LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

UWV

Ongelezen bericht door cinrody »

wie heeft er wel eens problemen gehad met het uwv.
dat zonder enige reden je uitkering wordt stop gezet. dit is dus bij mij gebeurd.

was niet in staat om te gaan werken maar ze deden me er toch uit gooien.
ben in bezwaar en beroep gegaan. heb veel moeten zeuren waarneer ik een beslissing kreeg.

en heb nu eindelijk na iedere dag bellen en zeuren aan hun hoofd. toch me zin gekregen.

en krijg volgende week me geld.

gr cinrody

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: UWV

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ik werk gewoon, dus heb daar geen last van.

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: UWV

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,

daar ben ik blij om dat je werk hebt maar wilde alleen kijken of ik mensen miss kon helpen met iets dat ze kunnen gebruiken als ze problemen hebben met het UWV.

en ik wou dat ik kon werken maar zit helaas met polsklachten wat voorlopig niet over gaat.

maar verder in het verleden nooit in aanmerking gekomen met het UWV.

gr cinrody

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: UWV

Ongelezen bericht door Sunbow »

Hoi,

Over mijn probelemen met het UWV zou ik een boek kunnen schrijven. Ik was ooit eens op een voorlichtingsavond van de FNV en in de zaal waren 2 mensen van ongeveer 30 die GEEN problemen met UWV gehad hadden.

Als je ten onrechte uit de WAO gegooid wordt dan zit er niks anders op dan toch aan de WW plichten te voldoen (verplicht liegen om een uitkering te krijgen).
Als je in je sollicitatiebrieven vermeld dat je een wao-verleden hebt, zul je waarschijnlijk niet uitgenodigd worden voor een gesprek.
Kijk ook eens op www.waocafe.nl en op www.bpv.nl. Vooral het bpv heeft erg veell experise bij het helpen van mensen die problemen hebben met het UWV.

Mocht je door het UWV in financiele problemen komen dan kun je bij de sociale dienst van je gemeente een broodnood uitkering aanvragen.
Het bpv kan je helpen betalingsregelingen te treffen met bijvoorbeeld huur, electra, etc.

wendola
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2005 07:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door wendola »

en als je een eigen huis hebt wat dan want je mag maar een overwaarde hebben van zon 45.000€ verkopen? en dan?

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: UWV

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,

nou je kan niet veel doen want ik heb ook een koophuis maar had nergens recht op mijn man had een baan. en ik was bezig met in bezwaar en beroep gaan.

had geen recht op ww die had ik al gehad en sociale dienst daar verdiende mijn man te veel voor.
en er is echt niemand die je dan kan helpen geloof me maar want heb aan iedereen na gevraagd.

maar na lang zeuren en iedere dag bellen heb ik mijn zaak gewonnen.
want dan zeggen ze je hebt een auto en een eigen huis dan kan je ook je eigen rekeningen betalen.
dus echt niemand helpt je je moet het maar zelf oplossen zeggen ze dan.

ben vaak te keer gegaan maar ben wel gegrond geklaard mijn zaak.

gr cinrody

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Ach wij zitten pas vanaf 18 july op een ww uitkering te wachten
FIJNE FEESTDAGEN :twisted:

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: UWV

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi, kazana,

dit vindt ik abnormaal dat je zo lang moet wachten op een ww-uitkering.

maar wat is de reden waarom je zo lang moet wachten en waarom laten ze je zo lang wachten want dit gaat toch te ver waar hun mee bezig zijn.

kan je wat meer uit leg geven....

en vindt het heel rot voor jullie dat je geen goede kerst kan vieren miss hebben jullie ook nog kinderen en dan valt het helemaal zwaar. heb ook 2 kinderen, en die willen toch ook kerstkado's hebben.
het is zwaar weet er alles van ben vaker in jullie situatie terecht gekomen. vandaar dat ik dit onderwerp ben begonnen en miss dat ik iemand hier mee kan helpen.

maar alsnog prettige feestdagen tot zover het kan. :( :(

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

IVM met een faillesement van de "baas"heeft het tot 30 okt geduurt voor de eerste uitbetaling en nu weer van het kastje naar de muur.
Breda, Dodrecht, Rotterdam ze zeggen allemaal we zijn ermee bezig jaja

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: UWV

Ongelezen bericht door earthling »

Ik mag me gelukkig prijzen weer aan de slag te zijn... vorig jaar vanaf september tot Januari bezig geweest voor een uitkering en nimmer gekregen.
Eerst werd een ww afgewezen omdat ik al te lang thuis zat zonder werk want je moet minstens 26 weken in het jaar gewerkt hebben waarvan ik er buiten een eigen onderneming 20 had, en daarna alles binnenstebuiten keren om zodoende alle bewijstukken aan te leveren om te bezien of ik een bijstandsuitkering kon krijgen... waar ik overigens pas in maart bericht van kreeg.
Het was gelukkig niet meer nodig want sinds eind Januari heb ik weer werk.
Dit na 20 jaar gewerkt te hebben en door een meningsverschil over de gezondheid van mijzelf en mijn colega's konden ik en mijn toenmalige baas niet meer door een deur en ben ik zelf iets begonnen....
Tjee wat was dat een koude douche..... nergens kon ik terrecht en overal werd ik afgewezen en dus heb ik door gebrek aan startersgeld de onderneming snel moeten sluiten, helemaal in de veronderstelling dat er zoiets was als een starterskrediet of een kvk die je kon helpen of een belastingdienst die je wegwijs maakt, het enige wat ik wijzer geworden ben is dat je beter of goed in de slappe was zit en dus zelf het eerste jaar kan bekostigen, of er niet eens aan denken om iets te beginnen want alles wat geroepen word blijkt gebakken lucht.
Bijna stond ik op straat en leefde al van de goedheid van familie en de angst voor deurwaardes en of eneco die alles even kwam afsluiten (gelukkig wisten zij een boekhouding zo te organiseren dat ze niet eens wisten dat ik al 3 maanden niet meer betaald had maar heb deze met de andere maanden netjes rechtgetrokken)
Mocht ik die baan niet gevonden hebben dan had ik wellicht bij familie in moeten trekken of als dakloze nu ergens in een park gelopen en dat is dus nederland tegenwoordig want ik weet dondersgoed dat het geluk wat ik had vele aan hun deur voorbij gaat.

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: UWV

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,

kazana hoi miss een gekke vraag maar heb je al eens te horen gekregen waarom het zo lang moet duren bij iedereen en is het niet zo dat je bij het UWV zit bij jou in de buurt.

ik weet niet of je het zelf goed kan maar heb je al eens een goede brief gestuurd naar de desbetrefende persoon die daar over zo lang moet beslissen en kruip gewoon iedere dag in de telefoon.

waarom moet je zo lang wachten? is er nog iets van info wat hun moeten hebben dat het zo lang duurt? en dat je ondertussen zonder geld zitten en ik weet niet of je nog een gezin hebt met kinderen bedoel ik. en dat je gewoon nergens anders te recht kan.


hoi earthling,

heb je nu een eigen bedrijf of had je die eerst sorry dat begreep ik niet helemaal zo ja? wat voor bedrijf heb je. ben namelijk zelf ook bezig om onderneming te worden.


ALVAST PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN GOED EN GELUKKIG 2006 VOOR DE GENE BIJ WIE HET MOGELIJK IS.


gr cinrody :D :D

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: UWV

Ongelezen bericht door earthling »

Hoi Cinrody,

Ik had een eigen computerservice waar zowel gerepareerd en geinstaleerd werd en daarnaast ook een mogenlijkheid tot het samenstellen van een systeem naar wens en eventueel upgraden van oude systemen, van alle markten thuis dus.
Helaas was het voor mij financieel niet haalbaar omdat banken wars zijn van het afgeven van een starterskrediet vanwege de economie en zelf kon ik te weinig inbrengen om het echt tot een succesvolle onderneming te maken.

Ik wens je succes met je onderneming Cinrody, en hoop dat j ede wind in de rug hebt, ook van mij voor jullie

Hele fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar :wink:

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Volgens mij hebben ze meegelezen van het UWV vandaag een brief met de toezegging pfffffffffffff.

Werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd terwijl hun met 1 druk op de knop ALLES van je weten qua inkomsten

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: UWV

Ongelezen bericht door kidcat »

Ik heb mijn WW beschikking ook binnen. Word er niet blij van: ze hebben een dagloon berekend waar een Pool nog niet z'n nest voor uit zou komen, en die zijn echt niet zo veeleisend... Daarbij smeren ze me nog een strafkorting aan ook. Omdat ik 'verwijtbaar werkloos' zou zijn, en me te laat bij CWI zou hebben ingeschreven als werkzoekende.

Verwijtbaar werkloos??? :shock:
Ik kon kiezen tussen 'debielenwerk' (sorry voor de benaming, maar het was niets anders op de sociale werkplaats) of produktiewerk via een uitzendbureau. Dat het uzb mij niet de uren kon leveren die mij toegezegd waren, daar kan ik niks aan doen.
Kijk, produktiewerk is ook niet bepaald mijn eerste keus, maar álles is beter dan de sociale werkplaats!
Maar volgens UWV had ik me blijkbaar toch tot het eind van het jaar als 'debiel' moeten laten behandelen. Dat het RiB hier geen f*ck voor de ex-ID-ers doet, en ze dus alleen maar als gratis slaafjes op de SW laat werken, dat zal het UWV de reet roesten.

Er schijnen er nogal wat uit te vliegen bij UWV binnenkort. Die zullen dan braaf hun gehele 'straf' op de SW gaan uitzitten zeker. Gezien hun redenatie bij mijn beschikking .... :wink:

Te laat ingeschreven? :shock:
Ik heb me als werkzoekende ingeschreven in juni 2004, meteen toen het echt duidelijk werd dat de ID-ers gedumpt zouden worden.
Een jaar vóórdat je werkloos wordt is dus te LAAT????

Groet,
Kid

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: UWV

Ongelezen bericht door kidcat »

Je-zus heeft weer eens een 'wonderbaarlijke genezing' verricht:

Een kennis van mij:
Borderliner, Manisch-Depressief en paniekaanvallen...

Kan 40 uur per week werken!

Halleluja!!!
Magic Unlimited bij het UWV! :twisted:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: UWV

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 17 Dec 2005 23:55 door wendola
en als je een eigen huis hebt wat dan want je mag maar een overwaarde hebben van zon 45.000€ verkopen? en dan?
Ja , dat is heel triest .De bijstand kijkt naar de waarde van je huis minus restschuld .Er is nog wel een leenregel.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22817
Naa de kop Bijstand en een eigen huis scrollen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: UWV

Ongelezen bericht door Inter »

Je-zus heeft weer eens een 'wonderbaarlijke genezing' verricht:

Een kennis van mij:
Borderliner, Manisch-Depressief en paniekaanvallen...

Kan 40 uur per week werken!

Halleluja!!!
Magic Unlimited bij het UWV! Twisted Evil
Het zijn ook geen artsen het zijn dan ook toverdokters in dienst van de Geus .
Hoe kan je zo verlagen om dit werk te gaan doen.

azaro
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:33

Re: UWV

Ongelezen bericht door azaro »

ik heb zoveel ellende met het uwv dat is niet normaal als daar nu moet over gaan tikken zit ik morgen nog wat ik alleen even kwijt wou


het is echt de ergste instantie die er is ze werken alleen maar langs elkaar heen die artsen die er zitten zijn geloof ik dierenartsen en die op kantoor zitten zijn de meesten zo dom als een ezel of houden zich zo. :shock:

als je er mee te doen heb het is alleen maar elende en nog eens elende :evil:

ja ik weet het wel dan roepen sommige moet je maar gaan werken maar dat slaat nergens op heb 22 jaar gewerkt zwaar werk en ben helemaal naar de vervelend het laatse jaar dat ik werkte ben ik drie keer geopereerd aan buik/liesen/rug/ en dan zeggen OOOO valt wel mee ben in me hele leven geloof ik al een keer of 15 geopereerd maar valt wel mee zeggen ze dan. :roll:

de mensen die bij het uwv werken en die de mensen zo slecht behandelen en zeker de artsen, ik hoop dat ze zelf een keer iets op lopen en dan ook al die elende krijgen :twisted: :twisted: :twisted:

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: UWV

Ongelezen bericht door karinknol »

ik had een eigen bedrijfje die mensen hielp bij problemen met het UWV. Er is mij meerdere malen een baan aangeboden door het UWV, maar dat wou ik niet. Toen ze wisten dat mijn weigering definitief was, crashte elke keer mijn web site. Ik was 1 jaar en 5 maanden bezig, toen ze ineens de vergoedingen niet meer overmaakten, gevolg, mijn schoorsteen rookte niet meer. Ik had 19 cliënten, daarbij heb ik alle zaken gewonnen. Alles wat ik voor vergoeding vroeg, waren de bezwaarkosten. Verder helemaal niets. Momenteel zit ik in de bijstand, want ik viel net een maand buiten de regeling voor BBZ. Ik vind dit nog steeds heel erg wrang. Zo zie je maar, ook welwillenden worden tegen gewerkt. Ik heb laatst nog contact gehad met een ex medewerkster van het UWV Eindhoven, die zei mij, dat ze schrik van me hadden en dat er steeds een team van 27 mensen paraat was als er een brief van mij binnen kwam. Inmiddels heb ik wel alle vergoedingen binnen, maar even te laat.

peefie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 18:57

Re: UWV

Ongelezen bericht door peefie »

Ik sta officieel te boek bij UWV voor 80-100% arbeidsongeschiktheid. Wilde weer aan de slag en heb zelf initiatief getoond en een reïntegratie-cursus gevolgd. Ik heb vervolgens 9 maanden aaneen gewerkt (20-24 uur p/w; baan door mij alleen gevonden, niet door UWV). Nu is het echter weer fout gegaan eind vorig jaar en ik krijg 'zomaar' ruim 200 euro per maand minder... leuke beloning voor mijn parttime poging hoor... CWI zegt dat ik weer zoveel WAJONG-uitkering moet krijgen als voordien, maar UWV zwijgt in alle toonaarden. Lekker, al die instanties die allemaal iets anders beweren...Er zit iets goed fout bij UWV en ik zal blij zijn als ik ooit weer in staat ben om mijn eigen kostje te verdienen!

Gesloten