LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar

Re: UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

kazana, misschien kan jij nellie helpen?

Nellie ik kan je misschien helpen, maar dan moet
ik het hele verhaal weten,

Groet Langhaar

kazana

Ongelezen bericht door kazana »

Langhaar je bedoelt ws Karinknol dat die misschien kan helpen, ben zelf zoekende :cry: Wacht nu al 3 dagen op een tel van het UWV wat mijn verplichtingen zijn inzake voor mezelf te gaan starten, ben 53 en krijg altijd te horen nee we zijn al voorzien en tig dagen later staat die zelfde advertentie er weer/nog

Langhaar

Kazana,
ja ik bedoel karinknol.

Ik denk dat je nog heel lang kan wachten op dat telefoontje.

Ja als je 35 jaar bent geweest dan kan je het wel schudden.

Ik weet er alles van.

Groet Langhaar.

nellie lenssen

Ongelezen bericht door nellie lenssen »

:oops:
alle hulp is welkom.
maar hoe leggen we kontakt ??
nellie

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik heb me is laten vertellen dat ze het bij het UWV nu veel te druk hebben ivm met hun interne reorganistaties en nieuwe computer netwerken met de sociale dienst en andere instanties. sommigen konden geloof ik bij de belastingdienst gaan werken. Wat betreft mijn woonplaats is er nu nog maar 1 UWV in rotterdam. En je krijgt ook nooit meer iemand direct aan de lijn maar kun je je verhaal kwijt in hun callcenter.

Maar zelf het ik weinig problemen gehad, en had ik die wel dan ging er gelijk een klaagbrief naar de klachten commissie van het UWV. Ook heb ik al diverse malen inzage in mijn dossier gevraagd en dingen laten wijzigen die onterecht waren.

Ook is het een goede tip niet onder de indruk te zijn van de sancties e.d. van het UWV er tegenin gaan is altijd het beste. Ben zelf ook al vaak naar de rechtsbijstand e.d. geweest ivm met het UWV en oud werkgevers.

het is soms een heel gevecht je gelijk te halen bij het UWV of een luisterend oor te vinden daar , maar als je niks beters te doen heb is het wel een leuk tijdverdrijf.

Maar toch alles is beter dan een uitkering bij het UWV of de sociale dienst.

Morgen maar weer is wat uitzendburo's bellen, en dat terwijl ik het niet hoog op heb met uitzendburo's maar ja we doen ons best.

Succes allemaal

kazana

Nou,nou na tig telefoontjes van mijn kant een afspraak kunnen regelen voor a.s. maandag :P heb een ondernemersplan in me tas en wil alleen maar een paar maanden ondersteuning en de ZEKERHEID dat ik eventueel terug de WW in kan als het niet mocht lukken.
Ik verwacht dat het gaat slagen want bij alle sollicitatie`s werd er gezegd meneer VAST personeel beginnen we haast niet meer aan het is allemaal veel te onzeker deze tijd maarrrrrrrrrrr als je voor jezelf start hebbben we wel werk voor je :D
Tomaatje bedoel je het Herman duallearplein :?: :?:

tomaatje

Ja die bedoel ik kazana daar is het hoofdgebouw van het UWV in de regio.

Ik zie het voor mezelf somber in en denk dat het een enkeltje bijstand gaat worden. Dat wordt dus 3 maanden zonder geld zitten en voorschotten vragen.

Een en al ellende dus, ben al druk aan het bellen met uizendburo's e.d. maar het loopt steeds op niets uit.

Momenteel heb ik geen WW meer en ik moet dus naar de bijstand.

Het zou makkelijker geweest zijn als ze me gewoon direct aan het werk konden helpen. Maar dat kan alleen pas weer als ik bijstand kom aanvragen want dan willen ze zo snel mogelijk van me af.

raar genoeg toen ik bijstand kwam aanvragen bij het CWI vroeg ik of ze me niet beter aan een baan konden helpen toen werd er gezegd meneer wij helpen geen langdurig werklozen meer aan werk.

gelukkig vond ik op de valreep toen een baantje bij de veiling maar helaas ben ik daar ook exit. Da's weer het nadeel als je via een uitzendburo werkt.

succes in iedergeval met je aankomende onderneming :-)

kazana

:( Voorlopig al een telefoontje gekregen dat het dinsdag word ipv maandag mmmmm begint alweer goed :roll:

kidcat

Ongelezen bericht door kidcat »

Het is feest bij het UWV.
De Firma Leugens & Bedrog heeft het voor elkaar hoor!

Facts:
WAO partner al jaren, sinds die f*cking euro ingevoerd is, veel te weinig: bruto WAO lager dan netto bijstand. Sorry, foutje! Toeslag aangevraagd en toegekend, maar vandaag pas gestort. De aanvraag en toekenning zijn al van november vorig jaar....

Mijn WW, toegekend, maar nog steeds NIET op m'n rekening gezien. Het bedrag is trouwens ook 'UWV-royaal' : voor een maand krijg ik welgeteld 204 euri.
Beide betalingen zijn door het UWV veel te laat gedaan. We hebben inmiddels een telefoonrekening van hier tot Tokyo vanwege alle telefoontjes naar dat UWV. En elke keer krijg je weer een ander lulverhaal te horen. Dat het geld op die en die datum is overgemaakt bijvoorbeeld: me hoela!

Nou hadden ze van de week weer een of andere rotsmoes over een 'storing' . Jaja.... Maar over die storing wordt je niet even ingelicht, zodat je er op een of andere manier rekening mee zou kunnen houden. Nee..... die storing komen ze van de week pas mee aan, terwijl die zgn. twee weken geleden al zou zijn geweest. Hadden ze tijdens de (vrijwel dagelijkse) telefoontjes ook wel even kunnen melden.

Je moet ook nog rekening houden met VIJF tot TIEN werkdagen verwerkingstijd. Als ik een betaling doe staat het de volgende dag of hooguit twee dagen later op de rekening. Hun betalingen gaan zeker via een of andere geheime UWV-rekening op de Kaaiman Eilanden of zo!

Maar mijn WW zou nu maandag op de rekening moeten staan. Fijn, maar TE LAAT!
We hebben een kwartaalkrediet bij de bank, dat moet dit weekend weer posi staan, anders zijn we het krediet kwijt. En dat zijn we nu dus ook kwijt, dankzij die oplichters, leugenaars en niksnutten daar!

Betekent dus dat we nu een maand huur gaan achterlopen, betalingen die móéten gebeuren niet kunnen doen enz.enz.enz. Leuk..... komen dan ook weer bijkomende kosten bij, en staan er binnenkort van die fijne mannetjes met enge koffertjes voor de deur.

Een maand brood of macaroni eten, één of hooguit twee keer per dag. En dan moet er de komende maand echt NIKS gebeuren dat geld kost. Want dan hebben we gewoon een week helemaal niks te eten.

Dankzij het UWV zitten we nu dus echt in de sjit.
De armoedeval van werk naar WW is diep, en hard...

Ik vraag me af: waar selecteren ze bij het UWV hun werknemers op?
Op het uitermate goed kunnen liegen en bedriegen?
Of gewoon op hufterigheid: 'Wie van u is de grootste teringlijer? Gefeliciteerd, dan heeft u de baan'

Groet,
Kid :cry: :cry: :cry:

tomaatje

Hoi kid wat erg allemaal voor je ik hoop dat er op een goede dag betere tijden voor je aanbreken.

Ik ken je huidige situatie niet zo goed maar zijn er nog opties voor jou om nog aan een baan te komen ?

kazana

Tjee Kid hier word ik helemaal onpasselijk van,leef met je mee,meer kan ik niet doen :wink:
Zit nu zelf ook weer te wachten op m,n WW van 19 DEC 2005 hoop dat het lukt om eruit te stappen

kidcat

Aan het werk komen....... ja, ik solliciteer me suf.
Maar 9 van de 10 keer hoor je helemaal niks meer. De rest is het standaard briefje/mailtje "de keuze is helaas niet op u gevallen....blablabla'

Zelfs bij uitzendbureaus krijg ik amper een poot aan de grond. De meeste weigeren me zelfs in te schrijven, 'omdat ze voor mij toch geen werk zullen hebben'. Ik sta bij een aantal ingeschreven, maar die hebben nooit iets.
Dat baantje van laatst als postsorteerder is ook alweer exit. Het werk op zich was leuk (als er werk was) maar de werksfeer was ..... respectloos ten opzichte van de uitzendwerkers. zo van: het zijn maar uitzendwerkers, die kunnen we zo weer dumpen, en ze zullen wel te dom zijn om een 'normale' baan te vinden. Je was daar gewoon een nul, en op die manier werd je ook behandeld.

Maar ik ga gewoon door met solliciteren op van alles en nog wat.
Er zal toch nog ergens wel een baan voor mij zijn, hoop ik......
Ik kan nog bijna 20 jaar mee, voor ik met pensioen ga. Maar tegen die tijd zal je wel moeten doorwerken tot je tussen zes planken ligt. :?

Groet,
Kid :cry:

nellie lenssen

Ongelezen bericht door nellie lenssen »

:oops:
een leuk tijdverdrijf????
NEE
ik kan wel iets leukers bedenken!!
niet teveel onder de indruk zijn???
hoe doe je dat als je uitkering teruggebracht
wordt tot het niveau van droog brood eten en
GEEN huur kunnen betalen,
wat vervolgens weer slapeloze nachten oplevert.
als je het UWV als tijdverdrijf ziet, ben je m.i.
alleen maar met negatieve energie bezig.
nellie

kidcat

Nellie,

Ik denk dat Tomaatje 'een leuk tijdverdrijf' en 'niet teveel onder de indruk zijn' sarcastisch bedoelde. Een sneer richting UWV. Een terechte sneer overigens.

Je wordt vanzelf wel sarcastisch als je met dat tuig van UWV te maken hebt....

Jouw reactie snap ik ook wel: ik zit in hetzelfde schuitje.... Dankzij de Firma Leugens & Bedrog hebben wij hier ook niks meer. :?
Zie mijn bijdrage van 27-01 in dit topic.

Groet,
Kid

tomaatje

bedankt kidcat ,

zo bedoelde ik het inderdaad.

ik zit in hetzelfde schuitje als jullie nellie en kid.

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Als ik ergens kan helpen, het kost niets, ik in alleen maar de vergoeding van de bezwaar procedure's. mijn e-mail is [email protected] , om redenen die duidelijk mogen zijn, zet ik mijn tel nr. niet neer op internet.

kazana

Nu ook een positief bericht :D mag vanaf morgen me inschrijven bij de KVK en hou 3mnd me uitkering min wat er verdient gaat worden,maar dat vind ik logisch, en mocht het echt niet lukken heb ik niet me rechten verspeelt :wink:

kidcat

Vraagje:
Ik had een contract tot 31 december 2005 bij het reintegratieburo. Via hen moest ik werk op kleuternivo doen op de sociale werkplaats.
Het reintegratieburo deed helemaal niks aan bemiddeling naar ander werk. De sociale werkplaats is nl. ook een onderdeel van hun eigen bedrijf, dus blijkbaar zaten we daar wel goed naar hun idee. Ze vingen hun geld toch wel voor ons.
Ik heb toen zelf werk gezocht en gevonden, weliswaar via een uitzendburo en voor minder uren, maar het was tenminste 'normaal werk' Ergens oktober ben ik bij de sw weggegaan.
Vervolgens heb ik WW aangevraagd voor het aantal gemiste uren.
Ik heb vanaf oktober braaf werkbriefjes ingevuld en opgestuurd.

Maar:
Het UWV betaalt mij nu pas WW uit vanaf 2 januari !!! :shock:
En ja, die werkbriefjes heb ik voor de kat z'n viool ingevuld en opgestuurd, dat gaven ze gewoon toe.
En waarom?
Omdat ik werk had tot 31 december, als ik daar niet was weggegaan...

Kan dit zo maar????

De mensen die er eind december nog zaten hebben allemaal een contract moeten tekenen tot 2007. Die zitten er nu dus nog een jaar.
Als een van hen werk vindt en een (gedeeltelijke) WW zou moeten aanvragen, dan zouden ze dus het hele jaar braaf werkbriefjes insturen maar geen cent aan WW krijgen???

Heeft iemand van jullie dit of een soortgelijk akkefietje ook met het UWV meegemaakt? Of ben ik weer es degene die de twijfelachtige eer heeft..... :?

Groet,
Kid

Langhaar

Kid,

Wat er precies in dat contract staat en waarvoor je getekend
hebt dat is erg belangrijk.

Je collega`s hadden het niet moeten ondertekenen.

Het is gebaseerd op bluf.

Over het algemeen zullen de werkzaamheden gepaard moeten gaan met goede individuele begeleiding, afstemming op de capaciteiten van de cliënt enz. [verbod op collectief opgelegde verplichtingen].

Het arbeidsrecht stelt echter grenzen. Als de situatie niet wezenlijk verschilt van een dienstbetrekking, kan de betrokkene via de rechter loonbetaling afdwingen. De volgende maatstaven worden gehanteerd om vast te stellen of het gaat om een dienstbetrekking:

1) er moet sprake zijn van een persoonlijke verplichting om arbeid te verrichten,
2) er is sprake van een gezagsverhouding,
3) er wordt voor de arbeid een zeker bedrag betaald dat beschouwd kan worden als loon,
4) aan deze maatstaven wordt gedurende een zekere tijd voldaan.

[Aan 1, 2 en 4 wordt voldaan, 3 is onduidelijk: wanneer wordt het bedrag beschouwd als loon? Als de uitkering een tegenprestatie is voor geleverde arbeid. Vandaar de nadruk van het kabinet op de randvoorwaarden (beperking in tijd, uitstroom naar betaalde arbeid als doel). Een bijstandsgerechtigde die langere tijd arbeid moet verrichten voor een uitkering zou loonbetaling kunnen afdwingen].

Groet Langhaar.

kidcat

Langhaar,
Je collega`s hadden het niet moeten ondertekenen. Het is gebaseerd op bluf.
Die ex-collega's van mij zijn sinds augustus waarschijnlijk mentaal afgebroken en murw gemaakt.
Ik denk dat ze (voor hun gevoel in ieder geval) geen andere keus hadden.

Punt 3 zal ook wel aan worden voldaan: minimumloon, en geen stuiver meer. Is dus geen uitkering. Ze zijn slim, die ratten.

Wat er in mijn contract stond weet ik eigenlijk niet meer: ik heb het kreng denk ik weggeflikkerd nadat ik daar ontsnapt ben. Kan 'm in ieder geval niet meer vinden. Misschien achteraf niet zo slim van Kid...

Maar waar het mij eigenlijk om gaat is:
Is het normaal dat je pas WW krijgt na het aflopen van een of ander contract?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn sinds augustus al geruchten over een deal tussen dat RiB en UWV. Op papier is daar niks over te vinden, helaas.
Maar ik kon me niet voorstellen dat een UWV zich tot zoiets zou verlagen, dat een UWV zich zou laten ringeloren door een zooitje zakkenvullers van dit RiB.
Heb ik het mis?
Zou ik nu werkelijk te maken kunnen hebben met dat achterbakse dealtje? :?

Groet,
Kid

Gesloten