. Nou ja, eerste betaling/voorschot was in oktober 2003. Na lang aandringen kreeg ik het vette voorschot van 500 euro. 2 weken later ontving ik een brief (natuurlijk op de bekende vrijdag) dat ik ten onterecht een voorschot had ontvangen en dit binnen 2 weken terug moest storten. Gezellig weekend gehad, maandag weer getelefoneerd met als uitslag, sorry Mijnheer dit is een vergissing. Ik had geregeld Groningen gebeld hoe het kwam dat ik nog geen betalingen binnen kreeg, kreeg ik te horen dat ze mijn gegevens niet konden vinden. Ze moesten mijn rang, laatste salaris en data betreffende promotie van mijn mil.dienst hebben maar konden ze niet vinden. Ik had deze gegevens wel en zou ze opsturen. Vervolgens 2 weken gewacht en weer gebeld met Groningen. Nee Meneer, u zou de papieren opsturen en dat heeft u niet gedaan was het antwoord. Weer eens verteld dat het om mijn geld ging en dat ik wel degelijk alles had opgestuurd (wat zij toch moeten hebben liggen) en afgesproken dat ik het zou faxen en ook nog eens met de post zou sturen. Nu 1 week gewacht en weer gebeld. Toen vertelde ze dat de eerste zending ook terecht was, was even op de postkamer blijven liggen. Ze zouden nu alles zsm in orde maken. Uiteindelijk dus op 23 december alle betalingen binnen. Mijn gezondheid ging verder achteruit en in april 2005 heb ik mij ziek gemeld bij UWV. Alleen weer het bekende probleem, ik bestond niet. Tenminste bij de 5 instanties waar ik de melding wilde doorgeven was ik niet bekend. Na het 6de telefoontje kwam ik dan weer bij de eerste terecht maar het was ondertussen 09.30 uur geworden. Doodleuk zeggen ze dan in eerste instantie dat je te laat bent en de volgende dag maar weer moet bellen. Nee, doen we dus niet en uiteindelijk dan toch de ziekmelding kunnen doorgeven. Tot op heden 2x bij de Arbo-arts geweest en die heeft het opgegeven, zij stopte met de begelijding omdat dit geen zin had gezien mijn achtergrond en de operaties die ik nog moest ondergaan. Nu maar afwachten op een nieuwe oproep van het UWV.
Ik ben dus nu op een punt aangekoemen (dank zij UWV en de wetgeving) dat het mij geen ene bal meer kan schelen. Nog enkele jaren en dan zit ik in de WAO en zoeken ze het maar uit.

Bovenstaande is dus een heel kleine greep uit alle correspondentie en telefoontjes die ik tot op heden heb gedaan.

grannyeen

Re: Herkeuring en "snelle betaling"

Ongelezen bericht door grannyeen »

eerst over de herkeuring,sept 2004 moest ik in eindhoven naar een onafhankelijke arts[dat is dus ook iemand van de uwv] ik ben een half uurtje binnen geweest ,en ik kon gelijk de ww in,ik ging in oger beroep ,maar dat win je toch niet ,en ik hoorde dat die onafhankelijke arts had gezegd dat ik een half uur onafgebroken stil op mn stoel had gezeten,dat was een van de redenen dat ik wel weer kon solliciteren.13 sept uit de wao,en 10weken later een ww uitkering,ondertussen moest ik maar op een houtje bijten,nou ik leek wel n houtje want wat viel ik af ,en sinds dien modder ik maar aan mijn inkomen is zo versnippert ik krijg niets meer ineens,want de soos geeft zn aanvulling iedere 11de vd maand de ww is om de 4 weken en dat krijg ik op verschillende data,s aan en de zorgtoeslag de 20ste ik word er niet goed van daarbij heb ik per maand nu minder ,ja ik weet t wel als je om de 4wkn beurt krijg je t 13 keer ,maar ik heb t liever maandelijks want die 13keer merk je nooit ,ik heb schrik voor komende aug want tot dan duurt mn ww krijg je weer t zelfde en je mag niets voor die tijd aanvrageb ,nee natuurlijk niet want dan zou alles mooi op tijd zijn ,en dat kan nie bij de uwv

Gesloten