LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie en zelf baan vinden.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
renie

reintegratie en zelf baan vinden.

Ongelezen bericht door renie »

Daar ik langere periode werkloos was, kreeg ik een reintegratieproject aangeboden. Ik koos ervoor om in een totaal andere richting een baan te gaan zoeken.

Echter al vrij snel na dat ik het reintegratie project ben gestart, vond ik zelfstandig een zeer drukke baan in mijn oude sector. Daarnaast moet ik dankzij lichamelijke klachten weekelijks een halve dag vrij nemen om naar de fysiotherapeut te gaan.

Nu zit ik er aan te denken om de cursus casemanagement te staken omdat ik totaal geen aansluiting zie met met mijn huidige werk. Daarnaast is me door mijn huidige werkgever een vaste baan aangeboden. Nu wil het reintegratiebureau me dwingen een cursus te gaan volgen/afmaken waarvoor ik in de tijd van mijn huidige werkgever vrij moet nemen.

Wat kan ik doen om uit deze benarde situatie te komen? Ik ben een project ingegaan maar heb nu al een vaste baan, die niet door het reintegratiebureau is geregeld.

Langhaar

Re: reintegratie en zelf baan vinden.

Ongelezen bericht door Langhaar »

renie

Niet doen wat het reïntegratiebureau wil.
Stuur een brief naar de uitkeringsinstantie waarin
je uitlegt hoe de zaken liggen momenteel.

Oude Rot

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Daarnaast is me door mijn huidige werkgever een vaste baan aangeboden. Nu wil het reintegratiebureau me dwingen een cursus te gaan volgen/afmaken waarvoor ik in de tijd van mijn huidige werkgever vrij moet nemen.
Uh...ik zie het probleem niet. U hebt werk... U krijgt een vaste arbeidsovereenkomst aangeboden ondanks dat de werkgever U nu nog steeds vrij moet geven om de cursus te volgen EN om naar de fysio te gaan. U zit wel erg luxe zeg!
Als U zelf denkt dat de managementcursus niet echt nodig is in de komende of toekomstige tijd, stopt U toch?? Wat kan het RIB en UWV dan doen? Uw uitkering intrekken? :lol: Gun ze die lol dan! :roll:
U bent zelf baas over Uw reintegratie; zo simpel ligt het. Niemand is verantwoordelijk voor Uw keuzes; dat bent U gewoon zelf!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil even aangeven, als je akkoord bent gegaan met de cursus, dan ben je het ook verplicht om het af te maken. Zeker omdat er daarvoor betaald wordt vanuit het UWV, ze krijgen geen deel van hun geld terug als je stopt. Het is helaas niet vrijblijvend, op zich ben ik het daar het wel mee eens.

Oude Rot

Ongelezen bericht door Oude Rot »

als je akkoord bent gegaan met de cursus, dan ben je het ook verplicht om het af te maken
Kun je nagaan wat voor waanzin er bij UWV en Gemeenten wordt uitgevonden. Een zichzelf respecterend RIB kiest hier dus de kant van de client en lost dit op!!! Dan maar ff bonje met het UWV. Daar moet het toch op aan! :( :(

Ongelezen bericht door »

Ik kan me ook wel voorstellen dat ze willen dat je het afmaakt. Het is al betaald en het kan altijd weer van pas komen mocht je weer op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Maar als het niet te combineren is met je huidige baan is het natuurlijk te gek voor woorden dat je het af moet maken. Ik vraag me af of het RIB pas de kosten voor de opleiding vergoed krijgt van het UWV als je je diploma hebt behaald. Zou dat de reden kunnen zijn dat ze er moeilijk over doen?

Voordat je stopt: zoek eerst uit of het financiële gevolgen voor jou heeft. Moet je de opleiding misschien zelf betalen als je het niet afmaakt?

Gesloten