LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rutte wil bijstand afschaffen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door yoram »

Hee Opa,

Als je echt gelooft wat je zelf allemaal bedenkt, is het misschien wel raadzaam om ergens hulp te gaan zoeken.
Het leuke van dit soort forums is dat er mensen en gedachten van allerlei pluimage voorbij komen, en meestal zit er wel een beetje logica in een opmerking of stelling. Maar wat de verEngelsing ( is niet echt terug te vinden in de Dikke van Dale) en de dreigende annexatie door Amerika en de opmerking van Rutte met elkaar te maken hebben ontgaat mij volkomen.
Kennelijk leeft opa nog in de jaren 70 of 80 toen rechts denken verketterd werd en de DDR en de USSR de heilstaten op aarde waren. Door schade en schande wijs geworden is zelfs bij de PvdA een iets minder rood denkbeeld over de maakbaarheid van de samenleving ontstaan, maar kennelijk zijn ze er nog: de aan rechten vasthoudende medeburgers die vinden dat iedereen tot in het graf verzorgd dient te worden, desnoods door buitenlandse werknemers die de openstaande baantjes "inpikken" van de hun neus ophalende werklozen.
Wordt eens wakker zeg!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

yoram,
Ik moet wel lachen na lezen van uw reactie en kan uw reactie ook wel begrijpen. U denkt net als een groot gedeelte van Nederland, in hokjes.
Alles wat oud is, was vroeger communist of links of nog veel erger,
het is een mens met gevoel voor zijn medemensen.
In USA denken ze ook zo, alles wat niet met ons is is tegen ons en dan waarschijnlijk een terrorist.

Want als je niet denkt zoals wij of medeleven hebt of toonde dan mot je maar eens hulp gaan zoeken want dan ben je ziek in je hoofd. Dit is ook zo als nu al kan voorspellen dat bepaalde zaken in de toekomst fout gaan.
Serieus,
Sorry u begrijpt niet wat ik bedoel met mijn epilogische verhaaltjes.
Komt allemaal goed, als ook u over paar jaar ontwaakt uit uw slaap en ontdekt hoe of de wereld in elkaar steekt, mag ik wel roepen met 72 jaar hard werken, veel belasting betalen en dito levenservaring achter de kiezen :lol:

Mag ik u een tip geven?
Lees eens even wat geschiedenis boeken bijvoorbeeld over politiek of geschiedenis van de USA en een goed begin om te starten is vanaf 1918.

groeten
Laatst gewijzigd door opa op 23 apr 2006 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

yoram,

Dat jij nu niet begrijpt waar opa het over heeft doet er niet toe,
zolang wij het maar begrijpen.

We hebben het er niet over dat iedereen tot in het graf verzorgd
dient te worden.

En dat lulverhaal dat wij ons neus ophalen voor bepaalde baantjes.

Sommige mensen kan je alles wijs maken.

Hou op, schei uit, ga fietsen.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door yoram »

langhaar,

weet je hoeveel vacatures er open staan? En weet je hoeveel mensen er geen werk vinden? En denk je dat ondernemingen die vacatures open laten staan om ons iets wijs te maken?
Maar ja, het is makkelijker te klagen en te ageren tegen saneringsmaatregelen dan om daadwerkelijk zelf iets aan de situatie te veranderen. En nog makkelijker is het om iets groots en ongrijpbaars de schuld te geven. Oh ja Opa, Ik wordt verweten het credo " wie niet met mij is, is dus tegen mij" te hanteren. Lees je eigen reactie op mijn berichtje nog eens na, Leuk hé, om in de spiegel te kijken.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

yoram,

Er staan zoveel vacatures open en toch word ik nergens aangenomen.

Ga jij mij dat maar eens uitleggen.

Langhaar

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ja langhaar daar ben ik het helemaal mee eens.

Vacatures zijn er inderdaad genoeg en daar blijft het meestal bij.
Trouwens dat er genoeg vacatures zijn is over een poosje wel afgelopen.

Ik kan toch met recht zeggen dat ik genoeg solliciteer, mezelf inschrijf bij uitzendburo's e.d. bij tijd en wijle op het CWI te vinden ben zelfs op banenmarkten, genoeg rondbel en vraag maar het mag echt allemaal niet baten.

Trouwens mijn traject om aan het werk te komen via de gemeente zit er ook bijna op. En wat denk je totaal niets natuurlijk.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Beste Yaram,

Deze discussie hebben we in de afgelopen..... 6 maanden :?: al zovaak voorbij zien komen.
U mag mij altijd de spiegel voorhouden mits u correct blijft :lol:
Maar in de herhaling"
Oh ja Opa, Ik wordt verweten het credo " wie niet met mij is, is dus tegen mij" te hanteren. Lees je eigen reactie op mijn berichtje nog eens na, Leuk hé, om in de spiegel te kijken.
Ik verwijt u niets ik schreef over Amerika en jazeker de hele veranderingen die op dit moment in Nederland plaats vinden, Moet u in veel groter verband zien dan de grenzen Arnhem of Breda.
Nederland is namelijk de 'proeftuin' voor de rest van Europa.
Als bepaalde verandering in Nederland van de grond komen en door het volk worden geslikt, volgt de rest van EU vanzelf daar achteraan.

Kijk alleen naar het laatste voorbeeld,
Nederlanders stemmen massaal Tegen de EU grondwet... Frankrijk volgt.
Als ik terug kijk tot 1918, zie je deze tendens van de proeftuin vaker voorbijkomen om uw geheugen even op te frissen: vrijheid van mening, de sociale zekerheid, de anticonseptie pil, de abortus, de vrijgave softdrugs, de Ethenasie, homohuwelijk, de ouderen pil.....enz enz. Al deze zaken hadden hun oorsprong in...... inderdaad, Nederland.
Zo ook nu met testkees van de moslim cultuur binnen Europa
waar ik een VOORstander van ben omdat ik denk dat die cultuur ons manier van denken over het leven, weer met beide benen op deze aardkloot terug zet.
Met andere woorden, als we in Nederland toestaan dat er dingen veranderen, wordt het een on-omkeerbaar proces.
En hiermee kom ik weer terug bij onze Sociale voorzieningen waar we potverdikkeme trots op moeten zijn dat dit bestaat.
Als dit wordt afgebroken eindigen we in een maatschappij van Dictatuur en die u, Yaram, zo weerspegelde als zijnde het communistsme in de USSR waar de KGB over uw schouder mee kijkt.

Yaram mag ik u een tip geven?
Denk eens groter dan alleen Nederland lees en leer uit de
geschiedenis.

Wat een vervelende mensen zijn al de WAOers, Bijstand trekkers en AOWers toch met hun gezeur.......
Want IK profiteer niet van al de Sociale voorzieningen in Nederland.
Maar u heeft wel mogen studeren en betaald via een studiefinanciering?
U kon reizen met OV kaart?
Heeft u recent een huis gekocht en is de hypotheek rente (nog) aftrekbaar?
Als u 65 jaar wordt,
dan wil u vast ook niet gaan profiteren van de AOW of uw persioen want als we op de huidige manier door gaan, bestaat de AOW op dat moment niet meer.
Dan ken u dat huis met veel te hoge hypotheek weer proberen te verkopen om op uw oude dag nog beetje te vr*ten te hebben.
Wat bedoelde u ook al weer met: "mag ik u de spiegel voor houden?"

Portverdikke, excuus tis toch weer een hele epiloog geworden.

Groeten
Opa

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door yoram »

beetje late reactie, maar heb eerlijk gezegd te weinig tijd om dit forum frequent te bezoeken.
Waar het mij om gaat is dat ik het prachtig vind dat ons zorgstelsel zo is opgebouwd zoals het ( tot voor kort) functioneerd, maar dat de realiteit ons leert dat door de vergrijzing, door het wglekken van arbeid naar elders het een wel erg duur en niet zo gemakkelijk meer op te brengen stelsel is.
En dan begrijp ik wel enigszins het geweeklaag als dit stelsel gesaneerd moet worden, maar het is wel geklaag vanuit een redelijk riante positie.
Hypotheekrenteaftrek kost de schatkist per saldo trouwens minder dan huursubsidie. En geloof me of niet, aan alles zal geknibbeld worden, ook aan de hypotheekrenteaftrek, maar ook aan de huursubsidie en ook aan de bijstand en ook aan de VUT, en ook aan de AOW en ook .... Leuk ? nee natuurlijk niet, nodig? waarschijnlijk wel. Ben zelf al jarenlang aan het sparen voor de oude dag, heb nooit gratis mogen reizen, heb geen studiefinanciering gehad, heb trouwens ook nog nooit zonder werk gezeten. Krijg geen uitkering als ik arbeidsongeschikt raak, kan nergens aankloppen als ( mijn eigen) bedrijf niet rendabel meer is,
ben dit jaar twee maal zoveel zorgkosten gaan betalen, maar weet wel de tering naar de nering te zetten. En ik word echt ontzettend moe van mensen die denken dat Vadertje Staat er is om alles voor je te regelen.
Een sterk sociaal vangnet is nodig, maar er liggen nu teveel brokkenpiloten in dat net waar door de ruimte voor de echt hulpbehoevenden te krap wordt.
En ik ben geen communistenhater, en zeker geen vriend van Bush, zelfs geen VVD-er, maar wel iemand die zelfredzaamheid een groot goed vindt.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

yoram,

U schrijft dat u niet heeft gestudeerd?
Ook geen lagere school of voorgezetonderwijs?

U bent onderdenemer schrijft u?
Een ondernemer snoept ook uit de ruif van de staat. Immers, u bent ooit gestart als ondernemer, als starter had/heb je belasting voordeel.

Kleine ondernemersregelingen en kleinschaligheidstoeslagen. Daarnaast zit of zat een (startende) ondernemer in een andere inkomens schaal. Deze regelingen kan of kon tot max 5 jaar duren en na 5 jaar vervalt of verviel de startende ondernemersregeling en kwam je in aanmerking voor bijzondere aftrek voor kleinschaligeondernemers tot een netto winst van max 30.000 gulden per jaar. Pas BOVEN de 30.000 gulden ging u belasting in de vorm van IB betalen.....
Om een netto winst van 30.000 gulden te behalen heb je minimaal een BRUTO omzet nodig en afhankelijk van de branche waar in de onderneming aktief is en de kosten die hij maakt, is een BRUTO jaarinkomen van om en nabij de 3 a 5 ton op jaarbasis nodig.
En als je daarondr bleef, dan had je rechten op kleineschaligheidsaftrek.
== Dit is ook snoepen uit onze staatskas.

Daarnaast heeft een ondernemer tot op heden een voordeel in de BTW voor-Aftrek. Met alles wat u koopt mag u de BTW 3 maandelijks verrekenen met uw bruto omzet / inkomen. Heeft u weinig omzet,
krijgt u de volledig door u betaalde BTW terug gestort en dat bedrag kan behoorlijk oplopen.
== Dit is ook snoepen uit onze staatskas.

Een ondernemer had of heeft ook recht op een uitkering
bij verlies aan inkomen en ook rechten op AOW.
Als u onroerende zaken bezit, is dat uw verzekering voor uw oude dag dus hoeft u niet voor te sparen. Vaak gekocht met subsidie of belastingvoordeel via zijn onderneming.
== Dit is ook snoepen uit onze staatskas.

Het systeem moet veranderen?
Waarom?
Het is een prachtig systeem of moet het veranderen omdat er teveel (oude) mensen komen?
Dit wist de staat al direct naar de baby boem ....
Had de staat maar moeten sparen, toch?
Of raken de pensioen maatschappijen in paniek omdat ze nu
ineens massaal moeten uitkeren?
En dat de pensioen maatschap door verkeerde investering of beleggingen dat geld niet meer in kas zou hebben?

Het argument dat werk wegvloeit, is ook discutabel. Het is een feit dat mensen niet genoeg meer consumeren. Wat bedoel ik hiermee?
Stel, philips heeft zijn productie van TV's in Nederland,
maar de TV wordt niet verkocht omdat de markt gewoon stampvol zit met TV's en mensen niet 4x TV's in huis neerzet.
Nu zegt Philips,
ik ga naar China want daar kan ik goedkoper produceren. Dacht u nou werkelijk dat de mensen dan wel 4x TV's in huis neerzetten?
Die TV's staan nogsteeds in het magazijn van Philips maar alleen tegen een lagere voorraadwaarde. Het enigste wat Philips met productie in China heeft bereikt is, dat zijn netto resultaat omhoog gaat en de aandeelhouders niet gaan mopperen.

Kortom, er worden door onze vertegenwoordigers en bureautje zoals de SER of CBP weer allerlei 'flauwekul' argumenten aangevoerd om de mensen zand in de ogen te stroeien. (zie verslag over de uitgave van betuwe lijn). Het bedrijfsleven verzint ook elke keer van alles aan nieuws om de mensen bijna tot kopen te dwingen, en zo is het balletje van produceren en consumeren, weer rond.

De zelf red-zaamheid, ben ik volkomen met u eens.
Maar deze westerse maatschappij is NIET ingericht of geschikt voor zelf redzaamheid. Noem u mij 1 land waar mensen zich wel zelf redden, zou het niet weten waar dat land ligt of het moeten de Bos-indianen zijn, maar die hebben geen last van overheden met hun regeltjes.
In heel de wereld zijn burgers afhankelijk van hun overheid / regering.
Kortom, in nederland willen we weer dingen die nergens anders op deze aardkloot mogelijk zijn. Die TESTKEES, waar ik elders over schreef.

Het Vangnet is VOL?
Vol waarmee en hoe komt dit?
2000 ontslagen bij NEDCAR?
4000 ontslagen bij KPN?
1500 ontslagen bij TPG post?
2000 man weg bij Philips?
1000 man bij ABN AMRO?
En die ontslagen welke in nu vergeten ben.
Al deze mensen moeten zelf redzaam zijn?

Yoram,
u weet net als ik dat het grote geheel veel ingewikkelder in elkaar zit dan maar domweg schrappen in de verzorgingstaat en roepen dat je het zelf maar uit moet zoeken. Alles hangt aan elkaar vast, zaag je aan 1 poot van de stoel, gaat ti wankelen.
Zaag je verder aan die zelfde poot, dan valt die stoel om.

Tot slot,
- het enigste wat kapitale belastinggeld kost is het UWV
- de reintegratie.
- De ambtenaren kliek met hun kapitale ideeen, kostbare probeersels en geldkostende luchtballonnetjes.

Waarom maken we ons daar niet druk om in de plaats van de 'fout' bij de burgers te leggen?

trusten

EDIT even wat tiepfoutjes
Laatst gewijzigd door opa op 30 apr 2006 13:28, 3 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Opa het verhaal van de betuwe lijn heb ik niet gelezen.
Kunt u in het kort typen wat er stond?

Yoram, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gehad.
Yoram heb je het stuk wel gelezen over de aow?

Ik ben het met opa eens laten we die geldverslindende
reïntegratiegedoe opheffen en dat UWV weg er mee.
De ambtenarenkliek eens goed aanpakken.

Een kapitaal is wat er over blijft.

groet langhaar

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Als je bij een reïntegratiebedrijf werkt ,werk je in feite mee aan concurrentievervalsing volgens de Wet Volledige Mededinging!
Want als bv. gemeente Rotterdam dezelfde arbeid zou moeten inhuren via een uitzendbureau,dan zouden de ingehuurde arbeidskosten velen
malen hoger liggen dan van het reïntegratiebedrijf.Het reïntegratiebedrijf ontvangt ook nog subsidie van het rijk!De enigen die beter worden van reïntegratie zijn de mensen die op de loonlijst staan van het reïntegratiebedrijf.Het reïntegratiebedrijf krijgt in feite gratis arbeid aangeboden door de Sociale dienst (Rotterdam).Ik dacht als mensen gaan werken dat zij minstens recht hebben op het minmum loon.Dit is toch wettelijk geregeld?Langdurig werklozen komen op deze manier nooit aan betaalde arbeid,want de overheid zal in de toekomst liever gratis arbeid inhuren van de reïntegratiebedrijven dan werklozen inhuren tegen een volwaardig loon!Waarom schaffen we gewoon het minimum loon niet af,zoals Geert Wilders wil?Deze zogenaamde werkervaring voor langdurig werklozen tegen het bijstandstarief(kiboetstarief) komt op hetzelfde neer!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Langhaar,

Ik moet het nog even grondig nalezen.
Maar in grote lijnen ging het over dat de begroting bij de bouw van de spoorlijn niet extreem extra had gekost of woorden van gelijke strekking.
Wil niet strijden of het SER of CBP was die dit beweerde.

In mijn epistels vergeet ik om de Kinderbijslag te vermelden....
als overheidsteun, ook wel de zogenaamde fokpremie. Dus nog meer reden om aan te nemen dat het grootste gedeelte van de bevolking van jong tot oud, snoept uit de staatsruif en niet alleen de WWers, WAOers, Bijstand en AOWers. De argumenten als 'Ik heb de overheid niet nodig' gaan niet altijd op. Hiermee toon ik aan dat u aller leven van wieg tot het graf geregiseer of verzorgt is, door de staat.

de jongh:
U betoog sluit 100% aan bij meningen van andere mensen op dit forum.
Helaas is er nogsteeds een catagorie mensen die de slavenarbeid wil her-invoeren. (om deze reden verwijs ik ook regelmatig terug naar situaties in onze geschiedenis).

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door gerland »

Opa schreef:
Dit wist de staat al direct naar de baby boem ....
Had de staat maar moeten sparen, toch?
Opa, de staat wie is dat?

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door dejongh1 »

De vakbonden stonden erbij en keken ernaar.Zij denken ;kan ons het schelen dat deze mensen misbruikt worden door de reïntegratiebedrijven
deze mensen betalen toch geen contributie.
Ik ben benieuwd hoeveel geld(onder tafel) de directeur van de sociale dienst krijgt van de reïntegratiebedrijven voor het aanleveren van gratis arbeid?

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door yoram »

nog één keer dan.
Het is een feit dat de bevolkingsgroei zodanig afneemt ( in Nederland althans) dat er een - relatief - steeds grotere groep inactieven, lees 65 plussers deel gaat uitmaken van onze samenleving. Daar is niets aan te doen, evenzo aan het feit dat deze groep - gelukkig - langer zal doorleven na hun 65e.
Dus niet alleen de AOW uitgaven zullen stijgen, maar ook de evt. "kosten" die dit meebrengt. Voorzieningen, verzorging, medische zorg, huisvesting, ( men blijft langer zelfstandig wonen). Dat is nou eenmaal een gegeven en je bent wel een super rund als je dit deze (aanstaande) groep kwalijk zou gaan nemen.
Mijn punt is dat je die extra kosten ergens van moet betalen.
* staatsschuld op laten lopen - mogen onze kinderen weer letterlijk met rente op gaan hoesten
* belastingen omhoog - fantastisch voor de werkgelegenheid en de vestigingsbereidheid van buitenlandse ondernemingen
* ambtenarenapparaat decimeren - leuk voor de werkloosheidscijfers
* snijden in ontwikkelingshulp en subsidies ( Wilders) - durft niet één serieuze politieke partij serieus te opperen
* defensieuitgaven heroverwegen - is al geruime tijd aan de gang, maar is gebonden aan internationale afspraken

Ik weet het ook niet, ik weet alleen wel dat , linksom of rechtsom, er om dit sociale stelsel ( wat ik dus wel goed vind) te blijven financieren er offers gevraagd gaan worden en al zijn gevraagd. En mijn hele punt is nu dat we dat met z'n allen hebben kunnen zien aankomen. En dat bedoel ik met zelfredzaamheid, zorg gewoon dat je je eigen broek op kunt houden, en laat het niet afhangen van de overheid.
En voor de ontslagen werknemers van bv. Nedcar wordt een sociaal plan op gesteld, en is er darna een - redelijk - financieel vangnet.
Alleen zal er stevig bekeken moeten worden of iedereen die nu in dat net ligt er wel rechtmatig in ligt. Heeft niets met slavenarbeid te maken maar meer met rechtvaardigheidsgevoel naar díe mensen die dat vangnet wél echt nodig hebben. Afgekeurden die op rugzakvakantie naar Oostenrijk kunnen, of met een BMW naar het UWV komen mogen ze wat mij betreft er dus uitkieperen. En kom aub niet aan dat dat Telegraaf geklets is, want iedereen kent er genoeg in z'n dorp of wijk.
En Langhaar, waarom jij na vaak soliciteren nog geen werk hebt,...... weet ik veel. Zal vast wel weer aan de anderen liggen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Yoram:

Ik ben het voor deel al met u eens, voor het andere deel kijk ik iets anders tegen deze maatschap aan, zoals zieken, ouderen en minder bedeelden die niet zelf meer hun broek op kunnen ophalen.

Gerland:
Ik begrijp wat u met de vraag wil aangeven. :lol:
Inderdaad, 'de staat' dat zijn wij met z'n allen en wij mogen 1x per 4 jaar stemmen maarja, coalities vormen vraagt om compromien sluiten en dat doen we al meer dan 60 jaar, u kent het verdere verhaal wel... denk ik :?:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door tienepien »

en stel nou dat er in 2007 een partij zegt: okeej, vergrijzing komt eraan, dus we gaan niet al ons geld uitgeven, we gaan ervoor zorgen dat we dan geld hebben.

en een andere partij zegt: die vergrijzing dat zien we wel, we gaan de belastingen omlaag gooien, de uitkeringen omhoog en iedereen krijgt meer geld te besteden.

Welke partij zou er de meeste zetels binnenhalen?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Yoram,

Je weet het toch allemaal zo goed en dan krijg ik zo`n antwoord.

De realiteit is dat ik over de 40 bent en dan willen ze je niet meer.

Ja gratis.

Voor niks gaat de zon op.

Hou astublieft op met dat zelfredzaamheid.

Langhaar

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door opa »

Tienepien,

U vraag begrijp ik... :lol:
Maar als je ziet dat de partij de mond vol heeft van bezuinigen en met de andere hand geld uit geeft aan minder belangrijke zaken en dat dezelfde partij zorgt dat mensen minder te besteden hebben door invoeren van nieuwe zorgstelsel en hogere energie, dat valt niet goed bij het volk.
Of had de hervormingen beter kunnen doorvoeren tijdens een
piek economie en niet in een dal?
Het is en blijft moeilijk probleem.



Zijsprongetje
(voorlopig weer 2x 11 miljoen euro over de balk aan 2x vernietigde Apache helicopters in wijtwegistan). En 22 miljoen euro = ruim 50 miljoen guldens !

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Rutte wil bijstand afschaffen

Ongelezen bericht door Langhaar »

500 miljoen voor de reïntegratiesector.
Over de balk gesmeten.

Miljoenen over de balk voor belachelijke spotjes.

Een miljoen over de balk voor een website wat voor eikel ben jij.

De regering die moet bezuinigen en ophouden met het belastinggeld
over de balk te smijten.

En dat gezeur dat straks de AOW niet meer te betalen is moet ook
afgelopen zijn.

Leugens leugens en leugens.

Gesloten