LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TiP voor Zondag: Andere tijden + buitenhof TV
TiP voor Zondag: Andere tijden + buitenhof TV
Speciaal voor de juffies en knaapjes in deze zaal.
Buitenhof:
A)
dhr. Bot in gesprek met econoom over de onvrede over EU onder de burgers in NL. Kern woorden de koelheid geen saamhorigheid meer in de samenleving.
B)
Witteman in gesprek met Hoogleraar rechten
Hoogleraar zegt daar letterlijk in deze woorden:
"de stelling dat wet is wet, regel is regel, deze manier van toepassen van de wetten en regels stammen regelrecht uit de periode dat Hitler aan de macht was binnen Europa en hebben we na de oorlog in Nederland afgezworen".
En dit is wat Opa ook steeds probeert te verkondigen.... met:
"leer uit het verleden hoe het niet moet" en ik verkeer in goed gezelschap, zo blijkt in buitenhof.
Andere tijden:
Amsterdam staat op zijn kop in een reportage over de onvrede bij de bevolking en de stakingen in de jaren 50 / 60. En de strijd voor de rechten van de arbeiders.
Jongelui mag ik u veel kijk plezier wensen in een leer moment uit het verleden
.
Buitenhof:
A)
dhr. Bot in gesprek met econoom over de onvrede over EU onder de burgers in NL. Kern woorden de koelheid geen saamhorigheid meer in de samenleving.
B)
"de stelling dat wet is wet, regel is regel, deze manier van toepassen van de wetten en regels stammen regelrecht uit de periode dat Hitler aan de macht was binnen Europa en hebben we na de oorlog in Nederland afgezworen".
En dit is wat Opa ook steeds probeert te verkondigen.... met:
"leer uit het verleden hoe het niet moet" en ik verkeer in goed gezelschap, zo blijkt in buitenhof.
Andere tijden:
Amsterdam staat op zijn kop in een reportage over de onvrede bij de bevolking en de stakingen in de jaren 50 / 60. En de strijd voor de rechten van de arbeiders.
Jongelui mag ik u veel kijk plezier wensen in een leer moment uit het verleden
.
Re: TiP voor Zondag: Andere tijden + buitenhof TV
Ben benieuwd opa, ik kijk Buitenhof altijd in de HH omdat ik nu eenmaal een nachtbraker ben maar bedankt voor deze tips. Blij dat er ook nog oudere intelectuelen op het forum zitten. En neen dit keer is de opmerking zonder ondertoon
Blijkbaar heeft een deel van Nederland nog weinig van het verleden geleerd.En dan nog van een zeer recent verleden.
Het lijkt me beter dat intellectueel nederland zich bezig gaat houden met het voeren van een inhoudelijk debat over regels en regelgeving zonder iedere keer maar weer Hitler erbij te halen.
Die Witteman zou als linkse rakker toch beter moeten weten.
Henrice,
De context vh verhaal waarin dit ter sprake kwam, was zijdelinhks en niet het hoofthema . Het is niet zo zwart wtl als ik beschreef anders heb ik 2 kantjes nodig om dat hele verhaal op te schrijven.
Gewoon even gaan kijken dan wordt het wel duidelijker.
Witteman is 1 van de betere journalisten... is mijn mening.
De context vh verhaal waarin dit ter sprake kwam, was zijdelinhks en niet het hoofthema . Het is niet zo zwart wtl als ik beschreef anders heb ik 2 kantjes nodig om dat hele verhaal op te schrijven.
Gewoon even gaan kijken dan wordt het wel duidelijker.
Witteman is 1 van de betere journalisten... is mijn mening.
Zijn vader was eens minister en deze man is de spreekbuis van Wouter Bos, de vroegere communisten zeg maar, die nu AOW-ers voor hun AOW willen laten betalen.
Stop even zeg, we leven in een democratisch ( lees bureaucratisch land) verworven rechten daar moet je van afblijven
Stop even zeg, we leven in een democratisch ( lees bureaucratisch land) verworven rechten daar moet je van afblijven
Dat wij in een democratisch land leven, betekent dat je je verworven rechten moet inleveren wanneer een meerderheid dat wil...
Geef het Volk Spelen en tienepien water en brood
tienepien,
Welke meerderheid?
De regering vaart zijn eigen koers.
Wat het volk wil, daar trekken zij zich niks van aan.
Welke meerderheid?
De regering vaart zijn eigen koers.
Wat het volk wil, daar trekken zij zich niks van aan.
Maar Tienepien heeft wel gelijk, tenminste, zo behoort het te gaan.
De context vh verhaal waarin dit ter sprake kwam, was zijdelinhks
Het gaat erom dat wat mensen onthouden van een lang verhaal van een hoogleraar.
Blijkbaar is wat mensen onthouden juist datgene u heeft geciteerd opa.
Dit heet manipulieren in wel zeer subtiele vorm.
Witteman is inderdaad een heel goed journalist.
Miena,
ben ik met u eens maar dat doet niets af aan zijn interview kwaliteiten en die zijn verrekte goed alhoewel hij in zijn jonge jaren wat allerter was in zijn reacties.
Henrice,
Inderdaad ben het met u eens,
maar de rest vh verhaal weet ik ook nog en vond het alleen frappant dat hoogleraar rechten ineens begon over Hitler in de context van de stelling wet is wet en regel is regel....... dat die stelling fout kan eindigen weten we allemaal en we daarom na de oorlog in Nederland een keuze hebben gemaakt om niet strikt regel is regel wet is wet na te leven en dat we deze stelling een beetje kwijt zijn geraakt in de laatste paar jaren........ en zo ging het verhaal nog veel verder.....
Het grootste deel van de rest vh verhaal, daar was ik het wel mee eens......
Zo dit was een mooie korte samenvatting.
Maar gewoon even de herhaling kijken straks dat is het plaatje completer
ben ik met u eens maar dat doet niets af aan zijn interview kwaliteiten en die zijn verrekte goed alhoewel hij in zijn jonge jaren wat allerter was in zijn reacties.
Henrice,
Inderdaad ben het met u eens,
maar de rest vh verhaal weet ik ook nog en vond het alleen frappant dat hoogleraar rechten ineens begon over Hitler in de context van de stelling wet is wet en regel is regel....... dat die stelling fout kan eindigen weten we allemaal en we daarom na de oorlog in Nederland een keuze hebben gemaakt om niet strikt regel is regel wet is wet na te leven en dat we deze stelling een beetje kwijt zijn geraakt in de laatste paar jaren........ en zo ging het verhaal nog veel verder.....
Het grootste deel van de rest vh verhaal, daar was ik het wel mee eens......
Zo dit was een mooie korte samenvatting.
Maar gewoon even de herhaling kijken straks dat is het plaatje completer
Ik heb op dit moment geen eten in huis, dus dat brood zou best welkom zijnGeef het Volk Spelen en tienepien water en brood
Wat ik alleen maar aan wil geven is dat "Nederland is een democratie" geen argument is om je zgn. verworven rechten te behouden.
Een democratie wil alleen maar zeggen dat de meerderheid beslist. Je zal met argumenten (of met een aantrekkelijk gezichtje) deze meerdeheid moeten creeeren...
Beste opa,
Witteman is een zogenaamde linkse journalist met rechtse zakken,waar
een hoop geld ingaat.
Witteman is een zogenaamde linkse journalist met rechtse zakken,waar
een hoop geld ingaat.
dejongh,
Ik denk niet (meer) in links of rechts kijk meer naar kwaliteiten
Ik denk niet (meer) in links of rechts kijk meer naar kwaliteiten
Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan het strikt toepassen van regels.na de oorlog in Nederland een keuze hebben gemaakt om niet strikt regel is regel wet is wet na te leven en dat we deze stelling een beetje kwijt zijn geraakt in de laatste paar jaren
Het zit een beetje in het bloed van de Duitsers om altijd volgens het regelement te leven,maar dat is geen argument om alle regels aan de laars te lappen omdat we toevallig Hollanders zijn.
Mensen kunnen niet zonder regels anders wordt het een puinhoop.
Zoals het nu is.
Regel is regel is misschien wel hard, en daarom soms onrechtvaardig.
Maar is uit de losse pols iets oplossen dan wel rechtvaardig? Zo van: tja, u bent asielzoeker uit Irak en u hebt een valse naam opgegeven. Jammer dan, terug naar Irak, of u gevaar loopt doet niet ter zake.
En zo van: tja, u bent asielzoeker uit Somalie, of toch Kenia, of toch Duitsland, en u hebt een vals vluchtverhaal, en u hebt een valse naam opgegeven, en uw geboortejaar klopt niet? Geeft niks, u bent een prominent lid van de VVD dus u mag blijven.
Is dat rechtvaardig dan?
Maar is uit de losse pols iets oplossen dan wel rechtvaardig? Zo van: tja, u bent asielzoeker uit Irak en u hebt een valse naam opgegeven. Jammer dan, terug naar Irak, of u gevaar loopt doet niet ter zake.
En zo van: tja, u bent asielzoeker uit Somalie, of toch Kenia, of toch Duitsland, en u hebt een vals vluchtverhaal, en u hebt een valse naam opgegeven, en uw geboortejaar klopt niet? Geeft niks, u bent een prominent lid van de VVD dus u mag blijven.
Is dat rechtvaardig dan?
SJZ,
Nee dat is niet rechtvaardig.
Ze weten het al jaren en er is toen bewust niks gedaan
volgens mij.
Nee dat is niet rechtvaardig.
Ze weten het al jaren en er is toen bewust niks gedaan
volgens mij.
Henrice,
Deze discussie gaat beetje (erg) de verkeerde richting op.
Het ging niet over de Duitsers maar over het ontstaan en verantderingen van de Nederlandse wetgeving NA de 2e wereldoorlog en de afspraken die toen zijn gemaakt in de rechtsgang om te voorkomen dat we in Nederland in de duitse valkuil trappen van wet = wet en regel = regel. Dus toepassing van de menselijke maat in de wets utvoering etc etc etc
Lang verhaal want het was niet voor niets een hoogleraar rechten
Vraag, heeft u de uitzending inmiddels gezien of de herhaling want dan wordt het verhaal snel een heel stuk duidelijker
Deze discussie gaat beetje (erg) de verkeerde richting op.
Het ging niet over de Duitsers maar over het ontstaan en verantderingen van de Nederlandse wetgeving NA de 2e wereldoorlog en de afspraken die toen zijn gemaakt in de rechtsgang om te voorkomen dat we in Nederland in de duitse valkuil trappen van wet = wet en regel = regel. Dus toepassing van de menselijke maat in de wets utvoering etc etc etc
Lang verhaal want het was niet voor niets een hoogleraar rechten
Vraag, heeft u de uitzending inmiddels gezien of de herhaling want dan wordt het verhaal snel een heel stuk duidelijker
Nee opa,niet gezien helaas.Vraag, heeft u de uitzending inmiddels gezien of de herhaling
Wel gehoord dat Amnatie Int. het niet zo eens is met de uitvoer van de wet t.a.v asielzoekers.
Het schijnt dat kleermaker Gumes tegenwoordig monden dichtnaait van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Het is een schande.
Henrice,
Jammer want dan was de context van mijn verhaal wat duidelijker
TIP 2 voor u allen:
Morgen (woensdag) interview met Rob Grongrijp op TV,
Rob is voormalig XS4ALL mede oprichter van vrije toegang tot internet voor iedereen en groot voorstander van vrijheid = blijheid en wat 'allergisch' voor overmatige regelmakers. De leader heb ik al gezien.
Volgens mijn geheugen heeft Rob ook iets te maken met de Buro Jansen pagina in mijn link elders op dit forum. (mocht ik het mis hebben, hoor ik dit heel graag).
gr.
Jammer want dan was de context van mijn verhaal wat duidelijker
TIP 2 voor u allen:
Morgen (woensdag) interview met Rob Grongrijp op TV,
Rob is voormalig XS4ALL mede oprichter van vrije toegang tot internet voor iedereen en groot voorstander van vrijheid = blijheid en wat 'allergisch' voor overmatige regelmakers. De leader heb ik al gezien.
Volgens mijn geheugen heeft Rob ook iets te maken met de Buro Jansen pagina in mijn link elders op dit forum. (mocht ik het mis hebben, hoor ik dit heel graag).
gr.