LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie Alexander Calder

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
eddie frey

Re: reintegratie Alexander Calder

Ongelezen bericht door eddie frey »

Peter26.
De reintegratie bureaus zijn echt zonde van je tijd,of je moet een dagvulling zoeken.Het is een wonder dat deze nog bestaan.Ze moeten de subsidie intrekken en op no cure no pay basis werken.Een deel doet dit al en daarom krijg je te horen dat je te oud bent.AC spande echt de kroon met hun verouderde computer programma,s.Eigenlijk wel lachen,ware het niet dat er op grote schaal belasting centen over de balk gegooit worden.
Ze moeten de werkgevers naar een reintegratie bureau sturen om daar uit te leggen waarom het van belang is om juist ouderen aan te nemen.Op dit moment ben je boven de 50 nagenoeg kansloos.Als je dit verteld dan krijg je het verhaal te horen dat ze net een 55+er aan werk hebben geholpen.

cvproductions
Contacteer:

Ongelezen bericht door cvproductions »

Dit gelezen hebbende moet ik concluderen dat ik blij ben met het bureau waarvoor ik werkzaamheden mag verrichten. Prima collega's die echt iets voor de cliënten doen! Van Zaanstad tot Katwijk.
WELKOM BIJ ONS!!!!

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

WELKOM BIJ ONS!!!!
Dat geloven we uiteraard zonder meer.

opinion100

Ongelezen bericht door opinion100 »

Alexander Colder! bhuahahahahahahaha!!!
BEREEK MIJ DE BEK NIET LOS OVER DIE REINTEGRATIE TERRORISTEN! EN ZE DOEN HET GRAAG MENSEN terroriseren en treiteren!

want dat zijn ze! ZAKKENVULLERS!

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

stellingname tegen het uitbuit schorem!!!

http://home.wanadoo.nl/dbpel/geld/407dwarbjur.html

jdek

Ongelezen bericht door jdek »

Ik vind het een heel erg goed en herkenbaar verhaal.

Ik ben voor mijn zoon met een beroeps procedure bezig, welke ik binnenkort op dit forum publiceer, en ik heb recht van spreken daar kun je vanuit gaan.

Succes met je lieve cursus leidster.

smoke1980

Ongelezen bericht door smoke1980 »

Ik ben nu 5 weken bij calder in Venlo, en ben erg geschrokken dat mensen die idd erg slecht Nederlands spreken hier niet bij worden geholpen. (heeft waarschijnlijk te maken met de opdrachtgever, de gemeente Venlo)

Bij de 2e keer dat ik naar Calder ging, ben ik apart genomen door de cursus leider (oud logistiek planner......) die me vroeg of die baan niet iets voor mij was (heb altijd in de IT gewerkt, en kreeg erg veel boze mensen aan de lijn, heb daar dus communicatie trainingen voor gehad en ben er naar eigen zeggen vrij goed in.)

Ik ben dus nu in de sollicitatie procedure bij Calder. maar ben al begonnen met naar mijn idee verbeteringen (mensen helpen met het schrijven een cv, een monsterboard account aanmaken etc etc)

en heb zelfs al als lokaal systeembeheerder gefungeerd, en kan alleen al zeggen dat als de mensen op de it afdeling van Calder hun werk enigszins uitvoerden, de productiviteit van de cursussen omhoog zou kunnen.
Het lijkt er op dat ze structureel van andere bedrijven de Windows 98 licenties hebben overgenomen omdat ze spotgoedkoop zijn.
wat inhoud dat elke pc gemiddeld 8 keer per cursus opnieuw moet worden opgestart, (ze hebben me al gevraagd om te solliciteren op de IT afdeling, maar ik denk dat ik binnen 3 minuten ruzie met de netwerkbeheerder en hoofd systeembeheer zal hebben.)

het is zo erg dat ze met verouderde scripts werken, waardoor een motivatie brief van mij op elke desktop van het gebouw te zien was voor een week, hier ben ik pissig genoeg om geworden dat ik m`n IT kennis heb aangewend om de gaten in hun netwerk te gebruiken om dit te verwijderen. (jammer dat dit inhoud dat ze hun standaard desktop kwijt zijn)

Dan de cursus,

die is er niet. ze hebben een map waar we niks mee doen, je hoeft het ding niet eens mee te nemen, toen van een medecursiste de vraag kwam waarom we niet bij bedrijven langsgingen (de mondige types dus,.) word ze enigszins afgesnauwd, dit is al de 2e keer dat ik dit zie gebeuren, dus ik haak er op in.
Geef aan dat naar mijn inzicht erg veel mensen een communicatietraining zouden kunnen gebruiken voordat ze naar een sollicitatiegesprek gaan.

wat schetst mijn verbazing, de cursus leider geeft me de mogelijkheid om deze cursus zelf te geven ( waarschijnlijk had hij verwacht dat ik zou weigeren met een smoes,.. maar ik heb deze cursus zo vaak gehad dat ik `m kan dromen ongeveer.
Dus heb ik "ja" gezegd en ben nu de cursus aan het voorbereiden,
dit omdat ik graag nuttig bezig ben,. en ik zou het gaaf vinden als ik over een jaar iemand van deze cursus tegenkom die dankzij m`n hulp een leuke baan heeft gevonden.)

Ik heb dan niet een cursusleider die het slecht bedoeld,.. maar hij word overspoeld met werk en intake gesprekken waardoor hij eigenlijk z'n werk niet meer kan doen.
Terwijl als hij bezig is met een cursus, je ziet dat hij geniet van de discussies en de mensen helpen opnieuw naar dingen te kijken.

Ik ga alsnog door met de sollicitatie, omdat ik denk dat de sector is overspoeld met een nieuwe opdrachten waar ze het personeel gewoon nog niet voor hebben.

maar ben het eens met de starter van dit topic,

momenteel heb je niks aan de re-integratie (wacht maar tot ik ben aangenomen)

Mag

Ongelezen bericht door Mag »

Het is pijnlijk, en helaas ook herkenbaar, om deze verhalen te lezen. Als ex-werknemer van Alexander Calder weet ik dat de begeleiding van clienten veel te wensen overlaat. Er zit echter ook nog een andere kant aan het verhaal. de consulenten bij Calder komen meestal zelf uit een uitkeringssituatie, door middel van een werkervaringsplaats worden ze binnengehaald, zodat ze blij zijn met deze baan en niet protesteren tegen de lage lonen. Dit zijn vaak mensen die van goede wil zijn maar geen adequate opleiding of ervaring hebben in het vak. Standaard worden ze slecht of niet ingewerkt en vervolgens word de werkdruk flink opgevoerd, soms heb je te maken met een caseload van meer dan 100 clienten. Ook standaard is personeelstekort, je werkt altijd boven je macht en als je echt begaan wilt zijn met de clienten en je werk dan kom je vroeg of laat in een burnout terecht, dit heb ik ook al heel vaak zien gebeuren. Het verloop is groot, en er word dan ook heel wat met clienten heen en weer geschoven.
Ik heb zelf mijn best gedaan om mensen zo goed mogelijk te begeleiden, maar het word je wel heel erg moeilijk gemaakt. Bij Calder gaat het vooral om de centen, en voor jou nog duizend anderen.
Ik zou helaas niemand aanraden om in zee te gaan met Calder..

visions

Ongelezen bericht door visions »

Ook ik moet verplicht eenmaal per week naar het AC..
Wat ik daar doe?? Binnenkomen, genegeerd worden, plaatsnemen achter een computer die er tien minuten over doet om op gang te komen..
Vervolgens ga ik dan maar een beetje hyven, mijn post checken en ja een beetje surfen op het web..
De heren hebben nog een leuk uitzicht, de leidster aldaar loopt r halfnaakt rond, midlife crisisje ofzo?? of is ze blijven hangen in haar vorige baan??
Ik heb me er even druk over gemaakt, maar ik ga maar gewoon, vorige week lag een lotgenoot gewoon te slapen.. Tsja is ook een manier om de ochtend door te komen..
Ach ja.. we benne van de straat he..

batukera

Ongelezen bericht door batukera »

Toen ik het verhaal van Susp las, dacht ik: "Hé die moet ik kennen, die moet bij mij in de groep zitten bij AC", want het had mijn verhaal kunnen zijn. Met stomheid geslagen kwam ik erachter dat het verhaal al bijna drie jaar oud is.
Nu, in drie jaar is er dus absoluut niets veranderd. Ook ik maak mij razend over de manier waarop ik bij AC behandeld word, alsof ik minder begaafd ben oid. Begeleiding krijg je absoluut niet, je werkt op computers uit het jaar nul die altijd stuk zijn of vastlopen, er zit niet eens Microsoft Word op. En altijd dat wachten, heb je om 10 uur een afspraak dan mag je blij zijn dat je om half twaalf eens geholpen wordt. En heb je commentaar? Het is altijd jouw schuld uiteindelijk volgens hen.
Meer dan schandalig dat er mensen zijn die op deze manier hun geld willen verdienen, over de rug en ten koste van toch al kwetsbare mensen. Ik heb er maar één woord voor: walgelijk.

Ben 'blij' hier de verhalen van anderen te lezen, die bevestiging dat het niet aan mij ligt. Al kreeg ik die net op de tv ook:
http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/28137

DEN HAAG - Een groep Hagenaars met een voormalige gesubsidieerde ID-baan heeft forse kritiek op het re-integratiebureau Alexander Calder.

De ex-ID'ers zijn bij het bureau terecht gekomen nadat hun baan begin dit jaar werd beëindigd omdat de subsidie stopte. Alexander Calder moet ze begeleiden naar nieuw werk. Maar volgens de voormalig ID'ers worden ze bij het bureau nauwelijks begeleid. Bovendien moeten ze zich twee keer per dag melden.

De directie van Alexander Calder zegt de klachten niet te kennen en gaat de zaak intern onderzoeken. De SP in de Haagse gemeenteraad heeft vragen gesteld over de kwestie. Ook wethouder Kool zegt de klachten te gaan onderzoeken.

vadertjekipp

Ongelezen bericht door vadertjekipp »

Sinds april 2009 hoor ik ook tot de groep die via de gemeente (Den Haag) nar AC moest. Omdat de id banen ophielden te bestaan en de gemeente toch inzag dat het eigenlijk gek was dat wij op straat kwamen te staan werd er een "vangnet" gepresenteert om in ieder geval nog 1 jaar verzekerd te zijn van inkomens behoud. Natuurlijk was ik daar blij mee en ging naar Alexander Calder in Den Haag. Tijdens mijn intakegesprek werd ik gevraagd of ik lichamelijke klachten had. een aantal jaar geleden was ik deels afgekeurd voor mijn rug en heb in 2001 een hartinfarct achter de rug. Omdat ik beperkingen had moest ik eerst bewijs overleggen anders werd ik niet geaccepteerd. Nadat ik het rapport van het UWV had ingeleverd werd ik alsnog in dienst genomen. Tot mijn verbazing werd ik gevraagd om in Gouda voor 1 of 2 dagen bij een kantoor van hun lichte schoonmaakwerkzaamheden te verrichtten. Omdat ik er dan even uit zou zijn heb ik het geaccepteerd. Echter vroeg ik om geld voor de reis, want ik heb sinds januari 2009 geen inkomsten gehad. Ik kreeg € 15,00 en zei dat dit net genoeg was voor 1 dag. Dit moest dan maar volgens hun en tekende een papier dat ik dit geld had ontvangen. Bij thuiskomst zag ik pas dat dit bedrag van mijn salaris zou worden ingehouden. Natuurlijk heb ik gebeld en vroeg waarom dit was. Het geld wat ik had gekregen was een voorchot en moest dit dan weer declareren. Ik begreep er niets van en zei dat ik het geld toch al had ontvangen. Dit maakte niets uit, want zo gaat dit bij AC. Hierop melde ik dat ik van hun aanbod afzag en mij de volgende dag gewoon zou melden om er over te praten. Dit kon pas na enig aandringen, want eerst kreeg ik te horen dat ik gewoon naar deze "werkopdracht" moest gaan en maar een brief moest schrijven. Volgens mij is een werkopdracht voor 1 of 2 dagen niet hetgeen er bedoeld wordt mer re-intregratie. Hopelijk zijn er nog meer mensen in een dergelijke situatie zodat ik misschien duidelijk kan maken hoe men bij AC bezig is. Stuur mij dan een mail.

spielzeug

Ongelezen bericht door spielzeug »

Ook ik ondervind erg veel problemen tot nog toe bij Alexander Calder, moest eerst op een vrijdagochtend bij het UWV langs komen voor een gesprek aldaar waarin ik meermaals het belang van omscholing heb aangekaart dit was volgens hun geen enkel probleem en als ik zou mee werken aan dit traject was het mogelijk dit te realiseren.

Nadat ik daarmee heb in gestemd werd mij gaandeweg steeds pijnlijker duidelijk de opleiding die ik graag zou willen volgen voor Alexander Calder geen optie is.

Ik voel me behoorlijk in de maling genomen en vind dat dat er niet aan mijn ambities wordt beantwoord.

Ik ben me aan het beraden over een vertrek bij AC want ik heb het gevoel anders bezig te zijn aan een traject wat uitloopt op een deceptie.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Klopt, het is namelijk de bedoeling dat u via dat gevoel van deceptie uit de uitkering wordt gepest.

Het werkt wel :twisted:

develuwe2008

Ongelezen bericht door develuwe2008 »

Hallo allemaal,

Ik vindt het erg jammer dat jullie nare ervaring hebben met AC. Dit is schijnbaar de gewoonste zaak van de wereld. Dit bureau is er niet voor de mensen, maar voor hun eigen centen :twisted: .
Er is immers hoop in Nederland :lol: . Het bureau De Veluwe Groep, www.veluwebv.nl is wel een bureau waar de mensen voorop staan :P .
Bij hun gaan ze persoonlijk met je om en niet in groepsverband.

Ik wens jullie veel succes met het aangaan van een overeenkomst met dit bureau.

Groet,

Frans

tinus42

Ongelezen bericht door tinus42 »

Ze hebben ook nog eens de naam gejat van een overleden kunstenaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_Calder
Vraag me af wat diens familie daar van zou vinden. :roll:

diaan72

Ongelezen bericht door diaan72 »

Hoi

Ik heb een aantal berichtjes gelezen over Alexander Calder en het komt mij allemaal heel bekend voor. Bijv. je bent verplicht om een sollicitatiecursus te volgen en je wordt aan je lot overgelaten. Maar het kan allemaal nog veel erger.
Na Alexander Calder kreeg ik van mijn case-manager een ander reintegratiebedrijf namelijk Accessio. Nou dat heb ik geweten, ik kreeg een consulent aangewezen om mij te helpen naar een baan. :D

Het klikte gelijk niet tussen deze mevrouw en mij en dit heb ik ook laten weten aan mijn klantmager van de sociale dienst. Zij heeft hierop niets gedaan en mij
aan mijn lot overgelaten tot het volledig uit de hand liep.
Mijn consulent van Accessio deed namelijk helemaal niet voor mij,
ze zocht geen banen voor mij en wij hadden ook bijna geen contact met elkaar. En als zij belde was ze altijd iets aan het eten, dit vond ik heel erg respectloos.
Dit heb ik ook dus allemaal verteld aan mijn klantmanager.

Na verplicht een sollicitatiecursus te hebben gevolgd weer bij een ander consulent van Accessio, moest ik gaan werken voor mijn uitkering.

Dat vind ik logisch dat je moet gaan werken met behoud van je uitkering en je doet ook werkervaring op. Nu heb ik altijd administratief werk gedaan en ik kreeg tot mijn grote verbazing schoonmaak werk aangeboden. Dit had ik totaal niet verwacht, want een mede cursist had helemaal geen administratieve ervaring
en zij kreeg een administratieve baan aangeboden, met behoud van haar uitkering bij een gemeente.

Een gesprek volgde met een andere consulent van Accessio. Zij zei dat ik dat dat werk moest doen en laten zien dat ik op tijd kon zijn. Ze zei ook dat ik mensen die voor de WVS werken minderwaardig vind dat heb ik nooit gezegd. Ik vind gehandicapte mensen hele leuke mensen.

Kortom ik ben 2 maanden mijn uitkering kwijt geweest en je word zo behandeld
vernederd en door het slijk gehaald dat ik ze nog eigenlijk had moeten aanklagen voor smaad.

Gesloten