Langhaar,
Wij twee hebben al vaker wat misverstanden over en weer gehad als ik me niet vergis
Ik denk dat sunbow brieven heeft gekregen waarin artikel 44 voorkomt, da's een artikel waarmee inkomsten uit een dienstbetrekking worden verrekend met de wao uitkering.
Artikel 44 (WAO)
1. Indien degene, die recht heeft op een arbeidsongeschiktheidsuitkering, inkomsten uit arbeid geniet, wordt, zolang niet vaststaat of deze arbeid als arbeid, bedoeld in artikel 18, vijfde lid, kan worden aangemerkt, de arbeidsongeschiktheidsuitkering niet ingetrokken of herzien, doch wordt die uitkering:
a. niet uitbetaald indien de inkomsten uit arbeid zodanig zijn, dat als die arbeid wel de in artikel 18, vijfde lid, bedoelde arbeid zou zijn, niet langer sprake zou zijn van een arbeidsongeschiktheid van ten minste 15% of b. indien het bepaalde onder a niet van toepassing is, uitbetaald tot een bedrag ter grootte van de arbeidsongeschiktheidsuitkering, zoals deze zou zijn vastgesteld, indien die arbeid wel de in artikel 18, vijfde lid, bedoelde arbeid zou zijn.
Artikel is dus niet om te straffen etc, maar om de verzekerde te beschermen "tegen zichzelf"...
Wat Donna schrijft klopt zeker, als je in de wao geraakt bent vanuit een bepaalt beroep is er een kans dat je die werkzaamheden niet meer mag uit voeren. Het'"risico" dat je weer uitvalt en aanspraak zal moeten maken op een uitkering is dan te groot. Aanvaard je toch zo'n baan dan ben je ook niet verzekerd voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Bellen met de arbeidsdeskunige voor uitleg is denk ik het beste sunbow, weet je ook gelijk of het allemaal daadwerkelijk als dreigend bedoelt is.
Groeten Lotte