LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RIB HORROR !!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Oude Rot

Re: RIB HORROR !!!

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Van harte! Nu vasthouden en doorgaan! Neemt niet weg dat ik nogmaals vraag naar mogelijke ''netwerkhulp'' van RIB-ers. (niet gelijk gaan schoppen...anti's), je weet maar nooit. :wink:

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Tip.

Stuur je brief aan het UWV aangetekend met handtekening bevesteging.
Anders zeggen ze straks dat ze m nooit hebben gehad.

tomaatje

Netwerkhulp van RIB's mag ik even overgeven............... :? :? :?

kidcat

Ongelezen bericht door kidcat »

Tomaatje....... :?

Bij RIB's zitten ook goeie gasten.
Je moet ze dan misschien met een lampje zoeken, maar ze zijn er wél!
En als zij iets kunnen betekenen met een netwerk..... GRAAG !!!

Groet,
Kid

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ze hebben voornamelijk een netwerk van bankrekeningen.

Oude Rot

Ik dacht dat ''Leidense humor'' meer niveau had. Probeer het eens voor de aardigheid, misschien ook leuker voor jezelf! :wink:

tomaatje

Misschien zijn er inderdaad wel goede rib's maar vind ik toch dat de werkzoekende de keuze vrijheid mag hebben of hij er wel of niet in zee wil gaan. Gelukkig is dat nu ook zo door middel van een IRO.

En dan nog is een RIB buro niet voor iedereen nodig. Dat is hetgeen wat ik duidelijk wil maken.

Ik heb nu totaal 3 sollicitaties lopen en de procedures verlopen prima.
Geen RIB aan te pas gekomen. Mijn vorige sollicitaties gingen ook goed ook nog steeds zonder een RIB buro. Dat ik niet was aangenomen is een ander verhaal daar geef ik het RIB ook niet de schuld van. Het gaat erom dat er genoeg mensen zijn die NIET op een RIB zitten te wachten. Soll.brieven schrijven, gesprekken voeren en vacatures vinden lukt mij ook prima. Daar heb ik echt geen RIB buro voor nodig. De mensen die daar wel meer moeite mee hebben ja die hebben er (misschien) wat aan.

Genoeg mensen op dit forum en elders die na zo'n RIB traject weer terug bij af gaan en geen werk hebben. En uiteraard!! ik zal het maar vast zeggen heeft natuurlijk de werkzoekende het gedaan niet het RIB hoor.

Oude Rot

Ik ben het helemaal met Tomaatje eens. Lang niet iedereen heeft een relatief duur RIB traject nodig (van zo'n 3000 Euro gemiddeld). Veel beter zou zijn dat de CWI-s de 1e baanmatchers zouden zijn en pas als blijkt dat iemand dat niet zelfstandig en binnen een bepaalde tijd redt (of het moet aan de voorkant al helder zijn), zou een doorverwijzing naar een RIB verstandig kunnen zijn. Dit moet dan een RIB zijn dat gewoon bewezen expertise heeft tbv de specifieke doelgroep, ipv een ''moeten'' omdat er een aanbesteding is geweest. :wink:

tomaatje

Juist zo ik ik het nou ook.

Eindelijk

:D

kidcat

Ongelezen bericht door kidcat »

Daar ben ik het HELEMAAL mee eens.

Ook ik heb mijn baan zelf gevonden, óndanks UW-R :)

Excuses dat ik ineens op de kast zat, Tomaatje.
mijn hoogtevrees ten spijt :wink:

Groet,
Kid

tomaatje

Inderdaad, toen ik ontslagen werd heb ik direct al bij mijn inschrijving bij het CWI als gevraagd of men mij aan een baan kon helpen.

Helaas kon dat niet en moesten er eerst rapportages geschreven worden aan het UWV ivm met mn uitkering e.d kortom een hoop papier schuiverij. Ook had ik het al veel te druk om mijn ontslag te moeten aanvechten met mijn oud werkgever ivm met mijn ontslagvergoeding. omdat dat nou eenmaal moest van het UWV want je moest er alles aangedaan hebben om je ontslag te voorkomen dus daar alleen al ging al een aantal maanden overheen.

Het zou fijner zijn geweest als ze hadden gezegd ok meneer u wordt ontslagen laten wij als CWI gelijk is kijken wat we voor u kunnen doen om u aan het werk te houden zodat u financieel niet afhankelijk wordt.
Dat houdt de werkzoekende in een werkritme en komt dan niet in een neerwaartse spiraal terecht.

Kortom direct bemiddelen dus. en loopt dat helemaal de mist in dan ja dan kan een RIB om de hoek komen kijken.

Gesloten