LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WEET IEMAND DIT???

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door inge b »

Hallo,
Ik heb even een vraag en mischien weet iemand op het forum daar antwoord op.Ik ben vorig jaar mei herkeurd en ik zit nu nog gedeeltelijk in de WAO ik krijg dus nog een kleine aanvulling op mijn salaris.Mijn vraag is nu of ik over een tijdje weer herkeurd wordt.Ik heb dat toen wel aan de keuringsarts gevraagd maar ik vondt het allemaal zo beladen dat ik het antwoordt niet meer weet.Ik heb van iemand gehoord dat ik nu niet meer herkeurd dus dat iedereen voor het laatst gekeurd wordt, maar weer iemand anders zei dat je om de zoveel jaar herkeurd word ook ivm mijn leeftijd (29).Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen en de moeite neemt om het even hier op het forum te zetten,alvast heel erg bedankt!

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door eliane »

in principe wordt je ieder jaar herkeurd, vaak is het ook zo dat het eerder gebeurt om de 6mnd oid.
Alleen veel medewerkers bij het UWV zijn overspannen van al het goedkeuren en mensen verplichten om aan het werk te gaan dat ze gewoon een wachtlijst hebben.

Er is verder niets aan de hand, je krijgt je uitkering, maar je kan altijd meer werken als je dit maar doorgeeft, wacht het af, ze weten je heus wel te vinden.

ELiane

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Aha, nu snap ik waarom mijn buurtje nog altijd in de WAO loopt terwijl hij dagelijks zijn compressor en zaagtafel naar zijn zwarte klusjes zeult.

dropje123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2006 20:33

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door dropje123 »

Na je eerste keuring wordt je na een jaar weer herkeurd, daarna in principe om de 5 jaar, maar een arts kan ook aangeven dat hij vind dat je na bijv. 2 jaar weer moet worden gezien. Ook de regering kan natuurlijk weer iets bedenken zodat iedereen weer gekeurd moet worden zoals nu met dit nieuwe stelsel.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door inge b »

bedankt voor de reacties!!

commonsence

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door commonsence »

Wat valt er te vrezen. Wanneer je voor je eigen geweten en ook naar naar de maatschappij (lees: Werkende medemensen) terecht in de wao zit? Dan is een bevestigende keuring van je handicap toch geen probleem?
Blijft nog over dat het een beetje tijd kost. Dat mag je er wel voor over hebben. Beterschap! :roll:

moi pour toi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door moi pour toi »

Beste commonsense,
volgens mij heb jij nog geen ervaring met WAO-keuringen en heb je er zelf geen benul van wat de WAO of WIA inhoud. Ook WAO-ers zijn vaak werkende medemensen, alleen kunnen zij wat minder van de geneugten van het leven genieten als niet WAO-ers.
Veel mensen die in de WAO zitten zijn meestal chronisch ziek of op een andere wijze gehandicapt, hoezo dan beterschap? Sterkte is dan een betere uitdrukking.
Gaarne bij volgende reacties je iets meer op het onderwerp verdiepen en niet iedereen over een (negatieve) kam scheren!

commonsence

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door commonsence »

Je m'excuse.
Ik zie niet helemaal het over een kam scheren in mijn antwoord maar ik bedoelde niet tegen gevoelige schenen te schoppen.
Het is wel waar dat ik weinig met uitkeringen te maken gehad heb maar in de wandelgangen van mijn leven heb ik toch wel genoeg gehoord om een beeld te hebben gekregen, dacht ik.
Ik zal me er meer in verdiepen wanneer ik niet in slaap val.
Sterkte dan maar. :oops:

commonsence

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door commonsence »

Mijn laatste tekst in het onderwerp "REINTEGRATIE" had een nieuw onderwerp moeten worden.
Nu slaat het betoog nergens meer op.
Sorry! :oops:

commonsence

Re: WEET IEMAND DIT???

Ongelezen bericht door commonsence »

Is hier al weggehaald. 8)

Gesloten