LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Reïntegratiebureaus schieten als paddestoelen uit de grond. Het ene bureau weet het nog mooier te brengen dan het ander. Het komt er in feite op neer dat je na een half jaar in de reïntegratiesector werkzaam mag zijn of wel een half jaar met behoud van uitkering moet werken.
Men heeft de wetgeving ten aanzien van het hebben van recht op een korte ww-periode niet voorniets gewijzigd. Nu is een half jaar reïntegratie niet meer voldoende om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering maar de reïntegratie mag niet langer duren. Dus is het verkapte slavernij geworden en die mooie verhaaltjes over zoeken naar een vaste baan? Vergeet het maar. U wordt er niet beter van, zij wel aan U.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Zeg dat wel...

Je wordt eerst lekker gemaakt met beloftes als een sollicitatietraining die in de praktijk geen fluit voorstelt, en cursussen die je kunt gaan volgen om je arbeidsmarktkansen te vergroten. Die cursussen worden in werkelijkheid pas geboden/betaald als je regulier werk hebt gevonden en de nieuwe baas vindt dat je nog een diploma of certificaat moet halen. En dan mag die cursus of opleiding ook nog bijna niks kosten...
Eigen inbreng zoals 'ik zou dit of dat wel willen doen' of 'deze cursus lijkt me wel geschikt' worden publiekelijk (voor de hele groep dus) weggehoond. Zo word je nog even lekker voor schut gezet ook. Daar heb ik dus ook ervaring mee, en op een bepaald moment zeg je maar niks meer.

Vervolgens word je 'gedetacheerd' zoals ze dat zo mooi noemen, op de Sociale Werkplaats en moet je werk gaan doen op kleuterniveau. En je wordt ook nog eens als kleuter of randdebiel behandeld. Als het werk nog enig nut zou hebben, oké, maar het is totaal onzinnige tijdsverspilling.

Tijdens je traject zou je bemiddeld worden naar vast werk. In de praktijk gebeurt dat niet: 'ze zitten wel goed daar en wij strijken toch de poen wel op' Voor een deel dezelfde poen die de ex-werkgever voor ons kreeg en waarmee we nuttig werk deden.
Ik weet dat de ex-ID-ers die er nu nog zitten een contract hebben moeten tekenen voor nóg een jaar debielenwerk (sorry voor de benaming, maar het is niet anders).

En ondertussen worden je kansen op werk alleen maar kleiner. En je gevoel van eigenwaarde en respect voor jezelf zijn ook al (zo goed als) verdwenen.
Dáár zijn ze wel goed in!

Geloof me maar: ze maken meer kapot dan je lief is. En ik kan het weten, helaas....

Groet,
Kid

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo, hier komt hij nog een keer.

Voor de mensen die het nog niet weten.

Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens (EVRM):

Art. 4.1: Niemand mag in slavernij of dienstbaarheid worden gehouden.
Art. 4.2: Niemand mag gedwongen worden dwangarbeid of verplichte arbeid te verrichten.
Art. 4 verbiedt 'verplichte arbeid', zowel met als zonder loon.

Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Art. 23.1: Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtvaardige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.
Verplicht 'vrijwilligerswerk' en 'werken met behoud van uitkering' zijn geen 'vrije keuze van beroep'.
Art. 23.2: Een ieder, zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
Bij ´werken met behoud van uitkering' is hiervan geen sprake. Een uitkering is geen loon in ruil voor verplichte arbeid; arbeidsovereenkomst en CAO ontbreken.

De rechten van de mens worden op grote schaal in nederland
geschonden.

Groet Langhaar.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Frankkk »

En wat gebeurt er als je de uitkerende instantie op deze rechten wijst en 'werken met behoud van uitkering' weigert?

Stoppen ze dan je uitkering?

Krijg je gelijk als je hier bezwaar tegen maakt?

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Vast niet.... :(

En ach.... hoe vaak is Nederland onderhand al niet door Europa op zn vingers getikt vanwege schending van de mensenrechten? (mbt vluchtelingen en asielzoekers dan). Dat interesseert ze al geen f*ck.

En als ze dáár al schijt aan hebben..... waarom zouden ze zich dan drukmaken over hun moderne slavenhandel? En dat die slaven vervolgens in de armoede terechtkomen is blijkbaar ook gelul, want Gekke Gerrit vindt dat er geen armoei is. En Gekke Gerrit wordt natuurlijk weer op z'n woord geloofd.

Ik vrees dat je hoe dan ook aan het kortste eind trekt en dus gedwongen wordt / bent om braaf te doen wat UWV en RiB en welke kudde zakkenvullers dan ook van je eisen.

Sowieso ben je als eenling nergens... En zelfs als groep heb je tegenwoordig weinig kansen: dat zie je maar aan CORV, die hebben het proces tegen UWV over die achterlijke herkeuringen ook verloren.


Groet,
Kid

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het schijnt dat ze in de politiek al tevreden zijn met reintegratieburo's als je "sociaal geactiveerd bent" dus weer zelf kunt solliciteren en dingen onderneemt om weer aan het werk te komen, weer lekker in je vel zit e.d. .

Dat je geen baan hebt schijnt niet zo erg te zijn.

Hoe noemden ze dat ook al weer o ja het klimmen van de ladder of zoiets.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Hmmm......
Vóór ik bij dat reintegratiebureau terecht kwam
was ik al sociaal geactiveerd
kon ik ook al zelf solliciteren
deed ik al van alles om aan het werk te komen
en zat ik al lekker in m'n vel.

Maar DANKZIJ dat reintegratiebureau ben ik nu wel vrijwel al mijn zelfvertrouwen kwijt. Zelfrespect heb ik nog wel, al hebben ze hun uiterste best gedaan om ook dat te vernielen.

Ik ben nog steeds sociaal geactiveerd, kan nog steeds zelf solliciteren, doe ook nog altijd m'n stinkende best om aan het werk te komen, maar
nee.... lekker in m'n vel zit ik nu niet meer.

Welke ladder?
Die uit de put? Wijs 'm effe aan......ik zie 'm niet.

Groet,
Kid

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

Niks ondertekenen en niet zomaar ergens mee akkoord gaan.

Gewoon laten merken dat je je rechten kent.

Zodra ze gaan dreigen met stopzetten en zo een klacht indienen.

Als het nodig is een bezwaar indienen.

Licht ook de cliëntenraad in want die gaan daar mee aan de slag.

Een heleboel mensen zijn aan het werk met behoud van uitkering
door het bluffen wat ze doen.

Groet Langhaar.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik mag van geluk spreken dat mijn RIB traject bij epheon erop zit. DE GODEN ZIJ DANK :D :D

Pas geleden mijn eindrapportage thuisgestuurd gekregen of ik het even wil ondertekenen en terug sturen.

Aan de ene kant zit ik nog steeds te twijfelen of ik nog het UWV op de hoogte moet brengen van hun slechte begleiding tijdens mijn WW uitkering (zijn andere mensen misschien wel bij geholpen). of ik laat het maar zoals het is want het is mijn geld niet en het UWV vraagt ook niet aan mij wat ik van het reintegratietraject vond.

Misschien raak ik wel per ongeluk die rapportage kwijt :twisted: hetgeen erin staat slaat echt totaal nergens op.

P.S. tip voor iedereen , je hebt recht op inzage van de rapportage's die de RIB's over je schrijven.

Heeij kidCAT het is wetenschappelijk bewezen dat een kat 9 levens heeft het spinnen van een kat werkt helend. en die ladder heb je niet nodig gewoon klimmen.

:wink:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Frankkk »

@tomaatje:

Als de eindrapportage nergens op slaat, dan moet je deze niet tekenen. Je moet pas tekenen als je het eens bent met de inhoud en er een handtekening van Epheon op staat. Zorg er ook voor dat er een datum en plaats ondertekening op staat.

Eerst nadat jij de rapportage hebt ondertekend, krijgt Epheon de laatste zak geld.

Wil jij dat Epheon geld krijgt voor een rapportage die nergens op slaat?

Ik vind dat je ook recht hebt op een originele kopie van een eindrapportage, met hun handtekening eronder.

Aan de andere kant heb ik ook strijd met ze gevoerd en een soort van gelijk gekregen na een korting en een bezwaar. Maar uiteindelijk toch 90 euro aan advocaat verloren omdat hij geen vergoeding aan UWV wilde vragen.

Mogelijk kun je het hoofdstuk sneller afsluiten door maar gewoon te tekenen en klaar.

Al kan er nog een addertje onder het gras zitten. Na ondertekening willen ze misschien nog een tweede jaartje met je verder.

Dat wilden ze met mij ook; een nieuwe consulent van Epheon heb ik toen snel afgewimpeld via de telefoon.

No Epheon for me!

En het verhaal van kidcat is zeer herkenbaar.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo tomaatje,

ik wil je vragen of je de cliëntenraad wil inlichten
over Epheon want daar zijn andere mensen bij
gebaat.

Groet Langhaar.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Toch wel grappig. Heb Agens gewoon de rug toegekeerd, heb gewoon niets meer van me laten horen. Heb een bezwaarschrift ingediend bij B&W. Heb van zowel van B&W als van Agens nooit meer iets gehoord en elke maand wordt toch mijn uitkering netjes gestort. Dus, of mijn woorden zijn hard aangekomen, of het is gewoon een logistieke puinzooi hier in de gemeente.

Wordt vervolgd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo Eddie2,

Leuk om weer iets van je te horen.

Laat agens maar de rambam krijgen.

Groet Langhaar.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Hallo Langhaar,

Yep, kan het niet laten om zonu en dan toch even te kijken.

Heb ze idd het rambam laten krijgen. Ik heb net iets teveel zelfrespect om mij door hun als een zwakzinnige te laten behandelen. Kennelijk is het voornamelijk blufpoker als men begint over het intrekken van uitkeringen want ik heb er (tot nu toe) weinig van gemerkt. Ik ben wel een goede bekende bij B&W dus ook dat zal ze wel tegenhouden om mij wat te flikken, maar je weet natuurlijk maar nooit. Eens gaan ze toch weer wat proberen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Inderdaad, gedwongen arbeid verrichten tegen wil en dank is slavernij en bij de wet verboden maar gebeurt ook gelegaliseerd in Nederland zoals U heeft kunnen vaststellen. Als je er iets op aan te merken hebt dan dreigen ze van de sociale dienst met een strafuitkering. Is dat slavernij of hoe zullen we het noemen.

Chanmaster

TheaB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:08

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door TheaB »

Hoi allemaal,

Hoe herkenbaar alles zeg.

Ook ik loop nu al vanaf vorig jaar februari bij een reïntergratiebedrijf.
Vanaf 1 auguatus werden alle id banen hier gestopt en werden we verplicht om een contract aan te gaan met een sociale werkplaats.
Ik kreeg te horen als ik niet zou tekenen ik ook geen ww zou krijgen.
Het project zou tot 31 december duren dus ik heb maar onder protest getekent.
Mijn advocaat zei dat ik er niks tegen in kon brengen en tja we hebben geld nodig dus ben ik maar gegaan.

Ik moest beginnen bij de afdeling verpakken, schroefjes in een zakje doen :roll:
Dat heb ik geweigerd aangezien ik als id'er 9 jaar in de administratie/boekhouding had gewerkt.
Mijn volgende keuze was de catering, nou ja alles beter dan verpakken.

We kregen een consulent aangewezen die ons moest begeleiden, maar ik heb gemerkt dat ik die man elke week achter zijn vodden aan moest zitten wilde die wat voor me doen.
Na veel gezeur eindelijk in de administratie terecht gekomen bij die sociale werkplaats.
Maar in december had ik geen werk nog, dus maar weer verlengd voor een jaar.
Lekker goedkoop zo.

Ik zit opzicht best goed nu bij die werkplek, maar heel veel mensen die al die jaren als id'er hebben gewerkt zitten nog steeds schroefjes te verpakken.
Geen zicht op ander werk en sommige weten niet eens wie hun consulenten zijn.

We horen dan vaak "iedereen moet werken voor zijn geld" ze vergeten dan maar even dat de meeste id'ers vrijwillig zijn gaan werken toendertijd voor een paar tientjes meer.

Ronduit vind ik het schandalig hoe er met de mensen om gegaan wordt.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

In politiek correcte termen heet het Work First, inderdaad een mooi woord voor niets minder dan slavernij.

Maar ja, als zij in Den Haag het slavernij zouden noemen krijgen ze een fikse tik op hun vingertjes. En daar hebben ze geen zin in.
Daarom noemen ze het Work First en worden vervolgens min of meer de hemel in geprezen...
De realiteit van deze slavenhandel interesseert ze blijkbaar geen ene rotmoer. Dat is voor hen 'de ver van m'n bed show'.
Zolang zij maar lekker kunnen slapen 's nachts.
Zij wel...

Die tikken mogen de slaven incasseren. En de slapeloze nachten door de stress, de zorgen en de minderwaardige behandeling zijn goed genoeg voor het slavenvolk.
Zolang ze er daar in Den Haag maar geen last van hebben.
En daar zorgen ze wel voor...

Tsja....de normen en waarden van Harry Potter en zijn bende.
Nou....dan hou ik me toch liever bij die van mezelf: daar staat RESPECT voor de medemens bovenaan.
Bij die van hen kom ik dat niet tegen...

Groet,
Kid

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoezo politiek correcte termen? Wat zijn dat? Ik doel hiermee op de hieruit voort vloeiende gedachte waarin de politiek als een klein knd een tik over de vingertjes krijgt bij elke fout die ze maken. Die arme stumpers houden geen handen over. Maar er moet echt werk komen i.v.p. dit gestuntel. Werk waar men de rest van het leven kan blijven maar Nederland is te duur om ook maar iets de produceren. Nederland staat aan de top qua kosten en prijzen. Nederland is te vol, biedt in ontoereikende mate voldoende werk aan het volk. Woningeigenaren zijn meestal tweeverdieners. Niet dat ik daar op zich iets op tegen heb maar wel wanneer er zoveel mensen zich de benen uit het lijf solliciteren om een baan te krijgen. Voor de woningen welke de tweeverdieners hebben gekocht is minimaal het dubbele van de reële waarde of wel economische waarde betaald hetgeen tevens verklaard waarom er tweeverdieners moeten zijn. Het zou goed zijn als Nederland deze criteria ter harte zou nemen en werken aan gelijke rechten voor zowel mannen als vrouwen. Dat doet men nog lang niet voldoende. Het werk gelijk verdelen, de overwaarde van woningen verbieden want het is gebakken lucht wat men koopt. Het wordt tijd voor nieuwe politiek. Politiek voor het volk.

Chanmaster

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Hahahahaha wat zitten jullie elkaar lekker gek te maken zeg...! Ik zag zelfs een post over de rechten van de mens!! Waar hálen jullie het vandaan...!!! Als jullie net zo creatief en vasthoudend zouden zijn in het zoeken van een baan hadden jullie al lang en breed werk..!!
GrAHW

TheaB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:08

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door TheaB »

Spuit elf in de bocht 8)

Als niemand zich ergens druk om zou maken dan maakte wij allemaal schoon ergens en heeft studeren ook geen zin meer.

Gesloten