LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serieuze vragen over reïntegratie...?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door tomaatje »

hebben bedrijven nog normen en waarden dan ???

Zolang je je eigen mening voor je houdt en overal ja en amen op zegt misschien wel. En waarschijnlijk mag je ook niet lid zijn van de vakbond.
En het liefst geen CAO zeker.

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Help........heb het niet over over een dictatuur.
Denk meer aan sociale omgangsvormen zoals welke kleding is gepast, op tijd beginnen, geen mobiel aan tijdens het werk.
Daar schort het nog wel eens aan. Wanneer je lange tijd thuis hebt gezeten, heb je vaak te lang enkel met jezelf rekening moeten houden.

Hou eens op met te denken binnen de smalle kaders van je minderwaardigheidscomplex.

mismaakt handje

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Quote:
Juist, maar; OP WELKE FUNCTIES??? Als ik dat nou eens wist....

Misschien heeft je evt. behandelend arts ideeën? Of bij CWI?

Nee dus, niemand heeft een idee. Vreemd hè? En het gevaar is ook nog dat als je wat accepteert en je dat dan in de praktijk niet aan blijkt te kunnen, je dubbel pech hebt want zodra je een baan accepteert trekt iedereen zn handen van je af. Vandaar dat ik dus wel iets wil wat ik ook kan. Dus AHW, als jij me kunt helpen???? Graag!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Als je geen werk hebt en wel werk wilt, zul je moeten solliciteren.

Niets is minder waar.
Maar vanaf het moment dat Adam en Eva het aardse paradijs uitgeschopt werden weet de mensheid dit al.
Waarschijnlijk leef jij (nog) met de gedachte dat de rest van de Nederlandse bevolking tot tot een buitenaardse bevolkings groep gerekend moet worden die voor het eerst iets over solliciteren hoort.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Laten we helder zijn en met beide benen op onze aardbodem blijven staan, het verhaal over Adam en Eva is een slecht sprookje, werk hebben niet, dat moet je en houden is een kunt.
Ik ga maar weer eens aan het werk.

Chanmaster

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Denk dat deze bureau's vooral zijn ontstaan doordat een aantal mensen blijkbaar niet wil werken en via zo'n reïntegratie-traject weer getriggerd moeten worden tot werken
Er zijn al zoveel methoden bedacht om mensen die niet willen werken aan het werk te krijgen.Zal er uit de losse pols een aantal noemen.
Verplicht solliciteren op last van sanctie.
Het orientatiejaar voor mensen tot 27 jaat van het CWI.
Melkertbanen.

Ik weet zeker dat er mensen zijn die er nog wel wat aan toe kunnen voegen.

Deze mensen hun mentaliteit kan door een reintegratiebureau niet worden veranderd.

Denk meer aan sociale omgangsvormen zoals welke kleding is gepast, op tijd beginnen, geen mobiel aan tijdens het werk.
Daar schort het nog wel eens aan. Wanneer je lange tijd thuis hebt gezeten, heb je vaak te lang enkel met jezelf rekening moeten houden

Het punt is dat veel werklozen die uiteindelijk een baan hebben gevonden tegen de muur van zgn normen en waarden en sociale omgangsvormen aanlopen.
Mensen moeten voldoen aan allerlei eisen die gesteld worden door de vaste krachten op de afdeling. Waar deze vaste krachten zichzelf vervolgens niet aan hoeven te houden want ze hebben zich zgn al bewezen een "normaal" geciviliseerd mens te zijn.
Komen deze vaste medewerkers nooit te laat ?
Zijn deze vaste medewerkers nooit ziek?
Roddelen deze vaste medewerkers niet?
Zijn deze vaste medewerkers bereid iemand op een normale manier in te werken?Of zien ze in iedere nieuwe collega een potentiele bedreiging voor hun eigen positie en zitten ze binnen de kortste keren bij de chef hun bedenkingen te spuien die ze zo uit hun dikke duim zuigen?

"Daar heb je er weer zo eentje"

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het werk van het reintgratiebureau stopt bij het verlaten van hun kantoor.De belangrijkste taak ligt op de werkvloer waar je in een zwakke positie overgeleverd bent aan de grillen , het fatsoen van de vaste kliek die je daar tegenkomt.En die is vaak ver te zoeken.

Hou eens op met te denken binnen de smalle kaders van je minderwaardigheidscomplex

Minderwaardigheidscomplexen is inderdaad waar je als nieuweling tegenaan loopt in het gemiddelde bedrijf Maar je kunt het natuurlijk ook normen en waarden noemen.
Weknemers die geen loonsverhoging hebben gekregen.
Werknemers die altijd de rotklussen moeten doen.
Werknemers die zich achtergesteld voelen.
Werknemers die de nieuweling gebruiken om zichzelf in de kijker te plaatsen.

Weet je hoeveel geld bedrijven uitgeven aan het motiveren van hun eigen personeel?
Weet je hoeveel er gestolen wordt in bedrijven?
Weet je hoeveel mensen er weggeziekt worden door collega's?

Normen en waarden van het bedrijf.

Ja, ja.

Aan het werk!

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste deelnemers,

Eén enkel topic, op een totaal aantal van vele tientallen, heb ik geprobeerd vrij te houden voor serieuze vragen. Eén topic, met het vriendelijke verzoek dit te gebruiken voor inhoudelijke vragen.

Het blijkt op dit forum niet te kunnen. Een stelletje immer kankerende lieden die met man en macht proberen ieder topic te verzieken met hun frustraties.

Ik kan hier heel lang op ingaan, ook heel boos om worden, maar ik schei er gewoon mee uit. Laten we maar zeggen dat jullie allemaal gelijk hebben met jullie opbeurende praat, dat Nederland trots kan zijn op zulke fiere strijders tegen Onrecht! Weg met die belastingverslindende Tiranne, die over de ruggen van de arme leprozen stinkend rijk worden!!

Het ga jullie goed. Veel succes met jullie queeste. Hou vooral vol!!! LAAT JE NIET AAN HET WERK ZETTEN IN DEZE SLAVENARIJ!!!

@Opa: We waren het niet vaak eens, maar in ieder geval het beste gewenst.
@Handje: Overleg met de arbeidsdeskundige van het UWV.
@S: Dank voor je inhoudelijke feedback.

Vrgr AHW

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

die over de ruggen van de arme leprozen stinkend rijk worden!!
Je keek waarschijnlijk in de spiegel...... :?: :?: :?:

Henrice

Sorry hoor AHW.
Maar zodra je blijkbaar even uit je vertrouwde rol als adviseur wordt gehaald begin je al net zo gefrustreerd te klagen als de gemiddelde werkloze die zich verongelijkt voelt..Juist ja,door jullie zgn adviseurs.

Begrijp best dat je bedoelingen goed zijn maar het is me opgevallen dat je de werkloos een beetje in de rol van hulpbehoevende zielenpoot plaatst.En met die houding zal je waarschijnlijk ook je werk doen.

Als je gewoonweg de kritiek die mensen hebben niet kan doorstaan moet je iets anders gaan doen dan adviesen geven aan mensen waarin je je blijkbaar niet kan verplaatsen.

Als je zelf niet in staat bent iets zinvols en opbouwends te doen met de kritiek die mensen geven, kritiek die je eigen funktioneren alleen maar ten goede kan komen en het op deze manier afdoet is dat een teken van zwakte en een bevestiging dat reintegratiebureaus een zinloze werkverschaffing is.Zinloos voor de mensen die het nodig hebben dan.

opa

Ongelezen bericht door opa »

Beste AHW en andere luisteraars,

Helaas, ik probeerde om samen met AHW even een inkijkje te geven in de RiBs met betrekking tot het kostenplaatje. En dacht dat ik behoorlijk inhoudelijke reageerde zonder moddergooien.
Chanmaster had een goede bijdrage daarin maar helaas de topic loopt vast.

Op zich kan ik de frustratie en vooral de wanhoop 100% begrijpen.
Hierdoor ontstaan ook de emotionele reacties die toch af en toe beetje tegen de grens van het betamelijke/fatsoen aan schurken, maargoed het is niet anders.

De reacties van meelezers, kan ik ook plaatsen omdat er eerst wordt 'afgegeven' alvorens er een leuke discussie ontstaat. Op dat moment is de start al fout.
Toon eerst begrip voor je menmsen en ga dan langzaam dieper in de materie, dit geeft meer respect dan eerst veel Bla bla en dan pas inhoudelijk. Maar dit is maar klein advies van de Opa.

AHW,
ik had heel graag meer over het kosten aspect verder willen praten.
Leek mij ook interessant voor de OVERIGE luisteraars... :lol:

Met vriendelijke groeten,

PS:
Het lijkt er op dat er meerdere mensen onder verschillende namen berichten plaatsen, maar dit kan ik niet hard maken is alleen mijn intuitie.

Henrice

ik had heel graag meer over het kosten aspect verder willen praten.
Leek mij ook interessant voor de OVERIGE luisteraars

Lijkt mij ook heel interessant om te weten wat zo'n bureau nou krijgt voor het advies.

Maar ik blijf erbij dat ze de centen beter in de mensen kunnen stoppen in de vorm van opleiding

In mijn geval heb ik een aantal jaren geleden,om mijzelf interessant te houden voor de arbeidsmarkt,2200 euro uitgegeven aan aanvullende opleiding en heb daar de vruchten van kunnen plukken.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik bij zo'n adviseur aan moet schuiven om te horen te krijgen wat ik allang weet.

Dan had ik nu nog achter de feiten aangehuppeld.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo mensen, hier komt het.

Oriëntatie op kwaliteiten, eigenschappen en beroep. € 677,00

Sollicitatie instructie € 451,00

Sollicitatiebegeleiding € 790,00

Jobhunting € 1.353,00

Coaching nieuwe start € 1.353,00

Dit zijn een aantal bedragen.
Wat er werkelijk gebeurd is bij deze cliënt kan ik jullie ook nog
vertellen.

Barst maar los.

Groetjes Langhaar

tomaatje

S;: schreef: Hou eens op met te denken binnen de smalle kaders van je minderwaardigheidscomplex.

S dank u voor de goede zorgen maar ik heb nergens last van ;-)

In iedergeval weer een RIB consulent minder die het woord reintegratie wil verspreiden onder ons werkloze zondaars :-)

Vertel eens langhaar hoe het met die cliënt is afgelopen ???

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Flinke bedragen. Maar ja, wat is er nog goedkoop tegenwoordig, man-uren zijn duur.

Werloosheidservaring,
Hoewel ik gelukkig nog nooit langdurig werkloos ben geweest, heb ook ik al meerdere keren een eerste werkdag bij een werkgever meegemaakt, en dat is 'om den donder' niet makkelijk. Dat besef ik heel goed.
En is niet iedereen ooit werkzoekende geweest?
Dus ervaring met solliciteren hebben we allemaal, al vond de één sneller een 'job' dan de ander.

Nieuwe collega's,
Bij nieuwe collega's hou ik altijd voor ogen hoe ik zelf was toen ik pas begon, veel jonger was, vers van school, etc. Probeer de nieuwelingen dus te ontzien.

Ook ik heb commentaar op mijn oranje gympjes onder mijn witte uniformpje moeten aanhoren, arrogantie van oudere en zogenaamd wijzere collega's mogen ervaren en ook ik heb het allemaal overleefd. + Ben er wijzer en sterker door geworden.
Het werk van het reintgratiebureau stopt bij het verlaten van hun kantoor.
Dit wist ik niet. Is dit echt zo? Lijkt me anders een slechte zaak, omdat het dan pas voor de nieuwe werknemer begint. Dan moet ie zich pas echt gaan bewijzen en lijkt me goede begeleiding juist belangrijk.

Normen en waarden,
Ja, ik weet dat veel vaste medewerkers hun eigen normen en waarden heel sterk bij de nieuwelingen opdringen. Is niet altijd goed. Ben ik ook tegengekomen. Naarmate je ouder en wijzer wordt leer je hier beter mee omgaan.
En wat dacht je van die lekkere hiërargie, die kloof tussen MBO, HBO en WO opgeleiden op een afdeling, hoe die elkaar het leven zuur kunnen maken. Soms moet je ook erg goed kunnen relativeren en de zaken in het juiste perspectief kunnen plaatsen. Een hogere functie + loon betekend niet direct een geweldig leven of leukere baan.

Maar toch hebben veel echt onervaren medewerkers wat meer sturing hierbij nodig. Je kunt het nu eenmaal niet maken om met bepaalde kleding naar klanten toe te gaan of je (eigen) mobiel aan te laten.
Het is de zaak om deze kritiek op een opbouwende manier te brengen. Is niet makkelijk.
(Grappig voorval: Melketier wil zich tijdens werk ziekmelden en houdt koortsthermometer stiekum onder de warme kraan en laat deze zien met de woorden:"kijk, ik heb 42 graden koorts"
lachen toch.
) :D

Reïntegratie,
Kijk, er zal best het één en ander mis zijn met die begeleiding door RIbureau's maar ik wordt ook een beetje moe van die gelatenheid en slachtoffergedrag van sommigen hier. Vind ook bepaalde verhalen nogal rammelen.

Zo, dit was ut.

De groeten en de mazzel.
S.;)

tomaatje

Tsjakkie S

opa

Ongelezen bericht door opa »

Tja de discussie versloft beetje.

Manuren zijn kostbaar bij handenarbeid beroepen.
Maar Hoe kostbaar zijn ze bij RiBs?
35, 45, 50, 60 euro?

En hoeveel uren zijn er gemiddeld per client beschikbaar?

Dit zou ik graag willen weten.

Langhaar

S,

De cliënt mocht in groepsverband kranten doornemen en vacatures
opsporen. Brieven schrijven. Zinloos, werdt thuis ook al gedaan.

Waar de cliënt nu mee bezig is weet ik niet.

Misschien nog bezig met zo`n stompzinnig reïntegratietraject.

Langhaar.

Langhaar

S,

De cliënt mocht in groepsverband kranten doornemen en vacatures
opsporen. Brieven schrijven. Zinloos, werdt thuis ook al gedaan.

Waar de cliënt nu mee bezig is weet ik niet.

Misschien nog bezig met zo`n stompzinnig reïntegratietraject.

Langhaar.

Henrice

Quote:
Het werk van het reintgratiebureau stopt bij het verlaten van hun kantoor.

Dit wist ik niet. Is dit echt zo? Lijkt me anders een slechte zaak, omdat het dan pas voor de nieuwe werknemer begint. Dan moet ie zich pas echt gaan bewijzen en lijkt me goede begeleiding juist belangrijk

Als het goed is begeleiden werkgevers hun nieuwe werknemers.
Wat zou het reintegratiebureau verder nog moeten betekenen?

tomaatje

Tsja wat zal ik zeggen.

Bij dat traject van de gemeente waar ik nu bij zit ivm met de WWB aanvraag moet ik zelf minimaal 4 vacatures per week vinden.

Ik hoef niets te doen en hun bellen voor mij (alsof ik dat zelf niet zou kunnen)

Maar goed aangezien het geen liefdadigheids instantie is zullen ze er natuurlijk wel aan verdienen via de gemeente en werkgever en dan natuurlijk niet de te vergeten subsidies opstijken.

Ben nu al een (week) in dienst en zij hebben verloopig nog niets voor mij gevonden. Ze schijnen een uitstroompercentage van 60% te hebben.

Ben benieuwd.

Gesloten