LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kies je eigen reïntegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
suusenco

Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door suusenco »

Het is mogelijk om je eigen reïntegratiebureau te kiezen als je in de wao, ww of wajong zit. Maak daar gebruik van door middel van een IRO. Meer informatie daarover kun je vinden op www.uwv.nl.

Enkele tips bij reïntegratie:
* Zorg ervoor dat je weet wat je wil en wees duidelijk!
* voer eerst een kennismakingsgesprek
* kijk eens op www.kiesjereintegratie.nl
* wees kritisch
* je bent zelf verantwoordelijk; neem die verantwoordelijkheid!

Er zijn professioneel coaches die je kunnen helpen te ontdekken wat je kwaliteiten zijn en die samen met jou gaan ontdekken wat echt bij je past.

conny eldering

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door conny eldering »

Kies inderdaad voor de IRO

Gelukkig is er al geruime tijd een nieuwe ontwikkeling, waarbij je zelf het heft in handen kan nemen: Namelijk de IRO !

Dit betekent dat jij in je individuele situatie zelf het beste kunt bepalen wat je nodig hebt in je proces (terug) naar werk.

Maak dan ook gebruik van deze mogelijkheid, jij bent dan de klant en bepaald wat je aan ondersteuning nodig hebt. (voor bureaus in je omgeving kun je kijken op www.iro-info.nl)

Je kunt inderdaad vraagtekens zetten bij de diverse reintegratiepraktijken die misschien geen hout snijden.
Maar je kunt ook de zaken zelf gaan bepalen en met behulp van de IRO dat bureau uitzoeken die daadwerkelijk bijdraagt aan het verbeteren van jou situatie.

Dus als je duidelijk weet wat je van een reintegratiebureau verwacht, zorg dat je dat bureau vindt die je dat kan bieden en zorg dat ze je die ondersteuning leveren waar je voor betaald, want jij bent met de IRO de opdrachtgever.

Succes met de IRO

mariadv

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door mariadv »

zojuist ontdek ik dat jullie vanavond in het prgramma aandacht schenken aan reintegratie ook ik heb dit meegemaakt maar in plaats van mij te helpen ben ik er ingeluisd
men heeft mij aangeraden een cursus sepr (toerisme) te gaan doen
met succes begon ik en toen ik de eerste examens moest gaan doen besloot men het mij niet te vergoeden
jammer genoeg heb ik niets zwart op wit en nu zit ik dus met een schuld van 1500 euro die ik per maand met 25 euro afbetaal
6 jaar lang hieraan vast te zitten voor helemaal NIETS maakt me nog steeds zo heel erg BOOS :evil:
ik heb van alles geprobeerd
bureau voor rechtshulp ombudsman en zelfs een klacht naar den haag
niets helpt ik.... word er heel verdrietig van
mijn probleem is dat ik niets op papier heb
ik vermoed dat ze het mij vanwegen mijn leeftijd niet meer rendabel vonden
als ik het woord reintegratie hoor staan bij mij mijn haren rechtovereind
gaarne zend ik u de correspontie hier over en nadere informatie

mijn uitkering is niet veel en een baan heb ik dus nog niet
dank voor het lezen en ik hoop van harte dat u mij zou kunnen helpen
met vriendelijke groet

Anita Damsma

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Anita Damsma »

Sinds kort is er een onafhankelijk meldpunt reintegratieklachten, deze kunt u vinden op www.reintegratieklachten.nl

Met vriendelijk groet

Anita Damsma

ADR

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door ADR »

Tip: kijk ook eens op de site www.iro-info.nl

Voor de personen die middels reïntegratiebegeleiding weer willen terugkeren op de reguliere arbeidsmarkt, het volgende advies:

Orienteer u grondig, laat u goed voorlichten, kies vervolgens voor een reïntegratiebureau dat kan voldoen aan uw verwachtingen. Wanneer zaken tijdens een traject niet naar wens verlopen, maak het dan tijdig bespreekbaar!

Kanttekening: blijf realistisch kijken naar de mogelijkheden op de arbeidsmarkt en uw eigen verwachtingen. Stel uzelf de vraag: wat is haalbaar gezien de situatie op de arbeidsmarkt, wat is de meerwaarde van begeleiding van een reïntegratiebureau, en wat wil ik?

Succes!

OV-Theo

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door OV-Theo »

http://members.home.nl/roebbers.theo/nl ... ressen.htm

op deze plek nogmaals mijn reactie op alle negatieve berichtgeving over lf en it-meester, die net als alle aandacht tot nu toe slechts uitgaat naar de mensen met negatieve ervaringen.

Het schijnt dat de positieve ervaringen van de mensen die ook gereageerd hebben niet gehoord mogen worden. Met als gevolg dat de manier waarop deze groep ontevreden, en helaas voor hen ook ongelukkige mensen, voortaan het beeld bepalen voor alle mensen die wel succesvol door het traject heen zijn gerold.

De meneer die zo vrolijk zijn bips afveegt met het certificaat van LF dat inderdaad helaas niet erkend is, vergeet er bij te zeggen dat er cursisten zijn geweest, die gewoon netjes bij neutrale en door LF / IT-meester niet te beïnvloeden organisaties hun papieren hebben behaald.

Comptia A+ hardware
Comptia A+ software

ten minste 4 ECDL certificaten die in een periode van twee weken full time werden geoefend (+/1000 pagina's) en geëxamineerd in een ROC.

Van tenminste een van de kandidaten op de tribune weet ik (omdat ik zelf een week lang aan zijn bed heb gezeten na een dubbele beenbreuk) dat zijn motivatie niet bepaald geweldig was op diverse momenten toen hij nog wel aan de cursus deelnam, en ik betreur het dat zijn negatieve houding niet alleen hem, maar ook de wèl succesvolle reintegratie kandidaten schaadt.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook eens voor het voetlicht willen brengen want Trouw heeft deze geluiden tot nu toe volgens mij gebagatelliseerd (geen smeuig nieuws) en ook jullie zelf als redactie hebben blijkens mijn webstatistieken niet op mijn site gekeken, om deze informatie tot je te nemen, noch is er gereageerd op de uitnodiging om in ons forum te kijken hoe er tijdens de cursus met elkaar werd omgegaan.

Ik vertrouw erop dat mevrouw Verburg en andere politici zich ook middels deze reactie informeren, en zou graag zien dat de mening over het fenomeen ICT-onderwijs assistent niet bepaald wordt door iemand die er zelf zo laatdunkend over doet als de hoofdgast van uw programma.

Ik heb het in reacties elders ook al eens aangegeven dat ik toch echt een flinke rij originele boeken in mijn kast heb staan met leerstof die wij in een voltijdse opleiding van een half jaar met aansluitende stage van 7 maanden en tussentijdse lesweken behandeld hebben. Dat het kennelijk op een aantal plaatsen goed fout is gegaan wil niet zeggen dat er niets goeds gebeurd is

vr.gr.

OV-Theo

Voor de gedupeerde kandidaten hoop ik dat ze op een moment dat hun toestand dat toestaat weer de weg terug kunnen vinden uit de negatieve spiraal waar ze door alle omstandigheden in terecht zijn gekomen. En dat ze dan een plek vinden die bij ze past.

Maar het meest van al, kijk niet naar de zgn hulpverleners, je moet het toch allemaal zelf doen, dat lijkt niet fair als je in de put zit, maar het is wel de harde realiteit.

LF heeft mij die kans geboden, en ik heb hem gegrepen, en daarna begon het harde werken pas, maar dankzij de kans die ik kreeg heb ik nu voor de tweede keer na het traject een betaalde baan, en naar het lijkt een nieuwe toekomst.

Ik begon deze reactie met de url naar mijn website waar ik een pagina heb die mensen de kans wil bieden zich voor een baan als ict-onderwijs assistent te afficheren, en ik vind het tekenend dat er in alle tijd dat ik die site heb zo weinig mensen voor hebben aangemeld. In elk geval geen een van de mensen die in de actiegroep zitten..............

Zoom1

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Zoom1 »

Ook ik heb slechte ervaringen met een reïntegratiebedrijf.
Van te voren veel beloftes, maar uiteindelijk niets doen.
Ja de bekende onderzoeken, en ook nog een PIT-training (persoonlijke investering).
Ik wilde graag zo snel mogelijk een IT opleiding, bijv. MCSE, zodat ik weer enigzins kans maakte op de arbeidsmarkt, maar dat werd steeds tegengehouden. Pa na 2 jaar gaven ze toe, toen een cursus instituut een opleiding met baangarantie zou gaan geven. Echter dat ging niet door, het was voor het cursusinstituut niet haalbaar.
Toen kwam ik bij een alternatieve "club" terecht, die me een online cursus aanboden. Binnen een maand zou ik dan het complete MCSE hebben. Bull ****. Nadat ze het geld hadden lieten ze me in de steek. De toegang naar de Amerikaanse site werkte niet goed, en het bleek al snel dat de examens veel te zwaar waren, en met de geboden cursusmaterialen op die Amerikaanse site ruim onvoldoen waren.
Maar ze gaven niet thuis. Ook de beloofde docent heb ik nooit gekregen.
Kortom, na 2 jaar reïntegreren niks, 0,0 resultaat. Alleen het reïntegratiebedrijf heeft z'n zakken gevuld.

Nu ben ik via een WSW traject bij een WSW-bedrijf terecht gekomen.
Ik heb daar een halfjaar contract in een ICT-functie.

Marc

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

als nu gewoon die miljarden eens zouden worden verdeeld onder de rechthebbenden, d.w.z. de werkzoekenden, dan komt Nederland er weer helemaal economisch bovenop.

Alles beter dan dit geld in de zakken van diverse oplichters en kaartenbakschuivers die geen enkele wezenlijke bijdrage leveren !!!

mevr. Verburg weet helaas niet wat er speelt in deze oplichterssector !

Gast

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Gast »

He maar op de site iro info staat ook Hudson! die was juist negatief in Radar! Dus opletten! :!: :o
ps. heeft iemand toevallig ook negatieve of positieve ervaring met Baanstede?

radargezien

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door radargezien »

Maar juist met de IRO kun je kiezen, en wat kwaliteit is bepaal jij!

Succes met de IRO

positief

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door positief »

Kun je niet stoppen met de reclame voor kies je reintegratie!!!!! Op elk forum dat maar iets van reintegratie in zich heeft maak je reclame. Echt iets voor jullie site, maar het populaire gedrag helpt niemand. Lijkt wel of je er voor ingehuurt bent om te ronselen.

Sorry dat ik zelf wat ongenuanceerd wordt maar het begint me te vervelen.

spinnetje

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door spinnetje »

De werknemers bij RIB Alexander Calder zijn niet op de hoogte dat een scholing waar ik om vroeg mogelijk was met een vergoeding van het UWV (het rijk dus). Ik ben er inmiddels van overuigd dat die 'consulenten' van Calder bewust informatie hebben achtergehouden omtrent bij- en omscholingsmogelijkheden via het UWV. Ik ben daar zeer zeer boos over.
Na drie kwart jaar kwam ik erachter dat ik wel degelijk voor een scholing in aanmerking kon komen, alleen niet via hen. Ik vind het ronduit onbeschoft om dit soort relevante informatie achter te houden voor gemotiveerde werkzoekenden. Raar dat hier geen sancties tegenover staan van het UWV. Calder doet gewoon zijn werk niet goed. En ik ben niet de enige die daar zo over denkt.

Ik heb nu dus wel een scholing in de richting die voor mij het meest toekomst biedt. Mijn 'traject'bij Calder is ten einde;-)

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door »

Ja ik hoor het, vooral rechten en weinig plichten, niets is jouw schuld en het RIB is de boosdoener. Levert het een baan op?

spin
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2005 21:26

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door spin »

Niets is mijn schuld? Die reactie begrijp ik niet. Rechten? Plichten? verkeerd gepost?

Arbeidsadviseur

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Arbeidsadviseur »

Sindskort is er een arbeidsadviseur op de locaties van het CWI, die mensen onafhankelijk kan informeren en adviseren over de reïntegratietrajecten. Zeker door het kiezen voor de Individuele Reïntegratie Overeenkomst heeft de klant de regie zelf in handen. De arbeidsadviseur kan de klant hiermee ondersteunen. E.e.a. staat op de site van www.landelijkeclientenraad.nl. Hier kan men ook de arbeidsadviseur in zijn of haar regio vinden......

suusenco

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door suusenco »

Quote: "Kun je niet stoppen met de reclame voor kies je reintegratie!!!!! Op elk forum dat maar iets van reintegratie in zich heeft maak je reclame. Echt iets voor jullie site, maar het populaire gedrag helpt niemand. Lijkt wel of je er voor ingehuurt bent om te ronselen.

Sorry dat ik zelf wat ongenuanceerd wordt maar het begint me te vervelen."



Beste Positief,

Ik heb niets te maken met deze site, ben niet eens lid van hun beroepsvereniging, heb het toevallig zelf een keer ontdekt. Maar er staan veel goede tips en suggesties op m.b.t. het aangaan van een IRO. En het heeft niets te maken met populair gedrag, maar met goede voorlichting zodat iedereen zich optimaal kan informeren. En ik heb liever dat jij je een keer teveel ergert, dan dat iemand deze informatie mist en daardoor niet de juiste keuzes kan maken voor zichzelf.

Zelf heb ik ook een reïntegratietraject doorlopen, enkele jaren geleden. Helaas was er nog geen IRO toen.

Gast

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt allemaal zo mooi, zo'n IRO. Je mag zelf bepalen wat je wilt, dus hoe je jou reintegratiebudget gaat besteden om de beste kansen te maken op de arbeidsmarkt, maar zie dan maar eens een Reintegratiebedrijf te vinden dat mee wilt werken.
Ik heb er tientallen gecontacteerd, en allemaal willen ze je plaatsen in hun eigen organisatie, met hun eigen hulpmiddelen, hun eigen klasjes en cursussen. Wat nou individueel?
Dan nog wat; heeft iemand al geprobeerd om scholing aan te vragen via een IRO? Met de nieuwe scholingsprocedure zou dat niet zo moeilijk moeten zijn omdat 80% door het rijk word gefinancierd. Krijg je dood leuk te horen dat ze niet zijn voor het verstrekken van financieel budget voor je eigen plannen. Bovendien proberen ze mij ervan te overtuigen dat ik erg veel baat zou hebben bij netwerk-coaching, gesprekken met interne psychiaters etc. Ze zijn alleen maar bezig met hun eigen haggie.
Ik weet niet meer hoe ik gemotiveerd moet blijven over mijn eigen reintegratie, en denk er ernstig aan het bijltje erbij neer te leggen.

lassie

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door lassie »

Ik ben al zo'n 3 jaar bezig om weer aan het werk te komen. Via het UWV ben ik 1.5 jr in bemiddeling geweest bij Argonout, wat het kostenplaatje daarvan was weet ik niet.Het heeft me geen baan opgeleverd. Het was alleen maar wachten en je de blubber solliciteren voor je uitkering maar relevante banen zijn er niet! Ook is het bedroevend te horen hoe er op alle manieren TIJD en GELD verkwist wordt. Zelf denk je actief mee om via allerlei wegen/mogelijkheden toch maar weer aan de slag te komen. Na die 1.5jr heb ik via het UWV een IRO aangevraagd en gekregen. Nieuwe prijzen, nieuwe kansen denk ik. Met mijn IRO "op zak" ben ik wat rond gaan neuzen bij verschillende reintegratie bureaus. Ik kwam uiteindelijk bij Entree terecht, zij hadden het EI van Columbus voor mij. Een pasklare opleiding, waar ikzelf al de meeste diploma's van had, MET BAANGARANTIE!! Nou je snapt het al het pakketje bleek een LEGE doos te zijn. Geen baangar.en geen opleiding.Ik voelde me zwaar bedonderd, maar er is schijnbaar geen weg terug. (aldushet UWV).
Daar is mijn klacht ook aangekomen, maar kunnen?/willen? er niets aan doen. Ik moet proberen het beste uit Entree Arbeidsintegratie te halen. Mijn conclusie:ZAKKENVULLERS zijn het. Heel veel weggegooid geld, nog veel meer regeltjes erbij bedenken en heel veel werklozen die heel graag willen maar door de geldverslindende bureaucratie nu zwaar gefrustreerd thuis zietten. En het ergste is: NEDERLAND stond erbij en kijkt erna , hoe alles naar de bliksem gaat. ONVOORSTELBAAR.

Gast

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Gast »

Ben zelf nu bij een IRO reïntegratiebedrijf maar dat werkt ook niet die doen ook niks voor je de zelfde beloftes als bij Hudson.
Hudson zet zeldf werkeloze onder druk met het verhaal dat ze een klacht tegen je indienen bij het UWV en dat heeft gevolgen voor je ww.
de overheid moet deze RIB maar een beter controleren

friesz

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door friesz »

Ik wil graag een cursus volgen,ben bijna 2 jaar thuis.Zelf betalen mag ik niet,moet via reintergratiebedrijf.Je krijgt via uwv een mooi boekje waarin staat welke bedrijven ' goedgekeurd ' zijn door uwv. Deze kan je op de website vinden van het uwv,volgens boekje. NOU DUS NIET!
Heb nu 4 x gebeld en niemand kan me helpen.Kan wel aan de lijst van borea komen,maar die is zo groot dan kan je wel aan het bellen blijven.Want een heleboel bedrijven van deze borealijst zijn dus niet geschikt.Het moet een bedrijf zijn die ' goedgekeurd ' is door uwv of partner is van cwi. Bij het cwi kan men me ook niet helpen aan zo'n lijst. Ben nu 2 weken bezig en nog geen steek verder. Ze schuiven alles maar op elkaar af.

Gesloten