LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer gebruik reintergratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
midlive

Wanneer gebruik reintergratie

Ongelezen bericht door midlive »

Het volgende is er aande hand.
Verleden jaar ben ik ziek geworden tijdens een tijdelijkcontract. Het contract is niet verlengd. Ik ben dus in de ziektewet gekomen. Na volledig herstel te zijn zit ik nu in de WW en ben 56 jaar.
Zo goed als zeker zal ik niet meer in mijn oude vaak een vacature vinden, daar ik daar te duur voor ben.
Bij het CWI zit ik daarom ook in fase 3
Ik wil nog wel graag aan het werk.
Mijn vraag is het volgende:
Wanneer kan ik gebruikmaken van een reintergratiecoach en reintergratie van het UWV

Wie weet hierop het antwoord

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Wanneer gebruik reintergratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik raad je aan het UWV hierover te bellen. Volgens mij is het zo dat als je een half jaar in de ww zit je kan worden uitgenodigd door een reintergratiecoach van de ww. Maar waarom zolang wachten. Bel ze gewoon en zeg dat je hulp wil bij het zoeken naar werk. Het UWV kan je plaatsten bij een reintergratie bureau maar van die bureau's heb ik niet zo'n hoge pet op. Je kan ook kiezen voor een IRO (individuele reintergratie overeenkomst) dan mag je zelf een bureau uitzoeken, misschien heb je iemand in je omgeving die een bureau weet wat wel goed werkt, anders zou je het bij een uitzendbureau kunnen proberen die een afdeling reintergratie heeft. Deze stellen dan een plan van aanpak op wat naar het UWV wordt gestuurd. Wanneer dat wordt goedgekeurd kan je aan de slag.

lampjeadam
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2006 00:23

Re: Wanneer gebruik reintergratie

Ongelezen bericht door lampjeadam »

De tip is erg goed van mijn voorganger. Neem zelf het initiatief want ik weet (heb zelf een reintegratiebedrijfje) dat het UWV het erg belangrijk vindt als je een IRO aanvraagt dat je "zelfredzaam" bent. En goede bureau's: www.kiesjereintegratie.nl en www.iro-info.nl. Tip.....kies een klein bureau dan weet je met wie je te maken hebt en houdt.

Gesloten